کسب درآمد از یوتیوب (youtube)

معرفی یوتیوب (YouTube) و کسب درآمد از یوتیوب

زمان مطالعه 5 دقیقه

شاید به نظر برسد تمامی اطلاعات در رابطه با یوتیوب را می‌دانید، اما در ادامه اطلاعاتی را با یوتیوب (YouTube) مطالعه می‌کنید که تا به حال در رابطه با آن آشنا نبوده‌اید. در ادامه این مقاله با این کمپانی آشنا شوید و روش کسب درآمد از طریق این سایت را بهتر بشناسید. همچنین مقاله «راه اندازی کانال یوتیوب و نکاتی در مورد کسب درآمد» را هم پس از این مقاله مطالعه فرمایید.

نقد کردن درآمد ارزی

سایت یوتیوب (YouTube) چیست؟

یوتیوب معروف‌ترین وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند سابق پی‌پل (PayPal) در سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیت‌های وبگاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند. محل استقرار این کمپانی در کالیفرنیا ،سان برونو می‌باشد.

استفاده‌هایی که می‌توانید از سایت یوتیوب داشته باشید اشتراک گذاری ویدیو ،بارگذاری ویدیو با استفاده از تکنولوژی ادوبی فلش ویدیو ،اچ تی ام ال5 (HTML5) می‌باشد. شاید هدف شما فقط قرار دادن ویدیو در این سایت یا مشاهده ویدیو بوده است، اما زیر شاخه‌های این سایت وسیعتر می‌باشد:

  • کلیپ‌های فیلم
  • کلیپ‌های تلویزیون
  • کلیپ‌های موسیقی
  • ویدئوهای وبلاگ‌ها
  • ویدئوهای اوریجینال کوتاه
  • ویدئوهای آموزشی

سایت یوتیوب (youtube) چیست

فرمت ‌های سازگار با یوتیوب کدامند؟

جالب است بدانید سایت یوتیوب (YouTube) از ویدئوهای سه‌بعدی و آناگلیف هم پشتیبانی می‌کند و با فرمت‌های فلش ویدیو نیز سازگاری دارد. فرمت‌های ویدیو‌ها هم به طوری طراحی شده است که امکان پخش بر روی پلی‌استیشن ۳، پلی استیشن ۴، وی، و ایکس‌باکس لایو، تلویزیون‌های اپل، آی پاد تاچ و آی‌فون هم امکان‌پذیر است. فرمت‌هایی که امکان بارگذاری در این سایت دارند شامل موارد زیر است:

  •    MKV | AVI | DIVX | FLV | MPEG | OGG | MPG | MP4 | VOB

شما برای تماشای ویدیو می‌توانید از اپلیکیشن موبایل نشخه اندروید هم استفاده نمایید. نسخه گوشی‌های IOS هم در درسترس می‌باشد؛ اما این نسخه با تاخیر چند ساله پس از اپلیکیشن اندرویدی وارد بازار شد. 

برخی از تلفن‌های همراه هوشمند می‌توانند به ویدئوهای یوتیوب دسترسی پیدا کنند که وابسته به ارائه دهندهٔ آن است. از ژوئن ۲۰۰۷، تلفن‌های همراه با استفاده از جریان آرتی‌اس‌پی می‌توانند همهٔ ویدئوهای یوتیوب را تماشا کنند. در همین سال یوتیوب برای دیدن بر روی طیف وسیعی از محصولات شرکت اپل در دسترس بوده ‌است.

درآمدهای یوتیوب (youtube)

حق کپی رایت در یوتیوب چگونه است؟

شاید در یوتیوب شخصی قصد داشته باشد با پخش ویدیو شخصی شما یا هر شخص دیگری از بازدید بیشتری برخوردار شود. یوتیوب قابلیت تشخیص نسخه اصلی و کپی را دارد و در صورت عدم رعایت حق تکثیر، امکان منتشر ساختن ویدیو را به شما نمی‌دهد. ویاکوم از شرکت‌هایی بود که علیه یوتیوب با رای دادگاه به منظور انتشار ویدئوهای خصوصی‌اش در این وبگاه، ۱ میلیارد دلار از یوتیوب خسارت گرفت.

چه کسانی در یوتیوب ویدیو قرار می دهند؟

ویدیو هایی که در یوتیوب می‌بینید اغلب توسط کاربران عادی بارگذاری شده است. همچنین کمپانی‌های بزرگ هم در این سایت ویدیو‌های تبلیغاتی‌شان را منتشر می‌کنند. یوتیوب هم در سایت خود ویدیو‌هایی را از روز تاسیس متنتشر کرده است تا زمینه‌های ویدیو بیشتری را به کاربران بشناساند.

نقد فعالیت در یوتیوب (youtube)

محدودیت قرار دادن ویدیو در یوتیوب کدامند؟

اگر شما از کاربرانی هستید که قصد بارگزاری ویدیو را دارید بهتر است بدانید اگر یک کاربر عادی هستید و برای محتوای عادی اقدام کرده‌اید، حداکثر مدت زمانی که می‌توانید ویدیو در یوتیوب قرار دهید ۱۵ دقیقه می‌باشد. در زمان تاسیس یوتیوب، این سایت امکان بارگذاری ویدئوها را تا مدت‌های طولانی داشت تا این که به علت بارگذاری غیرمجاز و کپی از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها، یوتیوب سال ۲۰۰۶، حد مجاز بارگذاری ویدئوها را کوتاه کرد.

در حال حاضر حد مجاز بارگذاری ویدیو ۱۰ گیگابایت می‌باشد که برای کاربرانی که در زمینه‌های تخصصی ویدیو قرار می‌دهند این میزان می تواند تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش پیدا کند.

شما جهت تماشای ویدیو نیاز به ثبت نام ندارید اما برای بارگذاری ویدیو نیاز به ثبت نام می‌باشد. لازم به ذکر است که شما تا زمانی که به سن قانونی نرسیده باشید امکان بارگذاری ویدیو‌هایی که احتمال محتوای توهین آمیز را دارند، ندارید.

تیم در یوتیوب (youtube)

یوتیوب (youtube) متعلق به چه کمپانی است؟

در حال حاضر این کمپانی توسط شرکت گوگل اداره می شود و در سال ۲۰۰۶ به قیمت ۱/۶۵ میلیارد دلار آمریکا خریداری شد. تا سال ۲۰۱۰ این کمپانی بزرگ توسط چاد هرلی مدیریت می‌شد اما سال ۲۰۱۰ با برکناری او، سالار کمانگر یکی از ایرانیان ساکن آمریکا مدیریت کل تشکیلات یوتیوب را به دست گرفت.

بازدید روزانه یوتیوب چه میزان است؟

پس از واگذاری این سایت به گوگل و تغییر مدیریت، این سایت تبدیل به دومین شبکه اجتماعی پربازدید جهان شد. آمار روزانه بازدید این سایت به۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد. آمار پر بازدید‌ترین ویدیو یوتیوب متعلق به ویدیو چارلی انگشت منو گاز گرفت می‌باشد.

کسب درآمد از یوتیوب (youtube) چگونه است؟

شما می‌توانید در یوتیوب به عنوان یک یوتیوبر (Youtuber) فعالیت کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که هرچقدر ویدیو شما بازدید بیشتری داشته باشد یوتیوب بابت بازدید ویدیو به شما مبلغی را پرداخت می‌کند. هرچه تعداد این کاربران بیشتر باشد و مدت زمان تماشای فیلم‌های شما توسط این کاربران بیشتر باشد. درآمد شما هم بیشتر خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر مقاله «نکاتی کلیدی و جالب در مورد درآمد از یوتیوب» مطالعه فرمایید.

حتی در صورتی که شما کاربر‌های زیادی را بتوانید توسط کانال یوتیوب خود جذب کنید، می‌توانید در رابطه با زمینه فعالیت خود، برای یک کسب و کار در ویدیو‌ها تبلیغات بگذارید.

یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که می‌توانید به راحتی از آن کسب درآمد کنید، ویدیو‌های آموزشی می‌باشد. در صورتی که ویدیو‌های آموزشی شما بازدید زیادی داشته باشد، این نوع تبلیغات می‌تواند مخاطب در دنیای واقعی جهت کلاس‌های آموزشی برای شما فراهم کند. به صورت مثال شما در صورتی که کلاس‌های آموزشی آشپزی دارید، می‌توانید جهت تبلیغات ظروف در کانال خود تبلیغات انجام دهید یا شاگرد بگیرید.

روش دیگر کسب درآمد از یوتیوب، استریم گیم در یوتیوب گیمینگ (YouTube Gaming) است که این روزها طرافداران زیادی دارد و ایرانی‌های زیادی هم از این راه درآمد ارزی کسب می‌کنند.

فعالیت در یوتیوب (youtube)

نقد درآمد ارزی از یوتیوب چطور ممکن است؟

برای نقد درآمدهای ارزی حاصل از فعالیت در یوتیوب (youtube) ، به راحتی می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمد‌های ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که اگر محتواهای شما طوری باشد که نشان دهد از داخل ایران فعالیت می‌کنید، نقد کردن درآمد ارزی با پی پال مشکل ساز خواهد بود که پیشنهاد می‌شود با کارشناسان مجموعه اول پرداخت در تماس باشید تا راهکار‌های دیگری را به شما نشان دهند.

خدمات نقد کردن درآمد‌های ارزی

امتیاز 4.7/5 - از 15 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT