دلایل نزولی شدن اتریوم

دلایل نزولی شدن اتریوم شهریور 1401

زمان مطالعه 2 دقیقه

در حال حاضر اتریوم با بیش از 11 درصد کاهش با قیمت 1491 دلار معامله می شود و گاوها برای بازگرداندن روند صعودی، در سطوح 1524 دلار و 1720 دلار با موانع سختی روبرو هستند. در این پست به بررسی دلایل نزولی شدن اتریوم می پردازیم.

دلایل نزولی شدن اتریوم

تحلیلگران برای افت اخیر قیمت به سه ​​عامل احتمالی اشاره می کنند که با تداوم آنها قیمت می تواند در کوتاه مدت کاهش بیشتری را تجربه کند. این سه عامل عبارتند از:

افزایش موجودی اتر در صرافی ها

پس از کاهش قیمت اتریوم طی یک هفته گذشته، پلتفرم تحلیل داده سنتیمنت اعلام کرد که درست قبل از این کاهش قیمت، جهش بزرگی در موجودی ETH در صرافی ها اتفاق افتاده است. به گزارش سنتیمنت، این افزایش به دلیل انتقال ETH توسط بایننس از یک کیف پول بدون برچسب به یک کیف پول دارای برچسب بوده است. به بیان دقیق تر، مورد اول، انتقال عظیم 2.37 میلیارد USDT بین دو کیف پول سرد بایننس و دیگری انتقال بزرگ 1.49 میلیون ETH به کیف پول 8 بایننس بوده است.

تداوم روند افزایش موجودی اتر در صرافی ها، ممکن است به این معنی باشد که دارندگان تصمیم گرفته اند دارایی خود را در بازار دامپ کنند.

نگرانی‌های مربوط به هارفورک Merge

اخیراً متخصصین در مورد احتمال حملات بازپخش (یا حملات تکرار) پس از به‌روزرسانی Merge که برای ماه سپتامبر (مهر ماه) برنامه‌ریزی شده است، هشدار داده اند. گفتنی است که در طول ارتقای اتریوم در سال 2016، این شبکه بلاکچین دائماً مورد حملات به اصطلاح تکرار قرار گرفت که در آن هکرها برای به دست آوردن توکن‌ها تراکنش‌های کاربران را دوباره پخش می‌کردند. البته توسعه دهندگان اعلام کرده اند که قبلاً اقدامات ایمنی لازم را انجام داده اند.

از نگران‌کننده‌ترین مسائل در این زمینه، می‌توان به ظهور شاخه‌های متعدد اتریوم، در زمان راه اندازی Merge اشاره کرد. در زمان فورک شدن یک زنجیره، یک کپی از کل اکوسیستم اتریوم، شامل تمام کوین ها، NFT ها و برنامه های کاربردی آن ایجاد می شود. با این حال، ویتالیک بوترین، خالق ETH به جامعه اطمینان داده است که این “هارفورک” به شبکه اصلی ETH آسیب نمی رساند.

نگرانی‌های اقتصاد کلان

وضعیت اقتصاد کلان جهانی همچنان نقش بزرگی در تعیین حرکت بازار کریپتو و در نهایت قیمت اتریوم ایفا خواهد کرد. طبق اعلام سنتیمنت، اخیراً اتریوم همبستگی بالایی با شاخص S&P 500 نشان داده است. همانطور که می دانید، نشست سالانه بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی در جکسون هول در حال برگزاری است.

 پس از افزایش سه چهارم درصدی نرخ معیار در هر یک از دو نشست قبلی، سرمایه گذاران به دقت به هر گونه سرنخی در مورد نحوه سیاست های بانک مرکزی ایالات متحده در زمینه سرعت افزایش نرخ بهره منتهی به ماه سپتامبر (شهریور و مهر) در جلسه سیاست گذاری 20-21 خود توجه خواهند کرد.

منبع: u.today

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT