روش‌های پرداخت جایگزین

راهنمای فریلنسر برای روش‌های پرداخت جایگزین (APM)

زمان مطالعه 6 دقیقه

در دنیای فریلنسری امروزی، روش‌های پرداخت جایگزین بهترین گزینه برای دریافت پرداخت از مشتریانتان است. در اینجا راهنمای کامل APM ها است.

به عنوان یک فریلنسر، نمی توان اهمیت داشتن وسیله ای برای دریافت پرداخت از مشتریان را نادیده گرفت. گاهی اوقات، ممکن است استفاده از یک اکانت بانکی معمولی راحت تر باشد. در موارد دیگر، به دلیل منطقه و منطقه، ممکن است لازم باشد از یک روش پرداخت جایگزین برای دریافت وجوه خود از مشتریان استفاده کنید.

تصور کنید که نمی توانید مشتری را جذب کنید زیرا آنها در مناطقی زندگی می کنند که معامله مالی با شما ممنوع است. یا، حتی زمانی که می‌توانید معامله کنید، کارمزدها و زمان‌های طولانی تراکنش ممکن است وجوه را پس از ورود تقریباً بی‌استفاده کند. اینجا جایی است که روش‌های پرداخت جایگزین وارد می‌شوند.

روش‌های پرداخت جایگزین (APM) چیست؟

روش‌های پرداخت جایگزین، پلتفرم‌های مالی جایگزینی هستند که به شما کمک می‌کنند به عنوان یک فریلنسر دستمزد دریافت کنید. برخلاف بانکداری سنتی، آنها لزوماً شامل دارایی های فیزیکی مانند پول نقد، اعتبار یا کارت های نقدی نیستند. در عوض، آنها به شکل کارت‌های پیش ‌پرداخت، پرداخت‌های موبایلی، کیف پول الکترونیکی، حواله‌های بانکی و تامین مالی فوری «اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید» را به خود اختصاص می‌دهند.

امروزه، APM ها انتخاب معمولی برای بسیاری از فریلنسرها هستند، به خصوص که انعطاف پذیری هایی را ارائه می دهند که مؤسسات مالی سنتی فاقد آن هستند. به‌علاوه، آنها بیشتر از تغییرات ادغام اینترنت با جامعه مطلع هستند و شما روش‌های پرداختی دارید که با زمان‌های تغییر تطبیق می‌دهند و در مواقع ضروری به مناسبت‌ها می‌رسند.

علیرغم محبوبیت آنها، بسیاری از مردم فقط تعداد معدودی APM را می شناسند که مهمترین آنها PayPal است. با این حال، بسیاری از روش‌های پرداخت جایگزین در هر زمان آماده استفاده هستند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و در دسترس بودن جهانی هستند. با این اوصاف، اجازه دهید به برخی از مواردی که توسط فریلنسرها در سایت‌های فریلنسری یا خارج از آن استفاده می‌شود، بپردازیم:

1.Payoneer

این پلتفرم پرداخت نزدیک ترین رقیب و جایگزین پی پال است. با چند ضربه می توانید از طریق Payoneer پرداخت ها را انجام دهید و دریافت کنید. پیمایش در رابط پلتفرم و پیگیری سابقه تراکنش و مانده اکانتتان آسان است. ویژگی‌های کلیدی شامل پرداخت‌های انبوه و تکی و پرداخت‌های یکپارچه است که به کاربران امکان می‌دهد سریع وجوه دریافت و ارسال کنند. یکی از مزایای Payoneer سرعت تراکنش است.

این پلتفرم در بیش از 200 کشور شناخته شده است و حدود 150 ارز در این پلتفرم موجود است. تراکنش‌های اکانت‌های Payoneer به ارزهای زیر رایگان است: USD، JPY، EUR و GBP. معایب Payoneer این است که برای برداشت ارزهای خارجی 2% هزینه دریافت می شود، به علاوه هزینه برداشت مسترکارت بسیار زیاد است. همچنین تا یک هفته طول می کشد تا پول شما در اکانت بانکی شما منعکس شود.

Skrill.2

این سیستم پرداخت به کاربران امکان ارسال پول در کشورهای مختلف را می دهد. برجسته ترین ویژگی Skrill پشتیبانی از اکانت های رایگان، پشتیبانی از تراکنش های کارت اعتباری، انجام تراکنش ها از طریق آدرس های ایمیل و امکان دسترسی سریع است. این سرویس همچنین کارمزد تراکنش های ارزانی را ارائه می دهد که بیش از همه خودنمایی می کند.

این از تراکنش ها با استفاده از آدرس ایمیل شما پشتیبانی می کند و دارای سطح امنیتی بالا و کنترل کلاهبرداری است. با این حال، Skrill همچنین محدودیت های خاصی را برای اکانت ها اعمال می کند. به عنوان مثال، شما نمی توانید بیش از 2000 دلار را یکباره برداشت کنید. علاوه بر این، تکمیل هر گونه انتقال وجه 2 تا 5 روز کاری طول می کشد. اگر تراکنشی را در آخر هفته انجام دهید، تکمیل آن بیشتر طول می کشد.

اما یک خبر خوب وجود دارد: زمانی که وجوه خود را در ایالات متحده دریافت می کنید نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نخواهید داشت. هزینه برداشت ثابت در 5.50 دلار است. می‌توانید درباره هزینه‌ها و ساختار Skrill در وب‌سایت آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

3.روش‌های پرداخت جایگزین: Neteller

این سیستم پرداخت امروزه یکی از پیشروترین خدمات انتقال پول الکترونیکی محسوب می شود که گزینه های پرداخت آنلاین متنوعی را به کاربران خود ارائه می دهد. می توانید از آن برای ارسال و دریافت پول استفاده کنید و به شما امکان کنترل آسان پول را می دهد و به شما کمک می کند پول را در یک کیف پول آنلاین امن نگه دارید.

مزایای استفاده از Neteller در دسترس بودن آن در چندین کشور است. همچنین از بیش از ۲۲ ارز پشتیبانی می‌کند و از طریق سیستم‌های پرداخت جدید مانند ارزهای دیجیتال، شارژ سریع اکانت شما را ارائه می‌کند. یکی از معایب اصلی کارمزد تراکنش است. برای واریز وجوه حدود 5٪ از سپرده شما هزینه دارد، در حالی که برداشت به اکانت های بانکی 10٪ برای هر تراکنش هزینه دارد.

PayPal.4

پی پال به دلایل مختلفی محبوب ترین APM برای بسیاری از فریلنسرها است. برای یکی، حدود 24 ساعت طول می کشد تا وجوه منتقل شده در اکانت بانکی فرد منعکس شود. با این حال، با هزینه ای اندک، می توانید با روش پرداخت فوری، سرعت پردازش سریع تری را انتخاب کنید.

هزینه تراکنش های پی پال بر اساس موقعیت مکانی شما است و در اکثر موارد 2.9 درصد از شما کسر می شود. برای تراکنش های فرامرزی، هزینه ها می تواند تا 4.4٪ افزایش یابد. از مزایای استفاده از پی پال می توان به دریافت سریع وجه، صورتحساب آنلاین، پرداخت از طریق آدرس ایمیل و پشتیبانی به چندین زبان اشاره کرد. PayPal امروزه در بیش از 200 کشور در دسترس است.

بزرگترین نقطه ضعف آن، کارمزد بالاتر اکانت نسبت به سایر روش های پرداخت است. همچنین، اکانت شما ممکن است به صلاح دید آنها بدون اطلاع قبلی یا نقض قوانین مسدود شود. همچنین مملو از ابزارهای مخرب و کاربران است. شما می خواهید مراقب کلاهبرداری های بازپرداخت PayPal و نحوه جلوگیری از آنها باشید.

Square.5

انجام و پرداخت در Square سریع، ساده و ایمن است. وجوه را می توان به سرعت در روز کاری بعد دریافت کرد. اسکوئر از آن زمان نام خود را به Block تغییر داد و به آن اجازه داد خدمات دیگر خود مانند Tidal، Cash App و TBD را تحت یک چتر قرار دهد.

این پلتفرم به کاربران این امکان را می دهد که در هر زمان و مکان، حتی بدون اتصال به اینترنت، پرداخت را بپذیرند. کاربران همچنین می توانند جریان نقدی خود را با به روز رسانی در زمان واقعی نظارت کنند. در حدود 150 کشور در دسترس است و حدود 90 ارز را پشتیبانی می کند. هزینه های تراکنش در پلتفرم به مقدار مربوطه بستگی دارد، بنابراین هر از چند گاهی تغییر می کند.

6.روش‌های پرداخت جایگزین: Venmo

Venmo یکی دیگر از روش های پرداخت قابل اعتماد است که امروزه توسط فریلنسرها استفاده می شود. در ابتدا، مردم فقط از Venmo برای پرداخت های آنلاین استفاده می کردند. امروزه کیف پول های الکترونیکی و درگاه های پرداخت مختلف را برای فریلنسرها و کارآفرینان فراهم می کند. این سرویس همچنین متعلق به PayPal است که در سال 2013 خریداری شد.

مزیت برجسته Venmo این است که باز کردن اکانت ها رایگان است و می توانید از طریق فیس بوک یا یک اکانت ایمیل وارد شوید. این گزینه عالی برای پرداخت های سریع و راحت است. پرداخت از طریق کارت های اعتباری نیز هزینه های کمی را به همراه دارد.

معایب Venmo این است که از پرداخت های بین المللی پشتیبانی نمی کند، نمی توان از آن در خارج از ایالات متحده استفاده کرد و برای واجد شرایط بودن به اکانت بانکی در کشور نیاز دارد. هزینه های تراکنش بین 2 تا 4 درصد است.

چرا فریلنسرها APM را ترجیح می دهند؟

دلایل اصلی هجوم فریلنسرها به روش های پرداخت جایگزین، انعطاف پذیری، پرداخت های بدون مرز و هزینه های پایین است. با اجتناب از بازدارندگی های اولیه توسط بانک های سنتی، فریلنسرها به راحتی می توانند برای گیگ های (gigs) بیشتری پیشنهاد دهند و بدون ترس از دست دادن، خود را در اختیار مشتریان بیشتری قرار دهند.

علاوه بر این، APM ها به شما امکان جذب مشتریان جدید را می دهند. هنگامی که پرداخت آسان و بدون دردسر است، به خصوص در هنگام معامله با تراکنش های بین المللی، مشتریان تمایل بیشتری به شما خواهند داشت.

جنبه منفی APM ها

APM ها بدون جنبه های منفی نیستند، که بارزترین آنها هزینه های تراکنش است. به عنوان مثال، Neteller حدود 10٪ برای برداشت هزینه دریافت می کند. همچنین احتمال تاخیر در معاملات وجود دارد.

برخی از سیستم‌های پرداخت می‌توانند پول شما را به مدت شش تا هفت روز کاهش دهند – که می‌تواند ناامیدکننده باشد، به خصوص اگر به پول نیاز فوری داشته باشید. در نهایت، برخی از روش های پرداخت در همه کشورها در دسترس نیست. به عنوان مثال، Venmo فقط در ایالات متحده موجود است.

APMی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد

امروزه بحث های زیادی در مورد استفاده از روش های پرداخت جایگزین به عنوان یک فریلنسر وجود دارد، حتی اگر مزایا بسیار بیشتر از معایب آن باشد. با این وجود، قبل از تصمیم گیری، اطمینان حاصل کنید که شرایط تعامل، پوشش، در دسترس بودن، هزینه ها، سیستم پشتیبانی مشتری و غیره را درک کرده اید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT