جلوگیری از کلاهبرداری با پی پال

راهنمای کامل و نکاتی برای جلوگیری از کلاهبرداری با پی پال

زمان مطالعه 9 دقیقه

پی پال یک روش فوق العاده محبوب برای خرید آنلاین، ارسال و دریافت پرداخت است – اما آیا این روش ایمن است؟ هنگام خرید کالا از سایت های تجارت الکترونیک، پی پال چقدر ایمن است؟ و آیا استفاده از پی پال با افراد غریبه زمانی که شخصی می خواهد برای شما پرداختی ارسال کند، ایمن است؟ جلوگیری از کلاهبرداری با پی پال را در ادامه بخوانید.

این راهنما همه چیزهایی را که باید در مورد ویژگی‌های امنیتی PayPal و کلاهبرداری‌های رایج بدانید، از جمله کلاهبرداری‌های فیشینگ و اینکه چگونه خیریه‌های جعلی ممکن است شما را هدف قرار دهند تا سعی کنید از طریق حساب PayPal خود پول دریافت کنید، پوشش می‌دهد.

و از آنجایی که PayPal تنها گزینه پرداخت شما نیست، ما همچنین نقل و انتقالات بین المللی کم هزینه Wise را به عنوان راهی خوب برای غلبه بر هزینه های پرداخت خارج از کشور PayPal معرفی خواهیم کرد.

آیا استفاده از پی پال بی خطر است؟

می‌توانید با PayPal به شخصی پرداخت کنید، انتقال بین‌المللی PayPal انجام دهید، یا حتی اگر کسی نیاز به دریافت پول به شما داشت، درخواست پرداخت PayPal کنید. اما آیا پی پال امن است؟ چه امنیت PayPal برای جلوگیری از به خطر افتادن اطلاعات مالی شما یا محافظت از کارت اعتباری یا حساب بانکی شما در برابر دزدان وجود دارد؟

ما در مورد همه اینها و موارد دیگر، به سرعت در حال افزایش هستیم.

پی پال برای انتقال پول چقدر امن است؟

اگر به طور معقول استفاده شود، PayPal برای انتقال پول بسیار امن است.

وقتی با PayPal برای شخصی پرداختی می‌فرستید، نیازی به دریافت اطلاعات بانکی او ندارید – فقط یک آدرس ایمیل کافی است. این یک ویژگی امنیتی است – و همچنین راحت است – زیرا لازم نیست اطلاعات مالی حساس را در اختیار دیگران قرار دهید.

مسئله اصلی ایمنی PayPal هنگام انتقال پول در واقع کلاهبرداری و کلاهبرداری است، جایی که مجرمان کاربران حساب PayPal را هدف قرار می دهند و درخواست پرداخت می کنند، گاهی اوقات خود را به عنوان دوستان یا اعضای خانواده یا حتی خیریه نشان می دهند. ما بعداً برخی از کلاهبرداری‌های رایج PayPal را پوشش خواهیم داد – اما ارزش این را دارد که پیشاپیش به این نکته اشاره کنیم که باید فقط برای افرادی که می‌شناسید و به آنها اعتماد دارید پول ارسال کنید و هرگز نباید به هر دلیلی تحت فشار قرار بگیرید.

آیا پی پال برای خریداران امن است؟

PayPal اقدامات مختلفی را برای اطمینان از ایمن بودن PayPal هم برای خریداران و هم برای فروشندگان، هر زمان که پرداخت آنلاین انجام می دهند یا دریافت می کنند، در نظر گرفته است. این یکی از دلایلی است که پی پال به یک پلتفرم پرداخت محبوب تبدیل شده است. برای خریداران، PayPal از خریدهای واجد شرایط PayPal محافظت می‌کند و همچنین نظارت 24 ساعته بر حساب‌ها برای مراقبت از تراکنش‌های مشکوک، خدمات حل اختلاف و موارد دیگر ارائه می‌کند.

محافظت از خرید PayPal² به این معنی است که اگر کالایی که با استفاده از PayPal سفارش می‌دهید و هزینه آن را پرداخت می‌کنید، به دستتان نرسد، آسیب ببیند یا کاملاً متفاوت با روشی باشد که توضیح داده شد، ممکن است PayPal بتواند مبلغ پرداختی شما را بازپرداخت کند.

آیا پی پال برای فروشندگان امن است؟

برای اطمینان از ایمن بودن PayPal برای فروشندگان – و تشویق فروشگاه های آنلاین به ارائه PayPal به عنوان یک روش پرداخت، PayPal همچنین محافظت از فروشنده را ارائه می دهد³. این می تواند در چند مورد اعمال شود – شکایت در مورد یک تراکنش غیرمجاز، یا شکایت مشتریان مبنی بر عدم دریافت کالا.

اگر فروشنده آنلاین هستید، با ورود به حساب PayPal خود، می‌توانید ببینید که آیا اقلامی که می‌فروشید واجد شرایط محافظت کامل یا جزئی از فروشنده هستند. تعداد انگشت شماری از دسته‌های حذف‌شده وجود دارند که هرگز واجد شرایط حمایت‌های فروشنده نیستند – و برای واجد شرایط بودن در مورد موارد واجد شرایط، همچنان باید از برخی قوانین PayPal پیروی کنید، مانند ارائه مدرکی مبنی بر حمل و نقل برای شکایات در مورد اقلام تحویل‌نشده.

ویژگی های ایمنی پی پال

در اینجا چند مورد از ویژگی های ایمنی کلیدی PayPal وجود دارد که به حفظ امنیت حساب، پول و اطلاعات شخصی شما کمک می کند:

تمام داده های مشتری رمزگذاری شده و ایمن ذخیره می شود

تراکنش ها به صورت 24 ساعته نظارت می شوند تا از فعالیت های مشکوک مراقبت کنند

حفاظت از خریدار و فروشنده وجود دارد

حساب‌ها طبق قانون تأیید می‌شوند

پی پال از فرآیندهای ورود امن و احراز هویت دو مرحله ای استفاده می کند

آیا استفاده از کارت اعتباری امن تر است یا پی پال؟

اینکه آیا PayPal یا کارت اعتباری شما برای استفاده در هنگام خرید آنلاین ایمن تر است یا خیر، ممکن است به محافظت های خاص ارائه شده توسط کارت شما بستگی داشته باشد. به‌طور کلی، پرداخت‌های کارت اعتباری تحت پوشش حمایت از مصرف‌کننده قرار می‌گیرند، که به این معنی است که اگر مشکلی در تراکنش شما پیش آمد، می‌توانید بازپرداخت کنید. برای مثال اگر کالایی که سفارش داده‌اید هرگز ظاهر نشود یا هنگام رسیدن خراب شود، ممکن است این مورد اعمال شود.

حفاظت از خریدار PayPal سطح مشابهی از محافظت را در مورد خریدهای واجد شرایط ارائه می دهد، که ممکن است به این معنی باشد که شما به همان روشی که روش پرداختی را که ترجیح می دهید تحت پوشش قرار می گیرید.

البته یک گزینه این است که کارت اعتباری خود را به PayPal اضافه کنید و از آن به عنوان روش پرداخت خود استفاده کنید. با این حال، در این مورد، به خاطر داشته باشید که در صورت بروز مشکل، نمی‌توانید از صادرکننده کارت و PayPal بازپرداخت دریافت کنید.

آیا پیوند دادن حساب بانکی خود به پی پال امن است؟

پی پال برای ارسال پول و خرید آنلاین بسیار راحت است. اما آیا در وهله اول پیوند یک حساب بانکی با پی پال بی خطر است تا بتوانید از حساب خود برای ارسال پول یا خرید استفاده کنید؟

خبر خوب این است که PayPal با در نظر گرفتن امنیت ساخته شده است. تمام اطلاعات حساس مشتری به صورت ایمن رمزگذاری شده و ذخیره می شود. با مهم‌ترین اطلاعات مالی، کارمندان PayPal حتی به همه داده‌های شما دسترسی نخواهند داشت – فقط به آنچه برای کمک به پردازش تراکنش‌ها یا پاسخگویی به سؤالات لازم است.

ارسال یا دریافت پول به خارج از کشور؟ پول خود را پس انداز کنید: با وایز ملاقات کنید.

PayPal برای بسیاری از تراکنش‌ها و نقل و انتقالات محلی که به دلار آمریکا انجام می‌شود عالی است – اما وقتی صحبت از ارسال پول به خارج از کشور می‌شود، ممکن است هزینه‌های PayPal بالاتر باشد و ممکن است نرخ ارز بالاتری نیز داشته باشد.

در عوض، برای معاملات بین‌المللی کم‌هزینه که از نرخ ارز متوسط ​​بازار بدون کارمزد پنهان یا افزایش نرخ ارز استفاده می‌کنند، Wise را بررسی کنید. می‌توانید یک حساب Wise برای نگهداری و مبادله بیش از 50 ارز، ارسال پول به بیش از 80 کشور، و دریافت یک کارت Wise مرتبط برای خرج کردن آنلاین و حضوری در بیش از 170 کشور، باز کنید. همچنین می‌توانید جزئیات حساب محلی را با حداکثر 10 واحد پول باز کنید تا از 30+ کشور هزینه رایگان دریافت کنید.

بدون حداقل موجودی، بدون هزینه تعمیر و نگهداری، و بدون نشانه گذاری نرخ ارز – فقط راه های آسان برای ارسال، خرج کردن، نگهداری و دریافت بیش از 50 ارز.

ببینید چقدر می توانید با Wise پس انداز کنید:

لطفاً به شرایط استفاده برای منطقه خود مراجعه کنید یا برای به روزترین اطلاعات قیمت و هزینه به Wise Fees & Pricing مراجعه کنید.

آیا می توانید در پی پال مورد کلاهبرداری قرار بگیرید؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران با پی پال دارند، کلاهبرداری است. متأسفانه، این به این دلیل است که مجرمان به طور مداوم راه‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن افراد آسیب‌پذیر از طریق حساب‌های بانکی و مالی ارائه می‌کنند. در حالی که PayPal از محافظت های خوبی برای ایمن نگه داشتن مشتریان برخوردار است، کاربران فردی نیز باید اقدامات احتیاطی عقل سلیم را انجام دهند تا مطمئن شوند حساب های آنها به خطر نمی افتد و از هر گونه مشکلی جلوگیری کنند. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

کلاهبرداری های رایج پی پال

در اینجا برخی از رایج ترین کلاهبرداری های پی پال، و کمی در مورد نحوه کار آنها آورده شده است:

کلاهبرداری در صورت‌حساب و درخواست پول – شخصی برای اقلامی که سفارش نداده‌اید فاکتور یا درخواست پولی که نمی‌شناسید برای شما ارسال می‌کند.

پیام‌های فیشینگ – یک ایمیل یا پیام رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید که از شما می‌خواهد روی یک پیوند کلیک کنید یا با شماره‌ای تماس بگیرید. فیشینگ اشکال مختلفی دارد، اما معمولاً کلاهبرداری است که سعی می کند جزئیات شخصی و مالی را از شما دریافت کند

تقلب در هزینه پیش پرداخت – شخصی از شما می خواهد که مبلغ کمی را برای آنها ارسال کنید تا بعداً قفل پرداخت بزرگتر را باز کنید. به عنوان مثال، از شما خواسته می شود برای دریافت یک برنده بخت آزمایی، هزینه مدیریت بپردازید، یا هزینه های قانونی برای دریافت ارثیه.

کلاهبرداری اضافه پرداخت – هنگام فروش آنلاین، شخصی بیشتر از ارزش کالا پرداخت می کند و از شما می خواهد که مابه التفاوت را بازپرداخت کنید. در این حالت ممکن است مشتری خودش از کارت اعتباری دزدیده شده استفاده کند

موسسات خیریه جعلی – مجرمان جعل هویت سازمان های خیریه یا ایجاد حساب های خیریه جعلی برای دریافت کمک های مالی از دیگران

کلاهبرداری های حمل و نقل – چندین کلاهبرداری حمل و نقل مختلف برای هدف قرار دادن فروشندگان آنلاین استفاده می شود، مانند ارائه برچسب های حمل و نقل جعلی برای شکایت در مورد تحویل نشدن کالا.

چگونه می توانم از کلاهبرداری در پی پال جلوگیری کنم؟

به طور کلی، شما می توانید با استفاده از اقدامات احتیاطی معمولی، درست مانند زمانی که در دنیای واقعی تراکنش می کنید، از کلاهبرداری در پی پال جلوگیری کنید. به عنوان مثال، هرگز برای کسی که نمی‌شناسید مبلغی را ارسال نکنید و برای پرداخت فاکتوری که نمی‌شناسید تحت فشار نباشید.

بیشتر کلاهبرداری‌ها آنقدرها هم پیچیده نیستند – اگر چیزی ناخوشایند است، یا پیشنهادی خیلی خوب به نظر می‌رسد که درست نباشد، وقت آن است که متوقف شوید و فکر کنید. معمولاً لیست های بسیار مفید و به روزی از کلاهبرداری های رایج به صورت آنلاین موجود است، مانند این، که می تواند به شما کمک کند کلاهبرداری ها را شناسایی کنید و از اتفاقات نامطلوب در حساب PayPal خود جلوگیری کنید.

اگر مورد کلاهبرداری قرار گرفتید چه باید کرد؟

اگر به اندازه کافی بدشانس هستید که در پی پال مورد کلاهبرداری قرار می گیرید، باید بسته به نوع خاص کلاهبرداری، آن را به پی پال و اغلب پلیس نیز گزارش دهید.

می توانید با ورود به حساب کاربری خود و مراجعه به مرکز حل و فصل با پی پال در تماس باشید. در اینجا، می‌توانید نوع مشکلی که با آن مواجه شده‌اید را مشخص کنید و یاد بگیرید که چگونه PayPal می‌تواند به شما کمک کند. اگر قربانی جنایتی شده اید، احتمالاً باید آن را به پلیس گزارش دهید و PayPal می تواند به آنها در ارائه اطلاعات مورد نیاز برای تحقیق کمک کند.

آیا در صورت کلاهبرداری، پی پال من را پوشش می دهد؟

اینکه PayPal دقیقاً چه کاری می تواند در صورت کلاهبرداری از شما انجام دهد به جزئیات وضعیت بستگی دارد. اگر چیزی را به صورت آنلاین خریداری کرده اید، و به دستتان نمی رسد، یا آسیب دیده به دستتان می رسد، ممکن است بتوانید از طریق حفاظت از خریدار PayPal بازپرداخت کنید.

اگر پرداختی ارسال کرده اید و می خواهید آن را لغو کنید، به شما توصیه می شود ابتدا با طرف مقابل تماس بگیرید و پول خود را پس بگیرید. اگر موضوع را نمی توان به راحتی حل و فصل کرد، باید یک اختلاف را در مرکز حل و فصل PayPal6 باز کنید.

همین امر در مورد ارسال پرداخت های شخصی به دیگران نیز صدق می کند. اگر پول ارسال کرده اید و متوجه شده اید که آدرس ایمیلی که استفاده کرده اید اشتباه بوده است، فقط در صورتی می توانید انتقال را لغو کنید که هنوز تکمیل نشده باشد⁷. هنگامی که در حساب PayPal شما تکمیل شد، تنها گزینه شما درخواست بازپرداخت و طرح اختلاف در صورت عدم موفقیت خواهد بود.

چگونه کلاهبرداری را به پی پال گزارش کنیم؟

در بیشتر موارد، شما هر گونه مشکلی را با پی پال از طریق مرکز حل و فصل پی پال مدیریت و گزارش خواهید کرد. برای ثبت، مشاهده یا به روز رسانی هرگونه مشکل، از جمله کلاهبرداری و کلاهبرداری، وارد حساب PayPal خود شوید.

اگر ایمیلی دریافت کرده‌اید که فکر می‌کنید ممکن است یک پیام کلاهبرداری یا فیشینگ باشد، آن را برای بررسی به [email protected] ارسال کنید.

خط پایین

PayPal یک روش کاملا امن برای خرید آنلاین و ارسال پول است. امنیت پیشرفته یکی از ویژگی های کلیدی خدمات پی پال است – و یکی از دلایل محبوبیت پی پال است. با این حال، مجرمانی وجود دارند که به دنبال راه‌های جدیدی برای دریافت پول از قربانیان آسیب‌پذیر هستند – که به این معنی است که PayPal، مانند سایر ارائه‌دهندگان خدمات مالی، هدف کلاهبرداری قرار می‌گیرد.

از این راهنما استفاده کنید تا با رایج‌ترین کلاهبرداری‌های PayPal کنار بیایید – و به یاد داشته باشید، اگر هنگام انجام تراکنش‌های آنلاین مشکلی پیش آمد، احتمالاً ایده خوبی است که یک قدم به عقب بردارید و مطمئن شوید که وارد یک معامله نمی‌شوید. کلاهبرداری.

این نشریه فقط برای اهداف اطلاعات عمومی ارائه شده است و در نظر گرفته نشده است که تمام جنبه های موضوعاتی را که به آن می پردازد پوشش دهد. در نظر گرفته نشده است که توصیه ای باشد که باید به آن تکیه کنید. شما باید قبل از انجام یا خودداری از هرگونه اقدامی بر اساس محتوای این نشریه مشاوره تخصصی یا تخصصی دریافت کنید. اطلاعات این نشریه به منزله مشاوره حقوقی، مالیاتی یا دیگر حرفه ای از TransferWise Limited یا شرکت های وابسته به آن نیست. نتایج قبلی یک نتیجه مشابه را تضمین نمی کند. ما هیچ اظهارنظر، ضمانت یا تضمینی، خواه صریح یا ضمنی، مبنی بر دقیق، کامل یا به روز بودن محتوای نشریه نمی دهیم.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT