راهنمای ژورنال‌نویسی

5 برنامه راهنمای ژورنال‌نویسی برای مبتدیان

زمان مطالعه 6 دقیقه

این برنامه‌های ژورنال راهنمای هدایت‌شده، اعلان‌ها و ایده‌های روزانه جدیدی را صادر می‌کنند که شما را به نوشتن یک دفترچه خاطرات ترغیب می‌کند. راهنمای ژورنال‌نویسی را با این برنامه ها انجام دهید.

روزنامه نگاری یکی از بهترین روش ها برای تقویت سلامت روان شما با تأمل در خود است. اما اگر در این روش تازه کار هستید، می توانید هر روز در یافتن این که در مورد چه چیزی بنویسید دچار مشکل شوید. این برنامه‌های ژورنال‌نویسی هدایت‌شده، اعلان‌ها و ایده‌های روزانه جدیدی را منتشر می‌کنند که به شما الهام می‌دهد تا در مورد آن فکر کنید و مدخلی را بنویسید که از دل می‌آید.

1. Reflection (وب، اندروید، iOS): درخواست‌های روزانه، نقل‌قول‌ها و نظرات هدایت‌شده

Reflection یک برنامه وب و موبایل زیبا برای نیازهای روزانه شما در ژورنالینگ است که برای مبتدیان ایده آل است. برگه Today با دادن یک سوال الهام بخش روزانه که می توانید در مورد آن بنویسید، آن را بسیار ساده نگه می دارد. نکته مهم این است که اگر در مورد شما صدق نمی کند، شما را به این تنها محدود نمی کند. در بخش الهام، یک سری سوالات، نقل قول های انگیزشی از افراد مشهور یا قالب های سریع دریافت خواهید کرد که می توانید از قبل آن ها را سفارشی کنید.

نوشتن مطالب روزانه شما نیز یک فرآیند سریع و ساده است. در واقع، سرعت Reflection آن را به عنوان یک برنامه ریز ژورنالینگ برای ورودی های سریع و حتی چندین ورودی در روز ایده آل می کند. همچنین بینش‌هایی را در مورد خط روزنامه‌نگاری خود خواهید دید و می‌توانید یک ورودی تصادفی گذشته را مجدداً مشاهده کنید تا در مورد آن فکر کنید.

Reflection بر بررسی مدخل های مجله شما به صورت ماهانه و سالانه تمرکز دارد و شامل یک فرآیند هدایت شده برای آن است. شما از نقاط برجسته و کم نور خود عبور خواهید کرد و با شش حوزه کلیدی (ذهن، بدن، روح، کار، بازی، عشق) به آنها فکر می کنید و برای ماه یا سال آینده قصد دارید. این برنامه همچنین شامل چندین راهنما دیگر برای سایر روش‌های آگاهانه است، اما بسیاری از آنها فقط در نسخه پولی موجود هستند.

2. Waffle (اندروید، iOS): مجله مشترک با درخواست‌ها و سؤالات روزانه

Waffle معتقد است که لازم نیست همه مجلات خصوصی باشند. گاهی اوقات، به اشتراک گذاشتن آن یادداشت های روزانه با خانواده، شرکا، دوستان یا حتی درمانگران کمک می کند. این برنامه ایجاد یک یا چند ژورنال به اشتراک گذاشته شده را آسان می کند و موضوعاتی را برای نوشتن در اختیار شما قرار می دهد.

هنگامی که یک مجله جدید ایجاد می کنید، از شما پرسیده می شود که می خواهید آن را با چه کسی به اشتراک بگذارید. این را عاقلانه انتخاب کنید زیرا هوش مصنوعی وافل داخلی بر اساس انتخاب شما و همچنین سبک نوشتاری شما پیام‌های روزانه صادر می‌کند تا بتوانید ارتباط با سایر شرکت‌کنندگان را بهبود ببخشید. می‌توانید این هوش مصنوعی را غیرفعال کنید و به سادگی از مخزن داخلی سؤالات موضوعی Waffle برای هر نوع گروه، یک درخواست جدید دریافت کنید.

همچنین می توانید به صورت دستی یک سؤال جدید برای گروه ایجاد کنید یا یک پست جدید در مورد یک رویداد خاص در آن روز ایجاد کنید، مانند تولد یا جشن. Waffle به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را به پست‌ها اضافه کنید، بنابراین می‌توانید از آن مانند یک شبکه اجتماعی روزانه استفاده کنید تا با عزیزانتان تماس بگیرید تا ببینید در چه شرایطی قرار دارند و نمی‌خواهند در مورد آن به صورت آنلاین با تمام دنیا صحبت کنند.

دانلود: Waffle برای اندروید | iOS (رایگان)

3. Tell Molly (وب): ورودی های ساده و سریع برای کسانی که نمی خواهند زیاد بنویسند

راهنمای ژورنال‌نویسی

راهنمای ژورنال‌نویسی

Tell Molly یک مجله خلقی و فکری است که برای کسانی که تلاش می کنند فکر کنند درباره چه چیزی بنویسند ایده آل است. رابط کاربری ساده است و بیشتر به شما کمک می کند تا احساسات یا وضعیت ذهنی خود را سریع ثبت کنید بدون اینکه مجبور شوید یک مدخل طولانی بنویسید. راهنمای ژورنال‌نویسی را می خوانید.

این برنامه دارای پنج ایموجی خلقی است تا انتخاب کنید که روز شما چگونه می گذرد. در مرحله بعد، از بین مجموعه ای از برچسب ها انتخاب کنید یا تگ های جدید ایجاد کنید. خیلی ساده‌تر است که روی برچسبی مانند “Gym” کلیک کنید تا متوجه شوید که امروز ورزش کرده‌اید و مستقیماً در تقویم ثبت شود به جای نوشتن یادداشتی مانند “امروز تمرین خوبی داشتم”.

بعد، بخش نظرات است که می توانید از آن به عنوان یک دفترچه خاطرات کلی استفاده کنید تا هر فکر دیگری در مورد این روز دارید بنویسید. و در نهایت، Tell Molly از شما می‌خواهد که یک مدخل ژورنال سپاسگزاری بنویسید و آن را در 255 کاراکتر بنویسید. تعداد محدود کاراکترها همچنین به شما کمک می کند تا افکار خود را برای ورود واضح و مختصر فیلتر کنید.

در داشبورد Tell Molly، می‌توانید آماری مانند تعداد روزهای عالی، خوب یا متوسطی که از زمان شروع به نوشتن یا در 30 روز گذشته داشته‌اید را دریافت کنید. همچنین می توانید نمای تقویم همه ورودی های خود را بررسی کنید و آنها را با برچسب فیلتر کنید تا الگوهای خود را بدانید.

4. Journal Monkey (وب): مولدهای سریع برای نوشتن عمیق، خودیابی، ذهن آگاهی

راهنمای ژورنال‌نویسی

راهنمای ژورنال‌نویسی

Journal Monkey یک وب‌سایت است که به جمع‌آوری و تولید اعلان‌های نوشتن مجله برای تمرین‌های مختلف اختصاص دارد. این یک برنامه ژورنالی نیست که بتوانید ورودی را در آن بنویسید، بنابراین می توانید از بهترین برنامه های ژورنال برای یک دفترچه روزانه استفاده کنید و برای دریافت درخواست به سایت تکیه کنید. چندین ژنراتور سریع مختلف وجود دارد، مانند:

. Deep Writing Prompts Generator: برای سوالات عمیق در مورد زندگی شما (امیدها، خاطرات، برنامه ها، ارزش ها، انتخاب ها) یا سوالات عمیق در مورد اعتقادات، اخلاق، نظرات شخصی و فلسفه شخصی شما.

. Mindfulness Prompts Generator: برای اعلان‌های مربوط به یک دفتر خاطرات سپاسگزاری، یادداشت‌برداری قصد، تأمل در خود، اسکن بدن و عادات ذهنی. می‌توانید بین اینها تصادفی کنید یا یک دسته را برای ایجاد سؤالات بیشتر انتخاب کنید.

. توصیه های Gratitude Journal برای بچه ها: هرگز زود نیست که کودکان را به خاطره نویسی عادت دهید، و ثابت شده است که یک مجله قدردانی یکی از موثرترین راه ها برای شروع این عادت بهداشت روانی است. Journal Monkey یک ژنراتور برای ایجاد اعلان های جدید، به ویژه برای بچه ها دارد.

جدای از اینها، شما همچنین مولدهای سریعی برای عزت نفس، افسردگی، اضطراب، عشق به خود و گزارش مثبت خواهید یافت. همه ژنراتورها رایگان هستند و به همین سادگی روی دکمه کلیک کنید تا زمانی که درخواستی را پیدا کنید که الهام بخش یک ورودی است.

5. Robyn Liechti (وب، قابل چاپ): مجلات هدایت شده خودمراقبتی برای مقاصد مختلف

راهنمای ژورنال‌نویسی

راهنمای ژورنال‌نویسی

Robyn Liechti چندین مجله مراقبت از خود مانند The Making of a Mother یا The Making of a Strong Woman نوشته است که برای خرید در دسترس هستند. اما اگر نمی‌خواهید برای اینها هزینه کنید، او مجموعه‌ای از درخواست‌های مجلات قابل چاپ رایگان نیز دارد.

اینها قطعاً برای مبتدیان تا ژورنال نویسی با موضوعاتی مانند مبتدیان، والدین، عشق به خود، قدردانی، بچه ها، رهایی از استرس و اضطراب، شفا، تغییر و ناامنی هدف قرار می گیرند. بسیاری از آنها تمرینات روزانه یک ماهه هستند تا بتوانید روزانه یک دستور جدید را انجام دهید.

باز هم، اینها فضایی برای نوشتن مدخل شما ندارند. می‌توانید از بهترین سایت‌ها برای نگه‌داشتن یک مجله آنلاین استفاده کنید یا یک دفترچه خاطرات فیزیکی برای نوشتن دستی انتخاب کنید و دستور چاپ را به عنوان صفحه اول خود اضافه کنید.

لزوماً یک عادت روزانه نیست

با روش‌های بسیار مختلف برای دریافت یک درخواست روزانه جدید، ممکن است دیگر بهانه‌ای نداشته باشید که آن مدخل مجله را هر روز ننویسید. اما در حالی که ژورنال روزانه بهترین روش است، هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید باید به آن برنامه پایبند باشید.

شما آزاد هستید که یک هفته نامه یا حتی سه بار در هفته بنویسید. نکته این است که عادت خود اندیشی را در خود پرورش دهید، و اگر یک برنامه غیر روزانه این امکان را برای شما فراهم می کند که به آن روال پایبند باشید، هیچ اشکالی ندارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT