راهکار ساخت ترنزیشن در تیک تاک

3 راهکار ساخت ترنزیشن در تیک تاک: راهنمای مبتدیان

زمان مطالعه 4 دقیقه

گاهی اوقات،ویدیوهای TikTok مانند جادو به نظر می رسند. به عنوان مثال، زمانی که در یک ویدیو فردی در رختخواب و با حالتی به هم ریخته بیدار می‌شود، و بلافاصله به چهره‌ای مرتب، آرایش‌شده و موهایی سشوار کشیده تبدیل می‌شود. یا ویدیوهایی که در آن فرد تیک تاکر کل لباس های خود را با یک پرش کوچک و تکان دادن انگشتانش تغییر می دهد. راهکار ساخت ترنزیشن در تیک تاک چگونه است؟

در ابتدا، این تیک تاکرها شبیه فیلم‌برداران حرفه ای به نظر میرسند که سال‌ها تجربه تدوین فیلم دارند. با این حال، هنگامی که با نحوه عملکرد برنامه آشنا شوید، می‌توانید ببینید که دستیابی به این اهداف و انجام این قبیل کارها، حتی برای کسی که تازه شروع به کار کرده است، چندان سخت نیست.

ترنزیشن در TikTok چگونه کار می کند

قبل از اینکه به توضیح عملی بپردازیم، مهم است که بررسی کنیم که چه ترنزیشنی وجود دارد و چگونه می توان از آن برای ارتقای سطح ویدیوهای خود استفاده کرد.

هدف اصلی ترنزیشن، متصل کردن دو ویدیوی مختلف به یکدیگر است. این به این معنی است که شما مجبور نیستید همه چیز را یکباره فیلم برداری کنید. در عوض، می‌توانید چندین بار ضبط و مکث کنید و در عین حال ویدیو همچنان حرفه‌ای به نظر برسد.

دو راه برای انجام این کار وجود دارد. ساده ترین آنها استفاده از ترنزیشن های داخلی برنامه است. این ویژگی پس از ضبط ویدیو، فشار دادن V و رفتن به صفحه ویرایش در دسترس است. سپس، در قسمت Effects ظاهر می‌شوند.

در این راهنما، ما بر روی روش DIY برای ایجاد ترنزیشن تمرکز خواهیم کرد، چیزی که بیشتر سازندگان ویدیوهای تیک تاک از آن استفاده می‌کنند.

راهکار ساخت ترنزیشن در تیک تاک: DIY Transitions in TikTok

مهم ترین اصلی که هنگام ضبط ویدیو باید رعایت کنید این است که: پایان یک ویدیو و ابتدای ویدیوی بعدی باید دقیقاً یکسان به نظر برسند. یعنی چی؟

یعنی این که هیچ چیزی را در پس زمینه ویدیو جابه جا نکنید، نور محیط باید یکسان باشد و همچنین خود را در همان حالتی که بودید نگه دارید. رعایت این قوانین باعث می شود که ویدیوهای واقعی تری ایجاد کنید.

برای انجام این کار، ممکن است لازم باشد جایی که ایستاده اید را علامت بزنید و از یک سه پایه استفاده کنید تا زاویه دوربین تغییر نکند. همچنین بهتر است از تایمر استفاده کنید، چون دیگر مجبور نیستید به صورت دستی دکمه ضبط و توقف را فشار دهید، بنابراین می‌توانید تنها روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز کنید.

پس از ضبط بخش‌های مختلف، وارد قسمت ویرایش می‌شوید و دو کلیپ را به یکدیگر متصل می‌کنید تا مطمئن شوید که مانند یک ویدیوی یکپارچه طبیعی به نظر برسد.

راهکار ساخت ترنزیشن در تیک تاک: Finger Snap Transition

قبلاً به این نکته اشاره کردیم، انجام این کار بسیار ساده است، پس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • گوشی را روی یک سطح ثابت قرار دهید تا بتوانید از ثابت ماندن قاب فیلم برداری اطمینان حاصل کنید.
  • روی تایمر در سمت راست صفحه ضربه بزنید و انتخاب کنید که مدت زمان ضبط کلیپ چقدر باشد. بهتر است حداقل چهار ثانیه باشد، زیرا می توانید بعداً آن را ویرایش کنید.
  • در حین ضبط کلیپ، حدود یک ثانیه صبر کنید، سپس بشکن بزنید.
  • اکنون لباس، آرایش یا هر چیز دیگری را که می خواهید تغییر دهید.
  • دوباره روی تایمر ضربه بزنید و آن را برای چهار ثانیه دیگر (در مجموع هشت) تنظیم کنید.
  • دوباره بشکن بزنید.
  • برای رفتن به ویرایش، V را فشار دهید.
  • روی «Adjust Clips» در سمت راست ضربه بزنید.
  • روی «Save» و voila ضربه بزنید. اکنون ویدیوی شما آماده است.

راهکار ساخت ترنزیشن در تیک تاک: Headbutt Transition

این روش کمی پیچیده تر است، زیرا باید دوربین را نگه دارید. روند کار بدین شکل است که شما با دوربین برخورد می کنید و این اتفاق ظاهر جدیدی را برای شما ایجاد می کند. برای این مورد نیازی به استفاده از تایمر نیست.

  • گزینه record را فشار دهید و چند ثانیه از خودتان فیلم بگیرید.
  • سر خود را پایین بیاورید و همزمان گوشی خود را بالا بیاورید. مطمئن شوید که آخرین فریم بالای سر شما باشد و نه جای دیگری.
  • ضبط ویدیو را متوقف کنید و لباس خود را عوض کنید.
  • اکنون، record را فشار دهید و از بالای سر خود شروع کنید، و دوربین خود را به سمت پایین بیاورید، در حالی که صورت خود را به سمت بالا میبرید تا ظاهر جدید شما ضبط شود.
  • V را فشار دهید و به صفحه ویرایش بروید.
  • مهم ترین نکته این است، مطمئن شوید که اولین و آخرین فریم بالای سر شما باشد.

این ایده همچنین می تواند به شیوه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد، مانند چرخاندن موهای خود در دوربین یا ضربه زدن به لنز با کف دست.

ساخت ترنزیشن: Perspective Transition

این ایده باعث می شود اینگونه به نظر برسد که ویدیوی شما به وسیله ی چندین دوربین ضبط شده است.

دوربین را جلوی خود بگیرید و شروع به ضبط کنید. سپس دوربین خود را در حالی که هنوز به سمت جلو نگاه می کنید به طرفین حرکت دهید.

یک ثانیه به سمت دوربین بچرخید و دوباره به شیوه قبل عمل کنید. در ادامه این کار را از جهات مختلف انجام دهید.

هنگامی که ویدیو را ویرایش می کنید، مطمئن شوید که مانند یک ویدیوی یکپارچه به نظر می رسد.

با این روش می توانید از بالا یا پایین فیلم بگیرید یا حتی دوربین خود را به اطراف بچرخانید تا اینطور به نظر برسد که به وسیله چندین دوربین مختلف این ویدیو را ضبط کرده اید. اگر یک PopSocket یا چیزی شبیه به آن برای نگه داشتن گوشی در جای خود داشته باشید، این کار را بهتر به انجام می رسانید.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید ویدیوهای جذاب زیادی در تیک تاک منتشر کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. sanaz.sheykhi گفت:

    اوه چه راحت و جالب

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT