خرید آنلاین موسیقی

خرید آنلاین موسیقی | خرید آنلاین آهنگ | خرید موزیک از سایت

زمان مطالعه 7 دقیقه

با وجود رشد سرویس های پخش موسیقی مانند Spotify و Apple Music، بسیاری از مردم (یا حداقل بخشی از مردم) هنوز ترجیح می دهند موسیقی مورد نظر خود را بخرند. ترجیح می دهید یک موزیک را به جای اینکه فقط پخش کنید، به صورت آنلاین بخرید؟ در ادامه بهترین سایت های خرید آنلاین موسیقی را معرفی می کنیم که ارزش بررسی را دارند.

خرید آنلاین موسیقی

خرید آنلاین موسیقی به این معنی است که شما به جای استفاده تحت مجوز از آن موزیک، مالک آن هستید. به این ترتیب، آهنگ ها به طور ناگهانی از کتابخانه شما ناپدید نمی شوند. به علاوه، هیچ خطری وجود ندارد که اگر شرکت اصلی ورشکست شود، مجموعه موسیقی شما را همراه خود ببرد.

اگر می خواهید به جای پخش موسیقی، آن موزیک را بخرید، در ادامه بهترین مکان ها برای خرید آنلاین موسیقی را به شما معرفی خواهیم کرد.

خرید آنلاین موسیقی از سایت Amazon

خرید آنلاین موسیقی

خرید آنلاین موسیقی

هنگامی که یک آهنگ یا آلبوم را به صورت آنلاین خریداری می کنید، به دو روش می توانید محتوای آن را دریافت کنید – یا به صورت دیجیتال (در قالب یک فایل MP3) یا به صورت فیزیکی (به صورت یک CD یا صفحه گرامافون). Amazon هر دو روش دریافت را فراهم کرده است. 

هنگامی که فهرست آهنگ یا آلبومی را که در Amazon در دسترس است وارد می کنید، منتخبی از گزینه های موجود برای خرید را مشاهده خواهید کرد. بسته به اینکه کدام نسخه در دسترس است، می توانید یا نسخه MP3 یا فیزیکی را انتخاب کنید. به طور کلی نسخه MP3 ارزان تر است. اگر نسخه CD را خریداری کنید، معمولاً یک کپی رایگان از نسخه MP3 نیز به شما داده می شود.

و به یاد داشته باشید، اگر برنامه Amazon Music را دانلود کنید، می توانید تمام موسیقی های دیجیتالی خریداری شده خود را از طریق آن پخش کنید. 

خرید موزیک از iTunes Store

خرید آنلاین موسیقی

خرید آنلاین موسیقی

Apple iTunes Store اصلی ترین فروشگاه موسیقی آنلاین بوده و تا به امروز به رشد خود ادامه داده است، البته در قالبی جدیدتر و به روز شده تر. قیمت اکثر تک آهنگ ها در iTunes  0.99 دلار است، اگرچه آهنگ های محبوب معمولاً 1.29 دلار هستند. و قیمت پیش فرض یک آلبوم 9.99 دلار است.

اما چگونه می توان به iTunes Store دسترسی پیدا کرد؟ بستگی به این دارد که از کدام سیستم عامل استفاده می کنید.

  • اگر از مک استفاده می کنید، iTunes Store از زمان انتشار macOS Catalina همواره بخشی از برنامه جدید Apple Music بوده است. برنامه قدیمی iTunes دیگر وجود ندارد، اما همچنان می توانید از مجموعه iTunes خود در برنامه Apple Music استفاده کنید.
  • iTunes Store یک برنامه مستقل در iOS است.
  • از طرف دیگر، iTunes همچنان در ویندوز نیز وجود دارد و می توانید iTunes Store را در آن پیدا کنید.

صرف نظر از اینکه از کدام برنامه استفاده می کنید، نتیجه یکسان است – می توانید نسخه دیجیتالی یک آهنگ را خریداری کرده و آن را در دستگاه خود دانلود کنید.

سایت Beatport 

خرید آنلاین موسیقی

خرید آنلاین موسیقی

Beatport بهترین فروشگاه آنلاین موسیقی برای طرفداران موسیقی رقص الکترونیک (EDM) است. می توانید موسیقی را به صورت تک آهنگ یا آلبوم خریداری کنید. قیمت اکثر تک آهنگ ها 1.29 دلار یا 1.99 دلار است، و قیمت آلبوم ها حدود 10 دلار است.

یکی از بهترین ویژگی های این فروشگاه این است که آهنگ های جدید را می توان به آسانی پیدا کرد. جستجوی EDM برای تازه واردان بسیار سخت استتعداد زیاد دی جی ها، تهیه کنندگان و ریمیکس ها، پیدا کردن موسیقی جدیدی را که دوست دارید، دشوار می کند. با این حال، Beatport با نمودارهای 100 تا از برترین ها، نمودارهای دی جی، دسته بندی های بی پایان از ژانرها، و داشتن حتی یک وبلاگ در کنار این فروشگاه، سختی ورود به این فروشگاه را به میزان قابل توجهی جبران می کند.

خرید موزیک از 7digital

7digital بی شک در زمینه دانلود موسیقی با کیفیت بالا بی نظیر است. این شرکت از سال 2004 فعالیت خود را آغاز کرده است.

اکثر آهنگ ها در این فروشگاه در سه فرمت موجود هستند: MP3 320kbps (کیفیت استاندارد)، 16 بیت/44.1 کیلوهرتز FLAC (کیفیت CD) و 24 بیت/96 کیلوهرتز FLAC (کیفیت با وضوح بالا).

اگر شخصی نیستید که خیلی به پخش موسیقی با اسپیکرهای گران قیمت علاقه دارد، نسخه با کیفیت بالا احتمالاً هزینه غیرضروری برای شما است. به لطف تگ های روی طرح جلدهای آلبوم ها، تشخیص اینکه کدام فرمت ها برای کدام آهنگ ها یا آلبوم ها در دسترس هستند، آسان است.

میلیون ها آهنگ و آلبوم در فروشگاه 7digital برای خرید موجود است و می توانید مطمئن باشید که موسیقی مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد، حتی اگر ژانر خاصی داشته باشد. تمامی آخرین آهنگ های بزرگ ترین ستاره های موسیقی جهان نیز در این فروشگاه در دسترس هستند.

سایت HDTracks

خرید آنلاین موسیقی

خرید آنلاین موسیقی

یکی دیگر از اسامی برجسته در دنیای موسیقی هایی با کیفیت بالا HDtracks است. که رقابت تنگاتنگی با 7digital دارد.

اگر بخواهیم این فروشگاه را با رقیبش مقایسه کنیم، هر دو آنها جوانب مثبت و منفی زیادی دارند. از طرف دیگر، HDtracks تعداد فرمت های صوتی بیشتری دارد. آهنگ هایی با بالاترین کیفیت (24 بیت/176.4 کیلوهرتز) یک گام مهم در زمینه بهترین آهنگ های با کیفیت بالا در 7digital هستند، اگرچه اکثر موسیقی هایی که با فرمت بالاترین کیفیت وجود دارند در ژانر موسیقی کلاسیک قرار می گیرند.

اگر بخواهیم از جنبه منفی این فروشگاه بگوییم، در این سایت بیشتر آلبوم ها را خواهید دید و در این زمینه چشمگیر است. اگر به دنبال خرید تک آهنگ هستید، ممکن است 7digital برای شما مناسب تر باشد.

مطمئن شوید که لیست های مختلف “برترین ها” را نیز بررسی کنید. این لیست ها بر اساس ژانر موسیقی ها تقسیم می شوند و به شما این امکان را می دهند تا محبوب ترین موسیقی برای یک منطقه خاص را در این سایت پیدا کنید.

اگر عاشق موسیقی های با کیفیت هستید، حتماً برترین سرویس های استریم برای علاقه مندان به موسیقی را بررسی کنید.

سایت Bandcamp

خرید آنلاین موسیقی

خرید آنلاین موسیقی

موزیسین ها در دهه های گذشته از سرویس هایی مانند Spotify به خاطر مدل های پرداختشان، انتقادهای زیادی کرده اند. هنرمندان و گروه ها قبل از اینکه پولی به دست بیاورند، برای 0.006 تا 0.0084 دلار به ازای هر پخش، باید ابتدا صدها هزار شنونده جمع می کردند.

Bandcamp که یک پلتفرم مستقل است، مدلی ارائه می دهد که بیشتر مورد پسند باندها و گروه های موسیقی است. موزیسین ها می توانند فروشگاه های خود را در این سایت ایجاد کنند و آهنگ های خود را مستقیماً به طرفدارانشان بفروشند.

خریدار، پس از پرداخت هزینه، می تواند آن آهنگ را هر چند بار که بخواهد دانلود کند. سی دی های فیزیکی و صفحه های گرامافون نیز برای خرید در دسترس هستند (اگرچه هزینه های حمل و نقل آن گاهی اوقات می تواند بسیار زیاد باشد).

فرمت های متعددی برای دانلود دیجیتال موجود است، از جمله MP3، FLAC، ALAC، AAC، OGG، WAV و AIFF.

سایت CD Universe

خرید آنلاین موسیقی

خرید آنلاین موسیقی

اگر فردی سنتی هستید و سی دی داشتن را به موسیقی دیجیتال ترجیح می دهید، حتما CD Universe را بررسی کنید. فضای این سایت نسبتاً ابتدایی و ساده است، اما یکی از کاملترین مجموعه های سی دی و صفحات گرامافون را دارد که برای خرید در هر کجایی که باشید از طریق وب در دسترس است. طبق آخرین آمار، بیش از 800000 عنوان در این فروشگاه وجود دارد.

CD Universe پرداخت از طریق PayPal را نیز می پذیرد که این ویژگی بسیار مورد علاقه ماست. این ویژگی آن را از Amazon، که یکی از فروشنده های بزرگ سی دی فیزیکی در لیست ما است، متمایز می کند. با این حال، هزینه یک سی دی در CD Universe کمی بالاتر است.

سایت Walmart

خرید آنلاین موسیقی

خرید آنلاین موسیقی

Walmart ممکن است اولین اسمی نباشد که وقتی به یک موسیقی فکر می کنید به ذهن شما برسد، اما این فروشگاه مدت هاست سی دی و صفحه های گرامافون را در فروشگاه های خود و یا به صورت آنلاین عرضه می کند.

مجموعه عناوین این فروشگاه شاید به اندازه Amazon و امثال اینها کامل و جذاب نباشند، اما اگر به دنبال دریافت جدیدترین موسیقی از ستاره های امروزی هستید، این فروشگاه آلبوم ها را به همراه قیمت های بسیار خوبی و خیلی راحت در دسترس شما قرار خواهد داد.

و به یاد داشته باشید، Walmart خدمات پیکاپ نیز ارائه می دهد. یعنی شما می توانید موسیقی مورد نظر خود را به صورت فیزیکی و بدون نیاز به منتظر مامور توزیع ماندن یا نیاز به رفتن به فروشگاه دریافت کنید.

خرید موسیقی بهتر است یا پخش موسیقی

هر کسی برای خودش اولویت هایی دارد و ما نمی توانیم بگوییم که یکی از رویکردها بهتر از دیگری است. انتخاب بین این دو به این بستگی دارد که آیا شما راحتی Spotify را ترجیح می دهید یا مالکیت قانونی خرید مستقیم موسیقی.

به یاد داشته باشید، همیشه می توانید آلبوم های محبوب خود را برای گوش دادن به صورت آفلاین در Spotify دانلود کنید. ولی نمی توانید آنها را به خارج از اکوسیستم Spotify انتقال دهید.

منبع : makeuseof

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT