استخدام برنامه نویس فریلنسر

چگونه استخدام برنامه نویس فریلنسر

زمان مطالعه 9 دقیقه

بهترین سایت ها برای استعدادهای نخبه و استخدام برنامه نویس فریلنسر را در ادامه بررسی کرده ایم.

Toptal

+ استعدادهای برتر: به کاندیداهای نخبه و از پیش بررسی شده دسترسی پیدا کنید (فقط 3 درصد برتر را می پذیرد)

+ انعطاف پذیری: ایده آل برای پروژه های تخصصی بلند مدت یا کوتاه مدت

+ آزمایش 14 روزه بدون خطر: فقط در صورت رضایت شما صورتحساب دریافت کنید

بزرگترین استخر فریلنسرها

Upwork

+ طیف وسیعی از استعدادها و تخصص های فنی را بیابید

+ برای پروژه ها و وظایف کوتاه مدت مناسب است

+ بدون حداقل بودجه

ما به یک رویکرد بهتر نیاز داشتیم. اما وقتی در اینترنت به دنبال نکاتی در مورد استخدام فریلنسرها گشتیم، تنها لیستی از وب سایت های فریلنسر را یافتیم، نه توصیه هایی در مورد نحوه استفاده صحیح از آنها.

سپس یک نفر به ما پیشنهاد داد که به جای تمرکز بر مصاحبه، چند فریلنسر استخدام کنیم تا همگی یک کار کوچک را به طور همزمان انجام دهند.

وقتی کار تمام شد، تصمیم ما باید واضح باشد. از زمانی که شروع به استفاده از این روش کردیم، چندین فریلنسر بزرگ را استخدام کرده ایم و این روند بسیار آسان تر شده است!

بنابراین برای کمک به شما، جزئیات این استراتژی استخدام و یک راهنمای گام به گام را برای یافتن و استخدام توسعه‌دهنده نرم‌افزار آزاد مناسب به اشتراک می‌گذاریم.

مرحله 1- در اطراف برای ارجاع درخواست کنید

قبل از اینکه وقت خود را برای جستجوی فریلنسرهای آنلاین اختصاص دهید، از شبکه دوستان، خانواده، همکاران یا وبلاگ نویسان خود بپرسید که آیا برنامه نویسان ماهری را می شناسند.

یک ارجاع خوب باعث صرفه جویی در وقت، انرژی و کاهش خطر می شود.

قبل از شروع جستجو برای هر فریلنسر، سعی می کنیم به این فکر کنیم که آیا کسی را می شناسیم که در وضعیت مشابهی بوده و توصیه خوبی داشته باشد.

مرحله 2 – مهارت هایی را که به دنبال آن هستید بشناسید (یا بپذیرید که ندارید)

اگر از نظر فنی باهوش هستید و از قبل در مورد نوع تخصص مورد نظر خود ایده دارید، به مرحله بعدی بروید. اما اگر فنی نیستید یا مهارت های کدنویسی مورد نیاز خود را نمی دانید، در اینجا بهترین گزینه های شما هستند:

از شخصی که قبلاً این کار را انجام داده است توصیه فناوری دریافت کنید. اگر وبلاگ نویسی هستید که یک سایت جدید ایجاد می کنید، وبلاگی با طرحی که دوست دارید پیدا کنید و با نویسنده تماس بگیرید. یک ایمیل تماس پیدا کنید و از طرح او تعریف کنید و از او راهنمایی بخواهید. اگر ایده ای برای یک برنامه جدید آیفون دارید، به یک رویداد شبکه اپل بروید و با کارآفرینان همفکر خود ملاقات کنید. و غیره و غیره.

تکنولوژی را از تکلیف خارج کنید. فناوری‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی تصادفی را بدون دانستن اینکه آیا به آن‌ها نیاز دارید، فهرست نکنید. اشکالی ندارد که معماری فنی را به متخصصان بسپارید. در عوض، فقط الزامات کسب و کار را ارائه کنید و یک توصیه فناوری به همراه پیشنهاد یک فریلنسر بخواهید.

نوع توسعه دهنده مورد نیاز خود را تعیین کنید

آیا می دانستید که بیش از 700 زبان برنامه نویسی برای انتخاب وجود دارد؟ اگر نمی دانید به دنبال چه هستید، می توانید به سرعت در “فلج تجزیه و تحلیل” قرار بگیرید.

از لیست های زیر برای آشنایی با انواع مختلف زبان های برنامه نویسی، پشته ها، سیستم های مدیریت محتوا، فناوری و نرم افزارهایی که امروزه توسعه دهندگان استفاده می کنند، استفاده کنید.

همچنین، در نظر بگیرید که آیا به یک توسعه دهنده با استعداد کامل نیاز دارید یا نیازهای شما به یک تیم توسعه اختصاصی کوچک نیاز دارد.

برترین زبان های برنامه نویسی

  • JavaScript
  • Python
  • C / C++
  • Java
  • R Language
  • Kotlin
  • C#
  • PHP
  • Ruby

فریم ورک های فرانت اند برتر

  • React
  • Angular
  • Vue.js
  • jQuery
  • Ember.js
  • Backbone.js
  • Semantic-UI
  • Foundation
  • D3.js

فریم ورک های بک اند برتر

  • Express
  • Django
  • Ruby on Rails
  • Laravel
  • CakePHP
  • ASP.NET
  • Spring Boot
  • Flask
  • Phoenix

سیستم های مدیریت محتوا

  • WordPress
  • Joomla
  • Drupal

تجارت الکترونیک

  • WooCommerce
  • Shopify
  • Magento
  • متفرقه
  • Unity
  • Salesforce
  • iOS / Android

مرحله 3 – یک تکلیف آزمایشی ایجاد کنید

چیزهای بد زیادی وجود دارد و ارزیابی یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار مستقل بر اساس یک رزومه دشوار است. بهترین راه برای ارزیابی مهارت های عملی، عملی کردن آنهاست.

یک تکلیف آزمایشی نباید یک پروژه خیالی باشد. چرا آن را چیزی نسازید که واقعاً بتوانید از آن استفاده کنید؟ سعی کنید یک شغل توسعه کوچک و مجزا که برای کسب و کار یا وب سایت خود نیاز دارید را شناسایی کنید. چیزی را بیابید که در کمتر از 2 روز کامل شود. نوشته خود را در یک ویرایشگر متن ایجاد کنید تا بتوانید به راحتی آن را کپی و در یک آگهی شغلی جایگذاری کنید. سعی کنید آن را به 1-2 صفحه محدود کنید.

اجزای کلیدی تکلیف آزمون شما

هنگام طراحی تکلیف آزمون خود، نه تنها می خواهید شایستگی خود را در مهارت های برنامه نویسی اثبات کنید، بلکه مطمئن شوید که…

. برنامه نویس این توانایی را دارد که تلاش های کاری را تخمین بزند و وظایف را به موقع انجام دهد.

. ایستگاه کاری برنامه نویس دارای تمام ابزارهای توسعه لازم است.

. برنامه نویس دارای محیط اداری مناسبی است.

. برنامه نویس می تواند به خوبی ارتباط برقرار کند (کلامی و نوشتاری). آیا توسعه دهنده می تواند توضیح دهد که چه کاری انجام داده است؟ اگر سؤالاتی در مورد تکلیف داشت، آیا به دنبال توضیح بود یا فقط فرضیاتی را مطرح می کرد؟

. برنامه نویس در ساعاتی که برای برقراری ارتباط با او نیاز دارید در دسترس است. اگر قصد دارید به طور منظم با او صحبت کنید و او در خارج از کشور کار می کند، آیا او حاضر است برنامه خود را تغییر دهد تا با برنامه شما همپوشانی داشته باشد؟

در زیر نمونه ای از یک تکلیف آزمون است که به شما کمک می کند داوطلبان خود را ارزیابی کنید.

پست شغلی توسعه دهنده وب (مثال با تکلیف آزمایشی)

ما یک توسعه دهنده وب استخدام می کنیم تا نسخه بتا وب سایت خود را بسازد. اگر این تکلیف به خوبی انجام شود، پتانسیل کار اضافی و طولانی مدت وجود خواهد داشت.

مهارت های مورد نیاز: XHTML, CSS, PHP, MYSQL, JavaScript, WordPress

سابقه سایت: رتبه فیدبک حداقل 4.0 با حداقل 50 ساعت تجربه.

زبان: باید به زبان انگلیسی نوشتاری با مهارت های کلامی اولیه مسلط باشد.

شرح شغل:

. با استفاده از طراحی وب سایت از فایل فتوشاپ (psd.) که ارائه خواهیم کرد، یک وب سایت بر روی پلتفرم وردپرس ایجاد کنید. نصب وردپرس شامل دو طراحی صفحه است: یک قالب وبلاگ و یک قالب تک صفحه.

. توسعه دهنده باید وب سایت را در سایت توسعه خود هاست کند.

. برنامه‌نویس باید شرح کتبی راه‌حل خود را برای ما ایمیل کند و یک فایل فشرده حاوی تمام کد منبع را ضمیمه کند.

. برنامه‌نویس باید راه‌حل خود را در یک تماس تلفنی (اسکایپ خوب است) بین ساعت‌های 9 صبح تا 5 بعدازظهر EDT نشان دهد و توضیح دهد.

ما همیشه عبارت “مهم” را در پایان اضافه می کنیم تا نامزدهایی را که تکلیف را نمی خوانند حذف کنیم. تعجب خواهید کرد که چه تعداد پاسخ از فریلنسرهایی دریافت خواهید کرد که هرگز زحمت خواندن کل پست شما را به خود نداده اند و ممکن است واجد شرایط نباشند.

مرحله 4 – تکلیف آزمون خود را به طور همزمان در چندین وب سایت فریلنسری ارسال کنید

دلیل اینکه می خواهید از چندین سایت استفاده کنید، دریافت پاسخ های متنوع است. شما 3 تا 4 منبع را برای تکمیل این آزمون استخدام خواهید کرد. در پایان کار، می‌توانید نتایج را ارزیابی کنید و فریلنسر با بالاترین کیفیت را استخدام کنید.

یک اکانت کاربری در هر یک از این وب سایت های فریلنسری محبوب باز کنید:

  • Upstack
  • Toptal
  • Upwork

اگر در دفتری مصاحبه می‌کردید، فقط با یک نامزد مصاحبه نمی‌کردید، درست است؟ همین اصل در مورد فریلنسرهای آنلاین نیز صدق می کند. شما باید چندین فریلنسر را آزمایش کنید تا فریلنسر مناسب را برای کسب و کار خود بیابید. مطمئناً، شما برای انجام یک تکلیف چندین بار پول می پردازید، اما نتیجه نهایی در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

به جای قیمت ساعتی، یک پیشنهاد قیمت ثابت بخواهید (اگرچه وقتی سوال می‌پرسید، نرخ ساعتی یک نامزد برای کار طولانی‌مدت را بدانید). و اگر سایت فریلنسری ایجاب می کند که بودجه تعیین کنید، سعی کنید مقدار معقولی (نه زیاد و نه خیلی کم) را تخمین بزنید. اکثر کاندیداها پیشنهادات خود را نزدیک به حداکثر مقدار شما تنظیم می کنند تا شما نخواهید خیلی بالا بروید. اما اگر بودجه بسیار کمی داشته باشید، ممکن است پاسخ های بسیار کمی دریافت کنید. در مورد مبلغ زیاد نگران نباشید، در مرحله بعدی سعی می‌کنید هزینه کمتری را برای انجام کار مذاکره کنید.

مرحله 5 – نامزدهای خود را برای تکلیف آزمون انتخاب کنید

در عرض 24 ساعت باید پیشنهادهای زیادی دریافت کنید. فوراً هر کسی را که عبارت شما “من الزامات را خواندم…” در بالا ندارند، رد صلاحیت کنید. باز هم، شما برنامه‌نویسی را نمی‌خواهید که دقیق نباشد.

به دنبال توسعه دهندگان با چندین بررسی مثبت باشید. تجربه گذشته شاخص کلیدی عملکرد آینده است. مطمئن شوید که ساعت‌های مربوط به این بررسی‌ها به مقدار معقولی زمان اضافه می‌کنند. اگر چندین بررسی مثبت برای پروژه های یک ساعته می بینید باید یک پرچم قرمز باشد. اینها را می‌توان به راحتی توسط اکانت‌های ساختگی ایجاد کرد تا توسعه‌دهنده خوب به نظر برسد.

دعوت از یک یا دو فریلنسر درجه یک برای مناقصه را در نظر بگیرید

تقریباً هر وب‌سایت فریلنسری این امکان را برای شما فراهم می‌کند که پروفایل‌ها را بخوانید و درخواست پیشنهاد را برای افراد خاص ارسال کنید. اگر عجله دارید، ممکن است برای پیدا کردن یک فریلنسر که در حال حاضر در دسترس است، کار سخت تری داشته باشید، اما این ممکن است راهی برای پیدا کردن یک متخصص در زمینه مورد نظر شما باشد.

قبل از اعطای پروژه، ایده خوبی است که از طریق وب سایت فریلنسر چند سؤال بپرسید (معمولاً دکمه ای برای «ارسال پیام» به فریلنسر وجود دارد). اکثر داوطلبان دارای تعداد زیادی زبان برنامه نویسی هستند و تشخیص اینکه آیا آنها واقعاً در زمینه مورد نظر شما مهارت دارند یا خیر، دشوار است. ما دوست داریم از داوطلبان بخواهیم که نمونه هایی از تکالیف مشابهی را که انجام داده اند ارائه دهند. همچنین، اکنون زمان مذاکره در مورد قیمت است. اگر بودجه پروژه 200 دلاری را فهرست کنید، اکثر نامزدها 200 دلار پیشنهاد خواهند داد اما مایلند با هزینه کمتری کار کنند. ما سعی می کنیم ببینم آیا اتاق تکان دادنی وجود دارد که از زبانی مانند این استفاده کند:

همانطور که اشاره کردیم، برخی از منابع هوشمند حتی انجام یک تکلیف آزمایشی را به صورت رایگان ارائه می دهند. اما در این مورد سختگیر نباشید. بسیاری از فریلنسرها در کشورهای فقیر زندگی می کنند و ممکن است نتوانند در انجام وظایفی که ممکن است منجر به پول کافی نشود، ریسک کنند.

در این مرحله اطلاعات شخصی خود را اعلام نکنید. آخرین چیزی که می خواهید توسعه دهندگانی است که پس از رد شدن با شما تماس، ایمیل یا چت را رد می کنید… التماس برای کار. و باور کنید، برخی از افراد می توانند بسیار پیگیر باشند (نه به روش خوبی). هنگامی که فردی را برای مدت طولانی استخدام کردید، می توانید اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید.

اگر استخدام کننده ای از طرف توسعه دهنده دیگری پاسخ دهد، نترسید. ما در واقع برخی از بهترین منابع خود را از این طریق پیدا کرده ایم. یک نکته مثبت این است که استخدام کننده باید قبل از اینکه کسی را استخدام کند، بررسی های لازم را انجام دهد. مورد دیگر این است که اگر یک منبع طولانی مدت دارید و چیزی پیش می آید، استخدام کننده گاهی اوقات می تواند به جایگزینی آن منبع با شخص دیگری از شرکت خود کمک کند. اگر از استخدام کننده برای یافتن یک فریلنسر طولانی مدت استفاده می کنید، فقط مطمئن شوید که می توانید مستقیماً با منبع صحبت کنید و او پس از اتمام آزمون به پروژه بلندمدت شما منصوب می شود نه شخص دیگری. همچنین، به خاطر داشته باشید که این فریلنسرها ممکن است کمی گران‌تر باشند، زیرا استخدام‌کننده نیاز به ایجاد حاشیه دارد. اما بسته به کشورشان، ممکن است همچنان ارزان‌تر از سایر افراد مستقل باشند.

مرحله 6 – تکالیف انجام شده را ارزیابی کنید و یک برنامه نویس استخدام کنید

اکثر توسعه دهندگان مستقل با برنامه های اشتراک گذاری صفحه نمایش رایگان که می توانند برای نشان دادن راه حل خود از آنها استفاده کنند، آشنا هستند. اگر اینطور نیست، باید کمی نگران باشید، اما می توانید استفاده از Skype یا Join.me را پیشنهاد دهید.

در این مرحله شانس خوبی وجود دارد که یک یا چند توسعه دهنده با کیفیت پیدا کرده باشید. با او تماس بگیرید و تأیید کنید که او به کار طولانی مدت علاقه دارد. اگر هر یک از منابع دیگر در مورد کار طولانی مدت پرس و جو کرد، با آنها صادق باشید اما رابطه خوبی را حفظ کنید. اگر هر یک از آنها واجد شرایط هستند، از آنها بخواهید که در تماس باشند زیرا ممکن است در آینده افتتاحیه ای داشته باشید.

مذاکره: ممکن است بتوانید با ارائه کار طولانی مدت (نه همیشه، اما اغلب) با نرخ ساعتی کمتر مذاکره کنید. فریلنسرهایی که کارهای کوتاه مدت زیادی انجام می دهند، باید نرخ های خود را کمی بالاتر تعیین کنند تا جریان ناهماهنگ درآمد و روزهای بالقوه ای را که در آن کار نمی کنند پوشش دهند. همچنین، نرخی که در پروفایل ذکر شده است همان چیزی است که یک فریلنسر می‌خواهد دستمزد دریافت کند، اما نه همیشه آن چیزی که مایل به پذیرش آن است. در مورد آن فکر کنید … وقتی به دنبال شغل هستید آیا ابتدا به دنبال مشاغل با حقوق بالا می گردید یا بلافاصله می گویید که با کمترین هزینه کار خواهید کرد؟ شما شروع می کنید به دنبال دستمزد بالاترین حد ممکن. برای مثال، اگر توسعه‌دهنده‌ای به دنبال 20 دلار در ساعت است، ببینید آیا حاضر است برای یک پروژه 6 ماهه 17 دلار در ساعت بپذیرد.

در این مرحله، امیدواریم که یک توسعه دهنده با کیفیت برای پیوستن به تیم خود پیدا کرده باشید. و اگر هنوز گزینه خوبی پیدا نکرده اید، سعی کنید پروژه ی خود را تغییر دهید و دوباره ارسال کنید، اما شاید با بودجه کمی بالاتر.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT