سرور مجازی ترید

سرور مجازی ترید کدام کشور برای ترید مجاز است؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

برای کسانی که در بازارهای مالی مانند کریپتو و فارکس فعالیت دارند، مهم است که تراکنش‌های خود را بدون قطعی و با بالاترین سرعت انجام دهند. به همین خاطر به‌سراغ VPS ترید یا سرور مجازی ترید می‌روند تا بتوانند با اطمینان معاملات خود را انجام دهند.

درواقع سرور مجازی یا VPS، بخشی از یک سرور فیزیکی قدرتمند است که سیستم‌عامل و منابع سخت‌افزاری خاص خود را دارد؛ به همین خاطر، با وجود سرور مجازی می‌توان منابع سخت‌افزاری را به‌سادگی، با امنیت بالا و با صرف کمترین هزینه مدیریت کرد.

از آنجایی که تریدرها باید بسته به نوع معاملاتی که انجام می‌دهند مناسب‌ترین کشور را انتخاب کنند، در ادامه می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که برای پیدا کردن کشورهای مجاز باید چه نکاتی را در نظر بگیریم. علاوه‌براین، ابزارهای رایج ترید را به شما معرفی می‌کنیم و هرآنچه برای موفقیت در بازارهای مالی لازم است را به شما آموزش می‌دهیم.

یک تریدر برای خرید سرور مجازی مناسب باید به چه مواردی توجه کند؟

میزان پردازنده (CPU)

با توجه به اینکه ابزارهای تحلیل متفاوتی در حوزه ترید وجود دارد، اگر می‌خواهید نرم‌افزارها و ابزارهای مختلف را به‌طور همزمان اجرا کنید، باید به‌دنبال نوعی از VPS ترید باشید که پردازنده (CPU) بالایی دارد. ضمن اینکه بسته به نوعی ابزاری که استفاده می‌کند، میزان CPU می‌تواند متفاوت باشد.

مقدار رم (RAM)

برای اینکه بتوانید ابزارها را با سرعت بیشتری اجرا کنید، باید RAM بالایی را برای وی پی اس ترید در نظر بگیرید. در نتیجه، می‌توانید تراکنش‌های خود را با سرعت بیشتری انجام دهید.

فضای ذخیره‌سازی کافی

برای نصب سیستم عامل، ابزارهای تحلیل و ذخیره‌کردن داده‌های تراکنش‌ها باید از سروری استفاده کنید که فضای ذخیره‌سازی کافی داشته باشد.

پهنای باند زیاد

یکی از دغدغه‌های اساسی برای تریدرها، دریافت سریع اطلاعات و داده‌های بازار است تا بتوانند بهتر معاملات خود را تحلیل کنند. به‌علاوه اینکه باید بدون قطعی به ابزارها دسترسی داشته باشند تا بتوانند زمان تاخیر میان ارسال سفارش و اجرای آن در بازار را به حداقل برسانند.

لازمه این اتفاق، استفاده از یک وی پی اس ترید با پهنای باند زیاد است. در نتیجه می‌توان به‌صورت همزمان به چندین بازار مالی دسترسی داشته باشند و به‌راحتی از ابزارهای تحلیل استفاده کرد. به‌خصوص ابزارهایی مانند متاتریدر، ترید ویو و زولوترید که از محبوب‌ترین ابزارهای کار تریدرها به‌حساب می‌آیند و بسته به نوع بازار مالی که در آن فعالیت دارند، روش ترید و سطح مهارت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

IP ثابت

یکی دیگر از مواردی که در هنگام انتخاب وی پی اس ترید باید به آن توجه کنید، IP ثابت است؛ زیرا به شما کمک می‌کند تا تنظیمات خود را حفظ کنید و نیازی به تغییر مکرر آن‌ها نداشته باشید. همچنین با وجود در اختیار داشتن IP ثابت، حتی در زمان‌های که ترافیک بالا باشد نیز سرویس‌دهنگان VPN نمی‌توانند آدرس آی پی شما را مسدود (block) کنند.

خوشبختانه برخی کشورها مثل انگلیس، هلند و آلمان IP ثابت رایگان یا ارزانی دارند. بنابراین با پرداخت حداقل هزینه می‌توانید از مزایای IP ثابت بهره‌مند شوید.

میزان ترافیک داده‌

تریدرها به داده و اطلاعات زیادی از بازارهای مالی نیاز دارند تا بتوانند معاملات موفقی را داشته باشند. دسترسی سریع به این داده‌ها، نیازمند آن است که VPS موردنظر از ترافیک بالایی برخوردار باشد؛ در غیر این صورت، با کندی، قطعی یا افت کیفیت اتصال مواجه می‌شوند.

بنابراین در هنگام انتخاب VPS ترید مطمئن شوید که میزان ترافیک داده‌ای ماهانه که سرور مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد، مناسب است. در نتیجه می‌توانید به‌سادگی الگوریتم‌های پیچیده‌تر و دقیق‌تر را اجرا کنید.

پایداری و قابلیت اطمینان

اگر سرور مجازی که انتخاب کرده‌اید از پایداری کافی برخوردار نباشد، ممکن است در هنگام کار با ابزارهای تحلیل یا فعالیت در بازارهای مالی، با مشکلاتی مانند قطعی مواجه شوید. در چنین شرایطی، قطعی سرور می‌تواند منجر به از دست رفتن داده‌ها یا تنظیمات معاملاتی شود. ضمن اینکه یک سرور ناپایدار نمی‌تواند از الگوریتم‌های پیچیده و حساس به زمان پشتیبانی کند.

به همین خاطر، در میان انواع وی پی اس ترید به‌دنبال گزینه‌ای باشید که پایداری بالایی دارد تا مطمئن شوید که می‌توانید تمرکز خود را روی تحلیل و معامله قرار دهید.

پینگ پایین

در VPS ترید، پینگ پایین نشان‌دهنده زمان کم برای رفت و برگشت بسته‌های اطلاعاتی بین سرور و بازار است. به‌عبارت دیگر، سرورهایی که پینگ پایینی دارند، در دریافت اطلاعات بازار و ارسال سفارشات معاملاتی تریدر تاخیر کمتری دارند. بنابراین اگر در بازارهای مالی مانند کریپتو و فارکس فعال هستید باید سروری را انتخاب کنید که پینگ پایینی دارد. در نتیجه می‌توانید سریع‌تر و دقیق‌تر تراکنش‌های خود را انجام دهید.

قابلیت افزایش یا کاهش سریع منابع سخت‌افزاری

بسته به شرکت ارائه‌دهنده، برخی سرورهای مجازی قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که می‌توانند با سرعت بالا منابع سخت‌افزاری را افزایش یا کاهش دهند. این موضوع به‌ویژه برای تریدرها اهمیت دارد، زیرا متناسب با نیازهای خود می‌توانند منابع سرور را تطبیق دهند. به‌عنوان مثال، می‌توانند در زمان‌های کم ترافیک منابع سرور را کاهش دهند تا هزینه کمتری را بپردازند.

به‌طور کلی، قابلیت ارتقای وی پی اس ترید باعث می‌شود تا شما نگران تراکنش‌های خود در آینده نیز نباشید.

قیمت مناسب

چه تریدر مبتدی باشید چه تجربه سال‌ها فعالیت در بازارهای مالی را داشته باشید، طبیعی‌ست که به‌دنبال سروری با قیمت مناسب باشید تا بتوانید از این طریق در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. بنابراین با مقایسه میان گزینه‌های موجود، آن VPS تریدی را انتخاب کنید که از قیمت مناسبی برخوردار است تا روند سودآوری شما را تحت تاثیر قرار ندهد.

سطح پشتیبانی فنی ارائه‌دهنده سرویس

اگر سرویسی که برای خرید VPS ترید انتخاب کرده‌اید از پشتیبانی فنی قوی برخوردار باشد، در صورت بروز هرگونه مشکل فنی در سرو می‌تواند به‌سرعت آن را برطرف کند. به این ترتیب می‌توانید با آرامش کامل روی تحلیل بازار و معاملات خود تمرکز کنید.

کدام سیستم عامل برای ترید مناسب‌تر است؟

سرورهای مجازی معمولا روی سیستم‌عامل‌هایی مثل لینوکس یا ویندوز اجرا می‌شوند. البته برخی کشورها مثل آلمان، معمولا از سیستم عامل لینوکس پشتیبانی می‌کنند.

به‌طور کلی برای یک تریدر که از VPS ترید استفاده می‌کند، سیستم‌عامل لینوکس (مانند نسخه اوبونتو یا دبیان) انتخاب بهتری نسبت به ویندوز است؛ زیرا:

۱- سیستم‌عامل لینوکس پایداری و عملکرد بهتری روی سرورهای مجازی دارد.

۲- مصرف منابع در لینوکس کمتر است و فشار کمتری بر روی سخت‌افزارهای سرور ایجاد می‌کند.

۳- در مقایسه با ویندوز، سیستم‌عامل لینوکس از امنیت بالاتری برخوردار است.

۴- مدیریت سرور و انجام به‌روزرسانی‌های لازم در لینوکس راحت‌تر از ویندوز است.

۵- در مقایسه با ویندوز، هزینه‌های لایسنس و نگهداری در لینوکس پایین‌تر است.

۶- سازگاری لینوکس با نرم‌افزارها و ابزارهای ترید بیشتر است.

۷- سفارشی‌سازی و بهینه‌سازی در لینوکس راحت‌تر است.

کدام کشورها سرورهای مجازی خوبی برای ترید دارند؟

برای اینکه بتوانیم متوجه شویم کدام کشورها سرور مجازی خوبی را برای ترید ارائه می‌دهند، باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیریم:

  • سرعت اینترنت و پهنای باند موجود در آن کشور
  • میزان تاخیر (پینگ) در اتصال به بازارهای مالی
  • قابلیت اطمینان و پایداری ارتباط اینترنتی
  • هزینه خرید سرور مجازی در آن کشور
  • سطح امنیت و محافظت از حریم خصوصی
  • میزان دسترسی به پشتیبانی فنی
  • موانع قانونی برای ترید در آن کشور
  • سهولت مدیریت و نگهداری از سرور

با توجه به این فاکتورها، می‌توان جدول زیر را ارائه داد:

نام کشور شرایط خرید سرور مجازی ترید
آمریکا سرعت بالا و پایداری عالی به‌دلیل نزدیکی به مراکز مالی. اما هزینه بالایی دارد
انگلیس سرعت بسیار خوب و قیمت مناسب‌تر نسبت به آمریکا. دارای زیرساخت اینترنت پیشرفته
آلمان کیفیت و پایداری عالی با قیمت ارزان‌تر نسبت به سرورهای انگلیسی
ژاپن سرعت فوق‌العاده بالا به دلیل زیرساخت اینترنت پیشرفته. اما هزینه بالایی دارد.
سنگاپور کیفیت عالی و قیمت مناسب. سرعت بسیار بالا برای دسترسی به بازارهای آسیا
هلند زیرساخت عالی و مرکز دیتا سنترهای اروپا. سرعت بسیار خوب و قیمت مناسب

اما بهترین گزینه برای انتخاب سرور مجازی کدام است؟

برای پاسخ به این سوال، باید ابتدا نیازهای خود را بسنجید و بر اساس میزان بودجه‌ای که برای خرید VPS ترید در اختیار دارید،‌ تصمیم بگیرید. به‌طور کلی انگلیس، آلمان، سنگاپور و ژاپن جزو بهترین گزینه‌ها هستند؛ زیرا:

  • از لحاظ نسبت قیمت به کیفیت و همچنین پایداری و سرعت خوب اینترنت، خرید سرور مجازی از آلمان به‌صرفه است.
  • VPS انگلیس سرعت بسیار خوبی دارد و از پایداری عالی برخوردار است. علاوه‌براین، نسبت به آمریکا قیمت مناسب‌تری دارد.
  • برای دسترسی به بازارهای آسیایی، VPS سنگاپور مناسب‌ترین انتخاب است و از لحاظ سرعت و پایداری در سطح بالایی قرار دارد.
  • VPS ژاپن سرعت اینترنت بسیار بالایی دارد؛ البته در مقایسه با دیگر گزینه‌ها قیمت بالایی دارد.

سرور مجازی یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست اشتراکی می‌باشد. خرید VPS یک گزینه مناسب است چراکه می‌توانید یک سرور با سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز را در موقعیت ایران و خارج تهیه فرمایید.

VPS ترید، کلیدی برای بهره‌برداری از فرصت‌های بازارهای مالی

امروزه استفاده از سرور مجازی به یکی از ابزارهای اساسی برای تریدرها تبدیل شده تا بتوانند بدون نگرانی و به سریع‌ترین شیوه ممکن، به بازارهای مالی جهانی دسترسی داشته باشند. بر همین اساس، در این مطلب هر آنچه برای کار با VPS ترید نیاز است را به شما آموزش دادیم و با ارائه راهنمایی کامل، نکات مهم برای انتخاب کشور مجاز برای خرید سرور مجازی VPS آی پی ثابت برای ترید را بیان کردیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و به‌سوی موفقیت‌های بزرگ در بازارهای مالی قدم بردارید.

این مطلب جنبه تبلیغاتی داشته و اول پرداخت هیچگونه مسئولیتی را در رابطه با ندارد.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT