سفر به چین

سفر به چین ، سرزمین دیوارهای بلند و اژدهای سرخ

زمان مطالعه 6 دقیقه

در دنیای امروز کمتر کسی را پیدا می کنید که با نام چین نا آشنا باشد و این کشور را نشناسد. از زمان امپراطوری های باستانی قدرتمند تا زمان جمهوری های سوسیالیستی و یا کمونیستی، همیشه کشور چین بعنوان یک وزنه سنگین در دنیا ایفای نقش کرده است. از همین روی سفر به چین را تمام جهانگردان سفر به سرزمین عجایب می دانند. به همین علت بر آن شدیم که در این مقاله شما را با این کشور پهناور و زیبا آشنا کنیم.

موقعیت جغرافیایی کشور چین

این کشور پهناور در شرق آسیا قرار دارد. همسایگان شرقی آن کره جنوبی و کره شمالی می باشند. به دلیل تمایلات سیاسی کره جنوبی به غرب و به خصوص ایالات متحده آمریکا، چین همواره در تلاش برای حمایت از دولت کره شمالی بوده است و شاید در خیلی از موارد تنها شریک تجاری کره شمالی باشد. همسایگان شمالی آن مغولستان و قزاقستان هستند. پس از فروپاشی شوروی، بسیاری از مردمان این کشور به دلیل نرخ بیکاری بسیار بالا به سمت چین روانه شدند. امروزه، رانندگان تاکسی این کشور اکثرا اصالتی مغولی یا قزاقی دارند. از دیگر همسایگان این کشور، هندوستان و میانمار می باشند. اما شاید سیاست چین بسیار فرامنطقه ای است و به جز دخالت در سیاست همسایه شرقی خود، با بقیه همسایگان خود فقط مراوده تجاری دارد.

سفر به چین

سفر به چین ، سفر به دل تاریخ

بسیاری از شهرهای این کشور بسیار دیدنی است. برای مثال از پکن گرفته که پایتخت این کشور است و شهری نسبتا تاریخی است تا بندر شانگهای که شاید از مدرن ترین شهر های دنیا باشد و پس از نیویورک و هنگ کنک سومین شهری است که بیشترین تعداد آسمان خراش را دارا می باشد. از گوانگجو گرفته که هر هفته در زمینه های تکنولوژی، نمایشگاه ها و جشنواره های متنوعی دارد تا شنزن که محلی بکر برای استراحت و ریلکس کردن است. اما حسن این کشور را می توان تقابل مدرنیزه با تاریخ و فرهنگ را به چشم دید. مردمان این کشور هر چند با اجناس، تکنولوژی و صنایع کارخانه ای خود نیم بیشتر جهان را بر کف گرفته اند، اما هنوز سنت ها و آداب باستانی خود را فراموش نکرده اند و درگیر مدرنیزه نشده اند.

در این کشور، با قدم در شهر پکن می توان بوی امپراطوری های کهن هان، جین، شین و … استشمام کرد. با گذر از کنار هتل ماریوت پکن در قلب شهر، می توان دیوارهای عظیم سنگی به جای مانده از دژهای بلند امپراطوری هان را دید و مدتی در کنار آن ایستاد و تأمل کرد.

سفر به چین

بازدید از شهر ممنوعه پکن

شهر پکن همانند اصفهان شهری است متمرکز که دارای شش رینگ یا حلقه شهری است. درست در وسط این شهر میدان مستطیل شکلی وجود دارد که نام آن “تیان آن من” است. این میدان در حقیقت میدان اصلی شهر است. جالب است بدانید در سرتاسر دنیا فقط سه میدان مستطیل شکل وجود دارد. میدان تیان آن من پکن ، میدان سرخ مسکو و میدان نقش جهان اصفهان از این خصوصیت برخودار است. اهمیت این قبیل میدان برای این است که بناهای اصلی شهر در کنار این میدان قرار دارند. بعنوان مثال کاخ کرملین و کلیسای سنت باسیل در کنار میدان سرخ قرار دارند. عمارت عالی قاپو، مسجد امام ، مسجد شیخ لطف الله و بازار سنتی اصفهان نیز در کنار میدان نقش جهان بنا شدند.

در کنار میدان تیان آن من نیز بناهای مهمی وجود دارد. در یک ضلع این شهر مقبره رهبر سابق جمهوری خلق چین “مائو” بصورت مومیایی شده، می باشد. در ضلع دیگر میدان موزه ملی چین وجود دارد که بنای آن چشم نواز می باشد. در طرف دیگر آن مجموعه کاخ های “شهر ممنوعه” قرار دارد که عموما به آن Forbidden City اطلاق می شود.

دلیل نامگذاری این کاخ، آن است که در زمان امپراطوری باستان، خدمتکاران یا پرسنلی که به استخدام این کاخ در می آمدند دیگر اجازه خروج از این کاخ را نداشتند. مجموعه کاخ های این بنا از ساخت و معماری منحصر به فردی برخوردار هستند. نکته جالب در بازدید از این مجموعه آن است که همزمان با ورود شما، گوشی های مخصوصی در اختیارتان قرار می دهند که شما با نزدیک شدن به هر بنا بصورت اتوماتیک گوینده برای شما شروع به شرح دادن درباره آن می کند. این گوشی های هوشمند به 32 زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی گوینده دارند.

سفر به چین

دیوار چین

بر کسی پوشیده نیست که برای مدتی بسیار طولانی دیوار چین بعنوان یکی از عجایب هفت گانه دنیا بوده است. عجایب آن اگر از باغ های معلق بابل بیشتر نباشد کمتر هم نیست. شاید جالب باشد بدانید این سازه بزرگترین و طولانی ترین سازه مهندسی نظامی تدافعی ساخته دست بشر است که طول آن 21,196 کیلومتر امتداد یافته است.
این دیوار بزرگ را برای حفاظت چین در مقابل مهاجمان مغول ساختند. تقریباً در سال ۲۴۶ قبل از میلاد، چین را به ایالت کوچکی تقسیم کردند. پادشاه شی هوانگ تی (shin huang TI) قسمت‌های مختلف چین را با هم متحد ساخت.
هیچ‌کدام از پادشاهان با ساخت دیوار به هدف خود نرسیدند. چون دیوار در جاهای زیادی شکست و مغولها فرصت یورش به چین را پیدا کردند. ممکن بود ساختن دیوار بزرگ هرگز عملی نشود، اما آن‌ها توانستند آن را بسازند.

سفر به چین

سفر به چین و بازدید از معبد بهشت

بسیاری از میانسالان و بازنشستگان در شهر پکن هر چهارشنبه ساعاتی را در باغ معبد بهشت وقت می گذرانند و به رقص، پایکوبی و ورزش های همگانی می پردازند. بر اساس عقیده مردم این شهر، وقت گذراندن در این معبد به افزایش طول عمر آنها منجر می شود. بر این اساس بازدید از این معبد نیز به همه گردشگران و توریست های خارجی پیشنهاد می شود و اکثر تور ها یک روز را به این بازدید اختصاص می دهند.

سفر به چین

بازدید از پارک جهانی در پکن

بازدید از پارک بسیار حیرت برانگیز است. این پارک دارای بخش های آسیایی، اروپایی، خاورمیانه، آمریکایی و استرالیایی است که نشانگر قاره های سرتاسر دنیا است. در قسمت آسیایی بناهای معروف به هر کشور آسیایی بصورت المان ساخته شده است. به عنوان مثال بنای معروف کامبوج یا برج مخابرات ژاپن و یا حتی برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور را می بینید. در بخش خاورمیانه به زیبایی منطقه ای ساخته شده است که اگر توریست باشید و عکس خود را بگیرید به سختی کسی متوجه خواهد شد که شما در اهرام ثلاثه مصر هستید یا در قلب شهر پکن این عکس را گرفته اید. از ایران نیز سر در تخت جمشید بعنوان المانی از ایران ساخته شده است که البته متاسفانه چندان شباهتی به تخت جمشید اصلی ندارد و شاید بتوان گفت هنر معماری ایران باستان به سادگی قابل کپی برداری نیست.

سفر به چین

بازدید از معبد لاما در سفر به چین

یکی از مهم ترین عبادتگاه های شهر پکن، معبد لاما می باشد. اکثریت مردم چین بودایی یا کنفسیوس هستند. خیلی از آنها نیز دین خاصی ندارند. این معبد از اتاق های تو در تو ساخته شده است که بترتیب در هر کدام مجسمه هایی از کوچک به بزرگ تر گذاشته شده است. بطوری که در آخرین اتاق بزرگترین مجسمه قرار دارد که خدای اصلی آنها به شمار می رود. هر روز صبح مردمی که نذر دارند خوراکی هایی از قبیل میوه و شیرینی در جلوی این مجسمه ها می گذارند و هیچ کس حقی ندارد که به آنها دست بزند. کاهنان معبد با رداهایی بلند و تسبیح در دست مسئول حفظ و نگهداری از معبد هستند. حتی شاید برای شما جالب باشد که مکانهایی وجود دارد در معبد که مردم در آن برای ادای حاجات سکه می اندازند. کنار ورودی در هر اتاق جایگاهی برای روشن کردن عود وجود دارد که ابتدا عود روشن می کنند و سپس جهت نیایش وارد اتاق می شوند.

سفر به چین

اول پرداخت ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین ویژه دانشجویان، برنامه نویسان، فریلنسرها و سایر کاربران ایرانی است که شامل:

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.مجموعه اول پرداخت نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است. جهت پرداخت هزینه های مورد نیاز تحصیل درآمریکا نیز می توانید از خدمات اول پرداخت بهره مند شوید.

در زمینه رزرو هتل و پرداخت بلیط هواپیما نیز مجموعه اول پرداخت آماده ارایه خدمات به مسافران می باشد که این خدمات شامل رزرو هتل و نیز خرید بلیط هواپیما مورد نظر مسافران گرامی می باشد.

امتیاز 4.8/5 - از 90 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT