توصیه گوگل به استفاده از تگ Noindex

توصیه گوگل به استفاده از تگ Noindex برای اخبار بازنشر شده

زمان مطالعه 4 دقیقه

گوگل به ناشران توصیه می کند برای جلوگیری از کپی برداری محتوای بازنشر شده از منابع خبری اصلی، شرکای هم نشر را به استفاده از Noindex وادار کنند. توصیه گوگل به استفاده از تگ Noindex را در ادامه بررسی کرده ایم.

آیا نگران برتری محتوای بازنشر شده از محتوای خبری خود هستید؟ گوگل استفاده ناشران از noindex درمحتوای خبری بازنشر شده را به شدت توصیه می کند.

در اینجا تجزیه و تحلیل داده‌های کاملی از تأثیر محتوای هم نشر در جستجوی Google برای ناشران اخبار ارائه شده است. با فهرستی از سایت‌های تحت‌تاثیر و سهم تخمینی ترافیک که به محتوای هم نشر یاهو در مقابل محتوای اصلی می‌رود.

یافته اصلی: یاهو نیوز همواره در مقایسه با سایت های ناشر اصلی درصد بالایی از ترافیک محتوای خبری بازنشرشده را دریافت می کند. زمانی که یاهو محتوای ناشران را بازنشر می کند آن نسخه بازنشر شده اغلب از محتوای اصلی در نتایج جستجو و اخبار گوگل پیشی می گیرد یا رتبه ی مشابهی دارد. از این رو یاهو نیوز احتمالا بخش قابل توجهی از ترافیکی که می توانست به سایت های ناشر اصلی برود را دریافت می کند. این اولین باری نیست که به این موضوع اشاره می شود.

گوگل SearchLiasion وارد بحث شد و چندین پاسخ را در مورد به روزرسانی ها و توصیه های مربوط به هم نشری(Syndication)، Canonical و Noindex را توییت کرد.

“من در ماه مه در یک رویداد AOP در لندن صحبت کردم راهنمایی هایمان را در مورد همگام سازی مجدداً بررسی کردم. بنابراین شاید این اسلایدهایی که در آنجا استفاده کردم کمک کند. تغییر صفحه اصلی راهنمای ما، این بود که به جای مکانیسم روی هدف خود با محتوای بازنشری تمرکز کنید.”

در اینجا می توانید توصیه دقیق شرکای اتحادیه برای استفاده از برچسب Noindex را مشاهده کنید که می تواند به سیستم های خودکار گوگل در تشخیص بهتر مقاله اصلی کمک کند. برای Google News، توصیه ما در مورد محتوای بازنشرشده خارج از شبکه شما تغییر نکرد. از noindex استفاده کنید. قبلاً از canonical استفاده نمی شد و از noindex استفاده میشد. گوگل معتقد است که فقط برچسبnoindex را توصیه می کند و نه برچسب canonicals را .

در نهایت گوگل شرکای اتحادیه دستورالعمل‌های خود را به دلیل برتری محتوای ناشر اصلی سرزنش نمی‌کند.

ما همچنین دستورالعمل های خود را برای جستجوی گوگل تغییر دادیم تا با آنچه مدت ها برای گوگل نیوز بود، مطابقت داشته باشد. البته اگر ناشران به عنوان بخشی از توافق نامه ها الزام به استفاده ازNoindex داشتند این کار را قبلا انجام می دادند و این کار همه را یکپارچه میکند.

این توصیه به این معنی نیست که گوگل نمی تواند بگوید چه محتوایی اصلی و چه محتوایی تکراری است.

گوگل فکر می کند همه افراد در جهان میبایست محتوا را Noindex کنند زیرا آن ها نمی توانند محتوای اصلی را پیدا کنند! در واقع ما همیشه محتوای اصلی را پیدا می کنیم. اما زمانی که محتوا به عمد و توسط دیگری اجازه انتشار داده می شود.

برچسب های کنونیکال کار نمی کنند؛ زیرا به لطف قالب های منحصربه فرد وب سایت و محتوای مرتبط با آن، محتوای وب سایت یک ناشر سندیکایی می تواند با محتوای اصلی متفاوت باشد. محتوای بازنشرشده به خصوص می تواند با محتوای اصلی با بسیاری از مطالب دیگر در صفحه متفاوت باشد. Canonical اساساً برای مقابله با صفحات تقریباً تکراری طراحی شده است. به همین دلیل است که ما آن را برای هم نشری در یک شبکه پیشنهاد نمیکنیم.

برخی از کاربران توییتر این توصیه را اشتباه تفسیر کردند که منجر به توضیح زیر شد:

“ما نمی گوییم که بازنشر محتوا را متوقف کنید. ما می گوییم اگر به محتوایی که به صورت داوطلبانه اجازه انتشار آن را می دهید اهمیت می دهید، شاید بهتر باشد که شریکتان از Noindex استفاده کند که از مدت ها پیش توصیه ما بوده است. گوگل همچنین سه گزینه برای ناشرانی که از شرکای اتحادیه استفاده می کنند، ارائه کرد.

اگر کسی از طریق معامله با شریک خود اتحادیه تشکیل دهد، اساساً سه گزینه وجود دارد. از Noindex استفاده کنید و مطمئن شوید که طرف مقابل با شما رقابت نخواهد کرد. سعی کنید به طور اصولی و موثر همان هدف اصلی برند را دنبال کنید، شریک خود را از رقابت دور نگه دارید.

با ورود به روز چهارم گوگل تایید کرد که قانون noindex برای ناشران اخبار تغییر نکرده است. باز هم این توصیه برای اخبار تغییر نکرده است. از مدت ها پیش به ناشران گفته می شد که از Noindex استفاده کنند.

شرکای اتحادیه که از canonical استفاده می کنند نباید مشکلی در تغییر به noindex داشته باشند.

بنابراین شرکایی که در حال حاضر از Canonical استفاده می کنند و نمی خواهند از Noindex استفاده کنند منطقی به نظر نمی رسد. هدف Canonical این بود که آن ها رتبه بندی نشوند؛ هدف Noindex هم همین است.

.

در نهایت به نظر می رسد که اغلب از SEO های خبری خواسته می شود که مساله رتبه بندی را با محتوای هم نشر حل کنند. اگر شرکا از Noindex استفاده نکنند، این چیزی نیست که SEO بتواند آن را حل کند.

ناشران باید تصمیم بگیرند

مساله پیچیده محتوای هم نشر که به طور بالقوه از محتوای اصلی پیشی می گیرد، مورد توجه مجدد قرار گرفته است. علی رغم برخی سردرگمی ها و تفسیرهای غلط، گوگل همچنان به توصیه های قدیمی خود پایبند است و تاکید می کند که ناشران باید شرکای اتحادیه خود را ملزم به استفاده از برچسب Noindex کنند.

در نهایت، گوگل این کار را به ناشران خبری و شرکای هم نشر واگذار می کند تا به درستی نحوه مدیریت محتوا را تعیین کنند تا از رسیدن هر دو به اهداف انتشار خود اطمینان حاصل کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT