راه اندازی درگاه پرداخت ارز دیجیتال

راه اندازی درگاه پرداخت ارز دیجیتال برای فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه 4 دقیقه

ارزهای دیجیتال با سرعتی شگفت‌انگیز در حال فراگیر شدن هستند و در این میان، درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال نقشی کلیدی در تسهیل تراکنش‌ها ایفا می‌کنند. در سال ۲۰۲۳، شاهد انتقال بالغ بر ۱۲۹۴.۱ میلیون دلار در درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال بودیم و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۳۳ به ۴۸۵۳.۸ میلیون دلار در سال برسد. در این پست به بررسی راه اندازی درگاه پرداخت ارز دیجیتال برای فروشگاه آنلاین می پردازیم.

نقد درآمد ارزی و فروش ارز

راه اندازی درگاه پرداخت ارز دیجیتال 

درگاه پرداخت ارز دیجیتال به عنوان یک راه‌حل نوآورانه است که به کسب‌وکارها امکان ارائه خدمات بین‌المللی از طریق درگاه پرداخت ارزی را توسط رمزارزها فراهم می‌کند. این سرویس با استفاده از فناوری قدرتمند، به کاربرانش امکان تبادل مبالغ ارز دیجیتال به صورت آنلاین و درکمترین زمان ممکن را فراهم می‌سازد. به این صورت که شما با هر کسب و کار آنلاینی در سراسر جهان می‌توانید با دریافت ارز دیجیتال از کاربران، محصول یا خدمت خود را بدون محدودیت جغرافیایی به آنها ارائه دهید و سپس بدون هیچ نگرانی، وجه موردنظر را به هر ارزی که می‌خواهید تبدیل کنید.

درگاه پرداخت ارز دیجیتال مناسب چه نوع کسب و کارهایی است؟

از آنجایی که بسیاری از فروشگاه‌های آنلاینی که کاربران بین‌المللی دارند، دغدغه دریافت پول و انجام تراکنش‌های بین‌المللی را دارند و همچنین وجود تحریم‌ها مزید بر علت شده و داغی تازه بر روی این زخم می‌گذارد، درگاه‌های کریپتو به خوبی می‌تواند این چالش را رفع کند.

به این صورت که از طریق درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال بدون نیاز به ایجاد حساب‌های بین‌المللی یا نگرانی از بابت تحریم‌ها برای نقد کردن ارزها، کسب و کارها با دریافت ارزهای دیجیتال رایج دنیا، به راحتی می‌توانند به ارائه خدمات به کاربران خود در سراسر دنیا بپردازند.

پس در واقع استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال برای تمامی کسب و کارهای آنلاینی که با مخاطبین و کاربرهای بین‌المللی در ارتباط هستند، کاربرد دارد. برخی از این کسب و کارها عبارتند از:

  • سایت‌های فروشگاهی
  • سایت‌های شرکتی
  • سایت‌های آموزشی
  • آژانس‌های مسافرتی
  • سایت‌های فروش بلیط هواپیما، هتل و …
  • سایت‌های بازی
  • سایت‌های فیلم و سریال
  • سایت‌های مزایده و مناقصه
  • و سایر کسب و کارهای آنلاین

اهمیت درگاه پرداخت ارز دیجیتال برای کسب و کارهای ایرانی چیست؟

کسب و کارهای ایرانی با وجود تحریم‌های موجود به خصوص در حوزه تراکنش‌های مالی با چالش‌های بسیاری رو به رو هستند. از سوی دیگر در پرداخت‌های بین‌المللی اعتمادسازی کاربران خارجی جهت انجام تراکنش ارزی و امکان مسدود شدن اکانت‌های بین‌المللی در ایران نیز از دیگر دغدغه‌های کسب و کارهای ایرانی است که مخاطب بین‌المللی دارند.

از این رو استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال می‌تواند از بسیاری جهات خیال این کسب و کارها را راحت کند؛ برای مثال:

دریافت پول از مشتریان بین‌المللی را ممکن می‌کند
بدون در نظر گرفتن تحریم‌ها امکان انجام تراکنشات از سراسر دنیا را فراهم می‌کند
سرعت در انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد
به دلیل استقبال بالای افراد از خرید و فروش ارزهای دیجیتال بسیار محبوب و پرطرفدار است
در دسترس بوده و بدون هیچ محدودیت جغرافیایی امکان پرداخت را دارد
درصد کارمز تراکنش‌ها در درگاه‌های ارز دیجیتال پایین‌تر از سایر درگاه‌هاست
با توجه به شفافیت تراکنش‌ها در فضای بلاکچین در اعتمادسازی میان کاربرات عملکرد بهتری دارد
فرصت‌سازی برای افزایش درآمدهای ارزی بی‌واسطه

درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست؟

درگاه‌های پرداخت کریپتو به طور دقیق، یک شبکه پرداخت است که امکان تراکنش آسان و ایمن ارزهای دیجیتال را فراهم می کند. نه تنها تراکنش‌ها را آسان‌تر می‌کند، بلکه سرعت تراکنش‌ها را نیز افزایش می‌دهد. معمولا این درگاه‌ها از تمام ارزهای دیجیتال معروف مانند بیت کوین، اتریوم، USDT، Matic، Cardano، Solona و سایر ارزهای دیجیتال برای پرداخت پشتیبانی می‌کنند.

در اصل هیچ شانسی برای شکست تراکنش وجود نخواهد داشت، که یک مشکل ثابت در درگاه های پرداخت سنتی است. دلیل آن این است که بلاک چین جزء اصلی پردازشگر پرداخت ارز دیجیتال است. همچنین، در مقایسه با پردازنده‌های پرداخت معمولی، سرعت پرداخت یا تراکنش با ارز دیجیتال ۱۰ برابر سریع‌تر خواهد بود. با این تفاسیر به نظر شما برترین درگاه‌های ارز دیجیتال دنیا کدامند؟ آیا کسب و کارهای ایرانی نیز می‌توانند از درگاه پرداخت ارزدیجیتال استفاده کنند؟

۵ درگاه پرداخت ارز دیجیتال برتر دنیا کدامند؟

بیت‌پی (BitPay)
Bitpay یک درگاه پرداخت ارز دیجیتال از ایالات متحده است که یکی از بهترین و ساده‌ترین درگاه‌های کریپتو بازار است. این برنامه از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و همچنین به کاربران امکان می‌دهد بیت کوین های خود را برای برداشت فوری به دلار آمریکا تبدیل کنند.

امکانات:

افزونه های منبع باز برای پلتفرم های تجارت الکترونیک
اجازه سپرده گذاری بانکی در ۳۸ کشور را می‌دهد
از تمام رمزارزهای اصلی برای پرداخت پشتیبانی می‌کند
کیف پول رمزنگاری داخلی
پشتیبانی از بیش از ۴۰ زبان
امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر
احراز هویت دو مرحله ای برای محافظت از وجوه کاربر
اطلاع رسانی تراکنش از طریق ایمیل و پیام
دریافت ۱% کارمزد تراکنش
کوین‌گیت (CoinGate)
Coingate که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد، به عنوان یک درگاه پرداخت کریپتو قدیمی شناخته شده است که یکی از اولین سرویس‌های زیرساخت ارزهای دیجیتال تبدیل شد که با شبکه لایتنینگ برای افزایش حجم تراکنش همکاری می‌کرد.

امکانات:

ایردراپ کوین‌ها و توکن‌های جدید کریپتو
پشتیبانی از GAP600 برای انجام پرداخت‌های رمزنگاری فوری
ارائه پلاگین‌هایی برای تمام سبد خریدهای وب محبوب
تبدیل خودکار کوین‌ها
دارای طرح‌بندی اپلیکیشن کاربرپسند جهت پرداخت‌ از طریق گوشی‌های هوشمند
پشتیبانی از بیش از ۴۰ ارز دیجیتال
کارمزد ۱ درصد برای تمام تراکنش‌ها
نو پی‌منتس (NOWPayments)
NOWPayments با پشتیبانی از بیش از ۷۵ ارز دیجیتال به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا هر ارز دیجیتالی را که می‌خواهند از مخاطب دریافت کنند. تعدادی ابزار مانند API، فاکتورها، ویجت‌ها، دکمه‌ها و افزونه‌های WooCommerce، ZenCart، PrestaShop و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کوین بیس کامرس (Coinbase Commerse)
پلتفرم کوین بیس هم به عنوان صرافی ارز دیجیتال و هم به عنوان درگاه پرداخت کریپتو عمل می‌کند. Coinbase یک برنامه تجاری برای پذیرش پرداخت بیت کوین و ارز دیجیتال دارد که از این طریق کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال دریافت کرده را در عرض یک دقیقه به ارزهای سنتی فیات تبدیل کنند.

امکانات:

مدیریت کیف پول و کلیدهای خصوصی
یکپارچه‌سازی شده با API
پشتیبانی چند ارز دیجیتال محبوب
ارسال فاکتور ایمیل برای درخواست پرداخت
اجرای معاملات فوری و پرداخت‌های رمزنگاری شده

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT