سئوی مشاغل کوچک

سئوی مشاغل کوچک: چگونه ترافیک کسب و کار خود را افزایش دهید

زمان مطالعه 8 دقیقه

یک استراتژی کسب و کار کوچک خوب با یک ایده روشن از اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چگونه پیشنهاد شما با رقبای شما متفاوت است شروع می شود. سئوی مشاغل کوچک را در ادامه بخوانید.

سئو خوب تفاوتی ندارد. کسب و کارهای کوچک به طور مستقیم با رقبای بزرگتر در حوزه نتایج جستجو رقابت می کنند. اما با شناخت جایگاه خود و استفاده موثر از منابع، کسب‌وکارهای کوچک همچنان می‌توانند توجه افرادی را که به دنبال اطلاعات مربوط به کسب‌وکارشان هستند، جلب کنند.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، عملی است که باعث می شود محتوای آنلاین کسب و کار شما به راحتی در موتورهای جستجو قابل کشف باشد. هدف از سئو این است که وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش داده شود، زمانی که افراد عبارات مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کنند. گوگل اکثریت قریب به اتفاق تمام جستجوهای آنلاین را انجام می دهد، بنابراین اکثر روش های سئو بر روی بهینه سازی برای گوگل تمرکز می کنند. سایر موتورهای جستجو مانند بینگ و یاندکس از اصول مشابه گوگل پیروی می کنند.

موفقیت سئو معمولاً با تعداد کلیک هایی که موتورهای جستجو روی وب سایت شما انجام می دهند اندازه گیری می شود. این اغلب به کلیک‌های مارکی تقسیم می‌شود که نام یک شرکت (مانند جستجوی «کفش‌های نایک») و کلیک‌های غیر مارکی (مثلاً جستجوی «کفش‌های بسکتبال») را نشان می‌دهند. هر دو مهم هستند، اما بسیاری از کسب‌وکارها ارزش بیشتری برای کلیک‌های بدون مارک قائل می‌شوند، زیرا این جستجوها احتمالاً از سوی مشتریان بالقوه جدید انجام می‌شوند. این کلیک‌ها به عنوان ترافیک ارگانیک نیز نامیده می‌شوند، برخلاف ترافیک جستجوی پولی، که از لینک‌هایی می‌آیند که شرکت‌ها برای قرار دادن آنها در نتایج جستجو در بالاترین سطح هزینه می‌پردازند.

سئو شامل کارهای فنی مانند بارگذاری سریع‌تر وب‌سایت کسب‌وکار شما و کارهای بازاریابی، مانند نوشتن مقالات آموزشی و درخواست از مشتریان شما برای بررسی است. موفقیت در سئو مستلزم یک استراتژی است که هر دو نوع کار و همچنین منابع لازم برای اجرا را یکپارچه کند.

چگونه سئو می تواند برای مشاغل کوچک مفید باشد

  • افزایش دید
  • بازاریابی هدفمند و مقرون به صرفه
  • افزایش اعتبار
  • مزیت رقابتی

سئو ممکن است در ابتدا برای صاحبان مشاغل کوچک که در آن تخصص ندارند ترسناک به نظر برسد. اما می تواند چندین مزیت داشته باشد، از جمله:

افزایش دید

هنگامی که کسب و کارهای کوچک در موتورهای جستجو برای عبارات جستجوی مرتبط با کسب و کار خود ظاهر می شوند، دید خود را برای مشتریان جدید افزایش می دهند. به عنوان مثال، یک کفاش چرمی با یک فروشگاه تجارت الکترونیک ممکن است مشتریان جدیدی را از طریق ارجاع یا رسانه های اجتماعی به دست آورد. اما اگر وب سایت آن هنگام جستجوی افراد برای «کفش چرمی» نیز نمایش داده شود، این امر به میزان زیادی آگاهی از برند و پایگاه مشتریان بالقوه کسب و کار را افزایش خواهد داد.

بازاریابی هدفمند و مقرون به صرفه

کمپین های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی، در روزنامه ها یا روی بیلبوردها، مستلزم جریان ثابتی از دلارهای تبلیغاتی است. بسیاری از این دلارها صرف نمایش تبلیغات به افرادی می شود که ممکن است هرگز مشتری نشوند – تنها درصد کمی از افرادی که هر زمان تبلیغ را می بینند ممکن است به محصول شما علاقه مند شوند.

سئو متفاوت عمل می کند. شروع کار ممکن است زمان بیشتری طول بکشد، زیرا ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا نتایج موتور جستجو بر اساس تغییر در سایت شما تغییر کند. اما وقتی کسب و کار شما در نتایج جستجو رتبه خوبی دارد، هزینه ای ندارد. محتوای شما همچنین عمدتاً به دست افرادی می‌رسد که کلمات کلیدی خاص مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می‌کنند و به احتمال زیاد آنها را به عنوان یک مشتری مناسب می‌کند.

افزایش اعتبار

مطالعات نشان می دهد که مصرف کنندگان حضور در موتورهای جستجو را به عنوان نوعی “اثبات اجتماعی” می دانند. آنها اعتماد دارند که موتورهای جستجو مانند گوگل مکانیسم هایی برای درک اینکه کدام کسب و کارها با کیفیت بالا و مرتبط با جستجوی آنها هستند، در اختیار دارند. بنابراین اگر کسب و کار شما رتبه بالایی دارد، احتمالاً به مشتریان بالقوه کمک می کند به شما اعتماد کنند.

مزیت رقابتی

بهبود رتبه کسب و کار شما در موتورهای جستجو می تواند ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. رتبه بندی به سابقه وب سایت شما در طول زمان، کیفیت محتوای آن و قابل اعتماد بودن سایت شما بستگی دارد. هنگامی که کسب و کار شما در یک موتور جستجو رتبه بالایی کسب کرد، طول عمر، محتوا و قدرت آن به عنوان یک “خندق” رقابتی عمل می کند که باعث می شود دیگر مشاغل کوچک به راحتی از شما بالاتر نروند.

(فیلم)

چگونه یک استراتژی سئو برای کسب و کار خود پیاده سازی کنیم

  • تحقیق و پیاده سازی کلمات کلیدی
  • ساخت لینک
  • سئوی محلی را در نظر بگیرید
  • اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نتایج

برای موفقیت در سئوی مشاغل کوچک، باید به موتورهای جستجو نشان دهید که کسب و کار شما یک گزینه مرتبط و با کیفیت برای جستجوگران است. در اینجا چهار مرحله برای تطبیق محتوای وب خود با معیارهای موتور جستجو وجود دارد:

تحقیق و پیاده سازی کلمات کلیدی

اولین گام در استراتژی سئو، شناسایی جستجوها یا کلماتی است که به آنها «کلمات کلیدی» می‌گویند، می‌خواهید کسب‌وکارتان رتبه‌بندی شود. یک استراتژی قوی کلمه کلیدی شامل تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مرتبط است – حجم جستجو، رقابت، و هدف جستجو در پشت آنها. یک استراتژیست سئو و همچنین ابزارهای سئو لیست شده در بخش بعدی می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

برای کسب و کارهای کوچک، بهترین کلمات کلیدی هدف شما معمولاً نحوه توصیف شما یا مشتریانتان از کسب و کارتان، به زبان انگلیسی ساده، در منطقه جغرافیایی مورد نظر شما (اگر به یک منطقه خاص خدمت می کنید) خواهد بود. برای مثال، اگر یک کلینیک فیزیوتراپی در بوستون هستید که بر روی توانبخشی زانو و آسیب های پا تمرکز دارد، بهترین کلمات کلیدی هدف شما احتمالاً «کلینیک فیزیوتراپی بوستون»، «توانبخشی زانو بوستون» و «بازیابی آسیب پا بوستون» هستند.

هنگامی که کلمات کلیدی خود را شناسایی کردید، می خواهید آنها را به روش های طبیعی و واضح در نسخه وب سایت خود بگنجانید. گاهی اوقات به آن سئوی درون صفحه نیز گفته می شود. مهم‌ترین مکان‌هایی که می‌توان کلمات کلیدی خود را گنجاند، در ابرداده‌ها، مانند برچسب‌های عنوان، توضیحات متا و حداقل یک هدر در هر صفحه است. موتورهای جستجو مانند گوگل این قسمت های سایت شما را معادل دیجیتالی علامت نام مغازه می دانند.

ساخت لینک

وقتی وب‌سایت دیگری به وب‌سایت شما پیوند می‌خورد، به موتورهای جستجو مانند Google نشان می‌دهد که وب‌سایت پیوند دهنده به اندازه کافی به وب‌سایت شما اعتماد دارد تا بازدیدکنندگان را به سمت شما بفرستد. موتورهای جستجو این را به منزله رای اعتماد برای شما می دانند و شما منبع معتبری هستید. هرچه این رای اعتماد یا پیوندها بیشتر باشد، در نهایت وب سایت شما رتبه بالاتری به آن می دهد. این عمل به دست آوردن لینک های جدید به عنوان سئو خارج از صفحه شناخته می شود.

توجه داشته باشید که انواع خاصی از لینک ها وجود دارند که برای سئو فایده ای ندارند. با توجه به موتورهای جستجو، پیوندهای رسانه های اجتماعی، پیوندهای موجود در بخش نظرات یک صفحه، و پیوندهای موجود در مقالات حمایت شده به عنوان سیگنال های پیوند وب سایت شما به حساب نمی آیند.

کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند پیوندهای خود را در سایت‌های دیگر با قرار دادن داستان‌ها در رسانه‌های محلی و همکاری با سایر کسب‌وکارها در صفحات شریک یا محتوای مشترک دریافت کنند. همچنین می توانید از شبکه خود برای شرکت های همفکری که مایل به همکاری در پیوندهای مرتبط هستند، بخواهید. این به ویژه برای سایت های مرتبط از مشاغل مکمل موثر است. به عنوان مثال، برای یک کلینیک فیزیوتراپی و مطب پزشک می تواند بسیار موثر باشد که یک مقاله در مورد کمردرد بنویسند و به وب سایت های یکدیگر پیوند دهند.

سئوی محلی را در نظر بگیرید

بر خلاف سئوی عمومی که بر روی وب سایت ها تمرکز دارد، سئوی محلی بر لیست ها یا مجموعه ای از اطلاعات در مورد مشاغل محلی متمرکز است. رایج‌ترین فهرست، «Google برای کسب‌وکار من» است که حاوی اطلاعاتی است که در قالب کارتی نمایش داده می‌شود که در جستجوهای Google Maps و نتایج جستجوی محلی Google نمایش داده می‌شود (یعنی «کلینیک فیزیوتراپی بوستون» و نه «کلینیک فیزیوتراپی»). این لیست‌های مبتنی بر کارت، که شامل یک وب‌سایت، شماره تلفن، آدرس و موارد دیگر می‌شود، می‌توانند در کنار نتایج جستجوی معمولی و غیر محلی نشان داده شوند و اکنون بر نتایج جستجوی محلی تسلط داشته باشند.

سه عنصر کلیدی برای بهبود موفقیت در سئوی محلی فهرست شما وجود دارد:

نامگذاری ثابت اطمینان حاصل کنید که نام، آدرس و شماره تلفن موجود در فهرست شما با مشخصات وب سایت و نمایه های کسب و کار کوچک شما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی یکسان است. اگر آنها متفاوت باشند، موتورهای جستجو این را به عنوان خطری می بینند که جستجوگران را به مکان اشتباهی می فرستند. این به رتبه بندی فهرست شما آسیب می رساند.

پروفایل را تکمیل کنید مطمئن شوید که نمایه کسب و کار Google شما 100٪ کامل است و دارای اطلاعاتی از جمله شماره تلفن، عکس‌ها و فهرستی از محصولات یا خدماتی است که ارائه می‌دهید.

بررسی ها این عامل اصلی برای سئوی کسب و کار محلی است. کسب‌وکارهایی که حجم بالایی از بررسی‌های مثبت دارند، احتمالاً در نتایج جستجوی محلی رتبه بالایی دارند. در حالی که درخواست نظر از مشتریان شما اشکالی ندارد، موتورهای جستجو دارای سیستم های پیچیده ای برای شناسایی فعالیت هایی هستند که نشان می دهد یک کسب و کار در حال جعل نظرات خود است یا به افراد برای نوشتن آنها پول می دهد.

اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نتایج

مشاهده نتایج برای سئو نسبت به سایر بازاریابی ها مانند تبلیغات پولی بیشتر طول می کشد. موتورهای جستجو ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا تغییرات را در وب سایت یا فهرست شما ثبت کنند. آنها فقط هر سه ماه یک بار به روز رسانی الگوریتم را منتشر می کنند (زمان هایی که به احتمال زیاد تغییرات رتبه بندی های بزرگ رخ می دهد). بنابراین، کسب‌وکارهای کوچک باید انتظار داشته باشند که نتایج کار سئوی خود را در قالب بهبود رتبه‌بندی و ترافیک ارگانیک، در بازه‌های زمانی سه تا شش ماهه اندازه‌گیری کنند.

چندین شاخص اصلی وجود دارد که یک کسب و کار می تواند ماهانه برای نشانه هایی که در سئوی خود پیشرفت می کنند بررسی کند:

برداشت های گوگل این تعداد دفعاتی است که وب سایت یا فهرست شما در گوگل نمایش داده می شود، خواه روی آن کلیک شده باشد یا نشده باشد. رشد بازدیدها معمولا سریعتر از رشد ترافیک وب سایت اتفاق می افتد. در حالی که اکثر کلیک ها به سه نتیجه جستجوی برتر می رود، اغلب کل صفحه اول نتایج یک برداشت دریافت می کند. بنابراین در صورت ادامه بهبود رتبه ها، این می تواند نشان دهنده رشد ترافیک آینده باشد.

لینک های جدید ایجاد شد. این باید بر پیوندهای “کلاه سفید” متمرکز شود – پیوندهایی که از طریق پوشش مطبوعاتی، همکاری یا مشارکت ایجاد می شوند، نه از طریق تاکتیک های هرزنامه.

نظرات 4 یا 5 ستاره در Google My Business. یک قانون سرانگشتی خوب 5٪ است: اگر بتوانید 5٪ از مشتریان خود را وادار کنید که نظر مثبتی برای شما بگذارند، در مسیر بهبود رتبه خود هستید. توجه داشته باشید که لازم نیست هر بررسی یک 5 کامل باشد – اگر نظرات شما گزارش دقیقی از کیفیت کسب و کار شما باشد، برای موتورهای جستجو قابل اعتمادتر است.

ابزارهای سئو برای مشاغل کوچک

ابزارهای زیر به طور خاص برای کمک به موفقیت کسب و کارهای کوچک در سئو طراحی شده اند:

کنسول جستجوی گوگل این ابزار رایگان گوگل، برداشت‌ها، کلیک‌ها و موقعیت‌های رتبه‌بندی شما را ردیابی می‌کند.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل. این ابزار گوگل، همچنین رایگان، به شما کمک می‌کند ببینید بازدیدکنندگان سایت شما پس از ورود به سایت شما چه می‌کنند، مثلاً به چه صفحاتی می‌روند یا فرمی را تکمیل می‌کنند.

Moz.strong> مجموعه کل نگر Moz از ابزارهای SEO، ممیزی عملی از وب سایت شما را ارائه می دهد و داده هایی را در مورد حجم جستجوی کلمات کلیدی ارائه می دهد. دارای ترکیبی از گزینه های رایگان و پولی است.

GTMetrix. این ابزار رایگان سرعت بارگذاری وب سایت شما را بررسی می کند که یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی وب سایت است. بر خلاف سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل سرعت وب سایت، به طور خاص برای فروشگاه های Shopify طراحی شده است و موارد عمل ساده ای را برای شما ارائه می دهد تا سرعت خود را بهبود ببخشید.

اهرفس. Ahrefs اگرچه رایگان نیست، اما استاندارد صنعتی برای ردیابی و تجزیه و تحلیل لینک های وب سایت شما است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT