خرید تتر ERC

خرید تتر ERC | خرید تتر TRC | شارژ کیف تتر بستر ترون

زمان مطالعه 3 دقیقه

تتر ERC20 و TRC20 در حال حاضر دو نوع اصلی دلار تتر در بازار ارزهای دیجتال هستند. تتر شبکه اتریوم (ERC-20) و تتر شبکه ترون (TRC-20) هر یک به دلیل فناوری که دارند، یک سری مزایا و معایب را در اختیار کاربران قرار می دهند.  در این مطلب به بررسی خرید تتر ERC و همچنین آموزش خرید تتر TRC می پردازیم.

خرید تتر ERC و تفاوت آن با خرید تتر TRC

تتر ERC20:

دلار تتر توسط پلتفرم تتر و بر اساس شبکه اتریوم صادر شده است. آدرس سپرده گذاری ارز آن همان آدرس اتریوم است و واریزها و برداشت‌ها در شبکه اتریوم صورت می‌گیرد. پروتکل تتر- ERC20 همان پروتکل ERC20 است.

خرید تتر ERC

تتر TRC20:

این نوع از دلار تتر توسط پلتفرم تتر و بر اساس شبکه ترون صادر می‌شود. آدرس سپرده گذاری ارز آن همان آدرس ترون است و در شبکه ترون واریز و برداشت می‌شود. تتر- ترون (TRC20) از پروتکل TRC20 پیروی می‌کند.

خرید تتر TRC

تتر ایاس:

این نوع تتر توسط پلتفرم تتر و بر اساس شبکه ایاس صادر می‌شود. آدرس سپرده گذاری ارز آن آدرس ایاس است و واریز و برداشت در شبکه ایاس صورت می‌گیرد. تتر ایاس از پروتکل شبکه ایاس استفاده می‌کند.

تتر الگوراند:

این نوع از دلار تتر بر اساس شبکه الگو (ALGO) ساخته شده است اما آدرس سپرده گذاری ارز آن با آدرس سپرده گذاری ارز الگو یکی نیست، با این حال واریز و برداشت‌ها در شبکه الگو انجام می‌شود. USDT- الگوراند از پروتکل ایاس پیروی می‌کند.

تفاوت شبکه ترون با اتریوم در چیست؟

شباهت‌ها و اختلافات زیادی میان این دو پلتفرم محبوب وجود دارد. ترون هم مانند اتریوم از یک ماشین مجازی، به نام ماشین مجازی ترون (TVM) استفاده می‌کند. ترون از این ماشین مجازی به عنوان نوعی سیستم‌عامل برای قراردادهای هوشمندی که در سیستم‌عامل اجرا می‌شوند استفاده می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص ترون به مقاله «ترون چیست؟» مراجعه کنید.

علاوه بر این ماشین مجازی ترون از زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity) استفاده می‌کند که اتریوم هم در حال حاضر همین زبان برنامه نویسی را به کار می‌برد؛ بنابراین توکن‌ها و قراردادهای هوشمند صادر شده در ترون و اتریوم کاملاً با یکدیگر سازگار هستند.

خرید تتر ERC

خرید تتر ERC

بنیاد ترون به تازگی تصمیم گرفته است تمام برنامه نویسان و توکن‌های موجود خود در پلتفرم اتریوم را به اکوسیستم ترون منتقل کند و چون این دو پلتفرم با یکدیگر سازگار هستند این کار کاملاً شدنی است.

تفاوت تتر ERC20 با TRC20

اولین و بزرگ‌ترین فرق میان توکن‌های ERC20 و TRC20، الگوریتم اجماع بلاک‌چین آن‌هاست. بلاک‌چین اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند و در مقابل ترون از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند.
یکی دیگر از تفاوت‌های میان این توکن، سرعت انجام معاملات و هزینه انجام آن‌ها در این دو است. در حال حاضر کارمزد تراکنش‌ها در پلتفرم اتریوم خیلی زیاد شده است اما در پلتفرم ترون کارمزد تراکنش‌ها خیلی پایین و مقرون به صرفه است.
همچنین سرعت انجام تراکنش‌ها نیز در شبکه ترون بسیار بالاتر از شبکه اتریوم است. در بلاک‌چین اتریوم در هر ۲۵ ثانیه یک تراکنش انجام می‌شود؛ اما در بلاک‌چین ترون این عدد به ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه می‌رسد.
تفاوت بعدی میان توکن‌های ERC20 و TRC20 در پشتیبانی از کیف پول‌ها و صرافی‌های مختلف است. توکن‌های ERC20 در اغلب صرافی‌ها و کیف پول‌ها پشتیبانی می‌شوند و کمتر جایی پیدا می‌شود که از این توکن‌ها پشتیبانی نکند اما توکن‌ها TRC20 هنوز به این میزان شناخت و محبوبیت نرسیده‌اند و کیف پول‌ها و صرافی‌های کمتری از این توکن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT