جا به جایی ۱ میلیارد دلار بیت کوین توسط دولت آمریکا

جا به جایی ۱ میلیارد دلار بیت کوین توسط دولت آمریکا

زمان مطالعه 2 دقیقه

روز چهارشنبه قیمت بیت کوین تا نزدیکی ۶۴ هزار دلار افزایش یافت، اما در محدوده ۶۳،۷۵۰ دلار رد شد و پس از آن، روند معکوسی را در پیش گرفت. در این پست به بررسی جا به جایی ۱ میلیارد دلار بیت کوین توسط دولت آمریکا می پردازیم.

جا به جایی ۱ میلیارد دلار بیت کوین توسط دولت آمریکا

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده ۶۲،۸۹۰ دلار معامله می‌‌شود که یک رشد ۹٫۷۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته دارد.

بر اساس داده‌های پلتفرم Coinglass، همزمان با این تغییرات قیمت، طی ۱۲ ساعت، کل بازار کریپتو لیکوییدیشنی به ارزش ۵۸۰ میلیون دلار را تجربه کرد که ۳۰۸ میلیون دلار آن مربوط به موقعیت‌های خرید و ۲۷۶ میلیون دلار هم مربوط به موقعیت‌های فروش بود.

در همین حال، پلتفرم ردیابی Arkham Intelligence گزارش داده که دولت ایالات متحده، یک میلیارد دلار بیت کوین جابه‌جا را کرده است.
طبق گزارش‌ها، یک کیف ‌پول که دارای وجوه هکر بیتفینکس توقیف‌شده از طرف دولت ایالات متحده بود، در ابتدا یک بیت کوین را انتقال داد. تقریباً ۳۰ دقیقه بعد، ۲،۸۱۷ بیت کوین باقی‌مانده در این کیف پول نیز ارسال و کیف پول عملاً خالی شد.

متعاقباً، کیف پول دیگری با حدود ۱۲،۳۰۰ بیت کوین، ابتدا ۰٫۰۱ بیت کوین را به آدرسی ناشناس منتقل کرد. مدت کوتاهی پس از آن، بیت کوین‌های باقی‌مانده نیز از این کیف پول به خارج انتقال داده شدند. به این ترتیب، مجموع ارزش بیت کوین‌های منتقل‌شده از این دو کیف پول، به حدود ۹۲۳ میلیون دلار می‌رسد.

این نقل و انتقالات می‌تواند به این معنی باشد که دولت ایالات متحده می‌تواند فشار فروشی را بر بیت کوین اعمال کند. با این حال، یک میلیارد دلار در مقایسه با ارزش بازار ۱٫۲ تریلیون دلاری این رمزارز بسیار ناچیز است.

از سوی دیگر، ادوارد اسنودن، افشاگر معروف، ادعا کرده که دولت آمریکا امسال ممکن است به صورت مخفیانه بیت کوین بخرد تا بدهی ملی خود را کاهش دهد.
coingape

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !