سایت برای آموزش پایتون

۸ سایت برای آموزش پایتون به کودکان

زمان مطالعه 6 دقیقه

در این مقاله دوره هایی را بررسی خواهیم کرد که می‌توانند از سنین پایین علاقه به کدنویسی را در کودکان نهادینه کنند.

زبان های برنامه نویسی مانند جاوا، PHP و HTML برای آموزش به کودکان مناسب نیستند. با این حال، پایتون جدیدترین عضو این گروه است که پس از جاوا اسکریپت از نظر محبوبیت در رتبه دوم قرار دارد.

پایتون چارچوب های زیادی را برای توسعه نرم افزار ایجاد کرده است. با طیف وسیعی از کتابخانه های از پیش تعریف شده راه را برای تجزیه و تحلیل داده ها هموار کرده است.

این روزها کودکان ترجیح می دهند زودتر شروع کنند، مخصوصاً در زمینه یادگیری زبان های برنامه نویسی. چرا فرزندتان را با دادن آموزش مناسب از منابع معتبر در مسیر درست قرار نمی‌دهید؟

در اینجا چند منبع قابل توجه برای آموزش پایتون به کودکان به روشی سرگرم کننده و خلاق وجود دارد.

1.سایت برای آموزش پایتون: Create & Learn

Create and Learn برای آموزش کدنویسی پایتون به دانش آموزان کلاس 5 تا 9 طراحی شده است. این دوره برنامه نویسی پایه پایتون را معرفی می‌کند. بلوک های کد را با استفاده از انیمیشن ها و نقاشی های تعاملی توضیح می‌دهد.

با این دوره، فرزندان شما می‌توانند پروژه های متحرک مبتنی بر پایتون را با روایت های داستان محور بسازند. حتی کودک شما می‌تواند همه اینها را در کمتر از یک ساعت یاد بگیرد.

دوره مقدماتی بیش از 55 دقیقه طول می‌کشد. در مدت زمان تعیین شده، دانش آموزان مقطع راهنمایی می‌توانند دوره پیشرفته Python برای هوش مصنوعی Create and Learn را بگذرانند.

دوره پیشرفته Python for AI جمعیت شناسی دانش آموزان را هدف قرار می‌دهد. دستور زبان پایتون، حلقه ها، متغیر ها، انواع داده ها، ساختارهای داده داخلی و خیلی چیزهای دیگر را به آنها آموزش می‌دهد. این دوره در چهار بخش شامل 16 جلسه برگزار می شود.

هزینه دوره پیشرفته پایتون برای هوش مصنوعی 336 دلار است.

2. CodeWizardsHQ

کلاس برنامه نویسی CodeWizardsHQ بر روی ایجاد یک برنامه درسی مناسب برای مبتدیان جهت آموزش پایتون به کودکان تمرکز دارد.

این دوره بر مقدمات پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی وب و علم داده متمرکز است. مدرسان دوره این مفهوم را به شکل بازی کرده اند تا زبان را سرگرم کننده و تعاملی کنند.

هر کلاس شامل جلسات کوتاهی است که ذهن جوان را سرگرم و درگیر می‌کند. این کار شرکت کنندگان را تشویق می‌کند تا یادگیری مبتنی بر پروژه را تمرین کنند تا کودکان مفاهیم اصلی برنامه نویسی را درک کنند. اینها شامل انواع داده ها، عملگرها، توابع، متغیرها و حلقه ها هستند.

یک مربی به صورت زنده در کلاس ها تدریس می‌کند، در حالی که دانش آموزان فرصتی برای تمرین اسکریپت نویسی پایتون در یک IDE مبتنی بر مرورگر دارند.

3.سایت برای آموزش پایتون: Tynker

Tynker یک راه حل جدید برای آموزش است که می‌توانید از آن برای آموزش پایتون به علاقمندان برنامه نویسی جوان استفاده کنید. دوره مقدماتی پایتون به کودکان 12 ساله و بالاتر کمک می کند تا پایه ای محکم در برنامه نویسی ایجاد کنند.

این دوره از یک رویکرد بازی تعاملی پیروی می‌کند تا مفاهیم پایه پایتون و بلوک های کد را به دانش آموزان آموزش دهد. با Tynker، به 115 فعالیت برنامه نویسی و 50 پازل کدنویسی دسترسی خواهید داشت که توانایی یادگیرنده در درک درس ها را ارزیابی می‌کند.

این دوره خودگام از تاکتیک های یادگیری هدایت شده و درس های مجزا استفاده می‌کند تا یادگیرندگان را درگیر IDE مبتنی بر مرورگر کند. Tynker یکی از بهترین وبسایت های برنامه نویسی برای کودکان است که توانایی خود را در دنیای آموزش و برنامه نویسی ثابت کرده است.

این دوره بسیاری از فعالیت های فوق برنامه را ارائه می‌دهد، از طراحی کاراکتر برای بازی های پایتون تا ویرایش سطوح بازی. فقط با 15 دلار در ماه، دانش آموزان می‌توانند مفاهیم پایتون را برای انجام محاسبات پیشرفته پایتون در آینده یاد بگیرند.

4.سایت برای آموزش پایتون: Trinket

Trinket یک مرکز آموزش الکترونیکی است که به کودک شما کمک می‌کند تا از اصول اولیه پایتون شروع کند. این پلتفرم دوره اصلی پایتون خود را به ده بخش آسان برای یادگیری بهتر تقسیم می کند. این بدان معنی است که دانش آموزان می‌توانند موارد ضروری را بدون ابهام یاد بگیرند.

ثبت نام‌کنندگان یاد می‌گیرند که چگونه پایتون از متغیرها، عبارات منطقی، شرطی ها، فهرست ها، دیکشنری ها و موارد دیگر استفاده می‌کند. در پایان دوره، یاد خواهید گرفت که با عملگرهای ریاضی پیشرفته تری مانند رند، اعداد و لیست ها کار کنید.

پس از اتمام دوره، دانش آموزان درک عمیقی ازمفاهیم پایتون خواهند داشت. سپس آنها می‌توانند مهارت های جدید را تمرین کرده و آنها را در هر پروژه برنامه نویسی به کار ببرند.

5. CodeCombat

با رویکرد بازی CodeCombat، دانش آموزان هرگز در یک مسیر یکنواخت گیر نخواهند کرد. این دوره دارای IDE مرورگر مبتنی بر پایتون است. افزودن آموزش مبتنی بر متن به ذهن های جوان کمک می‌کند تا به سرعت با پایتون آشنا شوند.

این پلتفرم با نمایش اسلاید و بازی های تعاملی، مفاهیم را به دانش آموزان منتقل می‌کنند. با استفاده از آنها می‌توانید سطح یادگیری و پیشرفت دانش آموز را ارزیابی کنید.

CodeCombat با موسسات دانشگاهی همکاری کرده است تا دانش آموزان بتوانند دانش خود را در یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی توسعه دهند.

6.سایت برای آموزش پایتون: PixelPad.io

PixelPad.io یک سیستم یادگیری اختصاصی در مرورگر پایتون است. این پلتفرم به دانش آموزان کمک می‌کند تا به طور گسترده در این زبان فعالیت کنند. با PixelPad، دانش آموزان می‌توانند به مباحث آموزشی و IDE‌ های آماده درون مرورگر دسترسی داشته باشند. این راه‌اندازی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا خروجی را در زمان واقعی طراحی کنند.

این پلتفرم به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا عمق یادگیری خود را ارزیابی کرده و اشتباهات خود را در پرواز برطرف کنند. موتور PixelPAD2D یک افزودنی حیاتی به برنامه درسی است. به یادگیرندگان می آموزد که چگونه از حلقه ها، اشیاء، اسپرایت ها، انیمیشن ها، توابع و دارایی های چند نفره استفاده کنند.

7. CheckiO

CheckiO یکی دیگر از برنامه های Gamifi شده برای یادگیری پایتون است. به شما می آموزد که پایتون را با بیش از 500 ماموریت کدنویسی کنید که مفاهیم اساسی پایتون را در زمان واقعی کشف می‌کند.

دانش آموزان این آزادی را دارند که با استفاده از موتور جستجوی داخلی CheckiO به موضوعات بپرند. این پلتفرم با نکات ارزشمندی که به شفاف سازی بلوک های یادگیری کمک می‌کند، به یادگیری می‌پردازند.

CheckiO ابزارهای ارزیابی را برای معلمان و سرپرستان فراهم می‌کند تا پیشرفت دانش آموزان خود را پیگیری کنند.

CheckiO همچنین یک سطح برنامه نویسی پیشرفته از جمله نحوه ایجاد یک مخزن GitHub را آموزش می‌دهد.

8.سایت برای آموزش پایتون: Udemy

برخلاف اکثر پلتفرم های آموزش الکترونیکی، Udemy به آموزش برنامه نویسی پایتون به دانش‌آموزان در سنین پایین اعتقاد دارد.

کدنویسی را به کودکان خود بیاموزید: برنامه نویسی پایتون را در هر سنی یاد بگیرید! این دوره به هنر آموزان کمک می کند تا اصول پایتون را با استفاده از بازی های تعاملی متعددی که از اساسی ترین موارد ضروری زبان استفاده می کنند، جذب کنند.

دانش آموزان می توانند بر متغیرها، حلقه ها و توابع تسلط پیدا کنند. آنها می‌توانند مفاهیم پایتون مانند Turtle Graphics، برنامه های تعاملی رو به رو و موارد دیگر باد بگیرند.

این دوره شامل ویدیوهایی با کیفیت بالا است که می‌توانید بعداً آنها را مرور کنید تا اصول اولیه خود را یادآوری کنید. همچنین بخش های رایگان و ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی از خدمات وجود دارد.

بهترین دوره های پایتون برای آموزش کدنویسی به کودکان

پایتون این روزها یک زبان همه کاره و مورد تقاضا است. از تحلیلگران مشتاق داده تا مهندسان داده پیشرفته و توسعه دهندگان وب، بسیاری از افراد مختلف از این زبان برنامه نویسی به نفع خود استفاده می‌کنند.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT