تحصیل در دانمارک

راهنمای کامل تحصیل در دانمارک در ۲۰۲۳

زمان مطالعه 8 دقیقه

آیا برای تحصیل در خارج از کشور در جایی برنامه ریزی می‌کنید؟ خوب، دانمارک باید جزو انتخاب های شما باشد.

در دانمارک شما این شانس را دارید که تحصیلات با کیفیت را در محیطی دوستانه، ایمن و مبتنی بر نوآوری دنبال کنید.

اگر در دانمارک تحصیل کنید، تجربه ای مفرح و غنی خواهید داشت که به شما کمک می‌کند پایه ای عالی برای آینده شغلی خود داشته باشید.

چرا تحصیل در دانمارک؟

1. برای دانش آموزان اتحادیه اروپا / EEA رایگان است

بله درست خواندید. اگر از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا آمده باشید، دانشگاه های دولتی در دانمارک رایگان هستند.

برای افراد بین المللی غیر اتحادیه اروپا / EEA، شهریه بین 6000 تا 16000 یورو در سال است که همچنان بسیار مقرون به صرفه تر از تحصیل در ایالات متحده، کانادا یا استرالیا است.

همچنین می‌توانید برای کمک هزینه های تحصیل و زندگی برای بورسیه های مختلف درخواست دهید.

2. دانشگاه های دانمارک جزو بهترین های اروپا هستند

دانشگاه های دانمارک اغلب در بین بهترین موسسات آموزش عالی در اروپا و کل جهان رتبه بندی می‌شوند.

دانشگاه کپنهاگ، دانشگاه آرهوس و دانشگاه فنی دانمارک (DTU) تنها چند نمونه هستند. با خیال راحت در تمام موسسات رتبه بندی شده بروید.

3. سیستم آموزشی دانمارک توجه زیادی به دانش آموزان دارد

بسته به اینکه از کجا آمده اید، ممکن است در حین تحصیل در دانشگاه دانمارک دچار یک شوک کوچک (مثبت) شوید. سالن های پر از دانشجو را نخواهید یافت. کلاس ها در گروه های کوچک برگزار می‌شود که همه می‌توانند تمرکز بهتری داشته باشند و اساتید به طور جداگانه به هر دانشجو توجه کنند.

هدف این است که شما را تشویق کند تا مرزها را کنار بگذارید، سؤال بپرسید، تفکر انتقادی را توسعه دهید و یاد بگیرید که چگونه با دیگران به درستی کار کنید.

4. انگلیسی به طور گسترده صحبت می‌شود

اگرچه زبان رسمی نیست، اما زبان انگلیسی در دانمارک بسیار محبوب است. تقریباً 90٪ از شهروندان انگلیسی صحبت می‌کنند، بنابراین دلیلی برای نگرانی در مورد موانع زبانی یا سوء تفاهم وجود ندارد.

با این حال، اگر می‌خواهید در طول تحصیل خود کار کنید، باید حداقل زبان دانمارکی پایه را بدانید.

5. شما عاشق Hygge دانمارکی خواهید شد

Hygge کلمه ای است که برای توصیف موقعیت یا لحظه ای استفاده می‌شود که در آن احساس راحتی، آرامش یا خاص می‌کنید. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که تنها هستید، از یک کتاب خوب و یک فنجان قهوه لذت می برید، یا در حین انجام یک بازی رومیزی با دوستانتان اتفاق می‌افتد.

Hygge به سادگی توانایی حضور کامل و لذت بردن از این لحظه تا آنجا که می‌توانید است. برای اینکه Hygge را احساس کنید نیازی به خرید چیزی، یادگیری یا انجام کار خاصی ندارید.

این یک مفهوم و روش زندگی محبوب در دانمارک است که احتمالاً خیلی زود پس از نقل مکان به آنجا خواهید پذیرفت.

کدام دانشگاه ها و کالج ها را در دانمارک تحصیل کنیم؟

سیستم آموزش عالی در دانمارک بسته به تخصص شما و تمرکز بر روی پژوهش یا مهارت های عملی به چند نوع دانشگاه تقسیم می‌شود.

دانشگاه های سنتی – تقریباً در هر رشته ای که تصور کنید، از روان شناسی گرفته تا علوم رایانه، می‌توانید برای مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا درخواست دهید.

کالج های دانشگاهی – این آموزشگاه ها برنامه های کارشناسی حرفه ای را در زمینه هایی مانند تربیت معلم، مهندسی، تجارت، پرستاری یا مددکاری اجتماعی ارائه می‌دهند. برنامه های تحصیلی شامل کارگاه های مختلف و موقعیت های کاری، از جمله در خارج از کشور است.

موسسات آموزش عالی هنری – مدارس تخصصی که در آنها می‌توانید مدرک هنر، موسیقی، معماری یا طراحی را دنبال کنید.

مدارس آموزش و پرورش دریانوردی – مدارسی که به شدت بر مهارت های تحقیق و عملی تمرکز دارند و به دانشجویان علاقمند به مهندسی فنی و دریایی اختصاص داده شده است.

این دانشگاه های دانمارک را توصیه می‌کنیم:

  • Aarhus University
  • Roskilde University
  • VIA University College
  • Business Academy Aarhus
  • University of Southern Denmark

تحصیل در دانمارک چگونه است؟

آموزش عالی دانمارک، برتری آکادمیک سنتی را با آموزش نوآورانه ترکیب می‌کند که به شما قدرت می‌دهد تا فکر کنید، آزمایش کنید و در راه رسیدن به ایده های جدید و دانش بیشتر همکاری کنید.

با ترکیب سخنرانی ها و آموزش های سنتی با روش های آموزشی مبتنی بر پروژه، تحصیلات شما در دانمارک به شما کمک می‌کند رویکردی خلاقانه و مشارکتی برای به کارگیری دانش جدید و حل چالش های پیچیده زندگی واقعی ایجاد کنید.

دانشگاه ها، کالج ها و آکادمی ها در دانمارک پیشرفته هستند. محیط آموزشی دوستانه و آرام با دانش آموزان و معلمان است که به طور آشکار در طول کلاس و سخنرانی بحث می‌کنند.

چه چیزی در دانمارک بخوانیم؟

هر رشته ای را که برای تحصیل در دانمارک انتخاب کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که کیفیت برجسته و استانداردهای آکادمیک شناخته شده در سراسر جهان را داشته باشید. شما می‌توانید از میان طیف وسیعی از برنامه های تدریس شده به زبان انگلیسی، از علوم طبیعی و مهندسی گرفته تا معماری و طراحی، انتخاب کنید.

در اینجا برخی از محبوب ترین گزینه های تحصیل در دانمارک آورده شده است:

  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
  • کارشناسی ارشد اقتصاد
  • کارشناسی ارشد علوم محیطی
  • کارشناسی ارشد طراحی
  • کارشناسی ارشد مهندسی عمران

کجا در دانمارک تحصیل کنیم؟

دانمارک تنها چند شهر دانشجویی دارد، اما همه آنها محیطی پر جنب و جوش و پر جنب و جوش دارند. در خارج از کلاس ها، می‌توانید از اوقات فراغت عالی لذت ببرید، چه در شهر و اطراف دوچرخه سواری کنید یا در یک کنسرت یا رویدادهای اجتماعی دیگر شرکت کنید.

این شهرها را بررسی کنید و درباره نحوه تحصیل در آنجا بیشتر بدانید:

  • آلبورگ
  • کپنهاگ

چگونه درخواست بدهیم؟

صرف نظر از دانشگاه انتخابی شما، دانمارک برای دانشجویان بین المللی وبسایت ویژه ای برای درخواست ارائه می‌دهد که در آن می‌توانید حداکثر برای هشت برنامه درخواست دهید. تمام مدارک درخواستی مورد نیاز را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که همه آنها به انگلیسی ترجمه شده اند.

به عنوان مثال، مدرک لیسانس یا معادل آن در سطح بین المللی، شرط اصلی هنگام ثبت نام برای مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاهی در دانمارک است.

قبل از ثبت نام در یک برنامه مدرک، مطمئن شوید که الزامات زبان چیست و آیا نیاز به اثبات مهارت های زبان انگلیسی دارید یا خیر. عملکرد خود را به عنوان یک دانشجو نشان دهید و مطمئن شوید که میانگین نمرات (GPA) شما در طول تحصیل چقدر بوده است.

برای افزایش شانس خود جهت رفتن به دانمارک، حتما برای بیش از یک دانشگاه درخواست دهید!

مطمئن شوید که واجد شرایط یک دانشگاه دانمارکی هستید

دوره های آمادگی را بگذرانید

این نوع دوره ها به دانشجویان جویای مدرک کمک می‌کنند تا درست قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه های تحصیلات تکمیلی، تقویت آموزشی بیشتری کسب کنند.

یک برنامه پیش از M.B.A، پیش قانون یا پیش از پزشکی و همچنین هر دوره پایه یا آمادگی دیگری که به شما امکان می‌دهد در برنامه تحصیلی انتخابی خود تحصیل کنید، امتحان کنید.

زبان انگلیسی خود را از طریق دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود بخشید

اگر در یک برنامه تحصیلی در دانمارک شرکت می‌کنید، گاهی باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می‌کند.

آزمون های زبان انگلیسی

بیش از 350 برنامه آموزش انگلیسی در دانمارک وجود دارد.

دانشگاه های دانمارک می‌خواهند مدرکی مبنی بر داشتن مهارت های خوب زبان انگلیسی ببینند، تا بتوانید به راحتی در دوره های آنها موفق شوید. تقریباً تمام دانشگاه های دانمارک این آزمون های رسمی انگلیسی را می‌پذیرند:

  • آکادمیک PTE
  • آیلتس
  • تافل
  • C1 پیشرفته

زندگی در دانمارک

بیایید نگاهی دقیق تر به شهریه و هزینه های زندگی در دانمارک بیندازیم:

هزینه تحصیل در دانمارک

دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا از وضعیت رایگان شهریه برای کلیه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد موجود در دانشگاه های دولتی دانمارک برخوردار هستند. شما اگر شرایط زیر را داشته باشید، شهریه پرداخت نمی‌کنید:

شما در حال حاضر یک اجازه اقامت دائم یا موقت دارید

یکی از والدین شما اهل یک کشور غیر اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا است و در حال حاضر در دانمارک کار می کند

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا باید بین 6000 تا 16000 یورو در سال در دانشگاه های دولتی شهریه بپردازند.

دانشگاه های خصوصی هزینه های تحصیلی بالاتری دارند که معمولاً برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA و غیر اتحادیه اروپا / EEA اعمال می‌شود.

هزینه های اسکان

میانگین قیمت مسکن دانشجویی در دانمارک بین 450 تا 670 یورو در ماه است و در کپنهاگ (800 تا 900 یورو در ماه) بالاتر می‌رود. با این حال، اگر زود به دنبال گزینه اقامتی باشید، می‌توانید مکان هایی را با قیمت 250 یورو در ماه در خارج شهر پیدا کنید.

تعداد مکان های موجود در سالن های اقامت دانشجویی (kollegier) معمولاً محدود است، اما اگر بتوانید یک اتاق را ترتیب دهید، اجاره حدود 250 یورو در ماه خواهد بود.

مراقبت های بهداشتی

به جز مراقبت های دندانپزشکی و فیزیوتراپی، همه دانشجویان خارجی در دانمارک در صورت بروز حوادث، بیماری حاد یا تکامل جدی یک بیماری مزمن، دسترسی برابر و رایگان به خدمات مراقبت های بهداشتی دارند. برای سایر خدمات مراقبت های بهداشتی، بسته به نوع بیمه مراقبت های بهداشتی خود باید هزینه پرداخت کنید.

اگر از یک کشور اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس آمده‌اید و قصد دارید کمتر از 3 ماه در دانمارک بمانید، می‌توانید از کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) برای هر گونه خدمات مراقبت های بهداشتی استفاده کنید.

هزینه های غذا

میانگین قبض های غذای شما در دانمارک بسته به عادات خرج کردن شما به حدود 200 تا 270 یورو در ماه می‌رسد. اگر تصمیم دارید خرید هفتگی خود را از سوپرمارکت های تخفیف دار انجام دهید، می‌توانید مقداری پول پس انداز کنید.

صرف ناهار یا شام در رستوران برای شما حدود 16 یورو برای هر نفر هزینه دارد، در حالی که یک نوشابه حدود 6 یورو است.

به طور کلی، شما باید حداقل 800 تا 1200 یورو در ماه برای هزینه های زندگی آماده کنید.

درباره دانمارک

هنگامی که به دانمارک می‌رسید احتمالاً متوجه فضای آرام و این واقعیت می‌شوید که کارها عموماً به آرامی پیش می‌روند. آمیزه ای از ساختمان های قدیمی باشکوه و معماری پایدار مدرن، از شهرهایی صحبت می‌کند که قدیمی ها را ارزشمند می‌دانند، اما عاشق چیز های جدید هستند.

از نظر آب و هوا، بیایید با آن روبرو شویم! آب و هوای سرد دانمارک آب و هوای ایده آلی نیست. تابستان های کوتاه دانمارک معتدل با غروب های دیر هنگام است. اما زمستان های دانمارک نیز اتفاقات خاص خود را دارد – با خانه‌های شمعی، مجالس گرم و دنج و مقدار زیادی شکلات داغ. دانمارکی ها اغلب به این احساس گرم و دلنشین زمستانی به عنوان “hygge” اشاره می‌کنند.

دانمارک جامعه ای است که توسط تحقیقات و نوآوری پیشرو در جهان در صنایع دانش مانند بیوتکنولوژی، علوم دارویی، مخابرات و فناوری اطلاعات هدایت می‌شود. دانمارکی زبان رسمی است، اما لازم نیست نگران آن باشید، زیرا همه به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند.

بنابراین، اگر استعداد دارید، و درس می‌خوانید و سخت کار می‌کنید، دانمارک مکانی با فرصت های عالی برای تحقق رویا های شماست.

مکان های نمادین برای بازدید

محبوب ترین و معروف ترین مکان برای بازدید در دانمارک در داخل کپنهاگ است. برخی از محبوب ترین و سرگرم کننده ترین جاذبه ها عبارتند از:

باغ های تیوولی – پارک های موضوعی دیزنی دانمارک

کریستینزبورگ – خانه پارلمان

سیاره آبی – بزرگترین آکواریوم اروپای شمالی

قلعه روزنبورگ – گنجینه هنر سلطنتی دانمارک

برج گرد – قدیمی ترین رصدخانه فعال در اروپا

در خارج از کپنهاگ، می‌توانید اینجا تفریح کنید:

استراحتگاه لگولند بیلوند

موزه هانس کریستین اندرسن در اودنسه

موزه کشتی وایکینگ در روسکیلد

جزیره آنهولت

حقایق جالب

قلعه کرونبورگ در هلسینگور است – که محل اتفاق افتادن نمایشنامه معروف شکسپیر “هملت” است.

نام لگو مخفف دو کلمه دانمارکی leg godt به معنای “خوب بازی” است.

پادشاهی دانمارک قدیمی ترین سلطنت مستمر در جهان است و بیش از 1000 سال است که وجود داشته است.

دانمارکی ها به طور متوسط ​​چهار فنجان قهوه در روز می‌نوشند.

دانمارک 14 برنده جایزه نوبل دارد که بیشتر آنها به خاطر دستاوردهای بزرگ در ادبیات و پزشکی جایزه دریافت کرده اند.

نحوه درخواست برای کارشناسی ارشد در دانمارک

اگر تصمیم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاهی در دانمارک گرفته اید، باید مدارک مناسبی را جمع آوری کنید تا ثابت کنید که با شرایط دانشگاه مطابقت دارید. اطلاعات شخصی کامل، صلاحیت های قبلی، اطلاعات مالی و بیانیه شخصی را ارائه دهید.

برای درخواست در دانمارک چه مدارکی باید ارائه کنم؟

برای درخواست در یک دانشگاه در دانمارک احتمالاً از شما خواسته می‌شود برخی از مدارک زیر را ارائه دهید:

شناسنامه

عکس های جدید

گذرنامه یا کارت ملی

یک یا چند معرفی نامه معتبر از کارفرمایان یا استادان گذشته

کپی مدارک یا گواهینامه های گذشته، از جمله مدرک لیسانس شما

ریز نمرات دانشگاهی

تعهد نامه

رزومه

نوعی مدرک که نشان دهد می‌توانید از اقامت خود در کشور در طول تحصیل حمایت کنید.

بسته به موضوع یا تخصص کارشناسی ارشد انتخابی خود، ممکن است از شما خواسته شود که نمرات آزمون های اضافی مانند GRE، GMAT یا LSAT را ارائه دهید. بررسی کنید که آیا برنامه شما به هر یک از اینها یا موارد دیگر نیاز دارد.

لیست مدارک بستگی به الزامات خاص دانشگاه های دانمارک دارد، بنابراین ممکن است از شما خواسته شود که مدارک اضافی را اضافه کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که شما باید ترجمه رسمی انگلیسی اسناد خود یا ترجمه به زبان محلی را ارائه دهید.

مهارت های انگلیسی خود را ثابت کنید

از آنجایی که مدرک بین المللی زبان انگلیسی را می خوانید، باید مدرک زبان ارائه دهید. برخی از گزینه های محبوب برای دانشجویان بین المللی، مدرک زبان آیلتس، تافل یا C1 Advanced هستند. شما باید حداقل نمره زبان تعیین شده توسط دانشگاه را داشته باشید و نمرات آزمون شما نباید بیشتر از 1-2 سال باشد. اگر حداقل الزامات زبان را ندارید، باید با گذراندن دوره آمادگی زبان انگلیسی، مهارت ها و نمرات خود را بهبود ببخشید.

مهلت درخواست برای دانمارک

مهلت درخواست برای کارشناسی ارشد در دانمارک معمولا در تابستان (ژوئن-ژوئیه) یا در زمستان (ژانویه-فوریه) است. به خاطر داشته باشید که برخی از دانشگاه ها مهلت درخواست ندارند، به این معنی که هر زمان که آماده باشید می توانید درخواست دهید.

برای جلوگیری از تاخیر یا از دست دادن مهلت های زمانی، مدارک مورد نیاز خود را با زمان کافی از قبل ارسال کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT