روابط عمومی دیجیتال برای سئو

روابط عمومی دیجیتال برای سئو (چگونه از اشتباه 10535 دلاری خود جلوگیری کنیم)

زمان مطالعه 16 دقیقه

10535 دلار را برای روابط عمومی دیجیتال هدر دادیم. روابط عمومی دیجیتال برای سئو را در ادامه بررسی کرده ایم.

ما پنج بک لینک نیمه مناسب به دست آوردیم که به ازای هر پاپ به 2100 دلار می رسد.

اجازه دهید داستان خود را به شما بگوییم، در هنگام استخدام یک آژانس روابط عمومی دیجیتال به چه نکاتی توجه کنید، و امیدواریم بتوانید از انجام اشتباهاتی که ما انجام دادیم جلوگیری کنید.

درس گران قیمت روابط عمومی ما

همراه با وب سایتی که در آن هستید، ما دارای مجموعه ای از نشریات آنلاین هستیم. برای یکی از وب‌سایت‌ها، بودجه‌ای برای لینک‌های باکیفیت و به‌دست‌آمده از رسانه‌ها در نظر گرفته بودیم. اکثر وب‌سایت‌های ما تا حد زیادی به ترافیک ارگانیک وابسته هستند و همانطور که همه سئوکاران برتر می‌دانند، لینک‌های با کیفیت برای کسب رتبه‌های خوب در جستجو بسیار مهم هستند.

یکی از دوستان ما، یک کارآفرین معتبر در جامعه سئو، با استخدام یک روزنامه نگار در روابط عمومی (روابط عمومی) به موفقیت دست یافت و توصیه کرد که آن را امتحان کنیم. مفهوم این بود که روزنامه‌نگاری را در حوزه موضوعی خود پیدا کنیم، از آنها بخواهیم داستان‌های جذاب و خبرساز بسازند، و سپس داستان را به رسانه‌ها برسانند. در حالت ایده آل، یک محتوای خلاقانه می تواند ده ها لینک را جذب کند.

تئوری عالی بود، اما اجرا و بررسی ضعیف بود.

ما شغلی را در Upwork، یک وب‌سایت فریلنسر محبوب، پست کردیم و ده‌ها درخواست از روزنامه‌نگاران و آژانس‌های روابط عمومی دریافت کردیم. با چند نفر مصاحبه کردیم و مجذوب یک آژانس روابط عمومی مستقر در ایالات متحده با فروش فوق العاده ای شدیم.

آنها قول دادند که محتوای جذابی بسازند و برای دریافت لینک با مطبوعات ارتباط برقرار کنند. آنها حتی مکان های لینک ماهانه تضمین شده داشتند.

اما معلوم شد که آنها فقط چیزی را می گفتند که ما می خواستیم بشنویم. رویکرد واقعی آنها کاملاً متفاوت بود. آنها خودشان هیچ محتوایی تولید نمی کردند و هر ماه از ما ایده می خواستند.

آنها به جای کمپین های خلاقانه، منحصراً روی مصاحبه های ردیفی متمرکز شدند. نه وحشتناک، اما نه اینکه چرا یک شرکت روابط عمومی دیجیتال را استخدام کردیم و نه انتظاری که آنها ایجاد کردند.

تیم حدود سه مصاحبه در هر ماه با نشریات محلی ترتیب داد، اما تنها 25 درصد از آنها در واقع شامل یک لینک بودند. بقیه یا برند ما را بدون لینک ذکر کردند یا اصلاً برند ما را نگفتند.

در مورد ضمانت‌های لینک آنها، آن‌ها از شبکه‌های بلاگ پولی آنها (PBN‌های جلال‌دار) بودند، که می‌توانند در درازمدت بیشتر به سئو آسیب وارد کنند تا سود. بنابراین، ما مودبانه رد کردیم.

همانطور که معلوم شد، آنها واقعاً یک آژانس روابط عمومی سنتی بودند که به عنوان یک آژانس روابط عمومی دیجیتال ظاهر می شد (در مورد تفاوت در زیر). ما هنوز نمی دانیم که آیا این عمدی بوده است یا صرفاً ناآگاهی.

بسیاری از آژانس های روابط عمومی نام اشتباهی برای خود ایجاد می کنند…

پس از صحبت با دیگر کارآفرینان و صاحبان آژانس ها، متوجه شدیم که بسیاری از آژانس های روابط عمومی سنتی به سادگی SEO یا معنای روابط عمومی دیجیتال را نمی دانند. این یک کلمه کلیدی است، و بنابراین آنها به سادگی خود را به عنوان آژانس های روابط عمومی دیجیتال تغییر نام داده اند بدون اینکه بدانند واقعاً چه ارزشی ارائه می دهند.

بسیاری از این شرکت‌ها هنوز در حال فروش موقعیت‌های شغلی هستند و از ارتباطات خود استفاده می‌کنند تا شما را در مقابل کسی قرار دهند که بتواند به شما کمک کند داستانتان را بگویید. و از آنجا که تقریباً همه این رسانه‌ها محتوای خود را به سیستم‌های توزیع دیجیتال منتقل کرده‌اند، گاهی اوقات (اگر خوش شانس باشید) یک لینک طبیعی خوب به وب‌سایت شما ارائه می‌کنند. اما این یک بازی بیهوده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، این به شما بستگی دارد که دقت لازم را انجام دهید و آژانس های روابط عمومی سنتی را از بین ببرید.

اما نگران نباشید، چند آژانس خوب وجود دارد و به شما خواهیم گفت که چگونه آنها را پیدا و بررسی کنید.

Digital PR 101

قبل از اینکه بخواهیم در یک آژانس روابط عمومی دیجیتال به دنبال چه چیزی بگردیم، اجازه دهید به برخی از اصول اولیه بپردازیم.

روابط عمومی دیجیتال چیست؟

روابط عمومی دیجیتال یک استراتژی مارکتینگ آنلاین است که برای کسب لینک، ایجاد قدرت و آگاهی از برند در رسانه ها استفاده می شود. آژانس‌های روابط عمومی دیجیتال از تاکتیک‌هایی مانند ایجاد محتوای سرگرم‌کننده، خبرساز یا مبتنی بر داده‌ها و سپس تبلیغ آن محتوا برای روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و تأثیرگذاران استفاده می‌کنند. روابط عمومی یک صنعت عظیم 16 میلیارد دلاری در ایالات متحده است.

روابط عمومی دیجیتال چه تفاوتی با روابط عمومی سنتی دارد؟

روابط عمومی سنتی از روش‌های آفلاین برای افزایش آگاهی از برند و برجسته شدن در نشریات چاپی و مصاحبه‌ها استفاده می‌کند. این می تواند به صورت مجلات، بیلبوردها یا حتی مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی باشد. روابط عمومی سنتی معمولاً به تقویت روابط با روزنامه نگاران در طول زمان متکی است.

از سوی دیگر، روابط عمومی دیجیتال بر دنیای آنلاین و سریع‌تر متمرکز شده است. به طور معمول، هدف ایجاد صدایی است که می‌تواند لینک‌ها و نام‌های تجاری زیادی را در یک زمان ایجاد کند و نه یک به یک.

صنعت روابط عمومی به دلیل تقاضای فزاینده برای برآورده کردن شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) بیشتر روابط عمومی دیجیتالی را اتخاذ می‌کند. مشتریان روابط عمومی را می خواهند، اما همچنین می خواهند بتوانند نتایج کمپین های خود را اندازه گیری کنند. گفتن ساده «هی تو در CNN هستی…» اکنون برای اکثر مشاغل کافی نیست.

روابط عمومی سنتی برای…

. آگاهی از برند

. ایجاد یک شبکه گسترده برای جمعیتی گسترده

. بودجه های کلان که به هزینه های غیرمتمرکز اهمیتی نمی دهند

. کسب و کارهای محلی و سازمان هایی که می خواهند به همه افراد در منطقه خود دسترسی پیدا کنند

. کسانی که نگران سنجش موفقیت نیستند

روابط عمومی دیجیتال برای…

. کسب لینک برای ترافیک مستقیم و مزایای SEO ارگانیک

. قرار گرفتن در مقابل مخاطبان هدف خود

. بودجه‌های کوچک‌تری که می‌خواهند به یک مخاطب مرتبط و هدفمند دست یابند

. تاثیر قوی سئو بر روی رتبه بندی جستجوی ارگانیک

. نتایج قابل اندازه گیری

چگونه روابط عمومی دیجیتال می تواند سئوی شما را بهبود بخشد؟

ممکن است واضح به نظر برسد، اما بک لینک های با کیفیت بالا یک سیگنال رتبه بندی برای گوگل هستند. همانطور که لینک های رسانه ای به دست آورده اید، جدا از مزایای ترافیک کلیکی مستقیم، لینک ها می توانند به تقویت وب سایت شما در نتایج جستجو کمک کنند.

در حالی که یک لینک به وب سایت شما کمک می کند، بیشتر مزیت آن از URL مقصدی است که در آن «link juice (آب لینک)» جریان دارد. بازاریابان دیجیتال هوشمند لینک های داخلی را از صفحات کمپین خود اضافه می کنند تا link juice را توزیع کنند و به رتبه بندی صفحات دیگر نیز کمک کنند.

ثانیا، گمانه زنی هایی وجود دارد که گوگل تاکید بیشتری بر ذکرهای معتبر و غیر لینکی (SEO بدون لینک) دارد. اگرچه به خوبی لینک ها نیستند، اما این نوع لینک های استنباط شده معتبرتر هستند و می توانند تأثیر مثبتی در سئو نیز داشته باشند.

رسانه کسب شده چیست؟

رسانه‌های کسب‌شده عبارت است از هرگونه تبلیغات یا اشاره به برند شما توسط اشخاص ثالث که مستقیماً برای آن پولی پرداخت نکرده‌اید و در وب‌سایت‌ها یا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی که مالک یا تحت تأثیر آن نیستید.

نمونه هایی از رسانه های کسب شده عبارتند از:

. در تلویزیون، یوتیوب، رادیو، پادکست ها یا سایر وب سایت ها ذکر می شود

. مقالات مجلات و روزنامه ها

. نظرات مشتریان، توصیفات ناخواسته، و به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی

روابط عمومی دیجیتال برای آگاهی از برند و سرنخ ها

فراتر از سئو، روابط عمومی دیجیتال می تواند برای ایجاد آگاهی از برند و ایجاد اعتماد و تصویر مثبت استفاده شود. همچنین این روش خوبی است که به شما کمک می کند نام خود را در مقابل مخاطبان خود در نشریات کلیدی نشان دهید، در حالی که آنها در حال مصرف محتوا هستند قبل از اینکه به دنبال خرید باشند.

روابط عمومی دیجیتال همچنین می تواند به هدایت افراد به وب سایت شما کمک کند تا در مورد محصولات یا خدمات شما اطلاعات کسب کنند. این عالی است حتی اگر مشتری اقدام مورد نظر شما را بلافاصله انجام ندهد. با هدایت ترافیک کلیکی هدفمند به وب سایت خود، می توانید مجموعه داده هایی را برای مارکتینگ مجدد بسازید. این پروفایل ها همچنین برای ایجاد مخاطبین مشابه مهم هستند. این به شما کمک می‌کند تا سایر روش‌های مارکتینگ پولی را بهتر هدف‌گیری کنید و در هزینه‌های رسانه‌ای صرفه‌جویی کنید و در عین حال دسترسی کلی خود را افزایش دهید.

انواع استراتژی روابط عمومی دیجیتال

. کمپین‌ها و اینفوگرافیک‌های سرگرم‌کننده یا مبتنی بر داده – این نوع دارایی‌های قابل لینک با این هدف ایجاد می‌شوند که به یک روزنامه‌نگار دلیلی برای لینک دادن به شما، چه به‌عنوان منبع داده و چه به این دلیل که داستان شما به اندازه کافی جالب برای اشتراک‌گذاری است، ایجاد می‌شوند. یک آژانس روابط عمومی دیجیتال این نوع محتوا را ایجاد می کند و سپس آن را از طرف شما در اختیار مطبوعات قرار می دهد.

. HARO Outreach – HARO (Help a Reporter Out) یک ایمیل خلاصه دو بار در روز است که گزارشگران و روزنامه نگارانی را که به دنبال منابع متخصص هستند فهرست می کند. هر کسی می تواند ثبت نام کند و از طریق ایمیل به این سوالات پاسخ دهد. اگر به روش درستی برخورد شود، می‌توانید در انواع نشریات خبری، حتی برخی از نام‌های بزرگ مانند American Express، Forbes، و Business Insider قرار بگیرید.

ارائه دهنده مورد علاقه ما برای ” Niche Edits ”

WeOutreach

+ لینک هایی با اعتبار بالا و مرتبط برای افزایش ترافیک جستجوی شما

+ به طور معمول لینک های DR 50+

+ لینک هایی از سایت‌های بسیار بررسی شده با ترافیک ارگانیک (بدون PBN یا مزرعه لینک)

ارائه دهنده مورد علاقه ما برای “HARO Outreach”

Reporter Outreach

+ وب سایت خود را با لینک هایی از اخبار و رسانه های اصلی تبلیغ کنید

+ از روابط موجود با خبرنگاران استفاده کنید

+ قیمت پرداخت برای عملکرد – فقط برای لینک های بالاتر از 40 DR پرداخت کنید

. Newsjacking – زمانی است که یک برند از اخبار بزرگ برای جلب توجه و پوشش رسانه ای به محتوای خود استفاده می کند. برای نمونه‌ها و راهنمایی‌ها، پست مفصل ما را در مورد سرقت خبری بررسی کنید.

. روابط عمومی واکنشی – گاهی اوقات به عنوان مدیریت بحران و تلاش برای ایجاد یک چرخش مثبت در رسانه های منفی تصور می شود. با این حال، این واقعاً به نظارت بر اخبار در مورد موضوع شما و آمادگی برای ارائه سریع نظرات متخصص یا محتوایی که می تواند برند شما را نشان دهد گسترش می یابد.

. Niche Edits یک تکنیک محبوب ایجاد لینک است که در آن به وب سایت های قدیمی و قدیمی دسترسی پیدا می کنید و برای قرار دادن لینک متنی در محتوا هزینه می کنید. ایده این است که روی دریافت لینک از صفحاتی که قبلاً دارای اعتبار هستند در مقابل صفحات کاملاً جدید، مانند پست مهمان، تمرکز کنید.

. Skyscraper Linkbuilding – این زمانی است که شما یک محتوای معتبر ایجاد می کنید که از رقبای خود برتر است. سپس به وب‌سایت‌هایی که قبلاً به رقبای شما لینک دارند، دسترسی پیدا کنید و بپرسید که آیا آنها نیز به شما لینک خواهند داد.

. Parasite SEO – یک قرار دادن محتوای پولی در یک وب سایت محبوب برای استفاده از قدرت آنها به منظور رتبه بندی در جستجو است. این مکان‌ها معمولاً بیش از یک لینک هستند، اما در عوض یک آگهی تبلیغاتی کامل هستند.

. بیانیه‌های مطبوعاتی – بیانیه‌های رسمی برای رسانه‌ها هستند، معمولاً در یک سند ۱ یا ۲ صفحه‌ای که چیزی خبرساز مانند یک رویداد یا معرفی محصول را اعلام می‌کنند.

. اینفلوئنسر مارکتینگ – استفاده از تاییدیه ها و ذکر محصول از سوی اینفلوئنسرها برای جلب توجه به برند شما است.

در آژانس روابط عمومی دیجیتال به دنبال چه چیزی باشید

پس از یک تجربه وحشتناک با اولین آژانسمان، یک شیرجه عمیق انجام دادیم و همه چیزهایی را که باید هنگام بررسی یک ارائه دهنده به دنبال آنها باشید، یاد گرفتیم.

آیا آنها از تاکتیک های روابط عمومی استفاده می کنند که دارای ارزش سئو هستند؟

اطمینان حاصل کنید که آژانس شما از جدیدترین استراتژی‌های دیجیتال استفاده می‌کند و صرفاً به روش‌های سنتی مانند مصاحبه، بیانیه‌های مطبوعاتی و مارکتینگ چاپی متکی نیست.

اینها تا حدودی ارزش دارند، اما در حالت ایده‌آل، شما تیمی می‌خواهید که کمپین‌های خلاقانه و خبرساز (دارایی‌های قابل لینک) ایجاد کند و با رسانه‌ها ارتباط برقرار کند تا خلاقیت‌های شما را در مقابل افراد مناسب قرار دهد. در مورد رویکرد معمولی یک کمپین جدید بپرسید. آیا آنها یک ایده پردازی، ارائه، و فرآیند اطلاع رسانی رسمی دارند یا فقط به آن کمک می کنند؟

و حتما نظر آنها را در مورد قرار دادن لینک های پولی جویا شوید. اگر آنها قرار دادن لینک های تضمین شده در یک شبکه موجود از وبلاگ ها را دارند، باید نگران باشید.

آیا آنها صلاحیت سئو دارند؟

اگر هدف شما برای روابط عمومی دیجیتال SEO است، درک اصول اولیه برای آژانس روابط عمومی بسیار مهم است. در اینجا چند سوال ساده برای کمک به شما برای بررسی یک آژانس وجود دارد.

. آیا شما متخصص سئو در تیم خود دارید؟

. چه نوع تجزیه و تحلیل رقبا را انجام می دهید؟

. از چه ابزارهایی برای نظارت بر عملکرد کمپین و لینک های جدید استفاده می کنید؟

. یک بک لینک خوب یا بد چیست؟

. آیا از بیانیه های مطبوعاتی استفاده می کنید و در صورت وجود، ارزش آنها چیست؟

جوایز و مشارکت های سخنرانی

کنفرانس های روابط عمومی، رویدادهای صنعتی و برنامه های جوایز زیادی وجود دارد. اگرچه اینها الزامی نیستند، اما می توانند سیگنال های خوبی برای نشان دادن اینکه یک آژانس توسط همتایان خود به دلیل خلاقیت و رهبری فکری خود شناخته شده است.

آیا آنها KPI و گزارش دارند؟

آژانس های بهتر گزارش های هفتگی یا ماهانه ای را ارائه می کنند که در آن نشریاتی از شما نام برده اند. اگر گزارشی از کیفیت آن بک لینک ها ارائه کنند، اعتبار بیشتری دریافت می کنند. از طرف دیگر، اگر آنها مفهوم کیفیت لینک را درک نمی کنند، این یک پرچم قرمز است. آنها همچنین باید به تأثیر یک کمپین بر تبدیل ها و سرنخ ها علاقه مند باشند. اگر آنها درخواست دسترسی به Google Analytics را داشته باشند، نشانه خوبی است.

ضمانت دارند؟

تضمین هایی که ما دیده ایم همیشه تعداد مشخصی لینک در هر کمپین یا در ماه است. معمولاً، ضمانت از دست رفته به این معنی است که آنها یک کمپین اضافی را با سکه خود اجرا می کنند تا زمانی که به ضمانت نرسند.

با این حال، همانطور که ما به طور مستقیم تجربه کرده ایم، مطمئن شوید که ضمانت های لینک برای رسانه های کسب شده است، نه قرار دادن پولی. آژانس قبلی ما سعی کرد با استفاده از سایت‌های با کیفیت پایین و «پرداخت برای بازی» که اگر ما بهتر نمی‌دانستیم، به راحتی تأثیر منفی بر سئو بگذارند، به ضمانت خود ضربه بزند و نپذیرفت.

چه کسی هزینه تولید محتوا را پرداخت می کند؟

حتماً بپرسید که آیا ارائه‌دهنده ارائه کمپین‌های خلاقانه را به عنوان بخشی از نگه‌دارنده آن‌ها شامل می‌شود یا خیر. منبع یابی داده ها، نوشتن و گرافیک می تواند خیلی سریع گران شود. برخی از آژانس ها این را شامل می شوند، برخی برای تولید محتوا به شما متکی هستند و برخی از شما هزینه اضافی می گیرند.

مدت قرارداد چقدر است؟

مراقب آژانسی باشید که می‌خواهد شما را برای مدت طولانی حبس کند. برای اینکه از زمین خارج شوید، باید برنامه ریزی کنید که حداقل 3 ماه به یک آژانس فرصت دهید. همیشه مقداری آمادگی و زمان برای ایجاد کمپین‌های جدید وجود دارد و سپس فرآیند توسعه آغاز می‌شود. با این حال، پس از چند ماه، باید ایده خوبی داشته باشید که آیا آنها می توانند مطابق وعده خود عمل کنند یا خیر. تمدید سه ماهه نقطه شیرین ذهن ما است.

هزینه

هزینه روابط عمومی دیجیتال چقدر است؟

قیمت‌های آژانس بر اساس مکان، محدوده و کیفیت خدمات و مدت زمانی که برای اکانت شما اعمال می‌شود، بسیار متفاوت است.

نگهدارنده‌های معمولی با آژانس روابط عمومی دیجیتال بین 2000 تا 5000 دلار در ماه در سطح پایین، 5000 تا 10000 دلار در وسط، و برای شرکت های سطح بالا یا مشتریان Enterprise، قیمت ها می تواند تا 20،000 تا 50،000 دلار یا بیشتر در ماه افزایش یابد.

معمولاً بهتر است به دنبال آژانسی باشید که قیمت هر کمپین یا تعداد کمپین‌ها را در ماه ارائه می‌کند، به جای یک نگهدارنده عمومی بدون هیچ گونه تحویلی مرتبط با آن.

توجه: قیمت ها به طور کلی در بریتانیا کمتر از ایالات متحده است.

پرچم قرمز روابط عمومی دیجیتال: از چه چیزهایی باید اجتناب کرد

در اینجا مواردی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

. لینک دادن مکان ها در وب سایت های پرداخت به بازی

تمام هدف ارتقای هزینه های مارکتینگ شما به سمت روابط عمومی دیجیتال برای رسانه های کسب شده است، نه لینک های پولی با کیفیت پایین. پرداخت برای لینک های اسپم می تواند به سرعت وب سایت شما را توسط گوگل جریمه کند و به رتبه بندی جستجوی شما آسیب برساند. با این حال، بسیاری از شرکت های روابط عمومی سنتی به سادگی متوجه نمی شوند که همه لینک ها ارزش ندارند. آنها اغلب اشتراک هایی دارند تا مشتریان خود را در شبکه های وبلاگ پولی (در اصل PBN) برجسته کنند.

نحوه شناسایی وب سایت ها و لینک های بی کیفیت

در اینجا 4 نشانه مشخص برای تشخیص یک وب سایت مزخرف در چند دقیقه آورده شده است.

به دنبال تبلیغات “پرداخت برای قرار دادن” در وب سایت باشید. به سربرگ، پاورقی، تماس با ما یا صفحه تبلیغات یک وب سایت نگاه کنید. در عرض چند ثانیه، باید بتوانید ببینید که آیا آنها جملاتی مانند «برای ما بنویس»، «یک مشارکت‌کننده» یا آشکارا «لینک‌های حمایت‌شده» می‌گویند. گوگل نیز به دنبال این نوع کلمات کلیدی است و لینک را بی اعتبار نمی کند یا بدتر از آن، وب سایت شما را جریمه نمی کند.

در درصد بالایی از پست ها به دنبال لینک های اسپم باشید. یک مدل تجاری کامل از سایت ها وجود دارد که صرفاً برای فروش لینک وجود دارد. 5 یا 6 پست وبلاگ را بررسی کنید و لینک ها را اسکن کنید. اگر متوجه شدید که یک پست دارای 1 تا 3 لینک غیرطبیعی است که به همان وب سایت تجاری می رود، حس عنکبوتی شما شروع به سوزن سوزن شدن می کند. اگر چندین پست را مشاهده کردید که به وکلای آسیب های شخصی یا مکمل ها لینک دارند، به سمت تپه ها بروید.

ترافیک ارگانیک ضعیف – وب سایت را در یک ابزار SEO مانند AHREF’s Site Explorer قرار دهید و به ترافیک ارگانیک نگاه کنید. اگر یک سایت با DR بالا با بازدیدکنندگان بسیار کمی در ماه می بینید (در مثال زیر، DR 65 و فقط 166 بازدید) به این معنی است که گوگل احتمالاً وب سایت را محله بدی می داند.

4.بیشتر صفحات پروفایل افراد هستند. در AHREF، کلمات کلیدی ارگانیک همه افراد هستند یا نام شرکت؟ اینها احتمالاً صفحات حمایت شده هستند که به لینک دادن به هر نهاد اختصاص داده شده اند.

. بدون فرآیند ایده پردازی – از آنها بپرسید که چگونه ایده های کمپین تولید می کنند. فقدان یک فرآیند می تواند به این معنی باشد که آنها از شما ایده می خواهند. همکاری و به اشتراک گذاشتن تخصص خود عالی است، اما می خواهید متفکران خلاق را استخدام کنید. ما یک آژانس روابط عمومی را از نزدیک تجربه کردیم که هیچ وقت برای ما ایده نمی آورد و هر ماه از ما درخواست می کرد. اعتراف می کنیم، نمی دانیم چه چیزی برای مطبوعات جذاب است، به همین دلیل است که در وهله اول یک شرکت روابط عمومی استخدام کردیم!

. تمرکز شدید بر روی بیانیه های مطبوعاتی – وقتی با شرکت روابط عمومی مصاحبه می کنید، آنها چقدر بر استفاده از بیانیه های مطبوعاتی تأکید می کنند؟ هر چند وقت یکبار، یک بیانیه مطبوعاتی خوب است، اما نباید پایه ای برای استراتژی روابط عمومی شما باشد. به طور کلی، انتشارات مطبوعاتی یک تاکتیک قدیمی با حداقل ارزش سئو هستند.

. KPI قابل اندازه‌گیری وجود ندارد – اگر نتایج کمپین‌های خود را اندازه‌گیری نکنید، چگونه متوجه می‌شوید که آیا آنها کار می‌کنند؟ هر شرکت روابط عمومی نیمه مناسب، نتایج را به طور منظم اندازه گیری و گزارش می دهد.

. خدمات PR سنتی “فقط مصاحبه” – مصاحبه های گاه به گاه خوب هستند، اما اگر می خواهید لینک هایی در مقیاس به دست آورید، روابط عمومی مبتنی بر کمپین که در آن می توانید به طور ارگانیک لینک های زیادی را به طور همزمان جذب کنید، راه خوبی است. مصاحبه ها کار فشرده ای هستند و معمولاً به یک لینک در یک زمان منجر می شوند.

. قراردادهای طولانی – وقتی آژانس جدیدی را وارد می‌کنید، قطعاً می‌خواهید حداقل 3 تا 6 ماه از قبل به آن‌ها فرصت دهید تا کمپین خود را شروع کنند. اما پس از آن، باید بتوانید حداقل هر سه ماه یکبار (قبل از شروع هر چرخه کمپین جدید) لغو کنید. مراقب آژانس‌هایی باشید که سعی می‌کنند شما را برای مدت طولانی حبس کنند. اگر آنها عملکرد خوبی داشته باشند، شما می خواهید در آن بمانید.

چگونه موفقیت کمپین های روابط عمومی دیجیتال را اندازه گیری کنیم

اندازه گیری نتایج روابط عمومی سنتی که بر آگاهی از برند متمرکز است، دشوار است. از سوی دیگر، روابط عمومی دیجیتال دارای نقاط داده قابل اندازه گیری است که می توان آنها را ردیابی و گزارش کرد، مانند لینک ها و تبدیل ها. یک آژانس خوب گزارش های منظمی در مورد این موارد ارائه می دهد، اما می توانید خودتان آنها را نیز اندازه گیری کنید.

لینک های ردیابی

آژانس‌ها می‌توانند لینک ها و اشاره‌های آنلاین را از طریق ابزارهایی مانند AHREFs، SEMRush و Moz Link Explorer ردیابی کنند. مورد علاقه شخصی ما AHREFs است که دارای یک متریک لینک به نام DR (رتبه بندی دامنه) است.

به طور کلی، DR بالاتر به معنای یک بک لینک معتبرتر و با کیفیت بالا است. DR در مقیاس 0-100 اندازه گیری می شود. 30-50 خوب در نظر گرفته می شود در حالی که 50> واقعا خوب است.

با این حال، DR به تنهایی به این معنی نیست که شما یک بک لینک خوب دارید. برای تأثیر بهینه سئو، مهم است که داستان با وب سایت شما مرتبط باشد و مانند آنچه در بالا ذکر کردیم از نظر گوگل «محله بد» نباشد. به بیان ساده، شما یک لینک طبیعی می خواهید. لینک بازگشت به وب سایت شما هرگز نباید احساس “اجباری” کند.

برخی از بهترین آژانس های روابط عمومی نه تنها از لینک های به دست آمده گزارش می دهند، بلکه بر اساس DR و کیفیت آن لینک ها را نیز برای شما امتیاز می دهند.

شما می توانید خودتان از AHREF استفاده کنید تا متوجه شوید که چه زمانی لینک های جدید در رسانه ها ظاهر می شوند. اما ما همچنین پیشنهاد می‌کنیم یک Google Alert هم برای نام تجاری و هم برای نام خود تنظیم کنید تا بتوانید متوجه شوید که چه زمانی در سرتاسر وب ظاهر می‌شوید.

ردیابی تبدیل ها

شما باید ROI پولی یک کمپین دیجیتال را اندازه گیری کنید. اگر محصولات یا خدماتی را در وب سایت خود می فروشید، می توانید فروش افزایشی را از طریق نرم افزار سبد خرید یا اهداف Google Analytics دنبال کنید. اگر در صفحه خاصی از سایت خود کمپینی را اجرا می کنید، یک راه آسان برای انجام این کار این است که کدهای رهگیری UTM را از آن صفحه تنظیم کنید تا آن را به عنوان منبع تبدیل نسبت دهید.

به غیر از فروش مستقیم، تبدیل‌ها همچنین می‌توانند ثبت‌نام ایمیل، فرم‌های سرنخ یا بازدید از یک صفحه خاص باشند.

تعامل در رسانه های اجتماعی

توییت‌ها، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌های فیسبوک همگی قابل اندازه‌گیری هستند. و موفقیت در پلتفرم های رسانه های اجتماعی نشانگر خوبی است که نشان می دهد کمپین به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است. ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی مانند Sprout Social راه های عالی برای ردیابی حضور اجتماعی شما هستند. آژانس‌های روابط عمومی دیجیتال از این ابزارها برای گزارش تلاش‌های خود استفاده می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا بفهمید که همه اینها چگونه با ROI مرتبط است.

بریتانیا در مقابل آژانس های روابط عمومی دیجیتال ایالات متحده

در چند هفته گذشته، تعداد زیادی از آژانس های برتر را ارزیابی کرده ایم. در کمال تعجب، توصیه‌های زیادی برای شرکت‌های بریتانیا دریافت کرده‌ایم (در صورتی که شما نمی‌دانستید در ایالات متحده هستیم).

با توجه به کسانی که ما با آنها مصاحبه کرده ایم، به نظر می رسد که انگلستان بازی روابط عمومی خود را به درستی انجام می دهد در حالی که ایالات متحده عقب مانده است. به طور حکایتی، دلیل آن را می‌پرسیدیم، و اتفاق نظر این است…

. حقوق های بریتانیا به طور متوسط ​​کمتر از ایالات متحده است و بنابراین آژانس ها می توانند هزینه کمتری دریافت کنند.

. آژانس‌های بریتانیا تمایل بیشتری به حمایت از سایرین در صنعت دارند و نسبت به ایالات متحده کمتر منطقه‌ای هستند. بیشتر یک جامعه مشارکتی وجود دارد که ایده ها و استراتژی ها را به اشتراک می گذارد.

. حوزه روابط عمومی در ایالات متحده بیشتر به سمت روابط عمومی سنتی گرایش دارد و در انطباق تاکتیک های جدید کندتر است.

این بدان معنا نیست که نمی توانید یک شرکت روابط عمومی دیجیتال خوب در ایالات متحده پیدا کنید، زیرا ما مطمئن هستیم که آنها فراوان هستند. اما موارد خوب بسیار گرانتر هستند، بنابراین رفتن به خارج از کشور را رد نکنید.

بهترین آژانس های روابط عمومی دیجیتال چه کسانی هستند؟

پس از ساعت‌ها تحقیق، و دلارهای هدر رفته از تلاش‌های ناموفق روابط عمومی دیجیتال خودمان، ما و شریک تجاریمان فهرست خود را از بهترین آژانس‌های روابط عمومی دیجیتال تهیه کرده‌ایم. ما شخصاً این شرکت‌ها را بررسی کرده‌ایم و فقط آن‌هایی را که راحت‌تر هستیم شامل بازگشت سرمایه خوب می‌شوند.

آیا برای خواندن لیست کامل وقت ندارید؟ Shout Bravo را بررسی کنید.

ما در حال حاضر خودمان از Shout Bravo استفاده می‌کنیم و تا به حال دریافته‌ایم که آنها هم با استعداد و هم ارزشمند هستند. آنها یک تیم کوچک از خارج از لندن هستند که بر کمپین‌های روابط عمومی خلاقانه و گسترش رسانه‌ها برای جذب لینک‌های با کیفیت بالا تمرکز می‌کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT