واردات کالا به ایران

ثبت اولین سفارش واردات کالا به ایران با استفاده از ارز دیجیتال

زمان مطالعه < 1 دقیقه

ایران اولین سفارش واردات رسمی خود را به ارزش 10 میلیون دلار کالا در قالب رمزارز طی این هفته ثبت کرد. علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور روز سه‌ شنبه در توییتر اعلام کرد:

«این هفته اولین سفارش واردات رسمی با رمزارز به ارزش 10 میلیون دلار با موفقیت انجام شد.»

وی در ادامه توئیت خود آورده است:

«تا پایان شهریور ماه، استفاده از رمزارزها و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی با کشورهای هدف عمومیت خواهد یافت.»

واردات کالا به ایران

ایران بیش از یک سال است که اجازه استفاده از رمزارزها را برای پرداخت هزینه واردات در نظر گرفته است. بانک مرکزی ایران (CBI)، در مرداد ماه سال گذشته اعلام کرد که بانک‌ ها و صرافی‌ های دارای مجوز می‌ توانند از رمزارزهای استخراج‌ شده توسط استخراج‌ کنندگان مجاز در ایران برای پرداخت هزینه واردات استفاده کنند.

دولت ایران استخراج رمزارزها را به عنوان یک صنعت در سال 2019 (1398) تایید کرد. در ژانویه 2020 (دی 1398)، وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از 1000 مجوز برای عملیات استخراج رمزارزها صادر کرده است.

با این حال، مقامات ایرانی گفتند که برخی از ماینرهای غیرمجاز از برق خانگی برای استخراج رمزارزها استفاده می کنند که در نتیجه مشکلات عمده ای برای صنعت برق کشور ایجاد می کند. به ماینرهای مجاز کریپتو دستور داده شد تا چندین بار عملیات خود را برای جلوگیری از خاموشی متوقف کنند. طبق گزارش‌ ها، در شهریور سال گذشته، مقامات بیش از 220000 دستگاه ماینینگ را مصادره کردند و نزدیک به 6000 مزرعه استخراج غیرقانونی رمزارز را در سراسر کشور تعطیل کردند.

منبع: news.bitcoin

امتیاز 4.5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT