نکات مهم برای آموزش آنلاین یک معلم حرفه ای زبان باشید

نکات مهم برای آموزش آنلاین زبان | یک معلم حرفه‌ای زبان باشید

زمان مطالعه 7 دقیقه

ممکن است شما رویای شغلی را در سر داشته باشید که به شما امکان سفر کردن در دنیا را بدهد و زمان بندی برنامه‌ها دست خودتان باشد، اما تلاش برای ساخت یک بیزنس، اینفلوئنسر شدن در شبکه‌های اجتماعی یا یافتن مشتری‌های اختصاصی دشوار است. پس چه مشاغل دیگری وجود دارد؟ یک گزینه، آموزش انگلیسی به صورت آنلاین با یک موسسه است. در این مقاله به نکات مهم برای آموزش آنلاین می‌پردازیم.

با رشد بازار آموزش آنلاین، بسیاری از افراد این گزینه را راهی عالی برای داشتن یک شغل پاره وقت می‌دانند. آموزش انگلیسی به صورت آنلاین از خانه دقیقاً به چه معناست؟

در این زمینه صدها موسسه‌ی آموزش آنلاین انگلیسی وجود دارد که شما را با دانشجویانی که زبان اول آنها انگلیسی نیست متصل می‌کند. دانشجویان از سراسر جهان در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند، اما بسیاری از موسسه‌ها در آسیا و آمریکای جنوبی مستقر هستند.

برخی از موسسات مشتریان بزرگسال دارند در حالی که برخی دیگر بر آموزش آنلاین بچه‌ها تمرکز دارند. بیشتر این موسسات کلاس‌های تک نفره برگزار می‌کنند، اگرچه بعضی از آنها حداکثر چهار دانشجو در یک کلاس دارند.

چرا انگلیسی را بصورت آنلاین آموزش ‌دهیم؟

نکات مهم برای آموزش آنلاین 2020

  • شما به مکان خاصی وابسته نیستید. شما می‌توانید هر چه قدر که دوست دارید سفر کنید و همچنان منبع درآمد خود را داشته باشید. زمانی که فضای آرام با نور مناسب، اینترنت و تجهیزات خوبی برای آموزش آنلاین داشته باشید، می‌توانید شروع به تدریس کنید.
  • بسیاری از موسسات به شما اجازه می‌دهند ساعت و زمانبندی خود را تعیین کنید. این بدان معناست که اگر نمی‌خواهید یک یا دو هفته تدریس کنید، مجبور نیستید برنامه آموزشی خود را باز نگه دارید. این مورد برای همه موسسات آنلاین درست نیست، بنابراین ابتدا شرایط را بررسی کنید!
  • برای تدریس نیازی به تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی نیستید. برخی از موسسه‌ها به مدرک کارشناسی نیاز دارند. موسسات دیگر فقط نیاز دارند که شما انگلیسی زبان یا اهل کشور خاصی باشید. به خاطر داشته باشید، بیشتر موسسات به مدرک TESOL (تیسول) نیاز دارند.
  • بسیاری از موسسات برنامه آموزشی و پلتفرم خود را ارائه می‌دهند و شما هیچ زمانی را صرف برنامه‌ریزی استراتژی‌های آموزش آنلاین یا ایجاد منابع برای کلاس‌های خود نخواهید کرد!

نکات مهم برای آموزش آنلاین

نکات مهم برای آموزش آنلاین زبان دلاری

برای دانستن اینکه چگونه یک معلم آنلاین انگلیسی خوب باشید، باید درک درستی از بهترین روشهای آموزش آنلاین و همچنین تجهیزات مورد نیاز برای آموزش آنلاین را بدست آورید.

۱. تجهیزات مناسب را تهیه کنید

شما به یک کامپیوتر خوب، اتصال به اینترنت قوی، وب کم، نور مناسب و همچنین یک هدست خوب با میکروفون نیاز خواهید داشت. ایرپدها برای اکثر موسسات مناسب نخواهد بود.

و حتما نباید از تجهیزات نوری گران قیمت یا مک بوک استفاده کنید. (اگر از این تجهیزات استفاده کردید معمولاً می‌توانید آن را بابت مالیات خود بنویسید). در عوض می‌توانید، با یک نور دوربین سلفی موبایل و یک کابل اینترنت شروع به کار کنید.

نیازی نیست کلی پول را برای هدست و وب کم هزینه کنید. برای شروع در حد بودجه‌ای که در اختیار دارید لوازم را تهیه کنید.

۲. از وسایل جانبی استفاده کنید تا دروس خود را ملموس‌تر کنید

یکی از بهترین نکات آموزش آنلاین این است که از وسایل جانبی هنگام درس دادن استفاده کنید. برخی از معلمان آنلاین جمع آوری اسباب بازی و عروسک برای اموزش را وظیفه دوم خود می‌دانند، در حالی که شما می‌توانید از آنچه در اطرافتان موجود است استفاده کنید.

مثلا برای آموزش قسمتی از درس که در مورد لباس است می‌توانید در کمد خود را باز کنید! برای آموزش در مورد میوه‌ها، یخچال خود را باز کنید. یک عروسک جورابی درست کنید و یک تخته وایت برد کوچک ارزان از فروشگاه تهیه کنید.

Manycam یک ابزار عالی است که به شما امکان می‌دهد تصاویر دیجیتالی را در آموزش خود به کار ببرید. این برنامه دارای نسخه رایگان است، اما اگر در تدریس آنلاین به طور جدی فعالیت دارید ممکن است بخواهید آن را بخرید.

یکی از مزایای استفاده از وسایل دیجیتال این است که نیازی به استفاده وسایلی که فضای کاربردی ما را اشغال می کنند نیست.

۳. از انرژی و اشتیاق بالایی برخوردار باشید

اگر صادقانه بیان کنیم، آموزش آنلاین می‌تواند انرژی زیادی را در طول کلاس‌ها نیاز داشته باشد زیرا شما باید سرزنده و دوستانه باشید. بیش از حد دوستانه. با تشویق دانش آموزان، دادن high five و لبخند زدن، یک فضای یادگیری مثبت ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید، لبخند در هر زبانی معنی یکسان دارد. هرچه بیشتر سرخوش و شوخ طبع باشید، دانش آموزان نیز بیشتر سرخوش می‌شوند و روابط بهتر و رضایت خاطر بیشتر دروس برای هر دو طرف را ایجاد میکند.

۴. از (TPR (Total Physical Response استفاده کنید

نکات مهم برای آموزش آنلاین زبان

TPR یکی از بهترین تکنیک‌ها برای آموزش آنلاین است. Total Physical Response چیست؟ TPR از زبان بدن و حالات صورت شما برای انتقال معنی، هنگام انگلیسی حرف زدن استفاده می‌کند. این تکنیک به درک بیشتر زبان کمک می‌کند تا دانش آموزان بتوانند کلمات را با عمل بهم ربط دهند.

TPR هنوز برای آموزش بزرگسالان نیز استفاده می‌شود. اگرچه ممکن است خیلی اغراق آمیز نباشد، اما داشتن یک سیگنال واضح صحبت کردن (اشاره انگشت به سمت دهان) و یک سیگنال واضح گوش دادن (اشاره دست به گوش خود) به دانش آموزان کمک می‌کند تا بفهمند چه زمانی از آن‌ها انتظار می‌رود صبحت‌های شما را ببینند و سپس پاسخ دهند.

TPR به بهترین صورت بصری توضیح داده می‌شود، شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در YouTube پیدا کنید و دقت کنید که TPR یکی از نکات مهم برای آموزش آنلاین است.

۵. از تصحیح مثبت استفاده کنید

دانش آموزان نمی‌خواهند تلفظ نادرست کلمات را یاد بگیرند. دلیل اینکه آنها تصمیم می‌گیرند از شما بیاموزند این است که آنها می‌خواهند با یک انگلیسی زبان بومی یا تقریباً بومی مرتبط باشند و با آن‌ها تمرین کنند.

به جای اینکه سریعا از اشتباهات رد شوید، برگردید و آن‌ها را برای کمک به دانش آموزان بررسی و تمرین کنید. دهان خود را به دوربین نزدیک کنید تا دانش آموزان ببینند دهان شما چگونه صداها را تشکیل می‌دهد.

دانش آموزان خود را در صورتی که مطلب را یاد گرفتند تحسین کنید و اگر پس از چند بار تلاش نتوانستند درس را یاد بگیرنند، آنها را برای تلاش کردن تشویق کنید و بگویید، “ما همچنان تلاش خواهیم کرد!”

۶. با دانش آموزان خود صبور باشید

به یاد داشته باشید، دانش آموزان شما در حال یادگیری زبان جدیدی هستند، بنابراین قبل از اینکه سریع به آن‌ها کمک کنید باید پیش از پاسخ دادن به سوالات خود چند ثانیه به آن‌ها فرصت دهید تا پاسخ سوال شما را بدهند.

تصور کنید که یک زبان جدید یاد گرفته‌اید. ابتدا باید سوال را به زبان خارجی گوش دهید، آن را به انگلیسی ترجمه کنید، به سوال خود پاسخ دهید، سپس آن را به زبان خارجی ترجمه کنید و سپس صحبت کنید!

این مراحل بسیار زیادی و زمان‌بر است، بنابراین به دانش آموزان خود فشار نیاورید. اگر به نظر گیر افتاده‌اند، به آنها کمک کنید اما درباره این کمک ها را زیاد گوشزد نکنید.

۷. مراقب سرعت و وضوح گفتار باشید

نکات مهم برای آموزش آنلاین زبان کودکان

یکی از بهترین نکات آموزش آنلاین این است که شما باید کلمات خود را صریحا تلفظ کنید. آرام و به طور طبیعی صحبت کنید، بنابراین کلمات خود را بیرون نکشید. شما که نمی‌خواهید دانش آموزان فکر کنند که “morning” “moooooorrrrrrnnniiinngggggggg” تلفظ می‌شود. در آینده دانش آموز خود را تصور کنید که سعی در برقراری ارتباط واقعی با انگلیسی زبانان دارد.

شما انتظار ندارید آن ها ناآگاهانه رفتار کنند، نمی‌توان برای همه دانش آموزان وقت زیادی گذاشت اما مهارت‌هایی هستند که شما می‌توانید تمرین کنید و در آموزش عالی شوید. علاوه بر این، زبان خود را در سطح مناسب ساده کنید، اما از دستور زبان نادرست استفاده نکنید.

به عنوان مثال، به جای اینکه بگویید، ” ?Can you please read this passage for me “، می‌توانید به سادگی بگویید، ” Please read “.

۸. زمان صحبت دانش آموزان را افزایش دهید

گرچه خیلی عادی و آسان است که همه صحبت‌های سرکلاس را خودتان انجام بدهید مخصوصا وقتی که دانش آموز شما ساکت هستند، اما این درس برای دانش آموزان است که مهارت‌های انگلیسی خود را تقویت کنند، نه برای شما!

یکی از بهترین شیوه‌ها برای آموزش آنلاین تشویق دانش آموزان به صحبت با جملات کامل است. هنگام صحبت کردن دانش آموزان حرفشان را قطع نکنید، حتی اگر اشتباه کنند. در عوض، به عقب برگردید و کلمات و عباراتی را که مشکلاتی بعدا ایجاد خواهند کرد را بررسی کنید.

۹. دمو درس را پیوست کنید

با شرکت در دور اول مصاحبه‌ها، بیشتر موسسه‌های آموزش آنلاین به یک دمو درس نیاز دارند. یعنی اینکه شما به عنوان یک معلم باتجربه از موسسه که در جایگاه یک کودک غیر بومی انگلیسی زبان قرار دارد، آموزش خواهید داد.

شما به طور کلی از پلت فرم و آموزش موسسه استفاده خواهید کرد که می‌تواند خسته کننده باشد اما آماده سازی مهم است! کمی وقت بگذارید و آنچه را که به شما آموزش داده می‌شود مرور کنید و دقیقاً نحوه تدریس هر بخش را برنامه‌ریزی کنید، حتی به عباراتی که می‌گویید دقیق فکر کنید.

موانعی را که ممکن است با آنها روبرو شوید، از جمله تلفظ اشتباه، را در نظر بگیرید و در واقع آموزش دادن درس را تمرین کنید. بله، تماشای آموزش خود کمی عجیب است، اما هرچه راحت تر باشید، آسانتر خواهد بود.

۱۰. به یک انجمن آنلاین بپیوندید

از دیگر نکات مهم برای آموزش آنلاین می‌توان به پیوستن به انجمن‌ها اشاره کرد. گروه‌های فیس بوک متعددی برای موسسه‌های مختلف و همچنین به طور کلی برای آموزش آنلاین وجود دارد. این گروه‌ها منابع عالی با فرصت‌های شغلی، نکات آموزش آنلاین (و نکاتی برای تدریس در خارج از کشور) و همکاری هستند.

استراتژی های آموزش آنلاین، شما را از خوب به عالی می‌برد!

نکات مهم برای آموزش آنلاین در سال 2020

اکنون که می‌دانید چگونه یک معلم آنلاین انگلیسی خوب باشید، وقت آن است که به آنجا بروید و اولین کار خود را پیدا کنید! موسسه‌های آنلاین زیادی وجود دارند که می‌خواهند شما در آنها کار کنید، بنابراین یکی از آنها را که از نظر فرهنگ کار، برنامه و شرایط مناسب است را پیدا کنید. به طور کلی می‌توانید در بیش از یک موسسه هم کار کنید (اما شرایط قرارداد خود را بررسی کنید).

شما همچنین می‌توانید منابع و افراد بی‌شماری را در اینترنت پیدا کنید که خوشحال می‌شوند شما در گرفتن شغل تدریس آنلاین کمک کنند (زیرا اگر شما توسط معرفی آنها به عضویت درآیید، پاداش دریافت می‌کنند).

بنابراین یک هدست تهیه کنید، برای یک دوره TESOL ثبت نام کنید، بهترین لبخندتان را بزنید و به یک کار آموزش آنلاین بپردازید! حال که با نکات مهم برای آموزش آنلاین زبان آشنا شدید و قصد فعالیت وتدریس در سایت‌های خارجی را دارید، می‌توانید از خدمات نقد درآمد‌های ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.