Twitch (توییچ) چیست درآمد

Twitch (توییچ) چیست | روش کسب درآمد از Twitch را بدانید

زمان مطالعه 4 دقیقه

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های خود به دیگران کسب درآمد کنید. اگر شما یک گیمر (gamer) هستید، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

نقد درآمد ارزی

Twitch (توییچ) چیست ؟

Twitch (توییچ) چیست ؟

سایت Twitch یکی از زیر مجموعه‌های آمازون (Amazon) است که به عنوان یک پلتفرم (live streaming video) یا پخش زنده‌ی ویدیو شناخته می‌شود و در حقیقت رقیب جدی سایت‌هایی مانند میکسر (Mixer)، فیسبوک گیمینگ (Facebook Gaming) و یوتیوب گیمینگ (YouTube Gaming) است. فعالیت این سایت به پخش بازی زنده محدود نمی‌‌شود و فعالیت کلی به دسته‌های دیگری نیز تقسیم می‌شود. تلاش توییچ بر این است که فعالیت کاربران را در زمینه‌ی پخش زنده‌ی ویدیوهای بازی بیشتر کند اما در زمینه‌های زیر هم فعال است:

  • پخش زنده مسابقات eSports
  • پخش موسیقی زنده
  • پخش زنده ی محتوای خلاقانه

تاریخچه Twitch (توییچ) چیست ؟

Twitch (توییچ) چیست ارز

ویدیوهای این سایت به صورت استریم یا به صورت ویدیو از قبل ضبط شده قابل مشاهده است. محبوبیت توییچ از رقیب‌های مشابه بالاتر رفته است به شکلی که این سایت در سال ۲۰۱۳ در ماه اکتبر ۴۵ میلیون نفر بیننده خاص داشته است. همچنین در سال ۲۰۱۸ سایت توییچ بیشترین ترافیک اینترنت آمریکا را به خود اختصاص داد.

ادغام توییچ با کمپانی مادر

در همان زمان در سال ۲۰۱۴ کمپانی مادر که Justin.tv نام داشت، به دلیل موفقیت سایت توییچ و نیاز به ادغام این ۲ سایت با هم، سایت اصلی (Justin.tv) را تعطیل کرد. در همان سال مجموعه‌ی توییچ توسط کمپانی آمازون به مبلغ ۹۷۰ میلیون دلار خریداری شد.

موفقیت های Twitch (توییچ)

Twitch (توییچ) چیست رقیب یوتیوب

این موفقیت توییچ باعث شد تا شرکت‌های تولید کننده بازی، برای ارائه بازی‌های خود از این سایت جهت معرفی بازی استفاده کنند. گیمر قبل از خرید بازی می‌تواند در توییچ بازی کند و دیگران نیز به صورت زنده بازی را مشاهده کنند.

همچنین کسانی که بازی را انجام دهند در صورتی که شخصی بازی استریم را دیده و از لینک این شخص بازی را خریداری کند، از فروش بازی کمیسیون دریافت می‌کند. این بهترین تبلیغ برای کمپانی‌های بزرگ بازی است.

در سال ۲۰۱۷ پیشگام بازی‌های زنده در ایالات متحده آمریکا بود و نسبت به “یوتیوب گیمینگ” برتری داشت.

روش های کسب درآمد از توییچ

برای کسب درآمد قبل از هر چیز می‌بایست یک اکانت در توییچ ساخته و تنظیمات اکانت خود را بسازید. پس از ساخت اکانت باید یک کانال بسازید تا بتوانید بازی که انجام می‌دهید را از طریق کامپیوتر شخصی یا کنسول بازی به کانال متصل نمایید. زمانی که ویدیو متصل کرده را در کانال مشاهده کردید می‌توانید بازی را شروع کنید. همچنین شما به یک وب کم (Webcam) برای پخش تصویر گیمر نیز نیاز دارید.

بنابراین اگر شما کنسول یا کامپیوتر خود و وب کم و صدای گیمر را راه اندازی کردید شما آماده‌ی شروع درآمد‌تان هستید (مقاله هزینه های استریم گیم را مطالعه فرمایید). جریان بازی در توییچ به صورت ۲۴ ساعته است، اما این به این معنا نیست که شما نیاز است به صورت ۲۴ ساعته بازی کنید. در صورتی که قصد انجام بازی را ندارید، کانال خود را خاموش کنید.

تنظیم اکانت توییچ برای کسب درآمد

شرایط Twitch (توییچ) چیست

شما می‌توانید بازی‌های خود را آپلود کنید اما هدف Twitch (توییچ) در این سایت تمرکز بر پخش زنده‌ی بازی‌های و تماشای ویدیو به صورت استریم است. در این قسمت باید هدف خود را از شروع به کار در این سایت مشخص نمایید. بازی جهت سرگرمی و کسب درآمد جانبی و یا یک شغل تمام وقت را می توانید انتخاب کنید. اگر تمام تنظیمات را ثبت کردید، شاید بهتر باشد یک نام تجاری نیز برای کانال توییچ خود انتخاب نمایید.

بالا بردن بینندگان کانال توییچ

راه ارتباطی شما به بینندگان فقط پخش ویدیو‌های استریم نیست، توییچ قابلیت چت کردن با بینندگان را نیز دارد. شاید بینندگان در رابطه با بازی سوالاتی از شما داشته باشند یا بخواهند با شما بیشتر آشنا شوند. پاسخ به چت بینندگان می‌تواند در رشد و موفقیت شما تاثیر بالایی داشته باشد و احساس صمیمیت بیشتری در بین بینندگان ایجاد کند. یکی دیگر از دلایل موفقیت شما در توییچ انتخاب بازی که انجام می‌دهید است. جای تعجب نیست که شما در حال رقابت با گیمر‌های بزرگ هستید که ساعات زیادی را در حال بازی به صورت استریم هستند. 

آیا پرداخت توییچ واقعی است؟

تاریخچه Twitch (توییچ) چیست ؟

پولی که شما توسط ویدیو استریم دریافت می‌کنید توسط کمپانی های بزرگ گیمینگ پرداخت شده و بابت تبلیغ محصول آنها می‌باشد. شما با بازی کردن هر کمپانی در واقع از طریق آن کمپانی پول دریافت می‌کنید. البته بخش دیگری از درآمد حاصل از دونیت دیگر مخاطبان کانال شما می‌باشد که حتی می‌تواند پول بیشتری نسبت به تبلیغات کسب کرد.

روش نقد درآمد توییچ

شاید این سوال برایتان بوجود بیاید که پولی که دریافت می‌کنید چگونه می‌توانید به ریال تبدیل کنید. همانطور که خودتان اطلاع دارید پرداخت‌های سایت توییچ به دلار انجام می‌شود. قبل از هر چیز با مطمئن شوید در استریم خود به زبان فارسی پخش نکرده باشید و هویتتان ایران معرفی نشده باشد. برای نقد اگر شما حساب پی پل ندارید و یا امکان تبدیل دلار پی پل را به ریال ندارید، می‌توانید با مجموعه‌ی اول پرداخت به راحتی برای نقد کردن درآمد ارزی اقدام کنید.

حالا که متوجه شدید Twitch (توییچ) چیست ، پیشنهاد می‌شود برای دیدن لیست کامل مقالات آموزشی خدمات گیم و کسب درآمد ارزی از گیم اینجا را کلیک کنید)

امتیاز 4.8/5 - از 24 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

28 دیدگاه

  1. محمد گفت:

    سلام

    من تلاش کردم برای اینکه استریم بزارم و تا جایی که بشه به صورت آنلاین استریم گذاشت هم پیش رفتم اما انگاری توییچ تمایلی نداره که ایرانی ها از سایتش کسب درآمد کنن و عملا بعد از 3 دقیقه استریم آنلاین به صورت خیلی کند در میـآمد

    1. امیراردلان پارسا گفت:

      بله.به دلیل اینکه زیر مجموعه ی آمازون هست شما فعالیت تون محدود میشه.بهتر هستش که با اطلاعات غیر ایرانی و آیپی غیر ایرانی اکانت خودتون رو تکمیل کنید

    2. فرید امیری گفت:

      شما می تونید سایت Mixer رو هم امتحان کنید

  2. مسیح گفت:

    تا چند وقت دیگه یک طوفانی در راه است که قراره صنعت گیم رو تو ایران تغییر بده و همینطور بخش لایو استریم رو منتظر شنیدن این اسم تو ایران باشید: پارس استریم
    مزایای زیادی برای ایران و گیمر های ایرانی داره.
    متشکر

  3. sepanta_gr گفت:

    چطوری میشه استیریم رو اپلود کرد؟؟؟

    1. فرید امیری گفت:

      لطفا مقاله « آموزش استریم روی Twitch و Mixer با سایت StreamElements» را مطالعه فرمایید.

  4. پیمان گفت:

    ایا به فرض مثال یه استریمر ایرانی زبانش فول باشد طوری که مثل خارجیها استریم بزاره میشه مثلا من ایرانی باشم خارجیم فول باشه اونها منو نگاه کنن من باهاشون حرف بزنم مشکل من اینه اون چطوری منو دونیت یا حمایت مالی میکنند با دلار

    1. فرید امیری گفت:

      دونیت ها به اکانت شما در توویچ واریز می شود، هر موقع که می‌خواهید درآمدها را نقد کنید، با کمک خدمات نقد کردن درآمد ارزی مجموعه اول پرداخت، کارشناسان ما به سایت توویچ شماره حساب ارزی می‌دهند تا پول را واریز کند. مجموعه اول پرداخت هم معادل ریالی و با نرخ روز دلار را به حساب بانکی شما در ایران واریز می‌کنند.

  5. عماد گفت:

    سلام
    اگه اکانت پی پل داشته باشیم برای اینکه پول بگیریم باید حساب خارج داشته باشیم یا نه بدون حساب خارج و با اکانت پی پل میشه؟؟؟

    1. فرید امیری گفت:

      اگر منظورتون حساب پی پال هست، احتیاجی به داشتن حساب خارج کشور نیست و مجموعه اول پرداخت برای شما افتتاح حساب پی پال را انجام می‌دهد.

  6. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید…ببخشید یه سوالی داشتم…میشه ویدیو هم تو تویچ اپلود کرد؟اگه میشه لطفا میگید چطوری؟

    1. فرید امیری گفت:

      با سلام بله می توانید
      در اکانتتان وارد شوید روی گزینه video producer کلیک کنید
      ویدیو مد نظر خود را drag and drop کنید
      روی گزینه publish بزنید و منتشر کنید.

  7. ehsan گفت:

    سلام وقت بخیر آیا با وجود تحریم‌ ها توییچ به ایرانی ها پولی پرداخت میکند؟؟؟

    1. فرید امیری گفت:

      با سلام بستگی به مبلغ و برخی شرایط مانند اشاره به ایران و … دارد. می‌توانید با کارشناسان سایت در ارتباط باشید.

  8. علی گفت:

    با سلام کسب درامد در سایت توییچ بصرفه هست یا نه و ایا به مشکلات واریز وجه و اینا می ارزه؟

    1. فرید امیری گفت:

      بهتره نشانه ای از زبان فارسی یا فعالیت از داخل ایران نباشه چراکه که انتقال و نقد پول بسیار دشوار میشه

  9. حسام گفت:

    با سلام ممنون بابات مطالب مفیدتون

    عزیزان می تونند از پیج توییچم بازدید کنند و استریم هامو تماشا کنند

    https://www.twitch.tv/hesam2050

  10. ilya گفت:

    salam mikhastam bebinam che jori vaghti to twitch fallow mishim che jori dar steram nemiyesh bedim ?

  11. محمد امین گفت:

    سلام ببخشید چه چیزی رو به پول نقد تبدیل میکنیم؟یعنی ما میتونیم اون امتیاز هایی که با دیدن استریم در توییچ به دست میاریم،به پول نقد تبدیل کنیم؟

    1. فرید امیری گفت:

      خیر، دونیت‌هایی که از طریق استریم به دست می‌اورد به شرط آنکه هیچ اشاره‌ای با ایران نشده باشد و نشان ندهد که از داخل ایران فعالیت می‌کنید

  12. سینا گفت:

    چقدر پول میده و به چه حسابی پول واریز میکنه؟

  13. مسعود گفت:

    دروود خسته نباشید.
    ببخشید میخواستم بپرسم برای شروع توییچ حتما باید اقوامی تو خارج داشته باشیم که برامون حساب paypal بسازن؟
    و اینکه دونیت هایی که به صورت ریالی و تومان هستش چجوری به حساب شخص استریمر واریز میشه؟

    1. فرید امیری گفت:

      با سلام، مجموعه اول پرداخت خدمات افتتاح حساب پی پال رو برای شما انجام می‌دهد. برای فعالیت باید حتما به دلار باشد و نامی از ایران هم در فعالیت استریمر بیان نشود.

      1. مسعود گفت:

        دروود
        برای استریم از داخل ایران آیا باید آی پی خودمونو تغییر بدیم؟

  14. مسعود گفت:

    دروود
    برای استریم از داخل ایران آیا باید آی پی خودمونو تغییر بدیم؟

  15. مهران گفت:

    ببخشید ما چتور استریم مون رو به صفحه اول توییچ ببریم

  16. علی گفت:

    سلام خوب وقتی ما استیریم می کنیم خوب توییچ میفهمه که من دارم از ایران وصل می شم به سایتش درسته ؟؟؟؟؟؟ . مگر اینکه از اول vpn بزنی که اونم دیگه بازی دارای لگ میشه و سرعتت میفته و دیتا زیادی مصرف میشه .

    1. فرید امیری گفت:

      باید از VPS استفاده کنید ولی با این حال مشکل کندی سرعت هنوز در ایران هست.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.