اینفلوئنسر (Influencer) کیست واقعا

اینفلوئنسر (Influencer) کیست و تاثیرش در تبلیغات چقدر است؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

به دلیل پر رنگ شدن نقش شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک، تویتر و … در زندگی افراد، شاهد هجوم تبلیغات محصولات مختلف به طور مستقیم و غیر مستقیم در این شبکه‌ها هستیم. به واسطه همین موضوع، اینفلوئنسرهای شبکه‌ها اجتماعی شکل گرفتند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که اینفلوئنسر (Influencer) کیست و چه تاثیری در دنیای تبلیغات دارد؟

اینفلوئنسر (Influencer) کیست ؟

اینفلوئنسر (Influencer) کیست درآمد

واژه اینفلوئنسر (influencer) در ترجمه به معنی تاثیرگذار است. اما در دنیای شبکه های مجازی به کسی گفته می‌شود که فالوئرهای زیادی دارد و پیج آن به شدت از سوی طرفداران دنبال می‌شود و می‌تواند تاثیرات روانی مثبت و منفی بر جامعه بگذارد. بسیاری از سلبریتی‌ها، هنگامی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند به دلیل تعداد زیاد فالور، به یک اینفلوئنسر تبدیل می‌شوند. با این حال بسیاری از مردم عادی هم قابلیت تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر را دارند.

آیا اینفلوئنسر بودن یک شغل است؟

فعالیت اینفلوئنسرها

تعداد زیادی از مردم وقت بسیار زیادی را در دنیای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت می‌گذرانند و بدین ترتیب می‌توانند در مورد مطالب مختلف اطلاعات کسب کنند و آگاهی خود را افزایش دهند یا علایق خود را دنبال کنند. در همین حین، کاربران دنبال آن هستند تا بدانند اینفلوئنسر و تاثیرگذار جامعه در مورد موضوعات و محصولات مختلف چه نظراتی دارند. حرف و ایده‌های این افراد روی جلب نظرات کاربران معمولی تاثیر بسیار قدرتمندی دارد. وجود دو مولفه زیر باعث می‌شود شرکت‌ها برای تبلیغات محصولات خود به اینفلوئنسرها مراجعه کنند:

۱- وجود فالوئرهای زیاد: وجود تعداد زیاد فالوئرها یک پیج اینفلوئنسر بیان کننده اهمیت آن و احتمال بیشتر دیده شدن تبلیغات است.

۲- تاثیرات روانی روی مخاطب: شاید اگر یک محصول در تلویزیون یا بیلبورد تبلیغ شود، تاثیر آنچنانی در جلب توجه مخاطب نداشته باشد اما اگر آن محصول توسط افراد محبوب مورد ارزیابی یا استفاده قرار گیرد، به طور قابل‌ توجهی اثرات مثبت روانی برای آن محصول به همراه خواهد داشت.

گاهی حفظ یا افزایش تعداد مخاطبان یک اینفلوئنسر، وقت و انرژی زیادی می‌گیرد ولی با این حال با جذب تبلیغات به نوعی خود اشتغالی محسوب می‌شود.

زمینه‌های فعالیت اینفلوئنسرها چه مواردی است؟

هدف اینفلوئنسر (Influencer) کیست

اینفلوئنسرها در حوزه‌های بسیار متنوعی فعالیت دارند. به عنوان مثال برخی از آنها حوزه‌هایی مانند مد، پوشاک، لوازم آرایشی، آشپزی و مواردی که مخاطبان زن دنبال می‌کنند، در پیش گرفته‌اند. اینستاگرام بستری مناسب برای کسب درآمد چنین اینفلوئنسرهایی می‌باشد.

برخی از اینفلوئنسرها در حوزه گردشگری، طبیعت گردی و ماجراجویی یا ورزش‌های هیجان انگیز فعالیت دارند و در نتیجه شرکت‌های زیادی برای تبلیغات خود به این افراد مراجعه می‌کنند. به طور کل بستر یوتیوب مناسب کسب درآمد این افراد است.

برخی دیگر در حوزه گیم فعالیت دارند و بازی‌های خود را استریم می‌کنند تا گیمرها از سرتاسر دنیا آنها را دنبال کنند. بیشتر این افراد سایت‌هایی مانند Twitch (توییچ) یا YouTube Gaming (یوتیوب گیمینگ) را برای کسب درآمد ارزی به کار می‌برند.

هنرمندان، نقاشان، گرافیست‌ها و نوازنده‌ها هم می‌توانند به عنوان اینفلوئنسرها فعالیت داشته باشند. این گروه از افراد از اینستاگرام یا سایت Patreon (پاترئون) برای کسب درآمد استفاده می‌نمایند.

حال که متوجه شدید اینفلوئنسر (Influencer) کیست و چگونه کسب درآمد می‌کنند، در صورتی که در شبکه‌های اجتماعی خارجی فعالیت دارید، برای نقد کردن درآمد ارزی خود می‌توانید از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات نقد درآمد ارزی

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT