تریبل چیست

تریبل چیست؟ برنامه رسانه اجتماعی “هوشمندتر”.

زمان مطالعه 6 دقیقه

. Tribel یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که شباهت هایی به فیس بوک، ایکس (توئیتر) و اینستاگرام دارد. تریبل چیست؟

. این پلتفرم دارای یک رابط کاربر پسند با فیدهای مختلف برای دوستان، اکانت های دنبال شده، اخبار فوری و پست های پرطرفدار است.

. در Tribel، کاربران می توانند تنظیمات حریم خصوصی خود را مدیریت کنند، پروفایل خود را سفارشی نمایند و به صورت عمومی یا خصوصی پست کنند.

وب سایت های رسانه های اجتماعی تاسیس شده مانند X (تویتر سابق) و فیس بوک دائما در حال تغییر هستند. هنگامی که آن وب سایت ها فراتر از آنچه کاربران می خواهند تغییر می کنند، رقبایی مانند Tribel برای ارائه یک جایگزین وارد می شوند. بنابراین Tribel چیست و آیا واقعاً ارزش استفاده از آن را دارد؟

تریبل چیست؟

پلتفرم رسانه اجتماعی Tribel به دنبال ایجاد فضایی مثبت و غنی برای کاربران برای برقراری ارتباط بر سر علایق مشترک بدون نظرات نفرت انگیز است. این برنامه به سرعت در نوامبر 2022، تنها یک ماه پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، کاربران را به خود جذب کرد.

Tribel توسط رافائل و عمر ریورو، یک جفت کارآفرین دیجیتالی که قبلاً مسئول ایجاد جنبش اشغال دموکرات ها بودند، ایجاد شد. قبل از ایجاد Tribel، عمر و رافائل ریورو تلاش کردند تا یک پلتفرم رسانه اجتماعی جداگانه به نام Liker ایجاد کنند. به دنبال نقض اطلاعات در مارس 2021 (همانطور که توسط HaveIBeenPwned ثبت شده است)، Liker آفلاین شد. تریبل در نهایت به عنوان جانشین لایکر آزاد شد.

Tribel نسبت به سلف خود موفق تر است. Tribel در ایمیلی به MakeUseOf تایید کرد که این پلتفرم به زودی به یک میلیون کاربر خواهد رسید. فراتر از آن، Tribel دارای بیش از 100000 بارگیری در Google Play است.

طبق صفحه Tribel WeFunder، این پلتفرم برای ارتباط افراد با علایق مشابه و در عین حال به حداقل رساندن مسائلی مانند منفی بودن و آزار و اذیت است.

عکس

دانلود: Tribel برای اندروید | iOS (رایگان)

بازدید از: Tribel for the Web (رایگان)

Tribel شبیه کدام پلتفرم های رسانه های اجتماعی است؟

همانطور که از بیانیه ماموریت تریبل انتظار دارید، این پلتفرم حول جوامعی متمرکز شده است که دارای منافع مشترک هستند. هنگامی که برای پلتفرم ثبت نام می کنید، از شما خواسته می شود که علایق خود را از لیست گسترده ای از دسته ها انتخاب کنید.

همانطور که دسته بندی های انتخابی خود را اصلاح می نمایید، کاربران جالب را دنبال می کنید و دوستانی را به حساب خود اضافه می کنید، Tribel به تدریج با این علایق سازگار می شود.

Tribel ویژگی های آشنای فیس بوک، اینستاگرام و توییتر را با هم ترکیب می کند. مانند فیس بوک، می توانید دوستان خود را اضافه کنید و عکس ها و پست های متنی را به صورت خصوصی روی دیوار خود به اشتراک بگذارید.

اگر تجربه‌ای شبیه توییتر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید پست‌های خود را عمومی کنید، در دسته‌هایی مانند ارزهای دیجیتال مشارکت کنید و با تبدیل شدن به یک مشارکت‌کننده برتر، دنبال‌کنندگانی به دست آورید. مشارکت‌کنندگان دسته‌بندی می‌شوند، و این امر باعث می‌شود تا در دسته‌هایی مانند داوطلبی بسیار ساده باشد.

فید عمومی Tribel نیز مشابه X است و یک فید فقط به پست های خبری فوری اختصاص دارد. مانند اینستاگرام، می توانید استوری بسازید و با دوستان و فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

لحن این پلتفرم با X و اینستاگرام متفاوت است. Tribel به اندازه X پر جنب و جوش نیست و برگه Breaking آن تمرکز بر پست های سیاسی را به جای طیف گسترده ای از اخبار فوری نشان می دهد.

این پلتفرم در واقع بیشتر شبیه به فیس بوک است. پست‌های موجود در فید Trending شبیه ویدیوهای ویروسی رایج در فیس‌بوک هستند، همانطور که میم‌ها و پست‌های بحث در فید Breaking نیز مشابه هستند.

همانطور که می توانید فید فیس بوک خود را سفارشی کنید، می توانید فید Tribel خود را نیز سفارشی کنید. فقدان محدودیت کاراکتر Tribel آن را از اینستاگرام و X متمایز می کند، زیرا کاربران تقریباً همیشه پست های متنی طولانی را به جای پست های کوتاه فوری یا تصاویر مستقل ترجیح می دهند.

پلتفرم رسانه اجتماعی Tibel چگونه کار می کند؟

به لطف شباهت هایش با دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی، استفاده از Tribel آسان است. به‌طور شگفت‌انگیزی ساده است و ویژگی‌هایی مانند توصیه‌های پست را به نفع دو فید زمانی و دو فید پرطرفدار کنار گذاشته است.

این پلتفرم تبلیغات ندارد، اما به کسب و کارها اجازه می دهد اکانت های حرفه ای ایجاد کنند.

صفحه اصلی Tribel دارای چهار تب است: Friends، Following، Breaking و Trending. هر بخش هدف متفاوتی را دنبال می کند:

دوستان: این فید فقط شامل پست های کاربرانی می شود که شما را به عنوان دوست اضافه کرده اند.

موارد زیر: این فید شامل پست‌هایی از کاربرانی است که شما انتخاب کرده‌اید آنها را دنبال کنید.

شکست: این فید شبیه تب Trending است، اما صرفاً بر داغ ترین پست ها از دسته بندی های سیاسی تمرکز دارد.

روند: این فید شامل داغ ترین پست ها از همه دسته ها در Tribel است.

برخلاف سایر پلتفرم‌ها، به نظر نمی‌رسد پست‌های موجود در فید پرطرفدار برای علایق شما شخصی‌سازی شوند. فیدهای Following و Friends برای اکثر کاربران ایده‌آل هستند، زیرا فقط جدیدترین پست‌ها از اکانت هایی که دنبال می‌کنید به شما نشان داده می‌شود.

می‌توانید بر اساس دسته‌بندی پست‌ها در فیدهای زیر، شکستن، و پرطرفدار فیلتر کنید. می توانید از فیلتر My Favorites برای فیلتر کردن سریع علایق خاص خود، از Single Category برای جستجوی یک موضوع خاص یا همه چیز به جز برای خلاص شدن از شر موضوعات خاص استفاده کنید.

فراتر از صفحه اصلی، چهار بخش دیگر وجود دارد که می‌توانید با ضربه زدن روی آیکون آن‌ها در نوار پایینی آن‌ها را کاوش کنید.

همانطور که از نام آن پیداست، Messages به شما امکان می دهد مستقیماً به سایر کاربران پیام دهید، در حالی که Profile به شما امکان می دهد پروفایل و پست های خود را مشاهده، ویرایش و مدیریت کنید. نوتیفیکیشن ها برای پاسخ دادن به نطرات، پست ها و کامنت ها شما مفید هستند.

چگونه اکانت هایی را برای دنبال کردن در Tribel پیدا کنیم

هنگامی که برای اولین بار اکانت Tribel خود را ایجاد می کنید، هیچ پستی در فید دوستان یا دنبال کننده خود نخواهید دید. درعوض، باید افراد را با مرور فیدهای Breaking و Trending یا با جستجوی موضوعات مورد علاقه خود پیدا کنید.

تب Trending برای اکثر کاربران جدید ایده‌آل است، زیرا با محتوای بسیار جذابی مانند تصاویر حیوانات خانگی زیبا و ویدیوهای الهام‌بخش آمیخته شده است. اگر از پست‌های یک کاربر خاص لذت می‌برید، می‌توانید با کلیک بر روی آیکون کاربر و ارسال درخواست، آن‌ها را دنبال کنید یا به عنوان دوست اضافه کنید.

اگر می خواهید دوستان و خانواده خود را پیدا کنید، می توانید با دادن اجازه به Tribel برای دسترسی به مخاطبین خود، آنها را پیدا کنید. توصیه می شود پروفایل خود را قابل تشخیص کنید تا مخاطبین شما بدانند چه کسی برای آنها درخواست دوستی ارسال کرده است.

چگونه تنظیمات اکانت Tribel خود را مدیریت کنید

مفیدترین بخش در نوار پایین منو است. چه بخواهید یک اینفلوئنسر شوید یا حریم خصوصی خود را حفظ کنید، اگر می خواهید بهترین تجربه را با استفاده از Tribel داشته باشید، پیکربندی حساب خود مهم است.

اگر می‌خواهید عکس‌هایتان را مخفی کنید یا افرادی را که می‌توانند به شما پیام ارسال کنند محدود کنید، می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی خود را در منو > حریم خصوصی و امنیت تغییر دهید.

تب های تنظیمات نوتیفیکیشن، تنظیمات مشارکت کننده و تنظیمات اکانت به شما امکان می دهند به ترتیب نوتیفیکیشن ها، دسته های مشارکت کننده و جزئیات حساب خود را تغییر دهید.

نحوه ارسال در Tribel

پس از ایجاد و پیکربندی اکانت خود، آماده شروع پست گذاشتن در Tribel هستید. دو نوع عمده از پست ها وجود دارد: فقط عمومی و دوستان. با ایجاد مداوم پست‌های عمومی در دسته‌هایی مانند مجسمه‌سازی به‌عنوان مشارکت‌کننده، می‌توانید دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید.

می توانید پست های متنی کوتاه، پست های متنی طولانی و عکس ها را به اشتراک بگذارید. مانند فیس بوک، می توانید با نوشتن متن روی یک تصویر پس زمینه عمومی، یک پست ایجاد کنید. حتی می توانید یک استوری مشابه اینستاگرام را با دوستان و فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

آیا Tribel ارزش استفاده دارد؟

Tribel یک پلتفرم عالی است، اما یک جایگزین کامل X (توئیتر) نیست. فیدهای آن شباهت بیشتری به فیس بوک دارند تا X، و فاقد تعامل زمان واقعی است که X را بسیار جالب می کند.

با این حال، اگر می‌خواهید یک پلتفرم جدید را امتحان کنید، ممکن است از کاربران دوستانه Tribel، انبوهی از دسته‌بندی‌های پست، و جداسازی واضح دوستان و دنبال‌کنندگان لذت ببرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT