آزاد سازی ماینرهای توقیف شده

دستور آزاد سازی ماینرهای توقیف شده در ایران صادر شد

زمان مطالعه 2 دقیقه

احکام قضایی مقامات ایرانی را ملزم می کند بخشی از 150000 تجهیزات ماینینگ کریپتو که قبلاً به دلیل نگرانی های انرژی توقیف شده بود را آزاد کنند. در این خبر به بررسی آزاد سازی ماینرهای توقیف شده می پردازیم.

آزاد سازی ماینرهای توقیف شده در ایران

مقامات ایرانی طی دو سال گذشته بسیاری از تجهیزات ماینینگ کریپتو را به دلیل استرس بر شبکه های انرژی در فصل زمستان توقیف کردند. اکنون، یک دادگاه دستور آزادسازی تجهیزات استخراج رمز ارز را صادر کرد که قبلاً به عنوان اقدامی برای صرفه جویی در انرژی توقیف شده بود.

از سال 2021، سازمان جمع آوری و فروش اموال دولتی ایران (OCSSOP) تجهیزات استخراج را – اعم از مجاز و غیرمجاز – به دلیل نگرانی های احتمالی کمبود برق توقیف کرده است. با این حال، مقامات در بحبوحه زمستان که دستور آزادسازی دستگاه ها و تجهیزات ماینر را صادر کردند، نظرشان تغییر کرد. به گفته عبدالمجید اجتهادی، سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی:

در حال حاضر حدود 150000 تجهیزات ماینینگ کریپتو در اختیار OCSSOP است که بخش بزرگی از آنها پس از احکام قضایی منتشر خواهد شد. دستگاه ها قبلاً بازگردانده شده‌اند.

آزاد سازی ماینرهای توقیف شده

آزاد سازی ماینرهای توقیف شده

با این حال، اجتهادی معتقد بود که تجهیزات استخراج اخیراً می تواند به شبکه های انرژی کشور فشار بیاورد. وی پیشنهاد کرد که شرکت تولید و انتقال ایران (توانیر) برای جلوگیری از فشارهای بی مورد بر روی سیستم شبکه کشور، برنامه هایی را برای استفاده از سخت افزار پیشنهاد کند.

در ژوئن 2022، ایران مجبور شد منبع برق شرکت‌های معدنی قانونی را قطع کند زیرا مصرف برق این کشور در زمان پیک مصرف به بالاترین حد خود یعنی 62500 مگاوات (MW) رسیده است. در آن زمان، ایران 0.12 درصد از نرخ هش بیت کوین جهانی را به خود اختصاص می داد که اکنون به 0.2 درصد افزایش یافته است، همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است.

نگرانی‌های انرژی ایران با توجه به قوانین اخیر مبنی بر اعمال جریمه برای استفاده غیرقانونی از انرژی یارانه‌ای در استخراج کریپتو آشکار می‌شود.

از سوی دیگر، Crusoe Energy مستقر در دنور قصد دارد به عمان، یک کشور غنی از گاز خاورمیانه، کمک کند تا سوزاندن گاز طبیعی مرتبط با استخراج نفت را کاهش دهد.

Crusoe Energy اعلام کرد که قصد دارد یک پروژه آزمایشی را در مسقط عمان باز کند تا انرژی شعله ور گاز را برای تامین انرژی کامپیوترهای استخراج استفاده کند. این ابتکار به هدف عمان برای شعله ور شدن گاز صفر تا سال 2030 کمک می کند.

cointelegraph

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT