یوتیوب گیمینگ ( YouTube Gaming ) چیست؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

با افزایش محبوبیت استریم گیم بین گیمرها، سایتی مانند توییچ (Twitch) شروع به رشدی قابل توجه کرد. شرکت‌های گوگل و ماکروسافت به دنبال آن بودند که Twitch را خریداری کنند اما دیر جنبیدند و شرکت آمازون آن را خریداری کرد؛ در نتیجه آنها به این فکر افتادند که خود دست به کار شوند. ماکروسافت سایت میکسر (Mixer) را راه‌اندازی کرد و گوگل هم یوتیوب گیمینگ (YouTube Gaming) را به راه انداخت.

یوتیوب گیمینگ ( YouTube Gaming ) چگونه آغاز شد؟

درامد یوتیوب گیمینگ ( YouTube Gaming )

در سال ۲۰۱۵ که گوگل تصمیم گرفت سایت استریم گیم مخصوص به خود را راه‌اندازی کند که با چالش‌های شدیدی برای رقابت با Twitch مواجه شد. حتی اپلیکیشن‌های رایگانی را هم در اختیار کاربران قرار داد که به راحتی بتوانند بازی‌های موبایلی را استریم کنند؛ با این حال موفقیت چشمگیری به دست نیاورد و درسال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت که یوتیوب گیمینگ ( YouTube Gaming ) را منحل کند و آدرسی جدید به آن دهد.

در حقیقت آنها به این نتیجه رسیدند که YouTube Gaming زیرمجموعه‌ای از سایت YouTube شود، تا حتی اگر کاربرانی در سایت یوتیوب در حال گشت و گذار هستند، بتوانند در هنگام سرچ به YouTube Gaming برخودی داشته باشند. در همین راستا آدرس youtube.com/gaming به یوتیوب گیمینگ تعلق گرفت.

چهار نکته در مورد یوتیوب گیمینگ ( YouTube Gaming )

استریم یوتیوب گیمینگ ( YouTube Gaming )

۱) تا قبل از سال ۲۰۱۸ سایت Twitch، یک سایت بی‌رقیب و عالی بود، اما YouTube Gaming هیچ شانسی نداشت. با تغییر آدرس این سایت، یوتیوب گیمینگ توانست از ۵ درصد بازار، به ۲۵ درصد بازار استریم گیم دست پیدا کند. در همان سال ۲۰۱۸، سایت Twitch میزان ۸۱۳ میلیون ساعت استریم داشت و یوتیوب به ۲۲۶ میلیون ساعت استریم دست یافت. امروزه‌ به دلیل اشباع شدگی Twitch، بسیاری از گیمرهای تازه کار به چشم نمی‌آیند و به همین دلیل سایت Mixer یا YouTube Gaming بستری ایده‌ال برای آنها می‌باشد.

۲) بخشی از سیستم درآمدزایی YouTube Gaming از مدل کسب درآمد خود YouTube  تبعیت می‌کند (مقاله «نکات کلیدی در مورد درامد از یوتیوب» را مطالعه کنید. در نتیجه تعداد بازدیدکنندگان به تنهایی برای شما پول ساز نیستند؛ بلکه شما باید نرخ تعامل کاربران ویدیوهایتان را افزایش دهید.

۳) بر خلاف توویچ که گاهی اوقات برخی افراد با یک استریم سریع و به طور شانسی پول در می‌آورند، در YouTube Gaming باید یک برنامه اصولی را پیاده کنید. شما باید به خوبی بتوانید دیگر تولیدکنندگان محتوای بازی در یوتیوب را کنار بزنید. در نتیجه استفاده از جلوه‌ها بصری استریم به صورت هوشمندانه مانند استفاده از سایت StreamElements لازم خواهد بود.

۴) خیلی‌ها از استراتژی هوشمندانه و البته پیچیده‌ای استفاده می‌کنند که به طور قابل توجهی موفقیت آمیز و پول ساز است. در حقیقت یک اکانت فیسبوک برای استفاده از Facebook Live می‌سازند، یک اکانت Twitch برای استریم گیم قرار می‌دهند، یک کانال YouTube Gaming نه برای استریم کردن، بلکه برای تحلیل و بررسی بازی‌ها استفاده می‌کنند. در انتها هنگام استفاده از هریک از موارد، تبلیغ موارد دیگر را هم می‌کنند و به نوعی لینک ایجاد می‌کنند. اینکار باعث می‌شود که به صورت حرفه‌ای کارشان را توسعه داده و از منابع مختلف کسب درآمد کنند.

در صورتی که قصد کسب درآمد ارزی از یوتیوب گیمینگ ( YouTube Gaming ) دارید، می‌توانید برای نقد کردن درآمد‌های ارزی خود از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 4.5/5 - از 10 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT