رد کلاهبرداری ترا

رد کلاهبرداری ترا توسط بنیانگذاران این ارز

زمان مطالعه < 1 دقیقه

دانیل شین (Daniel Shin)، یکی از بنیانگذاران ترافرم لبز (Terraform Labs) اخیراً به فایننشال تایمز گفته است که این شرکت به هیچ عنوان از وجود اشکال در الگوریتم بلاک چین “ترا” آگاه نبوده است. در این خبر به رد کلاهبرداری ترا می پردازیم.

رد کلاهبرداری ترا

شین، که یکی از مشهورترین کارآفرینان حوزه فناوری در کره جنوبی به شمار می رود، هرگونه اتهام کلاهبرداری را رد کرده و ادعا می کند به هیچ وجه قصد فریب کاربران را نداشته است.

گفتنی است که Terraform Labs در ژانویه 2018 (دی 96) پس از رشد گسترده صنعت ارزهای دیجیتال راه اندازی شد و توجه جریان اصلی را به خود جلب کرد.

دو کوون (Do Kwon)، مهندس سابق اپل و مایکروسافت، که اولین وایت پیپر را برای یک پلتفرم پرداخت غیرمتمرکز نوشت، با همکاری شین این شرکت را تأسیس کرد. آنها در ابتدا روی پلت فرم پرداخت Chai کار می کردند که بی سر و صدا همکاری خود را با Terraform Labs خاتمه داد. Chai تصریح کرده است که پس از فروپاشی اکوسیستم ترا، از استیبل کوین TerraKRW (KRT) استفاده نکرده است.

پس از فروپاشی TerraUSD (UST)، مشخص شد که دو کوون قبلاً در یکی دیگر از پروژه های شکست خورده استیبل کوین الگوریتمی با نام Basis Cash نیز دست داشته است که زیانی در حدود 54 میلیون دلار را متحمل شد.

سقوط 60 میلیارد دلاری Terra سوالات زیادی را در مورد نیات واقعی بنیانگذاران پروژه مطرح کرده است. برای مثال، میلیاردر معروف، بیل آکمن این پروژه را به یک طرح هرمی تشبیه کرد. پت تومی، سناتور پنسیلوانیا گفت که سرمایه گذاران Terra ممکن است قربانی یک کلاهبرداری بزرگ شده باشند. پلیس کلان شهر سئول نیز اخیرا تحقیقات خود درباره احتمال اختلاس در Terraform Labs را آغاز کرده است.

منبع: u.today

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT