تحصیل در پرتغال

راهنمای نهایی تحصیل در پرتغال در سال 2023

زمان مطالعه 13 دقیقه

تحصیل در پرتغال

پرتغال به عنوان قدیمی ترین کشور اروپا، مکانی ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور است، به خصوص اگر علاقه مند به لذت بردن از آب و هوای آفتابی و تحسین سواحل باشکوه هر روز هستید. تحصیل در پرتغال را بررسی کرده ایم.

پرداخت هزینه سفارت

هرجای پرتغال که بروید، همیشه ساحلی در این نزدیکی خواهید داشت و از آنجایی که پرتغالی ها به جشن واقعی زندگی مشهور هستند، همیشه می توانید به یک جشنواره محلی که شامل رقص در خیابان ها می شود، بپیوندید.

در پرتغال، فضای جذاب یک تعطیلات همیشگی را تجربه خواهید کرد، در حالی که برای تبدیل شدن به یک متخصص در رشته تحصیلی انتخابی خود آماده می شوید.

چرا تحصیل در پرتغال؟

1. دانشگاه های پرتغال در چندین حوزه آموزش عالی فعال هستند

پرتغال یکی از محبوب ترین کشورها برای برنامه های تبادل دانشجو است و بسیاری از دانشگاه ها اعضای فعال برنامه Erasmus+ هستند.

دانشگاه های پرتغال هم بر ارائه دانش نظری ارزشمند و هم بر مشارکت دادن دانشجویان در پروژه های تحقیقاتی رایج تمرکز دارند. بسیاری از دانشگاه ها به چندین مرکز تحقیقاتی وابسته هستند و در بیش از 1% از نشریات تحقیقاتی پراستناد جهان مشارکت داشته اند.

به عنوان دانشجویی که در یکی از دانشگاه های پرتغال ثبت نام کرده اید، می توانید مدرک خود را با یک دوره کارآموزی در یک شرکت محلی تکمیل کنید و در کارگاه های آموزشی جالب تحت آموزش کارشناسان بین المللی شرکت کنید.

2. مقرون به صرفه است

در دانشگاه های دولتی، دانشجویان بین المللی باید بین 500 تا 5000 یورو در هر سال تحصیلی بپردازند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA معمولا کسانی هستند که هزینه های بیشتری را پرداخت می کنند.

اگر به این واقعیت اضافه کنیم که هزینه های زندگی نیز پایین است، به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از خارجی ها پرتغال را برای تحصیلات عالی خود انتخاب می کنند.

3. پرتغالی را یاد بگیرید که بیش از 250 میلیون نفر در سراسر جهان به آن صحبت می کنند

اگرچه برای تحصیل در دانشگاه پرتغال نیازی به دانستن زبان پرتغالی ندارید، اما اگر حداقل اصول اولیه را یاد بگیرید بسیار مفید خواهد بود. تعاملات روزمره، خرید و سایر فعالیت های شما را بسیار آسان تر می کند.

همچنین داشتن زبان پرتغالی به عنوان یک دارایی در رزومه شما مفید است. این زبان در 10 کشور (به عنوان مثال برزیل، موزامبیک، آنگولا) زبان رسمی است و بسیاری از شرکت های بین المللی به دنبال فارغ التحصیلانی هستند که هم انگلیسی و هم پرتغالی را در سطح پیشرفته صحبت کنند.

4. از آب و هوای مدیترانه ای لذت ببرید

هر کسی که در پرتغال زندگی می کند – یا حداقل از آن بازدید می کند – عاشق آب و هوای محلی می شود. تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها فقط سرد است، که برای افرادی که نمی‌توانند هوای سرد را تحمل کنند، عالی است.

این آب و هوای لذت بخش و سواحل زیبا به این معنی است که شما از فعالیت های زیادی لذت خواهید برد که به شما امکان می دهد استراحت کنید و امتحانات یا تکالیف استرس زا را فراموش کنید.

5. مکان های شگفت انگیز و بناهای یادبود را کاوش کنید

بیش از 15 مکان میراث جهانی یونسکو در پرتغال وجود دارد، هم مکان های طبیعی و هم مکان های ساخته شده توسط انسان، که تخیل و کنجکاوی شما را برانگیخته می کند.

هر کاری که انجام می دهید، بازدید از Mosteiro dos Jerónimos، Oceanário de Lisboa، Torre de Belém، Bom Jesus do Monte، دانشگاه کویمبرا و بسیاری از جاذبه های دیگر را فراموش نکنید.

کدام دانشگاه ها و کالج ها را در پرتغال تحصیل کنیم؟

پرتغال خانه حدود 50 دانشگاه، بیش از 80 پلی تکنیک و 6 موسسه دولتی متخصص در برنامه های مطالعاتی نظامی و اجرای قانون است.

تفاوت اصلی بین دانشگاه ها و پلی تکنیک ها در این واقعیت نهفته است که دانشگاه ها بیشتر بر آموزش نظری متمرکز هستند در حالی که پلی تکنیک ها به مطالعات حرفه ای اختصاص دارند.

نمونه هایی از دانشگاه های پرتغال را توصیه می کنیم:

. Universidade Nova de Lisboa

. Instituto Superior Técnico

. دانشگاه کاتولیک پرتغال

. ISEG – دانشکده اقتصاد و مدیریت لیسبون

. موسسه پلی تکنیک براگانسا

تحصیل در پرتغال چگونه است؟

به عنوان یک دانش آموز تازه وارد در پرتغال، چندین آیین و سنت خوشامدگویی به نام «پراکس» را تجربه خواهید کرد که از شما دعوت می کند با همسالان خود معاشرت کنید.

از نظر دانشگاهی، کلاس ها تقریباً رسمی است و معمولاً از صبح زود شروع می شود. استادان معمولا سختگیر هستند، اما در ابتدای سال، زمانی که دانشجویان تازه شروع به سازگاری با زندگی دانشگاهی کرده اند، نگرش آرام تری دارند.

در پرتغال چه تحصیلی کنیم؟

پرتغال به ویژه برای ارائه مدارک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه هایی مانند بیوتکنولوژی، پزشکی، علوم اجتماعی و هنر مشهور است. با این حال، از آنجایی که پرتغال هر ساله پذیرای دانشجویان بین‌المللی بیشتری است، دانشگاه‌های پرتغال مدارک تحصیلی انگلیسی را برای اکثر رشته‌ها، از علوم کامپیوتر گرفته تا تجارت، معرفی می‌کنند.

در اینجا برخی از محبوب ترین گزینه های تحصیل در پرتغال آورده شده است:

. کارشناسی ارشد در کسب و کار بین المللی در پرتغال

. کارشناسی ارشد در امور مالی در پرتغال

. کارشناسی ارشد در علوم اطلاعات در پرتغال

. کارشناسی ارشد مهندسی عمومی در پرتغال

کجا در پرتغال تحصیل کنیم؟

اکثر دانشگاه ها در 12 شهر بزرگ پرتغال متمرکز شده اند. هر کجا که برای تحصیل انتخاب کنید، از آموزش های آکادمیک با کیفیت بهره مند خواهید شد. وقتی مشغول مطالعه نیستید، می‌توانید در بارها و بارها سرگرم شوید، به فادوی معروف گوش دهید یا از یکی از جشن‌های متعددی که در هر شهر پرتغال برگزار می‌شود لذت ببرید.

شهرهای بزرگ دانشجویی پرتغال را بررسی کنید و در مورد چگونگی تحصیل در آن بیشتر بدانید:

. تحصیل در لیسبون

. تحصیل در پورتو

چگونه درخواست شود

اگر علاقه مند به دنبال کردن مدرک لیسانس در پرتغال هستید، می توانید به صورت آنلاین در وب سایت رسمی پرتغالی که به آموزش عالی اختصاص دارد درخواست دهید. شما می توانید حداکثر شش دانشگاه / پلی تکنیک و برنامه های تحصیلی را که می خواهید برای آنها درخواست دهید انتخاب کنید.

هنگام درخواست برای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در پرتغال، به سادگی در وب سایت دانشگاه های انتخابی خود درخواست دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

. تمام مدارک درخواستی مورد نیاز را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که در صورت نیاز دانشگاه انتخابی شما، همه آنها به پرتغالی ترجمه شده اند.

. قبل از ثبت نام در یک برنامه مدرک، مطمئن شوید که الزامات زبان چیست و آیا نیاز به اثبات مهارت های زبان انگلیسی دارید یا خیر.

. عملکرد خود را به عنوان یک دانش آموز نشان دهید و مطمئن شوید که میانگین نمرات (GPA) شما در طول تحصیل چقدر بوده است.

. برای کمک به شانس خود برای رفتن به پرتغال، حتما برای بیش از یک دانشگاه درخواست دهید!

چگونه برای دانشگاه پرتغال واجد شرایط شویم؟

زبان انگلیسی خود را از طریق یک دوره آمادگی به زبان انگلیسی بهبود دهید: اگر در یک برنامه تحصیلی در پرتغال شرکت می کنید، گاهی اوقات باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند.

آزمون های زبان انگلیسی

بیش از 200 برنامه آموزش انگلیسی در پرتغال وجود دارد

دانشگاه‌های پرتغال می‌خواهند مدرکی را ببینند که شما مهارت‌های خوبی در زبان انگلیسی دارید، تا بتوانید به راحتی در دوره‌های آنها موفق شوید. تقریباً تمام دانشگاه های پرتغال این آزمون های رسمی انگلیسی را می پذیرند:

. آکادمیک PTE

. آیلتس

. تافل

. C1 پیشرفته

زندگی در پرتغال

بیایید نگاهی دقیق تر به شهریه و هزینه های زندگی در پرتغال بیندازیم:

هزینه تحصیل در پرتغال

متوسط ​​نرخ شهریه در دانشگاه های دولتی پرتغال بین 550 تا 2500 یورو در سال برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. با این حال، برای برخی از برنامه ها می توانید انتظار داشته باشید که حدود 4000 تا 5000 یورو در سال بپردازید. به طور کلی، دانشگاه های دولتی پرتغال هزینه های تحصیلی بالاتری را از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA دریافت می کنند.

دانشگاه های خصوصی می توانند هزینه های خود را تعیین کنند که معمولاً در مقایسه با هزینه های دولتی بالاتر است.

هزینه های اسکان

دانشجویان می توانند گزینه های مسکن مقرون به صرفه را پیدا کنند که از حدود 150 تا 350 یورو در ماه شروع می شود، بسته به موقعیت و امکانات.

اقامتگاه های دانشجویی راحت ترین گزینه با قیمت های بین 150 تا 250 یورو در ماه برای اتاق یک نفره است.

اگر آپارتمانی را اجاره کنید، بین 350 تا 800 یورو در ماه به اضافه آب و برق ماهانه اضافی (120 تا 140 یورو) پرداخت خواهید کرد.

مراقبت های بهداشتی

دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا از مزایای مشابه شهروندان پرتغالی از نظر دسترسی به مراقبت های بهداشتی رایگان یا کم هزینه برخوردار هستند. برای بهره مندی از این خدمات، باید EHIC (کارت بیمه سلامت اروپایی) داشته باشید. می توانید قبل از عزیمت به پرتغال، یک کارت EHIC از کشور خود تهیه کنید.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA می توانند برای کارت خدمات بهداشتی ملی (Cartão do Utente do SNS) درخواست دهند، که به شما امکان دسترسی به خدمات بهداشت عمومی پرتغال را می دهد.

هزینه های غذا

سوپرمارکت ها در پرتغال قیمت های مقرون به صرفه ای دارند، بنابراین مواد غذایی ماهانه شما باید حدود 150 تا 200 یورو هزینه داشته باشد. یک گزینه خوب برای غذای ارزان، غذاخوری های دانشگاهی هستند که می توانید با قیمت حدود 4 یورو در آن غذا بخورید. در سرتاسر پرتغال، می توانید یک وعده غذایی با قیمت 7 یورو در یک رستوران ارزان دریافت کنید.

به طور کلی، انتظار می رود حدود 500 تا 800 یورو در ماه برای هزینه های زندگی هزینه کنید.

درباره پرتغال

پرتغال کشوری غنی از تاریخ و فرهنگ است که تأثیر زیادی بر جهان گذاشته است. پرتغال بیش از یک مقصد گردشگری مدیترانه ای آفتابی، در سال های اخیر به مکانی عالی برای پیگیری آموزش عالی با کیفیت تبدیل شده است. دانشگاه کویمبرا، قدیمی ترین دانشگاه پرتغال، متعلق به سال 1290 است و نهمین دانشگاه قدیمی جهان است.

با اقتصاد متنوع و توسعه یافته، پر رونق ترین بخش ها در پرتغال صنایع هوافضا، بیوتکنولوژی، خودروسازی، خدمات مالی، گردشگری و کشاورزی است. اگرچه پرتغالی زبان رسمی است، اما با افراد زیادی روبرو خواهید شد که به خوبی انگلیسی، فرانسوی یا اسپانیایی صحبت می کنند.

پرتغال کشوری استقبال کننده است که توسط دانشگاهیان و تحقیقات نوآور هدایت می شود و از دانشجویان در سراسر جهان دعوت می کند تا دانش خود را در دانشگاه های خود غنی کنند.

مکان های نمادین برای بازدید

در سراسر پرتغال، می‌توانید از مکان‌های فرهنگی و طبیعی باشکوه، از موزه‌ها و کلیساهای جامع گرفته تا سواحل و کوه‌های شگفت‌انگیز دیدن کنید.

در اینجا چند جاذبه دیدنی در پرتغال آورده شده است:

. پونته واسکو داگاما

. موزه Calouste Gulbenkian

. Oceanarium لیسبون – دومین اقیانوس بزرگ در جهان

. کلیسای جامع پورتو

. معبد رومی اوورا

. Torre dos Clérigos (برج روحانیون) در پورتو

. آزور و جزیره مادیرا

. کوه های سرا دا استرلا

حقایق جالب

. امپراتوری پرتغال اولین امپراتوری جهانی در تاریخ بود.

. پرتغال به دلیل داشتن مرزهای یکسان از سال 1139، قدیمی ترین کشور اروپا محسوب می شود.

. ناپلئون سه بار برای حمله و فتح پرتغال تلاش کرد و شکست خورد.

. قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی جهان در لیسبون پایتخت پرتغال است و هنوز هم باز است.

. پرتغال بزرگترین تولید کننده چوب پنبه در جهان است.

. کاشفان پرتغالی پیشگام اکتشافات دریایی بودند. نمونه‌های قابل‌توجهی دریانوردی بارتولومئو دیاس در فراتر از دماغه امید خوب و کشف مسیر دریایی به هند و برزیل توسط واسکو داگاما است.

دانشگاه ها، کالج ها و مدارس در پرتغال

Aveiro (1)

Braga (1)

Coimbra (1)

Funchal (1)

Guimarães (1)

Lisbon (6)

Porto (2)

ویزای دانشجویی پرتغال

اهل ایران هستی؟ شاید نیاز به ویزای دانشجویی داشته باشید…

نگران نباش، همه چیز اوکی است. ما در حال انجام آن هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا جستجوی شما برای مدرک بین المللی مناسب در پرتغال کمی آسان تر و لذت بخش تر شود.

با این حال، شما همیشه می توانید ما را تا انتها شکست دهید و:

. بررسی کنید که آیا واقعاً به ویزای دانشجویی نیاز دارید یا خیر. معمولا، اگر شما یک تبعه اتحادیه اروپا هستید و می خواهید در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل کنید، نیازی به ویزا نخواهید داشت. برخی دیگر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز ممکن است حداقل برای مدت اولیه از ویزای ورود معاف شوند.

. شروع به دسترسی به وب سایت های سفارت و کنسولگری کنید تا یک تصویر کلی از کل موضوع “برنامه ویزا” بدست آورید.

. ضرب الاجل ها را بررسی کنید و بفهمید که چه مدت باید برای ویزای خود صبر کنید. شما نمی خواهید تحصیل در خارج از کشور را از این اشتباه احمقانه برنامه ریزی بد از دست بدهید.

. به شکار لاشخور بروید و تمام اسنادی را که نیاز دارید جمع آوری کنید. به یاد داشته باشید، می توانید لیست را در وب سایت سفارت پیدا کنید.

. پس انداز پول را شروع کنید، زیرا برخی از برنامه ها ممکن است به شما نیاز داشته باشند که حداقل بودجه را داشته باشید.

. مهارت های انگلیسی خود را تقویت کنید. حتی اگر این الزام همیشه برای ویزا نباشد، به شما کمک زیادی می کند تا در طول تحصیلات دانشگاهی خود موفق شوید.

در مجموع، چه چیز دیگری می توانیم بگوییم جز: موفق باشید و هرگز تفریح ​​را در طول تحصیل فراموش نکنید!

تمام آنچه را که باید در مورد مقررات مجوز کار برای تحصیل پاره وقت (در حین تحصیل) و تمام وقت (بعد از تحصیل) در این کشور بدانید، بیابید.

کار همزمان با تحصیل در پرتغال

اگر اهل ایران هستید، اگر می خواهید تحصیل را با کار در پرتغال ترکیب کنید، به مجوز کار نیاز دارید.

در اینجا قوانین دریافت مجوز کار پاره وقت را مشاهده می کنید.

برای کار پاره وقت در پرتغال نیازی به مجوز کار ندارید، اما به مجوز SEF (خدمات مهاجرت و مرز پرتغال) نیاز دارید.

چگونه می توانم درخواست بدهم؟

در مقامات محلی

شما نیاز به تایید SEF (خدمات مهاجرت و مرز پرتغال) دارید. می توانید در دفاتر محلی درخواست دهید.

الزامات برنامه

در صورت داشتن موارد زیر می توانید برای مجوز کار درخواست دهید:

. اثبات شما در یک برنامه تحصیلی تمام وقت ثبت نام کرده اید؛

. اجازه اقامت معتبر

مدت زمان مجوز کار

اجازه کار شما تا زمانی که مجوز اقامت معتبر داشته باشید معتبر خواهد بود.

حداکثر ساعت کار در هفته

20 ساعت در هفته

شما اجازه دارید 20 ساعت در هفته کار کنید.

اطلاعات اضافی

پرتغال در حال حاضر سهمیه هایی برای محدود کردن تعداد مشاغلی که به اتباع کشورهای ثالث اختصاص می یابد، در نظر گرفته است.

کار پس از فارغ التحصیلی در پرتغال

آیا می خواهید پس از فارغ التحصیلی در پرتغال کار کنید؟ اگر اهل ایران هستید، پس از پایان تحصیلات خود به مجوز کار برای یافتن شغل تمام وقت در پرتغال نیاز دارید.

اول چیزهای مهم! در پرتغال، می توانید مجوز کار مانند مجوز کار را برای ماندن در کشور و کار تمام وقت انتخاب کنید. اطلاعات مجوز کار ما را در زیر بخوانید و برنامه ریزی را شروع کنید!

مجوز کار

اگر می خواهید پس از پایان تحصیلات خود در پرتغال کار کنید، این مجوز به شما اجازه می دهد تا به مدت 1 سال در این کشور کار کنید. پس از این مدت باید مجوز خود را تمدید کنید.

چگونه می توانم درخواست بدهم؟

کارفرما، در مقامات محلی

کارفرمای شما باید پیشنهاد رسمی استخدام را به مقامات ارائه کند و سپس این روند را آغاز می کنند. سپس با مراجعه به دفاتر محلی مهاجرت، درخواست را تکمیل کنید.

الزامات برنامه

در صورت داشتن موارد زیر می توانید برای مجوز کار درخواست دهید:

. یک مجوز اقامت معتبر؛

. یک قرارداد کار / قول

چه زمانی می توانم درخواست را شروع کنم؟

شما می توانید از زمانی که پیشنهاد کار دریافت می کنید و قبل از انقضای ویزای دانشجویی خود، درخواست مجوز کار را آغاز کنید.

مدت زمان مجوز کار

1 سال

مجوز کار شما به مدت 1 سال معتبر خواهد بود. پس از این مدت باید مجوز خود را تمدید کنید.

حداکثر ساعت کار در هفته

40 ساعت در هفته

شما مجاز به کار 40 ساعت در هفته خواهید بود.

حداقل دستمزد در ماه

34,239,553 IRR/ماه

هنگام کار در پرتغال حداقل حقوق IRR34239553 در ماه تضمین می شود.

مدارک مورد نیاز

فهرست

برای درخواست مجوز کار به چند مدرک نیاز دارید:

. فرم درخواست؛

. 2 قطعه عکس گذرنامه;

. گذرنامه یا هر سند مسافرتی معتبر دیگری؛

. اجازه اقامت معتبر؛

. مدرک اقامت؛

. مجوز بررسی سوابق کیفری؛

. قرارداد کار با اطلاعات مربوط به حقوق؛

. بیمه سلامت؛

. مدارک پشتیبانی از کارفرما در مورد پرداخت مالیات و تامین اجتماعی .

سلب مسئولیت

اطلاعات مربوط به مجوز کار تا جایی که ما می دانیم درست و کامل است. همه توصیه ها بدون ضمانت از جانب نویسنده یا ناشر ارائه می شود. نویسنده و ناشر هرگونه مسئولیتی در رابطه با استفاده از این اطلاعات را سلب می‌کنند.

نحوه درخواست برای کارشناسی ارشد در پرتغال

اگر تصمیم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاهی در پرتغال گرفته اید، باید مدارک مناسبی را جمع آوری کنید تا ثابت کنید که مطابق با شرایط دانشگاه هستید. اطلاعات شخصی کامل، صلاحیت های قبلی، اطلاعات مالی و بیانیه شخصی را ارائه دهید.

برای درخواست در پرتغال چه مدارکی باید ارائه کنم؟

برای درخواست در دانشگاهی در پرتغال احتمالاً از شما خواسته می شود که برخی از مدارک زیر را ارائه دهید:

. شناسنامه؛

. عکس های اخیر؛

. گذرنامه یا کارت ملی شما؛

. یک یا چند نامه مرجع از کارفرمایان یا معلمان گذشته؛

. کپی مدارک یا گواهینامه های گذشته، از جمله مدرک لیسانس شما؛

. ریز نمرات دانشگاهی؛

. تعهد نامه؛

. رزومه؛

. نوعی مدرک که نشان می دهد می توانید از اقامت خود در کشور در طول تحصیل حمایت کنید.

بسته به موضوع یا تخصص کارشناسی ارشد انتخابی خود، ممکن است از شما خواسته شود که نمرات آزمون های اضافی مانند GRE، GMAT یا LSAT را ارائه دهید. بررسی کنید که آیا برنامه شما به هر یک از اینها یا موارد دیگر نیاز دارد.

لیست مدارک بستگی به الزامات خاص دانشگاه های پرتغال دارد، بنابراین ممکن است از شما خواسته شود که مدارک اضافی را اضافه کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که شما باید ترجمه رسمی انگلیسی اسناد خود یا ترجمه به زبان محلی را ارائه دهید.

مهارت های انگلیسی خود را ثابت کنید

از آنجایی که مدرک بین المللی زبان انگلیسی را می خوانید، باید مدرک زبان ارائه دهید. برخی از گزینه های محبوب برای دانشجویان بین المللی، مدرک زبان آیلتس، تافل یا C1 Advanced هستند. شما باید حداقل نمره زبان تعیین شده توسط دانشگاه را داشته باشید و نمرات آزمون شما نباید بیشتر از 1-2 سال باشد. اگر حداقل الزامات زبان را ندارید، باید با گذراندن دوره آمادگی زبان انگلیسی، مهارت ها و نمرات خود را بهبود ببخشید.

مهلت درخواست برای پرتغال

مهلت درخواست برای کارشناسی ارشد در پرتغال معمولا در تابستان (ژوئن-ژوئیه) یا در زمستان (ژانویه-فوریه) است. به خاطر داشته باشید که برخی از دانشگاه ها مهلت درخواست ندارند، به این معنی که هر زمان که آماده باشید می توانید درخواست دهید.

برای جلوگیری از تاخیر یا از دست دادن مهلت های زمانی، مدارک مورد نیاز خود را با زمان کافی از قبل ارسال کنید.

تحصیل در پرتغال چه رشته ای است؟

مدارک دکتری در پرتغال

سیاست‌های بین‌المللی اخیر، همکاری دانشگاه‌های بین‌المللی و تبادل دانشجو بین کشورها را در سراسر جهان ترویج می‌کند. مدارک تحصیلی و دکترا با کیفیت بالا برای ایجاد یک شبکه آموزشی جهانی که از طریق تحرک دانشجو و کارکنان قابل دستیابی است، بیشتر در دسترس دانشجویان قرار می گیرد. برنامه های شغلی و پژوهش محور از توسعه دانشجویان بین المللی حمایت می کند.

همکاری دانشگاهی دانشجویان را در سراسر جهان، به عنوان مثال در استرالیا، آسیا، اروپا و ایالات متحده امکان تحصیل می‌دهد و راه‌هایی برای تشخیص مدارک قبلی ارائه می‌دهد. گزینه های تحصیلی مختلف بسته به روش مطالعه ترجیحی آنها، جایگزین های مناسبی را به دانشجویان ارائه می دهند.

بسیاری از برنامه های تحصیلی در استرالیا، آسیا، اروپا و آمریکای شمالی به زبان انگلیسی تدریس می شود. محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی شامل کشورهای زیر است: استرالیا، بلژیک، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس، اسپانیا، سوئد، بریتانیا، ایالات متحده و غیره. با این حال، این تنها کشورهایی نیستند که آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهند. بقیه جهان پر از انتخاب های بی پایان تحصیلی است، از دانشگاه های دارای رتبه بالا گرفته تا دانشگاه های کوچکتر و تخصصی تر.

مدارک دکتری (فوق لیسانس).

اگر مایل به تحصیل بیشتر فراتر از سطح کارشناسی هستید یا اگر می خواهید پیشرفت شخصی یا شغلی در دانشگاه داشته باشید، می توانید مدرک دکترا بگیرید. مدارک دکترا برنامه‌های تحصیلات تکمیلی هستند که معمولاً از مدرک کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد یا MRes پیروی می‌کنند، اما بسته به دانشگاه ممکن است شرایط بیشتری وجود داشته باشد. دانش آموزان ملزم به انجام تحقیقات خود در یک موضوع انتخابی هستند. با کمک یک سرپرست، دانش و مهارت های تحلیلی را در یک زمینه خاص یا چند رشته ای توسعه می دهید و تحقیقات مستقلی را انجام می دهید. طول مدت مدرک دکترا در هر کشور و موسسه متفاوت است. گاهی اوقات تحقیقات خود شما با کار برای بخش مانند برگزاری سمینارها یا تدریس گروهی کوچک همراه است.

دانشجویان دکترا ملزم به تحصیل در محوطه دانشگاه تحت نظارت دقیق هستند، اما دانشگاه هایی وجود دارند که دانشجویانی را می پذیرند که در مقطع دکتری آموزش از راه دور پاره وقت ثبت نام می کنند. تحصیل در پردیس همچنین می تواند تمام وقت و همچنین پاره وقت باشد، در این صورت نوع پاره وقت معمولاً دو برابر دوره تحصیلی تمام وقت است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT