کسب درآمد از یوتیوب

نکاتی کلیدی و جالب در مورد درآمد از یوتیوب

زمان مطالعه 4 دقیقه

یوتیوب (YouTube) یکی از محبوب‌ترین و پر بازدیدترین سایت‌های اینترنتی جهان است به نوعی که فعالیت و تولید محتوا در این شبکه، باعث شده که کاربران زیادی ثروتمند شوند. در این مقاله به نکاتی کلیدی و جالب در مورد درآمد از یوتیوب می‌پردازیم که برای کسانی که قصد شروع فعالیت به عنوان یوتیوبر دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

شاید کسب درآمد از یوتیوب برای بسیاری از کاربران ایرانی به‌ خاطر تحریم‌ها، مسدود بودن سایت و بسیاری موارد دیگر، امری غیر ممکن به نظر رسد. اما به‌ هر حال کاربران ایرانی در دیگر نقاط جهان یا حتی کاربران داخلی، درآمدی مناسبی را از این سرویس دارند (لیست برخی از  بهترین یوتیوبرهای ایرانی را اینجا ببینید).

راه اندازی کانال یوتیوب

برای شروع کسب درآمد از یوتیوب، ابتدا باید بخش درآمدزایی از کانال یوتیوب خود را فعال کنید. این به این معنی است که یوتیوب اجازه دارد تا در ابتدای ویدیوهای شما تبلیغات کلیکی خودش را نمایش دهد. همین‌طور با فعال سازی بخش درآمدزایی از یوتیوب، تمام نمایش‌های ویدئوهای شما محاسبه خواهد شد و یک خروجی آماری به شما خواهد داد. مراحل راه‌اندازی کانال به صورت زیر است:

۱) به قسمت تنظیمات کانال یوتیوب خود مراجعه کنید.

۲) روی گزینه My Channel کلیک کنید.

۳) روی دکمه Customize Channel کلیک کنید.

۴) در صفحه جدید همانند تصویر زیر روی گزینه View additional features کلیک کنید.

درآمد از یوتیوب ثبت نام

۵) صفحه بعدی در قسمت Monetization روی گزینه Enable کلیک کنید.

۶) می‌توان گفت که امکان کسب درآمد از یوتیوب برای کانال تان فعال شده است.

نکاتی که در مورد درآمد از یوتیوب

زمانی که شروع کردید به گذاشتن ویدیو‌های خود در یوتیوب، ممکن است با این سوال مواجه شوید که یوتیوب چه زمانی و بر چه مبناهایی به شما پول می‌دهد! به چند نکته زیر توجه کنید:

۱) یوتیوب بر اساس تعداد بازدیدکنندگان ویدیو‌های شما قرار نیست پولی بدهد، بلکه بر اساس نرخ تعامل کاربر (engagement) با ویدیو شما پولی پرداخت می‌شود. منظور این است که مواردی مانند مدت زمانی که کاربران ویدیو شما را کامل نگاه‌ کرده‌اند، میزان به اشتراک گذاری ویدیو شما در دیگر شبکه‌های اجتماعی، میزان لایک‌ها، میزان کامنت گذاری و تاثیر گذاری برای بحث و تبادل نظر، میزان برگشت کاربران برای بازدید دوباره اهمیت دارند و تعداد بازدید از اهمیت ناچیزی برخوردار است.

درآمد از یوتیوب Engagement

۲) برای استارت درآمدزایی، کانال شما باید ۱۰۰۰ نفر کاربر داشته باشد و بیش از ۴۰۰۰ ساعت هم ویدیوهای شما را در ۳۶۵ روز دیده شده باشند. مثلا اگر شما ۸ ویدیوی ۳۰ دقیقه‌ای داشته باشید، باید در مجموع ۱۰۰۰ نفر آن ویدیوها را ببینند تا در مجموع به ۴۰۰۰ ساعت برسد.

۳) تبلیغاتی که در ابتدای ویدیو شما قرار داده می‌شود، تا ۵ ثانیه اول کاربران به اجبار باید ببینند، و بعد از آن می‌توانند تبلیغات را Skip کنند. اگر کاربران بیشتری، تبلیغات را کامل ببینند و Skip نزنند، به شما هم پول بیشتری می‌رسد.

۴) اگر زمان ویدیو شما آنچنان زیاد باشد که امکان پخش تبلیغ در میانه ویدیو هم وجود داشته باشد، یوتیوب پول بیشتری به شما می‌دهد. مثلا آقای Sonny به عنوان یک یوتیوبر معروف تحت برنامه Best Ever Food Review Show برای گشف غذاهای مختلف دنیا سفر می‌کند، به دلیل طولانی بودن محتواهای ویدیویی، در میانه ویدیوها هم تبلیغات نمایش داده می‌شود.

درآمد از یوتیوب غذای ایرانی

 

۵) شرکت‌هایی که می‌خواهند محصولات خود را در یوتیوب تبلیغ کنند دو دسته هستند. آنهایی که از یوتیوب می‌خواهند محصولات بر اساس تصمیم یوتیوب به طور تصادفی روی ویدیو‌ها قرار گیرد (نرخ تبلیغات ارزانتر)، و دسته دوم شرکت‌هایی که ابتدا ویدیو‌ها و یوتیوبرهایی را پیدا می‌کنند که محتوای ویدیو به موضوع محصولشان متناسب باشد و از یوتیوب می‌خواهند که تبلیغاتشان به طور انحصاری روی آن ویدیو‌ها قرار گیرد (نرخ تبلیغاتی گرانتر).

اگر شما ویدیوهایی را داشته باشید که بتواند شرکت‌های خاصی را به صورت انحصاری جذب کند، مثلا محتوای شما در مورد فناوری خودرو است و شرکت مرسدس بنز از یوتیوب بخواهد که حتما تبلیغاتش روی ویدیو شما قرار گیرد، آنگاه پول بسیار بیشتری به شما تعلق می‌گیرد.

۶) برخی از کاربران یوتیوب، در سرویس Premium این سایت ثبت‌نام کرده و از امکاناتی همچون مشاهده‌ی ویدیو بدون تبلیغات استفاده می‌کنند. یوتیوب برای تشویق هرچه بیشتر تولیدکنندگان به ساخت محتوا، امکان کسب درآمد از این کاربران را نیز فراهم کرده است. در این حالت، شما از زمانی که کاربران پرمیوم برای دیدن ویدیوهایتان صرف کرده‌اند، باز هم درآمد کسب می‌کنید.

حال که متوجه شدید نکات کلیدی و جالب در مورد درآمد از یوتیوب چه مواردی هستند، در صورتی که به عنوان یوتیوبر شروع به فعالیت کردید، می‌توانید برای نقد کردن درآمدهای ارزی خود از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. بردیا گفت:

    ۴ هزار دقیقه اشتباهه،
    در واقع ۴ هزار ساعت مورد نیازه

    1. فرید امیری گفت:

      سپاس از شما
      بررسی شد و اصلاحات انجام گرفت

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT