گرین کارت چگونه انجام می شود

قرعه کشی گرین کارت چگونه انجام می شود ؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

گرین کارت، که توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) صادر می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کنید. چندین راه برای دریافت گرین کارت وجود دارد، از جمله از طریق خانواده، اشتغال یا پناهنده شدن و … البته همه واجد شرایط نیستند، حتی اگر واجد شرایط باشید، زمان انتظار در برخی از درخواست‌های خانوادگی یا شغلی می‌تواند تا ۲۰ سال به طول انجامد. اگر واجد شرایط نیستید برنامه Diversity Immigrant Visa) DV) (معروف به قرعه کشی گرین کارت) ممکن است برای شما مناسب باشد. در این مقاله متوجه خواهید شد قرعه کشی گرین کارت چگونه انجام می شود .

قرعه کشی گرین کارت چگونه انجام می شود ؟

گرین کارت چگونه انجام می شود امریکا

شانس شما چطور است؟

بر اساس نتایج یک الگوی تصادفی، برنامه DV سالانه ۵۰۰۰۰ ویزای مهاجرت صادر می‌کند. در سال ۲۰۱۷، بر اساس ارقام موجود، بیش از ۲۲/۴ میلیون نفر در قرعه کشی گرین کارت ثبت نام کرده‌اند. ۵۰۰۰۰ ثبت نام کننده، برندگان آن سال بودند. دلیل انتخاب بیش از ۵۰۰۰۰ نفر این است که همه افراد انتخاب شده مراحل درخواست گرین کارت را شروع نمی‌کنند و برخی دیگر که این کار را انجام می‌دهند، آن را به پایان نمی‌رسانند.

روشهای کلیدی

  • برنامه DV سالانه ۵۰۰۰۰ ویزای مهاجرتی صادر می‌کند، که براساس نتایج قرعه کشی، کاملا تصادفی انجام می‌شود.
  • شما باید از نظر کشور مبدا و همچنین تحصیلات یا سابقه‌ی کاری واجد شرایط باشید.
  • ثبت نام آنلاین برنامه DV معمولاً بین ۱ اکتبر تا ۳ نوامبر هر سال ادامه دارد.
  • شرکت در این قرعه کشی رایگان است.

چه کسی واجد شرایط دریافت گرین کارت است؟

گرین کارت چگونه انجام می شود لاتاری

قبل از ثبت نام در قرعه کشی گرین کارت، باید صلاحیت خود را بررسی کنید. شما باید از نظر کشور، تحصیلات و سابقه کار واجد شرایط باشید.

کشور

ویزاهای متنوعی به بومیان کشورهای منتخب در شش منطقه‌ی جغرافیایی اعطا می‌شود: آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، اقیانوسیه، به علاوه آمریکای جنوبی، مرکزی و کارائیب. لیست کشورها و هم چنین دستورالعمل‌ها هر ساله تغییر می‌کند.

اگر شما در کشوری که واجد شرایط است به دنیا نیامده باشید، ولی همسرتان در کشوری واجد شرایط متولد شده باشد، هنوز شانس شرکت در DV را دارید. همچنین، اگر در کشوری که واجد شرایط نیست به دنیا آمده‌اید، اما هیچ یک از والدین شما در این کشور به دنیا نیامده‌اند یا مقیم آن نیستند، با این فرض که یکی از والدین شما در یک کشور واجد شرایط به دنیا آمده باشد، می‌توانید در این قرعه شرکت کنید.

تحصیل یا سابقه کاری

برای ثبت نام در قرعه کشی گرین کارت باید مدرک تحصیلی یا دو سال سابقه‌ی کاری مفید داشته باشید. از پایگاه داده On Net Online database وزارت کار ایالات متحده می‌توان برای تعیین اینکه آیا سابقه کار شما کافی است یا خیر مطلع شوید.

چه موقع ثبت نام کنیم؟

بازه‌ی ثبت نام آنلاین برنامه DV به طور معمول بین ۱ اکتبر تا ۳ نوامبر هر سال می‌باشد. پس از شروع ثبت نام، شما باید هرچه زودتر ثبت نام کنید. اگر تا پایان مهلت زمانی ثبت نام منتظر بمانید، به دلیل ترافیک زیاد وب سایت، ممکن است آن را از دست بدهید. ثبت نام های دیرهنگام پذیرفته نخواهند شد.

محتاط باشید

افراد کلاهبردار زیادی وجود دارند که در کمین هستند تا پول شما را در ازای اطلاعات بی‌فایده از شما بگیرند. ممکن است از طریق وب سایت‌های خصوصی (بسیاری از آنها قانونی به نظر می‌رسند) با آنها آشنا شوید که تلاش می‌کنند با روش‌ها و برنامه‌های مختلف شما را فریب دهند. همچنین ممکن است از طریق ایمیل یا نامه سعی در متقاعد کردن شما برای برنده شدن در قرعه کشی داشته باشند.

آنچه شما باید بدانید این است که:

  • شرکت در قرعه کشی گرین کارت رایگان است.
  • نتایج به صورت تصادفی و توسط رایانه است.
  • با مراجعه به سایت www.dvlottery.state.gov (از اول ماه مه) می‌توانید بفهمید که برنده شده‌اید یا نه.
  • اگر برنده و مجاز به درخواست هستید، باید هزینه‌ای پرداخت کنید، که پرداخت این هزینه تنها در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده خواهد بود.
  • اگر احساس کردید در روند درخواست به کمک نیاز دارید، USCIS منابع مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • مهم: برنده شدن در قرعه کشی گرین کارت، تضمین دریافت گرین کارت نیست. بلکه این فرصت را به شما می‌دهد تا صرفا یک درخواست بدهید.

افزایش شانس DV شما

گرین کارت چگونه انجام می شود امریکا ۲۰۲۰

حتی اگر در یک قرعه کشی شرکت می‌کنید، چند نکته وجود دارد که می‌توانید برای افزایش شانس خود در برنده شدن، انجام دهید. شما و همسرتان (اگر هر دو واجد شرایط هستید) هر دو باید درخواست دهید. این به شما دو شانس برنده شدن می‌دهد. اگر یکی از شما پیروز شود، دیگری می‌تواند درخواست خود را نادیده بگیرد.

از آنجا که محدودیتی در تعداد اعضای واجد شرایط یک خانواده وجود ندارد، فرزندان شما نیز باید شرایط تحصیلی یا تجربه کاری را داشته باشند. باید توجه داشته باشید که اگر یکی از آنها برنده شود، نمی‌تواند شما را سریعا به ایالات متحده بیاورد، اما می‌تواند فرآیندی را شروع کند که در نهایت شما را به آنجا برساند.

برنده شدن

برنده شدن در قرعه کشی گرین کارت به معنای دریافت خودکار گرین کارت از طریق پست نمی‌شود. اگر آنقدر خوش شانس باشید که برنده شوید، معنای آن این است که ممکن است فرصت درخواست گرین کارت را کسب کرده باشید. با رفتن به لینک آنلاین بررسی وضعیت DV Entrant Status Check، می‌توانید بفهمید که برنده قرعه کشی هستید یا خیر. اگر برنده شوید، از طریق همان آدرس به یک صفحه تأیید هدایت می‌شوید.

لیست انتظار

با اینکه تقریباً ۱۲۵۰۰۰ نفر انتخاب می‌شوند، اما فقط ۵۰۰۰۰ نفر واجد شرایط دریافت گرین کارت هستند، هرکسی که نام او را انتخاب می‌کنند، در لیست انتظار قرار می‌گیرد و یک شماره به او می‌دهند. اگر شماره لیست انتظار شما زیاد باشد و ۵۰۰۰۰ نفر پیش روی شما باشند که مراحل را نیز با موفقیت به پایان رسانده‌اند، دیگر فرصتی برای درخواست ندارید، چه برسد به دریافت گرین کارت.

اگر در حال حاضر در ایالات متحده زندگی می‌کنید:

اگر در حال حاضر تحت هر عنوانی در آمریکا زندگی می‌کنید، فرایندی که دنبال می‌کنید از طریق USCIS انجام می‌شود. (در صورت برنده شدن در قرعه کشی و مجاز به درخواست گرین کارت)

اگر در حال حاضر در خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنید

اکثریت برندگان قرعه کشی گرین کارت، در خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنند و روندی به نام پردازش کنسولی را دنبال می‌کنند.

مهم ترین نکته

باید بدانید که اگرچه این یک قرعه کشی است، اما از قوانین سختگیرانه‌ای پیروی می‌کند که در دستورالعمل‌ها ذکر شده است. قبل از درخواست آنها را با دقت بخوانید.

حالا که متوجه شدید قرعه کشی گرین کارت چگونه انجام می شود ، می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت مانند پرداخت هزینه وقت سفارت، پرداخت رزرواسیون بلیط هواپیما، پرداخت هزینه دانشگاه، پرداخت آزمون‌های بین‌المللی، تایید مدرک WES استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT