سایت برتر برای دسترسی به داده های رایگان

20 وب سایت برتر برای دسترسی به داده های رایگان برای تمرین

زمان مطالعه 7 دقیقه

به دنبال داده رایگان برای تمرین مهارت های تجزیه و تحلیل داده خود هستید؟ در اینجا برخی از وب سایت های برتر برای بررسی وجود دارد. سایت برتر برای دسترسی به داده های رایگان را در ادامه معرفی کرده ایم.

چه در حال انجام تحقیقات بازار باشید، چه به عنوان یک تحلیلگر، پورتفولیوی خود را بسازید، یا به دنبال بینش هایی برای گسترش دامنه بازار خود باشید، داده های ارزشمند و قابل اعتماد برای تصمیم گیری آگاهانه ضروری است.

با این حال، جستجوی اینترنت برای داده‌های رایگان، قابل اعتماد و قابل دسترس دارای چالش‌هایی است.

1.سایت برتر برای دسترسی به داده های رایگان Google Trends

Google Trends یک سرویس رایگان است که توسط Google توسعه یافته است که نمونه‌های داده‌ای فیلتر نشده از درخواست‌های جستجوی ارائه شده به Google را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حالی که این سرویس داده های سری زمانی را از سال 2004 تا کنون در مقیاس جهانی و سطح شهر نمایش می دهد، جزئیات شخصی کاربران موتورهای جستجو را نشان نمی دهد.

همچنین می‌توانید داده‌ها را محدود کنید تا روی دسته‌ها، زبان‌ها، نهادها یا جستجوهای پرطرفدار در Google با Google Trends تمرکز کنند. نمونه‌هایی از داده‌های موجود شامل روندهای جستجوی روزانه و روندهای جستجوی هم‌زمان است که داده‌های هفت روز گذشته را نشان می‌دهد.

2.FiveThirtyEight

FiveThirtyEight یک وب سایت روزنامه نگاری داده است که داده هایی در مورد تجزیه و تحلیل نظرسنجی، ورزش، فرهنگ عامه، سیاست، علم و رویدادهای اقتصادی دارد.

نکته مهم در مورد وب سایت این است که می توانید داده ها را از وب سایت آنها یا مخزن رسمی GitHub آنها دانلود کنید و از ابزارهای تجسم داده های خود برای ایجاد تصاویری جذاب از روزنامه نگاری داده برای مخاطبان خود استفاده کنید. چند نمونه از داده‌های جالب موجود شامل پیش‌بینی‌های جام جهانی و داده‌های پیش‌بینی NHL 2022-23 است.

3. BuzzFeed News

BuzzFeed News یک پایگاه خبری فوری و گزارش اصلی آمریکایی است که همه چیز را از روزنامه‌نگاری، فناوری، سرگرمی، اخبار افراد مشهور، فرهنگ و هک‌های DIY گرفته تا سلامت و سیاست گزارش می‌کند.

BuzzFeed News در GitHub خود، مجموعه داده ها، ابزارها و تجزیه و تحلیل خود را از اتاق خبر BuzzFeed منبع باز، در دسترس و در دسترس قرار می دهد. یک مثال شامل داده‌های بررسی پس‌زمینه سلاح گرم FBI NICS است.

4. Data.gov

Data.gov وب‌سایت داده‌های باز دولت ایالات متحده است که هاست بیش از 250000 مجموعه داده کاملاً مستند و در دسترس عموم از آژانس‌های بین‌المللی و چند سازمان دولتی فدرال است. ایده پشت این ابتکار ایجاد یک دولت باز و شفاف بود.

شما می توانید از وب سایت بر اساس موضوع و آژانس یا سازمان به داده ها دسترسی داشته باشید. برخی از نمونه‌هایی از داده‌هایی که می‌توانید در Data.gov بیابید، سیستم ملی داده‌های وام دانشجویی و داده‌های جمعیت وسایل نقلیه الکتریکی است.

5.سایت برتر برای دسترسی به داده های رایگان Kaggle

Kaggle یک زمین بازی داده عمومی است که توسط Google خریداری شده است که طیف گسترده ای از مجموعه داده ها را در مورد موضوعات مختلف ارائه می دهد. این پلتفرم انجمن به شما امکان می دهد کدهای خود را به اشتراک بگذارید، بیاموزید، با همکاران حرفه ای داده همکاری کنید و مهارت خود را افزایش دهید. Kaggle همچنین هاست مسابقات علم داده است که در آن می توانید جوایز مختلفی را برنده شوید.

این راهنما یک راهنمای مبتدی در مورد نحوه شروع کار با Kaggle for Data Science ارائه می دهد. به عنوان مثال، آمار جهانی یوتیوب است.

6. Earth Data From NASA

EarthData یک ابتکار داده توسط ناسا است که به عنوان مخزن داده های زمین از سال 1994 تا کنون خدمت می کند. می‌توانید داده‌های مربوط به اطلاعات ماهواره‌ای از راه دور تا داده‌های مربوط به جو زمین، اقیانوس‌ها و هیدروکره زمینی را دریافت کنید.

می توانید موضوعات مختلف را مرور کنید و به داده هایی مانند داده های گرمای شدید دسترسی پیدا کنید. با این حال، شما باید سیستم داده های سیاره ای ناسا را ​​برای داده های غیر زمینی بررسی کنید.

7. مجموعه داده های IMDb

IMDb داده‌هایی درباره فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی، ویدیوهای خانگی، پادکست‌ها، بازی‌های ویدیویی، جریان اطلاعات و محتوای افراد مشهور ارائه می‌دهد. به عنوان مثال مجموعه داده های غیر تجاری IMDb است.

8. مجموعه داده های عمومی AWS

مجموعه داده های عمومی AWS وب سایتی است که هاست بیش از 3000 مجموعه داده از مجموعه داده هایی است که از طریق سرویس های AWS در دسترس عموم قرار گرفته اند. بیشتر مجموعه داده های اینجا مبتنی بر پروژه هستند. چند مورد شامل مجموعه داده‌های اطلس ژنوم سرطان و Foldingathome COVID-19 است.

9.سایت برتر برای دسترسی به داده های رایگان Inside Airbnb

Inside Airbnb یک وب سایت نگهبان است که توسط موری کاکس راه اندازی شده است. این وب‌سایت داده‌های در دسترس عموم را از Airbnb، پلتفرمی که اتاق‌های مقرون به صرفه‌ای را در سراسر جهان به کاربران ارائه می‌دهد، منبع می‌دهد. می توانید از اطلاعات این سایت برای انجام تجزیه و تحلیل مانند تجزیه و تحلیل اجاره مونترال استفاده کنید.

10. جستجوی مجموعه داده های گوگل

Google Dataset Search یک موتور جستجوی مجموعه داده است که توسط Google ایجاد شده است که هاست بیش از 20 میلیون مجموعه داده است. مانند موتور جستجوی آنها، تقریباً از هر چیزی می توانید داده دریافت کنید. یک مثال خوب، داده های پایش بلند مدت کیفیت آب ملی کانادا است.

11. UCI Machine Learning Repository

مخزن یادگیری ماشین UC Irvine میزبان 624 مجموعه داده است. این وب سایت از شهرت بالایی در جامعه برخوردار است زیرا مجموعه داده ها بر اساس وظایف یادگیری ماشینی که برای آن مناسب هستند طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال مجموعه داده Iris، یک مجموعه داده مدل طبقه بندی و خوشه بندی معروف است.

12. Datahub.io

Datahub به عنوان یک پلتفرم دارای مجموعه داده های بسیاری است که طیف گسترده ای از موضوعات مانند بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده (نرخ بهره بلند مدت) را پوشش می دهد. علاوه بر داده ها، آنها همچنین ابزارهای داده و جعبه ابزاری را نمایش می دهند که می توانند برای متخصصان داده ارائه شوند.

13. مخزن داده های رصدخانه بهداشت جهانی

این اولین وب سایت در لیست ما برای داده های بهداشتی انحصاری است. رصدخانه جهانی بهداشت به عنوان مخزن داده ای عمل می کند که آمارهای مربوط به سلامت را برای بیش از 1000 شاخص برای 194 کشور عضو WHO نمایش می دهد. داده ها برای نظارت بر پیشرفت این کشورهای عضو به سمت اهداف SDG ثبت می شود. می‌توانید با فیلتر کردن موضوع، دسته، ابرداده و نشانگر داده‌ها، داده‌ها را دریافت کنید.

14. موسسه فیلم بریتانیا

این پلتفرم واقعاً مبتنی بر طاقچه است. این شامل داده های تحقیقاتی و اطلاعات اطلاعاتی بازار مانند ارقام باکس آفیس آخر هفته و داده های مرتبط در صنعت فیلم بریتانیا است.

15.سایت برتر برای دسترسی به داده های رایگان GitHub

GitHub چیزی بیش از خانه میلیون ها پروژه مشترک و منبع باز است. این پلتفرم همچنین میزبان بسیاری از مخازن است که هدف آنها نگهداری مجموعه داده های رایگان، عمومی و منبع باز است. حتی BuzzFeedNews نیز یک مخزن منبع باز GitHub دارد.

نمونه های دیگر شامل مخزن Awesome Public Datasets است و آیا حتی مجموعه داده را بالا می برید. شما همچنین می توانید در این پروژه های منبع باز در GitHub مشارکت کنید.

16.سایت برتر برای دسترسی به داده های رایگان Data.world

Data.world یک جامعه داده و پلتفرم مشترک است که هاست پروژه های داده و مجموعه داده ها است. در حالی که تعداد کمی از مجموعه داده ها پولی است، اکثر داده های روی پلتفرم، مانند Makeover Monday’s 2021/W16: Monthly Air Passengers در ایالات متحده، رایگان هستند و به راحتی می توان آنها را به صورت محلی دانلود کرد یا از طریق API آنها به آنها دسترسی داشت.

17. داده های باز بانک جهانی

داده های باز بانک جهانی فهرستی از داده های اقتصادی و توسعه جهانی است. می توانید داده ها را مرور و فیلتر کنید، مانند آمار جهانی در مورد هزینه و مقرون به صرفه بودن رژیم های غذایی سالم بر اساس شاخص و کشور.

18. داده های NASDAQ

Nasdaq Data Link یک ارائه دهنده پیشرو داده های مالی، اقتصادی و جایگزین است. شما می توانید از طریق صفحه گسترده ای مانند Excel یا API آنها به داده هایی مانند انتشار داده های ذخیره فدرال ایالات متحده دسترسی داشته باشید.

سایت برتر برای دسترسی به داده های رایگان

سایت برتر برای دسترسی به داده های رایگان

19.سایت برتر برای دسترسی به داده های رایگان NYC TLC

پلتفرم داده کمیسیون تاکسی و لیموزین نیویورک، اطلاعاتی مانند سوابق سفر تاکسی های زرد و سبز را در سراسر شهر نیویورک ثبت و هاست می کند. نکته مهم در مورد این وب سایت این است که اطلاعاتی در مورد همه چیز نشان می دهد، از حمل و نقل / تحویل گرفته تا منطقه تاکسی و کرایه سفر.

20.سایت برتر برای دسترسی به داده های رایگان Academic Torrents

Academic Torrents یک کاتالوگ داده با بیش از 127.15 ترابایت داده تحقیقاتی است. همانطور که می گویند برای محققان و توسط محققان ساخته شده است.

کاوش کنید و بیاموزید

امیدواریم با این لیست، بتوانید داده هایی را به دست آورید که می تواند چشم انداز کسب و کار شما را شکل دهد، تحقیقات بازار شما را هدایت کند، مزیت رقابتی به دست آورید و به شما کمک کند تا آن سبد داده منحصر به فرد را به صورت رایگان بسازید. بنابراین فرصت ها را در آغوش بگیرید، کاوش کنید، و تلاش کمتری برای شکار داده داشته باشید.

امتیاز 4/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT