بعد از دو سال قیمت بیتکوین به ۱۸ هزار دلار رسید

زمان مطالعه 2 دقیقه

قیمت بیت کوین در طی ماه گذاشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. در دو هفته پیش دلایلی برای رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۵ هزار دلار را مطرح کردیم. اما هم اکنون در کمال شگفتی بعد از دو سال قیمت بیتکوین به ۱۸ هزار دلار رسیده است.

تغییراتی که بعد از دو سال قیمت بیتکوین را متحول کرد

سال قیمت بیتکوین به ۱۸ هزار دلار

در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ قیمت بیت کوین به ۳۵۰۰ دلار رسید و قیمت آن تنها در یک هفته بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد. اما حالا بیت کوین توانسته ارزش خود را از اوایل سال جاری میلادی نزدیک به ۳۳۰ درصد افزایش دهد و هم اکنون با قیمتی نزدیک ۱۸ هزار دلار معامله می‌شود.

تاثیرات جهانی مانند پندمی کرونا، انتخابات آمریکا، کاهش ارزش نفت، احتمالات جنگ، رکود اقتصادی دنیا و از همه مهمتر بیت کوین هالوینگ (Bitcoin Halving) در ماه اردیبهشت ۱۳۹۹ (قبلا اشاره کرده بودیم معمولا بعد از گذشت یکسال از بیت کوین هالوینگ، قیمت‌ها رشد صعودی شدید دارند) را می‌توان اشاره کرد.

برخی تحلیلگران باور دارند که بسیاری از سرمایه‌گذاران کلان، بجای سرمایه‌گذاری محض در طلا، به توزیع سرمایه‌های خود در ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

تحولات ناشی از این تغییرات

دو سال قیمت بیتکوین به ۱۸ هزار

این افزایش قیمت باعث شده که ارزش بازار بیت کوین به ۳۱۵ میلیارد دلار برسد که فاصله بسیار کمی با رکورد تاریخی آن یعنی ۳۳۵ میلیارد دلار دارد. ارزش کنونی این ارز دیجیتال نزدیک به ۱۵ درصد پایین‌تر از بالاترین ارزش آن در تاریخ یعنی ۲۰ هزار دلار در دسامبر ۲۰۱۷ است.

اتریوم با قیمتی نزدیک به ۴۷۰ دلار معامله می‌شود که از افزایش ارزش ۲۰ درصدی در یک ماه خبر می‌دهد. لایت کوین هم در بازه زمانی مشابه با افزایش ارزش ۳۰ درصدی مواجه شده است.

با وجود افزایش قیمت بیت کوین، حجم معاملات صرافی‌ها چندان چشمگیر نیستند و از ماه ژوئن تا به امروز با رشد چندانی روبه‌رو نشده‌اند. این احتمال وجود دارد با رسیدن قیمت بیتکوین به مرز ۲۰ هزار دلار، دوباره چند هزار دلار سقوط را تجربه کند.

در حال حاضر بعد از دو سال قیمت بیتکوین به ۱۸ هزار دلار رسیده که برای برخی غیر منتظره بوده است. جهت فعالیت در حوزه ارز دیجیتال پیشنهاد می‌شود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه فرمایید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT