هزینه های استریم گیم برای شروع کدام مواردند؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

استریم کردن بازی‌های ویدیویی امروزه از هر زمانی پرطرفدارتر شده است و در سال ۲۰۲۰ تماشاچیان بیشتری هم به سمت پلتفرم‌های استریم روی آورده‌اند. مهم‌تر اینکه با وجود پلتفرم‌های مختلفی که برای استریم کردن و تماشای بازی‌ها به وجود آمده است (مانند Twitch (توییچ) و YouTube Gaming (یوتیوب گیمینگ) و Facebook Gaming (فیسبوک گیمینگ)) هر کسی می‌تواند بازی کردن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. در این بین برای خیلی‌ها این سوال پیش می‌آید که هزینه های استریم گیم و بستر مورد نیاز چه مواردی هستند؟

نقد درآمد ارزی

۱) هزینه های سخت‌افزاری

هزینه های استریم گیم سخت افزاری

قبل از هر چیز باید بدایند چه بازی‌هایی را می‌خواهید استریم کنید و بر مبنای آن برای تهیه سخت افزاری سیستم اقدام نمایید. اگر شما قصد دارید بازی‌های سبک مثل Minecraft رو استریم کنید به سیستم بالایی نیاز ندارید. ولی مثلا استریم کردن یک بازی مانند League of Legends با کیفیت 1080p نیازمند یک گرافیک مناسب است.

اگر می‌خواید جدیدترین بازی‌های روز را استریم کنید، شما نیازمند یک CPU و GPU خوب هستید. معمولا استریمرهای حرفه‌ای برای حذف کردن مشکلات احتمالی مانند کاهش فشاری که روی CPU وارد می‌شود، از دو سیستم مجزا استفاده می‌کنند. یعنی یک سیستم برای بازی کردن استفاده می‌شود و سیستم دوم (بدون نیاز به کارت گرافیک و تنها با تهیه یک capture card) وظیفه استریم کردن بازی را از روی سیستم اول، بر عهده دارد.

۲) لوازم جانبی

هزینه های استریم گیم لوازم جانبی

بعد از مرحله اول، شما باید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید که مهمترین راه ارتباط در استریم هم دیده شدن و شنیده شدن می‌باشد. در زمان خرید قطعات سخت‌افزار اصلی، بخشی از بودجه را به خریدن یک وب‌کم و میکروفن نویز‌گیر مناسب اختصاص دهید. پیش تر در مورد مناسب‌ترین وب کم‌های استریم صحبت کرده‌ایم.

بیشتر گیمرهای حرفه‌ای از دو مانیتور برای استریم کردن استفاده می‌کنند. اولین مانیتور مخصوص بازی کردن و مانیتور دوم برای کنترل کردن استریم استفاده می‌شود. پس بهتر است چت که مهمترین بخش ارتباطی با مخاطب است، روی مانیتور دوم قرار گیرد.

۳) سرعت اینترنت و کاهش پینگ

هزینه های استریم گیم اینترنت

قبل از اینکه تصمیم به استریم کردن بگیرید، مطمنا با مشکلات پینگ پایین، کاهش پینگ، اینترنت ناپایدار و سرعت کم آپلود ممکن است مواجه شوید، همچنین هر زمان که نیاز به آپدیت کردن بازی است بایستی از مقدار سرعت مناسبی برخوردار باشید. پس شما باید بهترین سرعت اینترنت را خریداری کنید و چه بهتر که دو خط تلفن داشته باشید و از دو شرکت متفاوت خدمات دهی اینترنت روی این دو خط ، اینترنت را فعال کنید تا به محض کند شدن یک خط، به خط ثانویه به صورت آنی متصل شوید.

گیم سرورها (Gameserver) کاربردهای بسیار زیادی برای گیمرها دارند و بسیاری از مشکلات مانند پینگ را کاهش می‌دهند. گیم سرور Zap Hosting و ExitLag از جمله مواردی هستند که به استریم کننده کمک شایانی می‌کنند. این گیم سرورها اپتیمم سازی آنی و لحظه‌ای برای هر گیم در زمان بازی و انتخاب مناسبترین مسیر اتصال به صورت اتوماتیک و سریع را انجام می‌دهند. از طرفی تغییر مسیر ترافیکی یک بازی به صورت اتوماتیک در صورتی که یکی از مسیرها با پهنای باند محدود روبه رو شود، به سرعت مسیر دسترسی تغییر پیدا می‌کند.

۴) نرم افزارهای اصلی استریم

هزینه های استریم گیم نرم افزار

در زمان استریم کردن خبری از ویرایش تصویر نیست و هیچ روش آپلود کردن جداگانه‌ای را تجربه نخواهید کرد. همه اتفاقات به‌صورت زنده روی سرورهای اصلی قرار می‌گیرد که برای انجام این کار شما به نرم‌افزار مناسب استریمینگ نیاز دارید.

نرم افزارهای زیادی برای استریم وجود دارد که سه نرم‌افزار Player.me، OBS و XSplit باتوجه‌به قابلیت‌های فراوان و رایگان بودنشان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. با استفاده از این نرم‌افزارها، فرایند استریم روی شبکه‌های مختلف به راحتی انجام می‌شود.

۵) هزینه های استریم گیم برای نرم افزارهای تکمیلی

هزینه های استریم گیم نرم افزارهای تکمیلی

نرم افزارهای جانبی هم بسیار در جذب مخاطب یا ساده سازی فرایند کار لازم خواهد بود. مثلا Discord یک برنامه ارتباطی رایگان است که بیشتر شبیه برنامه‌ Skype می‌باشد که با عنوان «چت برای گیمرها» شناخته می‌شود. این برنامه دارای متن، صدا و چت ویدئویی است که در سرورهای عمومی یا خصوصی هر کسی می‌تواند آن را نصب کند. در حقیقت به شما این امکان را می‌دهد که متن و گفتگوی صوتی را با دیگر گیمرهای سرور برقرار کنید.

یا StreamElements هم باعث جذاب شدن ویدیو شما می‌شود و همچنین آمارها، داده‌ها و خدمات زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد که به مدیریت داده شما در مورد استریم کمک می‌کند. با کمک نرم افزار XSplit VCam هر استریمر نیازی ندارد که در اتاق زمینه رنگ سبز قرار گیرد و به راحتی هر بکگراندی مانند تصویر ثابت یا حتی بازی در حال استریم را می‌توان جایگزین کند.

حال که با هزینه های استریم گیم و بستر مورد نیاز آن آشنا شدید، در صورتی که برای کار خود نیاز به پرداخت های ارزی داشتید، می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت، نیاز خود را برای استریم کردن رفع نمایید.

خدمات پرداخت ارزی

امتیاز 4.8/5 - از 56 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT