خدمات طراحی و توسعه وردپرس

خدمات طراحی و توسعه وردپرس

زمان مطالعه 12 دقیقه

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه، شرکت های زیادی وجود دارند که خدمات و محصولات توسعه وردپرس را برای مشاغل ارائه می دهند. خدمات طراحی و توسعه وردپرس را در ادامه معرفی کرده ایم.

این پست وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد انواع مختلف خدمات توسعه وردپرس ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا شرکت مناسب را پیدا کنید تا به شما در ایجاد یک وب سایت عالی کمک کند.

بهترین برای استخدام فریلنسرها

Toptal

+ استعدادهای برتر: به نامزدهای نخبه و از پیش بررسی شده دسترسی پیدا کنید (فقط 3 درصد برتر را می پذیرد.

+ انعطاف پذیری: ایده آل برای پروژه های تخصصی بلند مدت یا کوتاه مدت

+ آزمایش 14 روزه بدون ریسک: فقط در صورت رضایت شما صورتحساب دریافت می کنید

بهترین برای استخدام کارمندان

ShortList

+ کاندیداهای “منفعل” را پیدا می کند (استعدادهای برتر که هنوز در بازار نیستند)

+ 90٪ ارزان تر از شرکت های استخدام

+ 10 نامزد نهایی در 10 روز، تضمینی

بهترین شرکت های توسعه وردپرس [براساس خدمات]

WP Tangerine

بهترین برای پشتیبانی نامحدود وردپرس و ووکامرس

WP Tangerine خود را به عنوان یک شرکت تثبیت شده و پر رونق با حدود 60 کارمند تمام وقت که برای تکمیل پروژه ها و وظایف اختصاص داده شده است، معرفی کرده است. آنها ارائه دهنده پیشنهادی شماره 1 ما برای توسعه نامحدود WordPress و WooCommerce هستند.

آنها انواع مشتریان از جمله وبلاگ نویسان، کارآفرینان، SMB، آژانس ها و غیره را جذب می کنند. آنها کارگران از راه دور در فیلیپین دارند، اما تیم مدیریت آنها در ایالات متحده مستقر است.

به‌عنوان یک مشتری، می‌توانید کمک تحقیقاتی و پرسش و پاسخ دریافت کنید تا شما را راهنمایی کند و بینش بهتری در مورد نحوه حرکت به جلو به شما بدهد. آنها همچنین یک توسعه دهنده، طراح، مدیر مشتری و کارشناسان ووکامرس اختصاصی ارائه می دهند.

WP Runner

بهترین برای نگهداری و پشتیبانی وردپرس

WP Runner مستقر در بریزبن، استرالیا، ارائه‌دهنده پیشنهادی شماره 1 ما برای نگهداری و پشتیبانی ماهانه وردپرس است. آنها طیف کاملی از خدمات را برای همه موارد وردپرس، و همچنین وظایف اضافی مرتبط با وب سایت و بازاریابی ارائه می دهند.

برنامه نگهداری ماهانه WP Runner به‌روزرسانی‌های نامحدودی را برای فایل‌های اصلی، پلاگین‌ها یا تم‌ها فراهم می‌کند. نصب نسخه های جدید؛ بهینه سازی عملکرد از طریق کش و بهینه سازی پایگاه داده؛ نظارت بر امنیت و اصلاح به صورت مداوم و اولین واکنش ظرف یک ساعت در مواقع اضطراری.

GrantSpark

بهترین برای وب‌سایت‌های جدید و طراحی مجدد (5000 دلار به بالا)

خوب، ممکن است در اینجا کمی تعصب داشته باشیم. اما ما باید از خودمان استفاده کنیم، به خصوص وقتی صحبت از توسعه وردپرس سفارشی می شود!

GrantSpark به غیر از کمک به قدرت DDIY، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ و شرکت ارتباطات با خدمات کامل است که در فیلادلفیا مستقر است. تمرکز اصلی ما کمک به شروع تلاش‌های مارکتینگ برای موسسات خصوصی و مشاغل با تأثیر اجتماعی است. و توسعه سفارشی وردپرس یکی از اجزای اصلی خط خدمات GrantSpark بوده است.

در حالی که ما در مورد مشتریانی که برای کار با آنها انتخاب می کنیم بسیار گزینشی هستیم، اما انگیزه داریم تا روی پروژه های پیچیده طراحی و توسعه وردپرس کار کنیم. ایجاد تم های سفارشی برای ساخت های جدید، و همچنین طراحی مجدد، کار ما است. ما واقعاً از کار با استارت آپ ها و شرکت های با رشد بالا که منابع لازم برای سرمایه گذاری در ساخت یک وب سایت وردپرسی را به روشی مناسب برای مارکتینگ مستمر و رشد پایدار کسب و کار دارند، لذت می بریم.

CalTech Web

بهترین برای وب سایت های جدید مقرون به صرفه و طراحی مجدد (500 تا 4000 دلار)

CalTech Web یک سرویس طراحی، هاستینگ و نگهداری وب با خدمات کامل است. آنها روی کار با مشاغل کوچک متمرکز هستند. از نظر تاریخی، آنها با کلیساهای زیادی کار کرده اند.

در حالی که کلیساها و وزارتخانه ها بخش اصلی موفقیت CalTech Web بوده اند، آنها به این عمودی محدود نمی شوند. CalTech فرآیند کار با کلیساها را برای توسعه وب‌سایت‌های وردپرس مقرون‌به‌صرفه انجام داده و پیشنهادات خود را به انواع مشاغل کوچک گسترش داده است. این برای فروشگاه‌های مادر و پاپ، مشاغل محلی، و اساساً برای هر کسی که به دنبال کاهش هزینه‌های طراحی، توسعه و مدیریت وردپرس تا حد امکان بدون به خطر انداختن کیفیت طراحی است، عالی است.

Succuri

بهترین برای امنیت وردپرس و حذف بدافزار

Sucuri در سطح جهانی به عنوان یکی از پیشروترین شرکت های امنیتی وب سایت در جهان شناخته می شود. آنها تعدادی از محصولات و خدمات از جمله فایروال، پشتیبان گیری، محافظت از DDoS، شناسایی بدافزار، حذف بدافزار، حذف لیست سیاه و بله – امنیت وردپرس را ارائه می دهند.

Sucuri تعدادی طرح مختلف برای محافظت از وب سایت شما ارائه می دهد و هزینه تا حد زیادی به خدماتی که به دنبال آن هستید بستگی دارد. حداقل، آنها بدافزار وب‌سایت وردپرس شما را رایگان نگه می‌دارند و در عین حال محافظت بیشتری در برابر حملات مخرب ارائه می‌دهند که می‌تواند وب‌سایت‌ها را فلج کند و بر زمان آپدیت و درآمد تأثیر بگذارد. علاوه بر این خدمات اصلی، آنها همچنین برنامه های پریمیوم را ارائه می دهند که امنیت وب سایت پیشرفته تر، بهینه سازی عملکرد و سایر ویژگی ها را فراهم می کند.

هنگامی که صحبت از خدمات امنیتی وردپرس می شود، مطمئناً Sucuri ارزان ترین گزینه در بازار نیست. با این اوصاف، امنیت وب دقیقاً چیزی نیست که بخواهید آن را ارزان کنید زیرا می تواند تأثیر فاجعه باری بر وب سایت، برند و تجارت شما داشته باشد.

Fiverr

بهترین برای PSD به توسعه دهندگان وردپرس

اگرچه Fiverr به خودی خود یک شرکت توسعه نیست، آنها می توانند شما را با برخی از توسعه دهندگان مستقل شگفت انگیز و مقرون به صرفه مرتبط کنند. هنگامی که به طور خاص به وردپرس می رسد، Fiverr یک منبع عالی برای یافتن PSD برای توسعه دهندگان وردپرس است.

هنگام پیمایش به Fiverr، «PSD to WordPress» را جستجو کنید – از آنجا، هیچ کمبودی از توسعه دهندگان با استعداد و مقرون به صرفه نخواهید داشت که بتوانند طرح شما را گرفته و آن را به یک پوسته وردپرس پویا و پاسخگو برای موبایل تبدیل کنند. برای یافتن بهترین ارائه دهنده مطلق، جستجوی خود را با استفاده از فیلترها محدود کنید. از آنجا، می توانید ارائه دهندگانی را جستجو کنید که با مشاغل، افزونه ها و سازندگان صفحه خاص تجربه دارند.

WP Speed Fix

بهترین برای خدمات بهینه سازی سرعت وردپرس

از سال 2015، WP Speed ​​Fix به بهینه‌سازی بیش از 4000 وب‌سایت وردپرس کمک کرده است و می‌تواند به شما کمک کند تا سایت شما نیز سریع بارگذاری شود. خدمات بهینه‌سازی سرعت وردپرس آنها می‌تواند به شما در حل مشکلات سایت کند، رفع مشکلات Core Web Vitals، امتیاز بالاتر در Google PageSpeed ​​Insights، عیب‌یابی مشکلات باطن پایین، بهینه‌سازی سرعت پرداخت WooCommerce و موارد دیگر کمک کند.

آنها طیف گسترده ای از بسته های ماهانه را از 200 تا 2000+ دلار در ماه ارائه می دهند. بیش از 150 مورد در فرآیند بهینه سازی سرعت آنها وجود دارد. برخی از کارهای خاصی که می توانند انجام دهند عبارتند از پیکربندی و تنظیم حافظه پنهان مرورگر. پیکربندی و تنظیم حافظه پنهان صفحه. بهینه سازی CSS و جاوا اسکریپت (JS)؛ بهینه سازی پایگاه داده؛ Redirect Optimization301 ; بهینه سازی تم؛ فشرده سازی سرور؛ پیاده سازی HTTPS؛ ارتقاء PHP؛ راه اندازی CDN و موارد دیگر!

انواع خدمات توسعه وردپرس

طراحی سایت ارزان وردپرس

اگر به دنبال کمک برای طراحی یک وب سایت وردپرس جدید هستید، اما بودجه ثابتی دارید، اینها انواع شرکت هایی هستند که می خواهید به دنبال آنها باشید.

قیمت این نوع خدمات معمولاً بسته به دامنه کار و سطح پشتیبانی ارائه شده از 500 تا 3000 دلار متغیر است. این سرویس‌ها به اندازه خدمات ارائه شده توسط شرکت‌ها و آژانس‌های توسعه وردپرس قوی نیستند، اما می‌توانند وب‌سایت شما را سریعاً بدون نیاز به صرف هزینه زیاد بالا ببرند.

محدودیت هایی برای استفاده از این نوع خدمات به خصوص در طراحی و سفارشی سازی وجود دارد. اکثر وب سایت ها با استفاده از تم های از قبل موجود ساخته شده اند و شما نمی توانید هیچ عنصر طراحی سفارشی را ادغام کنید.

توسعه سفارشی وردپرس

قدم بعدی در مورد طراحی و توسعه وردپرس، استخدام شرکتی است که در پروژه های توسعه سفارشی وردپرس تجربه دارد. هم فروشگاه ها و هم آژانس های تخصصی طراحی وب معمولاً در این دسته قرار می گیرند.

این شرکت ها معمولاً 3000 تا 15000 دلار + برای پروژه های طراحی و توسعه وردپرس دریافت می کنند. کسب‌وکارهایی که تثبیت‌تر هستند، روی برندسازی متمرکز هستند، به قابلیت‌های گسترده‌تری فراتر از نصب مبتنی بر وردپرس نیاز دارند، و آن‌هایی که در نهایت به دنبال افزایش سطح حضور خود در وب هستند، اغلب به دنبال کمک توسعه‌دهندگان حرفه‌ای وردپرس برای طراحی (یا طراحی مجدد) یک وب‌سایت سفارشی وردپرس هستند.

توسعه وردپرس سفارشی طیف وسیع تری از وظایف تخصصی را پوشش می دهد. این می تواند شامل توسعه تم از ابتدا، توسعه پلاگین، کار توسعه API، زمینه های سفارشی، توسعه محتوا، SEO، استراتژی UI/UX و موارد دیگر باشد.

اکثر شرکت ها ابتدا با شما ملاقات می کنند تا درباره کسب و کار شما و الزامات پروژه خاص اطلاعات بیشتری کسب کنند. سپس، آنها یک پیشنهاد سفارشی و دامنه کار با گزینه های قیمت گذاری به شما ارائه می دهند.

وردپرس نامحدود

ارائه دهندگان نامحدود وردپرس شبیه به شرکت های طراحی گرافیک نامحدود هستند. اینها خدمات تولید شده ای هستند که به شرکت ها امکان می دهد برای اشتراک ماهانه ثبت نام کنند و با نصب وردپرس خود پشتیبانی نامحدودی دریافت کنند.

به طور معمول، این نوع خدمات به‌روزرسانی‌های کوچک و کارهای تعمیر و نگهداری نامحدود را در اختیار شما قرار می‌دهند. مزیت بزرگ استفاده از این نوع خدمات، قیمت قابل پیش بینی و این واقعیت است که می توانند با رشد کسب و کار شما مقیاس شوند. برای کسب و کارهای کوچک و وبلاگ نویسانی که نیاز به کمک در ایجاد صفحات فرود، ارسال مقالات وبلاگ، ایجاد تغییرات منو، و انجام کارهای طراحی و توسعه کوچک دارند، عالی است.

این نوع خدمات معمولاً نسبت به استخدام یک توسعه دهنده وردپرس به صورت ساعتی هزینه کمتری دارد. با این حال، در حالی که از نظر فنی می‌توانید تعداد نامحدودی از درخواست‌ها را ارسال کنید، در نهایت محدودیتی برای مقدار کارهایی که می‌توانید به صورت ماهانه انجام دهید وجود دارد. این امر باعث می شود طراحی سایت جدید از ابتدا تا حدودی چالش برانگیز باشد. در حالی که این خدمات ترکیبی از طراحان و توسعه دهندگان را ارائه می دهند، آنها معمولاً در تجربه خود کوچکتر هستند.

تعمیر و نگهداری ماهانه وردپرس

یکی دیگر از خدمات ماهانه ای که برای به روز رسانی های کوچک و معمولی باید در نظر گرفته شود، خدمات نگهداری وردپرس است. این خدمات معمولاً ارزان‌تر از ارائه دهندگان وردپرس نامحدود هستند و در حدود 100 دلار در ماه هستند.

تفاوت بزرگ بین ارائه خدمات این است که این شرکت ها معمولاً بسیار منفعل تر هستند. آنها بر ایجاد به‌روزرسانی تم و افزونه، رفع اشکالات کوچک و نظارت بر زمان کار متمرکز هستند. برخی از ارائه دهندگان برخی از نظارت های امنیتی را نیز ارائه می دهند و به روز رسانی های هفتگی را ارائه می دهند، اما نه در حدی که یک ارائه دهنده نامحدود وردپرس این کار را انجام می دهد.

توسعه ووکامرس

به عنوان یکی از محبوب ترین راه حل های تجارت الکترونیک در جهان، WooCommerce راه حل شماره 1 برای استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک است که به دنبال فروش محصولات و خدمات از طریق وردپرس هستند. WooCommerce افزونه ای است که با نصب وردپرس شما قابل نصب است و با تعدادی از درگاه های پرداخت ادغام می شود. همچنین تعداد زیادی تم وجود دارد که قابلیت های WooCommerce را گسترش داده اند.

نصب WooCommerce رایگان است، اما افزونه‌های ممتازی وجود دارند که عملکردهای اضافی مانند بازیابی سبد خرید رها شده، ابزارهای مدیریت مشتری، گزینه‌های حمل و نقل پیشرفته، بسته‌های محصول و موارد دیگر را ارائه می‌دهند. در حالی که نصب آن نسبتاً آسان است، تنظیم، مدیریت و مقیاس آن می تواند تا حدودی پیچیده باشد.

اینجاست که ارائه دهندگان خاص WooCommerce وارد عمل می شوند. این ارائه دهندگان معمولاً هزینه خدمات ماهانه را برای به روزرسانی ها و کارهای تعمیر و نگهداری ارائه می دهند، اما خدمات توسعه ووکامرس سفارشی از جمله وب سایت های کامل تجارت الکترونیک که پاسخگوی تلفن همراه هستند را نیز ارائه می دهند. آنها همچنین بر کار با کاتالوگ های بزرگ محصولات، توسعه الگوهای سبد خرید، گردش کار پرداخت، فیلترهای محصول و موارد دیگر تمرکز دارند.

خدمات حذف بدافزار

وردپرس مزایای زیادی را ارائه می دهد، اما نکات منفی نیز دارد. یکی از بزرگترین ضربه های CMS منبع باز این است که یک هدف بسیار محبوب برای هکرها است. در حالی که وردپرس به‌روزرسانی‌های خودکار را برای رفع حفره‌ها و رفع اشکال‌ها ارائه می‌کند، شما همچنان می‌توانید بدون داشتن امنیت مناسب، سایت خود را هک کنید.

خدمات حذف بدافزار یک سرویس ماهانه ارائه می‌کند که آسیب‌پذیری‌ها را پایش می‌کند و اسکن‌های معمولی وب‌سایت شما را به‌دنبال بدافزار یا انواع دیگر تهدیدات انجام می‌دهد. اگر موردی پیدا شود، به شما اطلاع می دهند و با تیم شما برای حذف تهدیدها همکاری می کنند.

این نوع خدمات معمولاً بین 30 تا 100 دلار در ماه هزینه دارد که بستگی به سطح نظارت در ارائه خدمات آنها دارد. در برخی موارد، در صورت مشاهده هرگونه مشکلی خارج از بدافزار یا تهدیدات امنیتی، آنها همچنین پشتیبانی بیشتری ارائه خواهند کرد. به عنوان مثال، آنها می توانند به رفع مشکل ایمیل، افزونه ها یا هاستینگ شما کمک کنند.

PSD به WP

یکی از رایج‌ترین راه‌های ایجاد طرح و تم وردپرس سفارشی، شروع در فتوشاپ است. با استفاده از فتوشاپ، می‌توانید طرح را طرح‌بندی کنید و سپس از روش‌های توسعه frontend برای تبدیل طرح فتوشاپ (PSD) خود به وردپرس استفاده کنید.

ارائه دهندگان PSD به WP معمولاً تیمی از طراحان و توسعه دهندگان وردپرس دارند که با شما کار می کنند تا PSD شما را به یک موضوع سفارشی تبدیل کنند. پس از انجام تبدیل، آنها آن را بر روی یکی از سرورهای خود نصب می کنند و قبل از تایید نهایی پروژه، زمانی را برای آزمایش در نظر می گیرند.

هزینه این نوع خدمات تا حد زیادی به پیچیدگی طراحی شما و تعداد قالب صفحه ای که نیاز دارید بستگی دارد. برخی از ارائه دهندگان نرخ ثابتی را ارائه می دهند، اما برخی دیگر آن را بر اساس ساعتی قرار می دهند. برای طراحی های پیچیده و وب سایت های بزرگ، این می تواند به سرعت گران شود.

خدمات بهینه سازی سرعت وردپرس

وقتی صحبت از حفظ و تبدیل کاربران در وب سایت شما می شود، سرعت پادشاه است.

به طور متوسط، یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه می تواند منجر به کاهش هفت درصدی تبدیل، یازده درصد بازدید کمتر و شانزده درصد کاهش در رضایت مشتری شود.

در حالی که صحبت از بهبود سرعت وردپرس نیست (بیشتر در مورد انجام درست بسیاری از کارها است)، خدمات بهینه سازی سرعت می تواند حدس و گمان های زیادی را از معادله خارج کند.

این ارائه دهندگان معمولاً برای انجام بهینه سازی فنی زیادی برای وب سایت های وردپرس شما و همچنین محیط هایی که در آنها هاست می شوند، هزینه ای ماهانه دریافت می کنند. این سرویس ها معمولاً هر چه سایت شما از نظر ترافیک بزرگتر باشد گران تر هستند، اما هنوز هم بسته به میزان کاری که باید انجام شود می تواند برای سایت های کوچکتر گران باشد. با توجه به آنچه گفته شد، افزایش سرعت وب سایت شما برای افزایش سئو و تبدیل ارزش زیادی دارد و استخدام یک متخصص قطعاً ارزش توجه دارد.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به کاربران اجازه می دهد وب سایت خود را راه اندازی و اجرا کنند. این در ابتدا به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی ساخته شد، اما به چیزی بسیار بیشتر تبدیل شده است.

شما می توانید بدون نیاز به دانش کدنویسی یا مهارت خاصی، یک وب سایت اولیه را با استفاده از وردپرس نصب کنید. این امر باعث می‌شود افراد بتوانند وب‌سایت‌های خود را بسازند و به تنهایی آن‌ها را مدیریت کنند.

این واقعیت که وردپرس منبع باز و رایگان برای دانلود است نیز آن را به گزینه ای جذاب برای بسیاری از شرکت ها تبدیل می کند – برای استفاده از نرم افزار نیازی به خرید مجوزها یا اشتراک های گران قیمت نیست. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از افزونه‌های شخص ثالث، قابلیت‌های اضافی را اضافه کنید.

چرا وردپرس اینقدر محبوب است؟

وردپرس به دلیل سهولت استفاده و تعداد زیاد توسعه دهندگان در دسترس محبوبیت پیدا کرده است.

همانطور که در بالا ذکر شد، وردپرس یک نرم افزار منبع باز است که به این معنی است که افراد زیادی وجود دارند که می توانند به رفع اشکالات یا افزودن ویژگی های جدید در صورت نیاز کمک کنند. این امر همچنین باعث می شود شرکت های دیگر به راحتی محصولاتی را برای کاربرانی که در حال ساخت وب سایت های خاص هستند ایجاد کنند.

فراتر از سهولت استفاده، و جامعه بزرگی از توسعه دهندگان، وردپرس بسیار محبوب است زیرا برای دیجیتال مارکتینگ ساخته شده است. این پلتفرم به بازاریابان اجازه می دهد تا صفحاتی را برای سئو، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و سایر تلاش های مارکتینگ راه اندازی کنند.

خدمات وردپرس چیست؟

توسعه وردپرس یک نوع خاص از خدمات نیست، بلکه مجموعه ای از پیشنهادات مختلف مربوط به طراحی و توسعه وب سایت های وردپرسی است. برخی از شرکت ها طراحی وب یا تولید محتوا را در کنار پیشنهادات کامل خود در این فضا ارائه می دهند، در حالی که شرکت های دیگر فقط خدمات توسعه وردپرس را ارائه می دهند.

این بدان معنی است که مطمئناً انواع مختلفی از توسعه دهندگان وردپرس وجود دارد که در زمینه های خاصی از جمله طراحی تم، ایجاد محتوا، توسعه افزونه، بهینه سازی موتور جستجو، هاستینگ، امنیت و موارد دیگر تخصص دارند. در حالی که این یک چشم انداز بسیار رقابتی را فراهم می کند که برای مشاغلی که به دنبال استخدام توسعه دهنده وردپرس هستند جذاب است، همچنین باعث ایجاد سردرگمی در مورد اینکه چه کسی دقیقاً چه کاری را انجام می دهد. همچنین بودجه بندی را چالش برانگیز می کند زیرا هر شرکت قیمت های بسیار متفاوتی را ارائه می دهد.

لیست زیر نمونه هایی از انواع مختلف خدمات توسعه وردپرس را ارائه می دهد که ممکن است هنگام تحقیق در مورد شرکت ها پیدا کنید.

خلاصه

پیدا کردن شرکت توسعه دهنده وردپرس مناسب برای پشتیبانی از کسب و کار شما می تواند بسیار دشوار باشد. به دلیل چشم انداز وسیع و طیف گسترده خدمات تخصصی، بسیاری از شرکت ها با تجزیه و تحلیل فلج می شوند.

وقتی متوجه شدید که دقیقاً به چه نوع خدمات توسعه وردپرس نیاز دارید، محدود کردن جستجوی شما به طور قابل توجهی آسان تر می شود. پس از دانستن این موضوع، می توانید از بهترین شیوه ها و دستورالعمل های ما برای یافتن ارائه دهنده مناسب برای شرکت خود استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT