سایت ساز اوپن سورس

11 سایت ساز اوپن سورس که می‌توانید برای ساخت وبسایت از آنها استفاده کنید

زمان مطالعه 6 دقیقه

یکی از بهترین راه ها برای راه‌اندازی سریع وبسایت، استفاده از سازنده های سایت استاتیک است. در این مقاله بهترین سایت ساز اوپن سورس را معرفی می‌کنیم.

آیا به دنبال یک مولد سایت استاتیک منبع باز هستید؟ بیشتر جستجو نکنید، این مقاله شما را پوشش داده است.

وبسایت ها را می‌توان ایستا یا پویا در نظر گرفت. یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) مانند وردپرس معمولاً وبسایت های پویا را تقویت می‌کند. سیستم مدیریت محتوا اطلاعات را از یک پایگاه داده دریافت می‌کند و سپس هر بار که کاربر درخواست می.کند محتوای یک صفحه وب را پر می‌کند.

سایت های ایستا وبسایت هایی هستند که از یک سرور بدون هیچ تغییری به مشتری ارائه می‌شوند. این یک روش ساده برای ساخت وبسایت است زیرا هر صفحه در وبسایت یک فایل HTML جداگانه است.

بنابراین، اگر از صفحه اصلی یک وبسایت ثابت بازدید می کنید، یک فایل صفحه اصلی واقعی را مشاهده می‌کنید. در این مقاله، 11 مولد سایت استاتیک منبع باز و رایگان را به نمایش می گذاریم که می‌توانید از آنها برای ساخت وبسایت خود استفاده کنید.

1.سایت ساز اوپن سورس Jekyll

سایت ساز اوپن سورس Jekyll

سایت ساز اوپن سورس Jekyll

Jekyll پیشگام تولیدکننده های سایت استاتیک است. اولین بار در سال 2008 توسط یکی از بنیانگذاران Github تام پرستون-ورنر منتشر شد. با استفاده از Ruby نوشته شده است و با بارگیری محتوا از فایل های JSON، YAML، CSV و TSV، سایت های ثابت را ایجاد می‌کند.

Jekyll صفحات GitHub را تقویت می‌کند، که به کاربران امکان می‌دهد وبسایت های خود را بر اساس حساب GitHub خود بدون هزینه اضافی میزبانی کنند.

2. Hugo

Hugo

Hugo

Hugo یک مولد سایت استاتیک منبع باز است که با استفاده از زبان برنامه نویسی Go ساخته شده است. چیزی که Hugo را متمایز می‌کند سرعت ساخت وبسایت است. همچنین انعطاف پذیر است و یک سیستم قالب بندی قدرتمند را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید تم خود را ایجاد کنید.

در چندین سیستم عامل موجود است، از URL های زیبا پشتیبانی می‌کند و گزینه های مختلفی برای انواع محتوا دارد.

3.سایت ساز اوپن سورس Publii

Publii

Publii

Publii یک برنامه رایگان و منبع باز مبتنی بر دسکتاپ است. به جای سرورهای سایت به صورت محلی روی دستگاه شما اجرا می‌شود و نیازی برای دسترسی به اینترنت ندارد. بنابراین، می توانید به صورت آفلاین روی سایت خود کار کنید.

وقتی آنلاین شدید، به سادگی تغییرات را در سرور خود آپلود کنید و تغییرات را ذخیره می‌کند. چندین گزینه آپلود از جمله سرورهای استاندارد HTTP/HTTPS، Amazon S3، GitHub Pages، Netlify، SFTP و Google Cloud وجود دارد.

با Publii، می‌توانید یک وبلاگ شخصی، نمونه کار یا وبسایت شرکتی ایجاد کنید. همچنین از شما برای ایجاد، تغییر و اجرای سایت از همان برنامه با تعویض فوری پشتیبانی می‌کند. شما نیازی برای به خاطر سپردن هیچ پایگاه داده یا اعتبارنامه دیگری ندارید.

4.سایت ساز اوپن سورس Nuxt

Nuxt

Nuxt

Nuxt یک چارچوب وب بصری مبتنی بر Vue است که به شما امکان می‌دهد سایت های ثابت بسازید. Nuxt منبع باز است و هنگامی که سایت استاتیک خود را می‌سازید، می‌توانید آن را به صورت رایگان در برنامه های وب استاتیک Azure میزبانی کنید. Nuxt از رندر سرور پشتیبانی می‌کند، که منجر به مدیریت سئو، UX بهتر و فرصت ‌های بیشتر در مقایسه با برنامه های سنتی تک صفحه ای Vue (SPA) می‌شود.

5. Gridsome

Gridsome

Gridsome

Gridsome یک SSG منبع باز دیگر است که بر پایه Vue.js است و توسط GraphQL پشتیبانی می‌شود. از چارچوب Jamstack استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد وبسایت هایی بسازید که به طور پیش فرض سریع، با عملکرد بهتر، مجهز به امنیت بالاتر، هزینه پایین و تجربه توسعه دهنده بهتری داشته باشند.

Gridsome از PWA پشتیبانی می‌کند که در صورت عدم اتصال به اینترنت به صورت آفلاین کار می.کند و از داده های ذخیره شده در حافظه پنهان در آخرین تعامل شما با برنامه استفاده می‌کند.

6.سایت ساز اوپن سورس Hexo

Hexo

Hexo

Hexo یک چارچوب وبلاگ سریع، ساده و قدرتمند است که توسط Node.js ارائه شده است. از تمام ویژگی های GitHub Flavored Markdown و اکثر پلاگین های Octopress پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای API های قدرتمندی است که قابلیت توسعه بی حد و حصر را ارائه می‌دهد.

افزونه های مختلفی برای پشتیبانی از اکثر موتورهای قالب وجود دارد، به عنوان مثال، EJS، Pug، Nunjucks و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌شوند. همچنین به راحتی با بسته های NPM (Node Package Manager) مانند Babel، PostCSS، و Less/Sass ادغام می‌شود.

7.سایت ساز اوپن سورس Docusaurus

Docusaurus

Docusaurus

Docusaurus یک مولد سایت استاتیک منبع باز است که توسط Facebook توسعه یافته است. با استفاده از React ساخته شده است و توسط Markdown پشتیبانی می‌شود. شما می‌توانید اسناد و پست های وبلاگ را با استفاده از Markdown بنویسید و Docusaurus مجموعه ای از فایل های HTML ایستا را منتشر می‌کند.

بنابراین، می‌توانید در زمان صرفه جویی کنید و فقط روی مستندات پروژه خود تمرکز کنید. شما حتی می‌توانید به لطف MDX اجزای JSX را در Markdown خود جاگذاری کنید. Docusaurus همچنین دارای محلی سازی پیش فرض است که می‌تواند اسناد شما را به بیش از 70 زبان ترجمه کند.

8. VuePress

VuePress

VuePress

VuePress یک SSG مینیمالیستی مبتنی بر Vue است که توسط Evan You خالق Vue.js ساخته شده است. برای پشتیبانی از نیازهای فنی پروژه های Vue توسعه یافته است. این روتر Vue، Vue Router و Webpack است. Vuepress منبع باز است، استفاده از آن ساده است و به حداقل تنظیمات نیاز دارد.

9.سایت ساز اوپن سورس Eleventy

Eleventy

Eleventy

Eleventy (11ty) یک SSG منبع باز ساده است. به عنوان جایگزین جاوا اسکریپت برای Jekyll ایجاد شده است. دارای تنظیمات صفر است، به این معنی که Eleventy می تواند بدون فایل پیکربندی یا خط فرمان اجرا شود. وبسایت خود را سریع تر از همیشه راه‌اندازی خواهید کرد.

Eleventy از موتورهای قالب مستقل استفاده می‌کند. اگر تصمیم گرفتید از چیز دیگری استفاده کنید، سازماندهی محتوای شما را آسان تر می‌کند. همچنین دارای چندین زبان قالب است. می‌توانید یکی را انتخاب کنید یا از همه آنها در یک پروژه واحد استفاده کنید.

10.سایت ساز اوپن سورس Pelican

Pelican

Pelican

Pelican یک SSG منبع باز است که در پایتون نوشته شده است. ویژگی های آن شامل نوشتن محتوا در reStructuredText یا نشانه گذاری Markdown، میزبانی آسان خروجی استاتیک و تم های سفارشی شده از طریق قالب های Jinja است. همچنین چند زبانه است، دارای فیدهای اتم/RSS، برجسته کردن کد، وارد کردن از وردپرس، سیستم پلاگین مدولار، مخزن پلاگین و بسیاری ویژگی های دیگر است.

11.سایت ساز اوپن سورس Lektor

Lektor

Lektor

Lektor یکی دیگر از SSG های منبع باز ساخته شده توسط پایتون است. Lektor 100٪ مبتنی بر فایل است، به این معنی که همه داده های منبع به خوبی ساختار یافته‌اند و می‌توانند در سیستم کنترل نسخه یا ذخیره سازی ابری مانند Dropbox ردیابی شوند. همچنین دارای یک پایگاه داده با فایل مسطح است که در آن تمام داده ها در یک پایگاه داده درختی با فایل مسطح ذخیره می‌شود و میتوان آزادانه در آنها جستوجو کرد. طرح این داده ها به طور کامل قابل تنظیم است.

Lektor دارای یک ادمین قابل تنظیم است که می‌توانید صفحات خود را بدون نیاز به لمس منابع خام ویرایش کنید. همچنین دارای ردیابی وابستگی است که در آن فرآیند ساخت به طور هوشمند وابستگی های صفحه را ردیابی می‌کند به طوری که فقط صفحاتی را که تغییر کرده‌اند بازسازی می‌کند. از دیگر ویژگی های آن میتوان به سیستم پلاگین، ابزارهای تصویری، چند زبانه بودن، مستقر از هر میزبانی، اجرا بر روی ویندوز، لینوکس و OSX اشاره کرد.

وبسایت استاتیک خود را بسازید

وبسایت های استاتیک طیف گسترده ای از مزایا را ارائه می دهند. این وبسایت ها انعطاف‌پذیر هستند، عملکرد بهتری دارند، وابستگی های کمتری به سرور دارند، قابلیت اطمینان بهبود یافته، امنیت برتر و کنترل و آزمایش نسخه عالی دارند. اگر به دنبال ایجاد یک وبسایت استاتیک هستید، حتماً مولدهای سایت استاتیک رایگان و منبع باز بالا را بررسی کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT