ویبول در مقابل رابینهود

ویبول در مقابل رابینهود: بهترین برنامه سرمایه گذاری برای شما کدام است؟

زمان مطالعه 7 دقیقه

سرمایه گذاران و معامله گران بازار های مالی، به احتمال زیاد تا به حال با نام ویبول و رابینهود مواجه شده اند. ویبول و رابینهود دو تا از بزرگ‌ترین برنامه های سرمایه گذاری موجود برای سرمایه گذاری و انجام معاملات در بازار های مالی به شمار می روند.

اما خیلی از معامله گرانی که به تازگی در این مسیر گام برداشته اند و در حال بررسی ابزارهای موجود برای کمک به بهبود روند سرمایه گذاری هستند، همیشه این سؤال را مطرح می کنند که در بین برنامه های سرمایه گذاری ویبول و رابینهود، کدام یک برای انجام معاملات بهتر و کارآمد تر هستند؟

برای پاسخ به این سؤال باید بررسی های گسترده ای را در مورد هر یک از این دو برنامه انجام دهید؛ اما در گام اول، سؤالی که باید به آن پاسخ دهید این است که راهبرد سرمایه گذاری شما چیست؟ چه برنامه ای برای معامله گری دارید؟ آیا به صورت بلند مدت سرمایه گذاری می کنید و یا معامله گر روزانه هستید؟

اگر می خواهید سرمایه گذاری در سهام را شروع کنید، بهتر است بدانید که هیچ کدام از این برنامه ها کمبودی ندارند و در عوض از مزایای بسیاری نیز برخوردار هستند.

برخلاف پلتفرم‌های معاملاتی سنتی، استفاده از آن‌ها ویبول و رابینهود معمولاً در بسیاری از بخش ها رایگان است و به شما امکان می‌دهد تا با مبالغ بسیار کم سرمایه ‌گذاری خود را شروع کنید.

همچنین این برنامه ها به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آن‌ها برای مبتدیان بسیار آسان باشد.

بنابراین باید بدانید که Robinhood و Webull هر دو محبوب ترین برنامه ها در بین سرمایه گذاران هستند. با این حال، Robinhood از بین این دو شناخته شده تر است، اما ویبول بسیاری از ویژگی های مشابه را ارائه می دهد. بنابراین چگونه آن‌ها را باید با یکدیگر مقایسه کرد و کدام یک برای شما مناسب است؟ برای دریافت پاسخ این سؤال ها در ادامه همراه اول نیوز باشید.

اپلیکیشن سرمایه گذاری رابینهود Robinhood چیست؟

اپلیکیشن سرمایه گذاری رابینهود Robinhood چیست؟

اپلیکیشن سرمایه گذاری رابینهود Robinhood چیست؟

Robinhood بدون شک شناخته شده ترین اپلیکیشن تجاری است. این اپلیکیشن در سال 2013 راه اندازی شد و امروزه بیش از 20 میلیون کاربر دارد. همچنین هر کسی می‌تواند در آن ثبت ‌نام کند و شما می‌توانید سهام های مختلفی را بخرید و اگر می‌خواهید بدون ریسک کردن و گذاشتن مبلغ زیادی شروع به معامله کنید، این اپلیکیشن یک انتخاب ایده ‌آل است. Robinhood به شما این امکان را می دهد تا بتوانید سهام، معاملات آپشن یا اختیار معامله و ارزهای دیجیتال را خریداری کنید و برای همه این کار ها کمیسیون و کارمزدی نپردازید.

اپلیکیشن سرمایه گذاری ویبول Webullچیست؟

اپلیکیشن سرمایه گذاری ویبول Webullچیست؟

اپلیکیشن سرمایه گذاری ویبول Webullچیست؟

اپلیکیشن ویبول در سال 2018 راه اندازی شد و بسیاری از ویژگی های مشابه رابینهود را به معامله گران ارائه می کند. اگر چه این اپلیکیشن به اندازه رابینهود محبوب نیست، اما امکانات بسیاری را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد و البته می توان گفت که محبوب نبودن آن تا حدی به دلیل این است که به تازگی در دسترس قرار گرفته و مدت زیادی از به وجود آمدن آن نمی گذرد.

این برنامه مجموعه ‌ای از دارایی‌ها را برای سرمایه‌ گذاری ارائه می‌کند و مانند Robinhood، با ارائه امکانات مبتنی بر معاملات رایگان و بدون حداقل سپرده، قصد دارد تا به تمامی سرمایه گذاران و معامله گران خدمات مقرون به صرفه ای را در بستر معاملات بین المللی ارائه کند. از ویبول عمدتاً در تلفن های هوشمند استفاده می شود، اما دارای یک برنامه دسکتاپ نیز می باشد.

رابینهود بهتر است یا ویبول ؟

همان طور که اشاره کردیم، Robinhood و Webull بسیار شبیه به هم هستند و بسیاری از ویژگی های یکسانی را به معامله گران ارائه می کنند. با این حال، چند تفاوت مهم در این بین وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

دارایی های موجود

Robinhood و Webull هر دو به شما امکان خرید و فروش سهام، ETF ها و اختیار معاملات را می دهند. همچنین هر دو برنامه به شما امکان سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده را می دهند، اما احتمالاً ویبول برای این منظور مناسب تر است زیرا در آن ارز های بیشتری در دسترس دارد.

هزینه ها

Robinhood و Webull هر دو معاملات بدون کمیسیون را ارائه می دهند. در واقع برای انجام معاملات هیچ حداقل سپرده ای وجود ندارد، برای معاملات فردی کارمزدی پرداخت نمی کنید، و هیچ هزینه ماهانه اجباری وجود ندارد. برداشت پول نقد از هر یک از پلتفرم‌ها رایگان است، اما هر دوی آن‌ها ۷۵ دلار برای انتقال یک دارایی، مانند سهام، از حساب شما دریافت می‌کنند.

مارجین

هر دو برنامه معاملاتی به شما امکان می دهند تا با مارجین معامله کنید. این بدان معناست که این اپلیکیشن ها برای سرمایه گذاری به شما پول قرض می دهند و اگر معامله شما موفقیت آمیز باشد، می توانید به میزان قابل توجهی سود بیشتری داشته باشید. توجه به این نکته مهم است که معامله مارجین یک فعالیت پرریسک در نظر گرفته می شود زیرا همچنین ممکن است باعث شود تا شما پول خود را به طور قابل توجهی سریع‌تر از دست بدهید و ضررهای خود را چند برابر کنید!

Robinhood ماهیانه 5 دلار برای دسترسی به معاملات مارجین دریافت می کند، در حالی که ویبول این خدمات را به صورت رایگان ارائه می دهد. رابینهود بابت هر پولی که قرض می‌ کنید 2.5 درصد هزینه دریافت می‌کند، در حالی که ویبول 6.99 درصد از 25000 دلار اول را دریافت می‌ کند.

برنامه ها

مسلماً هر دو پلتفرم، بیشتر به خاطر برنامه های موبایلی خود شناخته شده اند. استفاده از آن‌ها آسان است، دارای امتیاز بالایی هستند و نیازی به تجربه معامله گری قبلی برای استفاده از آن‌ها نخواهید داست. با این حال، هر دو برنامه رویکرد کمی متفاوت دارند.

هدف Robinhood این است که خرید و فروش سهام را تا حد امکان ساده کند. این اپلیکیشن رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و از هرگونه اطلاعات غیر ضروری که مبتدیان ممکن است درک نکنند جلوگیری می کند. برنامه رابینهود دسترسی به نمودارها را نیز برای شما فراهم می کند، اما این نمودارها ساده شده و برای تازه کارها هدف قرار می گیرند. رابینهود برای هر کسی این امکان را فراهم می کند تا سهامی را بدون داشتن دانش خیلی تخصصی، خرید و فروش نماید.

استفاده از ویبول دشوار نیست، اما رویکردی بسیار دقیق تر از نظر اطلاعات را می طلبد. این اپلیکیشن امکان دسترسی به نمودارهای آموزنده تر را فراهم می کند؛ این آیتم ها شامل امکان مشاهده اندیکاتورهای اضافی، مشاهده همپوشانی های شاخص و قیمت های خرید و فروش اخیر هستند و باعث می شود تا مبتدیانی که می خواهند درباره تجارت بیاموزند و بفهمند چرا سهام قیمت های خاصی دارند، بتوانند به راحتی در حین معامله گری آموزش ببینند. با این حال، این اطلاعات افزوده شده می تواند برای معامله گرانی که برای اولین بار انجام می دهند بسیار زیاد باشد.

همچنین ویبول امکان معامله گری بر روی اکانت دمو و با حساب تمرینی را فراهم کرده است که اساساً به شما این امکان را می دهد تا بدون ریسک کردن و بدون استفاده از پول واقعی، سرمایه گذاری های مجازی انجام دهید. سپس می توانید نحوه عملکرد هر یک از این سرمایه گذاری ها را مشاهده کنید و بر تجریبات خود بیفزایید. معامله گری بر روی اکانت دمو، اغلب توسط معامله گران تازه کار استفاده می شود، اما متخصصان نیز می توانند از آن برای آزمایش استراتژی های جدید خود استفاده کنند. هر دو پلتفرم معامله گری مبتنی بر وب را ارائه می دهند، اما تنها ویبول است که دارای یک برنامه دسکتاپ اختصاصی است. اگر قصد دارید عمدتاً از رایانه خود برای خرید و فروش و معامله سهام استفاده کنید، این موضوع می تواند یک تمایز مهم به حساب بیاید.

حساب جاری

نه Robinhood و نه Webull یک حساب جاری به شما ارائه نمی دهند، اما Robinhood یک ویژگی مدیریت نقدی مشابه با این امر را برای شما فراهم آورده است. مدیریت نقدی برای همه مشتریان در دسترس است و شامل امکان واریز چک حقوق مستقیم به حساب شما است. هر پولی که سپرده شود اما یا آن سرمایه گذاری نشده باشد، 0.3 درصد سود دریافت می کند. ویژگی مدیریت نقدی، مخصوصاً زمانی مفید است که اغلب بخشی از چک حقوق خود را سرمایه گذاری می کنید یا سهام را به منظور پرداخت هزینه ها می فروشید. در هر دو روش، پول شما به راحتی از طریق این اپلیکیشن در دسترس خواهد بود.

رابینهود در مقابل ویبول: کدام یک برای شما مناسب است؟

رابینهود در مقابل ویبول: کدام یک برای شما مناسب است؟

رابینهود در مقابل ویبول: کدام یک برای شما مناسب است؟

Robinhood و Webull هر دو برای سرمایه گذاران مبتدی توصیه می شوند. البته اینکه کدام اپلیکیشن سرمایه گذاری برای شما مناسب است به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. استفاده از Robinhood آسانتر است و بنابراین درک کار با آن در بین مبتدیان ساده تر خواهد بود. اگر برنامه ‌ای می‌خواهید که معاملات شما را تا حد امکان ساده کند، Robinhood انتخاب ایده آلی می باشد.

ویبول اطلاعات قابل توجهی بیشتری را برای افرادی که به دنبال یادگیری بیشتر هستند، ارائه می دهد. این موضوع باعث محبوبیت آن نزد معامله گران حرفه ای می شود، اما می تواند برای مبتدیان نیز مفید باشد. اگر می‌خواهید انتخاب ‌های آگاهانه ‌تری در مورد سهامی که می خواهید بخرید داشته باشید، ویبول مسلماً برترین گزینه برای شما خواهد بود. از طرفی در دسترس بودن امکان معامله با حساب دمو در ویبول نیز نکته مهمی است. با استفاده از این حساب، می توانید قبل از اینکه استراتژی را در بازار واقعی تست کنید، فرصت ارزشمندی برای جلوگیری از ازدست دادن پول داشته باشید و با پول مجازی تست خود را انجام دهید.

استفاده از یک اپلیکیشن مناسب به معنای معاملات موفقیت آمیز نخواهد بود!

Robinhood و Webull هر دو اپلیکیشن های بسیار معتبری هستند و عملکردهای مشابهی را ارائه می دهند. البته، تفاوت‌های کمی نیز بین آن ها وجود دارد، اما اگر هر کدام از اپلیکیشن‌های سرمایه ‌گذاری را انتخاب کنید، طیف وسیعی از سرمایه ‌گذاری‌ های بالقوه را در اختیار خواهید داشت که می‌ توانید با استفاده از یک رابط قابل اعتماد به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

مسلماً آنچه در این جا از اهمیت برخوردار است، برنامه ریزی و مهارت های شما در زمینه سرمایه ‌گذاری است. توجه به این نکته مهم است که اکثر سرمایه گذاران خرد در بلندمدت ضرر می کنند و شما هرگز نباید مبلغی را وارد معاملات خود کنید که توانایی از دست دادن آن را ندارید. بنابراین به شرط رعایت این توصیه، هر دو برنامه ارزش استفاده را دارند.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. کاظم صدری گفت:

    باسلام و خسته نباشید به خدمت جناب آقای دهقانی.دوست عزیز مطالبتون عالی بود.فقط اگر لطف کنید و روشی برای ساخت اکانت در این برنامه ها و واریز و برداشتشون بگید از شما کمال تشکر را دارم…

    1. نیما نوبخت گفت:

      درود و عرض ادب
      سپاس از همراهی شما. این مورد نیز بررسی و ارایه خواهد شد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT