سایت فروشگاهی چینی

15 سایت فروشگاهی چینی 2024

زمان مطالعه 10 دقیقه

تجارت الکترونیک شیوه خرید مردم را متحول کرده و به بخشی فراگیر از زندگی روزمره در سراسر جهان تبدیل شده است. تا سال 2023، میانگین ضریب نفوذ تجارت الکترونیک (یعنی سهم فروش آنلاین) در سطح جهانی حدود 20٪ بود و انتظار می رود تا سال 2027 به 25٪ برسد.

وقتی صحبت از برجستگی تجارت الکترونیک می شود، چین در لیگ خاص خود قرار دارد. پادشاهی میانی دارای سهم چشمگیر 47 درصدی از فروش تجارت الکترونیک است که تقریباً 15 درصد از نزدیکترین مقام دوم (سنگاپور) پیشی گرفته است.

علاوه بر این، اکثریت قریب به اتفاق تراکنش‌های تجارت الکترونیک چین (حدود 80 درصد) در بازارهای تجارت الکترونیک انجام می‌شود، که ابزارهای ساده‌ای را برای مدیریت فروشگاه‌ها و مشتریان خود یک تجربه خرید راحت و ایمن به تجار ارائه می‌دهند. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به این چشم‌انداز جذاب خواهیم انداخت و 15 وب‌سایت برتر تجارت الکترونیک چینی را که بیشتر آنها بازار هستند، به همراه چند نمونه از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک برند بررسی می‌کنیم.

این مقاله با آخرین داده های دسامبر 2023 به روز شده است. در تکرارهای قبلی این مقاله، از رتبه بندی الکسا برای محک زدن این پلتفرم ها استفاده کردیم. متأسفانه، رتبه الکسا خدمات خود را در سال 2022 متوقف کرد. بنابراین از سال 2021، ما از داده های SimilarWeb استفاده می کنیم.

در حالی که اعداد مطلق از SimilarWeb باید با کمی شک در نظر گرفته شوند، اندازه نسبی پلتفرم های تجارت الکترونیک باید کاملا دقیق باشد. شایان ذکر است که معیارهای SimilarWeb فقط عملکرد وب سایت را اندازه گیری می کند و ترافیک برنامه های تلفن همراه یا برنامه های کوچک را در نظر نمی گیرد. بنابراین، اگرچه SimilarWeb بینش های ارزشمندی را ارائه می دهد، اما باید در نظر داشته باشیم که ممکن است تصویر کاملی از عملکرد کلی یک پلتفرم تجارت الکترونیک ارائه نکند.

1.سایت فروشگاهی چینی Taobao (淘宝)

وب سایت: taobao.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 275.6 میلیون

رتبه: #105 جهانی، #6 در چین

Taobao بزرگترین پلتفرم C2C در چین است که در سال 2003 تاسیس شد و پس از رقابت شدید با eBay در سال 2005 موقعیت خود را به عنوان بزرگترین بازار کشور تثبیت کرد. اهمیت تائوبائو در بازار تجارت الکترونیک چین با معرفی AliPay، یکی از دو سیستم پرداخت اصلی این کشور، تثبیت شد.

Taobao همچنین رویداد خرید “روز مجردها” را به بزرگترین جشنواره خرید چین و در واقع بزرگترین جشنواره در جهان تبدیل کرد. با این حال، گسترش سریع هزینه‌هایی را به همراه داشت: تائوبائو برای سال‌ها «غرب وحشی» تجارت الکترونیک چینی بود که با انبوهی از کالاهای تقلبی، کیفیت مشکوک و حتی فعالیت‌های متقلبانه دست به گریبان بود. خوشبختانه، Taobao به شدت این موضوع پی برد و مجموعه ای از اقدامات را برای حل موفقیت آمیز اکثر این مشکلات اجرا کرد. در نتیجه، Taobao همچنان یک بازیگر اصلی در بازار تجارت الکترونیک چین و یک پلتفرم قابل اعتماد برای میلیون‌ها خریدار است.

در سال‌های اخیر، Taobao بر روی پخش زنده تجارت الکترونیک تمرکز کرده است و به فروشندگان اجازه می‌دهد محصولات را از طریق ویدیو به نمایش بگذارند و در زمان واقعی با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

2. JD (京东)

وب سایت: jd.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 133.4 میلیون

رتبه: #213 جهانی، #12 در چین

یکی دیگر از رقبای بزرگ در بازار چین JD.com می باشد. JD تقریباً سی سال است که به عنوان فروشنده تجهیزات کامپیوتری شروع به کار کرده است. اپیدمی سارس در سال 2003، شرکت را مجبور کرد زیان های قابل توجهی متحمل شود و مدل کسب و کار خود را به سمت آنلاین تغییر دهد – چیزی که موفقیت فعلی آن را مشخص می کند.

به تدریج در حال گسترش به CD، DVD، لوازم الکترونیکی و در نهایت به طیف گسترده ای از کالاها، JD به یکی از بزرگترین پلتفرم های خرده فروشی امروز تبدیل شد.

JD مشتاق کاوش فناوری‌های جدید، از جمله وسایل نقلیه خودکار، هوش مصنوعی و هواپیماهای بدون سرنشین است. در حالی که بیشتر نوآوری ها هنوز در حال توسعه هستند، JD در حال حاضر صاحب بزرگترین زیرساخت تحویل پهپاد در جهان است.

JD.com همچنین شبکه تدارکات خود را گسترش داده و در فناوری برای بهبود خدمات تحویل سرمایه گذاری کرده است.

این شرکت به طور فعال با برندهای بین المللی همکاری می کند تا محصولات وارداتی بیشتری را به مصرف کنندگان چینی برساند. اگر علاقه مند به فروش از طریق پلتفرم هستید، ما همچنین راهنمای دقیقی در مورد نحوه شروع فروش در JD داریم.

 

3.سایت فروشگاهی چینی Douyin (抖音)

وب سایت: douyin.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 231.6 میلیون

رتبه: #120 جهانی، #7 در چین

Douyin که در کشورهای غربی به عنوان “TikTok برای چین” نیز شناخته می شود، در اصل یک پلتفرم اجتماعی ویدئویی کوتاه بود که توسط شرکت ByteDance در سال 2016 توسعه و راه اندازی شد. در مارس 2018، Douyin یک ویژگی سبد خرید را همراه با پخش زنده و فروش پخش زنده معرفی کرد. به سرعت تا سال 2023، و فروش تجارت الکترونیک Douyin از 2 تریلیون یوان فراتر رفته که بیش از 60 درصد رشد در سال است.

در طول همه ‌گیری، قالب جدید خرده ‌فروشی «جریان ‌های زنده + تجارت الکترونیک» چین را متحول کرد. در اکتبر 2020، Douyin اعلام کرد که محصولات شخص ثالث دیگر واجد شرایط استفاده در خرید پخش زنده نیستند.

جدای از این اقدامات حفاظتی، راز موفقیت تجارت الکترونیک Douyin پایگاه کاربری قوی و سیستم الگوریتم بسیار هوشمند این پلتفرم است. «تجارت الکترونیک مبتنی بر علاقه» از الگوریتم Douyin و فناوری تجزیه و تحلیل داده‌ها برای توصیه محصولاتی که با علایق و نیازهای کاربران مطابقت دارند، استفاده می‌کند.

یکی دیگر از جنبه های مدل Douyin، ترکیب تعاملات اجتماعی و خرید در یک رسانه است. کاربران به راحتی می توانند با تماشای ویدئو، اشتراک گذاری محصولات، ثبت سفارش و خرید، یک تجربه خرید را تکمیل کنند. تجارت الکترونیک مبتنی بر علاقه Douyin در حال تبدیل شدن به یک روند مهم در توسعه تجارت الکترونیک در آینده است.

 

4. Pinduoduo (拼多多)

وب سایت: pinduoduo.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 354.4 میلیون

رتبه: #152 جهانی، #9 در چین

Pinduoduo یک تازه وارد در صنعت تجارت الکترونیک است که در سال 2015 تاسیس گردیده. علیرغم سابقه کوتاه خود، به سرعت به سریع ترین شرکت در حال رشد جهان تبدیل شده است، با نرخ رشد قابل توجه سالانه تا 50٪، در حال رسیدن به عقب. حجم پایه کاربر علی بابا و JD.

Pinduoduo یک پلتفرم پر جنب و جوش می باشد که چندین نوآوری تجارت الکترونیک مانند خریدهای تیمی، برنامه های تجارت اجتماعی و مدل کسب و کار C2M را معرفی کرده است که به مصرف کنندگان اجازه می دهد مستقیماً بر تولید کنندگان و محصولاتی که ارائه می دهند تأثیر بگذارند. همچنین بزرگترین بازار برای محصولات کشاورزی در چین می باشد که کشاورزان چینی را با مصرف کنندگان شهری مرتبط می کند.

با این حال، از آنجایی که Pinduoduo وارد فضایی نزدیک به صدر بازار تجارت الکترونیک چین گردیده، با رقابت شدید بازیگران مطرحی مانند Taobao و JD مواجه شده و سرعت رشد آن کاهش یافته است. باید دید این بن بست بزرگ در سال های آینده چگونه خواهد بود.

 

5.سایت فروشگاهی چینی TMall (天猫)

وب سایت: tmall.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 81.1 میلیون

رتبه: #286 جهانی، #17 در چین

TMall یک بازار آنلاین شناخته شده در چین است که در فروش تجارت به مصرف کننده (B2C) تخصص دارد. این پلتفرم در سال 2011 به عنوان اسپین آف پلتفرم C2C Taobao ایجاد شد و به سرعت خود را به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم های تجارت الکترونیک در چین و در سطح جهان تثبیت کرد. طبق معیارهای قبلی با استفاده از رتبه بندی الکسا، TMall زمانی محبوب ترین وب سایت در چین و سومین وب سایت محبوب در جهان بود.

یکی از زمینه هایی که TMall خود را در آن متمایز می کند، رویکرد سختگیرانه آن به کالاهای تقلبی است. برای مبارزه با این مشکل، TMall به سپرده ورودی نسبتاً بالا و هزینه‌های سالانه نیاز دارد، و فروشگاه‌هایی که رتبه‌بندی بالایی دارند واجد شرایط بازپرداخت جزئی هستند.

TMall Global شعبه ای از TMall است که به کمک به برندهای خارجی برای تثبیت حضور خود در چین اختصاص دارد. در حال حاضر این بزرگترین بازار فرامرزی در چین است که به برندهای خارجی دسترسی به بازار چین را ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند ورود، مقاله اخیر ما را بررسی کنید.

 

6. Xiaohongshu (小红书)

وب سایت: xiaohongshu.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 151.5 میلیون

رتبه: #156 جهانی، #10 در چین

Xiaohongshu (کتاب قرمز کوچک) یک پلتفرم منحصر به فرد است که به عنوان یک جامعه بازبین شروع شد که در آن افراد می توانستند نظرات خود را در مورد سفر، رستوران ها، رویدادها و خرید به اشتراک بگذارند. تمرکز بر بررسی خرید نقطه شروع کلیدی برای تکامل پلتفرم به بازار مد، زیبایی و سبک زندگی بود. امروزه، Xiaohongshu به عنوان یک پلتفرم 100٪ مبتنی بر برنامه عمل می نماید و نسخه دسکتاپ وب سایت آنها اساساً به عنوان لینکی به صفحه دانلود برنامه آنها عمل می کند.

 

7.سایت فروشگاهی چینی SMZDM (什么值得买)

وب سایت: xiaohongshu.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 29.8 میلیون

رتبه: #1.7K جهانی، #61 در چین

SMZDM – نام یک عبارت چینی است که می تواند به عنوان “چه چیزی ارزش خرید دارد” ترجمه شود (什么值得买) توسط شرکت پکن Worth Buying Technology در سال 2015 ایجاد شد. این وب سایت ترکیبی از تجارت الکترونیک و یک “دایره المعارف مصرف کننده” است که محتوا را ایجاد می کند. همان کاری که ویکی پدیا انجام می دهد. پرتال اطلاعاتی را در زمان واقعی در مورد معاملات خرید آنلاین با کیفیت و راهنمای خرید اصلی ارائه می دهد. هدف آن تبدیل شدن به “اولین ایستگاه برای مصرف با کیفیت” در ذهن مصرف کنندگان است. محتوای ارائه شده در این پلتفرم حوزه های مختلفی از الکترونیک، زندگی خانگی، مد و ورزش گرفته تا گردشگری، اتومبیل و کارت های اعتباری را پوشش می دهد.

 

8. 1688 (Alibaba, 阿里巴巴)

وب سایت: 1688.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 41.5 میلیون

رتبه: #823 جهانی، #44 در چین

1688 (زمانی که در چینی گفته می شود، این اعداد شبیه به علی بابا به نظر می رسند) یک پلتفرم، خدمات فروش داخلی B2B است. اکثر بازرگانان روی پلتفرم کارخانه ها و تولیدکنندگان هستند و محصولات خود را به صورت عمده به فروش می رسانند. 1688 بزرگترین پلتفرم عمده فروشی در چین است.

از نظر فنی، برای خرید در سال 1688 نیازی نیست که یک شرکت بزرگ باشد – این توسط مشاغل کوچک و حتی خریداران فردی که به دنبال معاملات خوب می باشند و آماده خرید در مقدار نسبتاً بزرگتر هستند، استفاده می شود.

 

9. Vipshop (唯品会)

وب سایت: vip.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 2.5 میلیون

رتبه: #K16.4 جهانی، #393 در چین

Vip.com (قبلاً vipshop.com) در سال 2008 شروع به کار کرد و موفقیت خود را بر اساس مدل “تخفیفات عمیق – پیشنهادات زمان محدود – تضمین کیفیت” پایه گذاری کرد. تا چند سال پیش، به صدر تجارت الکترونیک چین نزدیک‌تر می‌شد و بعد از TMall و JD به جایگاه سوم می‌رسید.

اخیرا، VIP.com روی هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها سرمایه گذاری کرده است تا تجربه خرید شخصی خود را افزایش دهد و محصولات خود را فراتر از مد و زیبایی گسترش داده است.

 

10.سایت فروشگاهی چینی Dianping (大众点评)

وب سایت: dianping.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 7.8 میلیون

رتبه: #K8.2 جهانی، #199 در چین

Dianping از نظر فنی یک بازار تجارت الکترونیک نیست، اما همچنان نقش بسیار زیادی در اکوسیستم آنلاین چینی به عنوان بزرگترین وب سایت بررسی ایفا می کند. همه خدمات را می توان بررسی کرد – از رستوران ها و اسپا گرفته تا فروشگاه های حیوانات خانگی و خدمات عروسی (اگرچه غذا محبوب ترین موضوع است).

 

11.سایت فروشگاهی چینی Meituan (美团)

وب سایت: meituan.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 9.5 میلیون

رتبه: #K5.1 جهانی، #131 در چین

Meituan به عنوان یک سایت خرید گروهی شروع به کار کرد که در سال 2010 تأسیس شد. پس از یک سری ادغام موفقیت آمیز با سایر خدمات، Meituan به بزرگترین شرکت خرید گروهی معاملات روزانه در چین تبدیل گردید که حدود 60٪ از بازار را به خود اختصاص داد.

این شرکت پیشنهادات خود را به انواع خدمات متنوع می کند: از رزرو هتل و بلیط گرفته تا اجاره دوچرخه. همچنین اهمیت زیادی به خدمات مشتری و سیاست بازپرداخت راحت می دهد.

Meituan در سپتامبر 2020 با Dianping ادغام شد و موقعیت خود را در صدر بیشتر حفظ کرد. این شرکت به Meituan-Dianping تغییر نام داد.

 

12.سایت فروشگاهی چینی Amazon China (亚马逊中国)

وب سایت: amazon.cn

ترافیک تخمینی ماهانه: 3.4 میلیون

رتبه: #K12.3 جهانی، #328 در چین

سابقه تلاش آمازون برای ورود به بازار چین به سال 2004 باز می گردد که شعبه چینی تاسیس شد. 15 سال به جلو – این غول بین المللی خروج خود را از بازار داخلی چین اعلام کرد. آمازون همچنان حضور خود را در چین در رابطه با بازار فرامرزی، کتاب های الکترونیکی، لجستیکی و خدمات هاستینگ ابری (AWS) حفظ کرده است.

 

13. Suning (苏宁)

وب سایت: suning.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 3.8 میلیون

رتبه: #K17.4 جهانی، #447 در چین

Suning به‌عنوان فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم خانگی شروع به کار کرد، اما در نهایت پیشنهاد خود را به انواع اقلام روزمره – از محصولات مراقبت از کودک گرفته تا کتاب- گسترش داد.

Suning با 10000 فروشگاه فیزیکی و 100000 راننده کامیون شاغل یکی از قوی ترین سیستم های لجستیکی را در چین دارد. همچنین بزرگترین انبار پیشرفته کشور را اداره می کند که توسط ربات های بدون سرنشین کاملاً خودکار ارائه می شود.

14.سایت فروشگاهی چینی Dangdang (当当)

وب سایت: dangdang.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 1.9 میلیون

رتبه: #K26.4 جهانی، #661 در چین

مانند JD، Dangdang مسیر موفقیت خود را با فروش لوازم الکترونیکی و دیجیتال آغاز کرد. بعداً به دسته‌های دیگر – از تنقلات گرفته تا پوشاک و محصولات زیبایی تبدیل شد و در سال‌های اخیر بر بهبود خدمات لجستیکی و تحویل تمرکز کرد.

15.سایت فروشگاهی چینی VMall (华为商城)

وب سایت: vmall.com

ترافیک تخمینی ماهانه: 3.5 میلیون

رتبه: #16K جهانی، #397 در چین

VMall نمونه ای از یک پلتفرم تجارت الکترونیکی است که توسط یک برند – در این مورد، هواوی – توسعه یافته و اداره می شود. این شرکت بر روی محصولات هوآوی – تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و غیره تمرکز دارد، اما با برندهای کوچک‌تر و کمتر برجسته‌تر نیز همکاری می‌کند که مستقیماً با هواوی رقابت نمی‌کنند، اما می‌توانند کاتالوگ را غنی‌تر کنند.

با این، ما لیست خود را از 15 وب سایت تجارت الکترونیک برجسته بازارهای تجارت الکترونیک چین به پایان می رسانیم. چشم انداز چین بسیار پویا است. حتی اگر لیست بازیکنان کم و بیش مشخص باشد، نبرد برای چند خط پایانی ندارد – ما شاهد صعود شگفت انگیز Pinduoduo تقریباً به اوج چند سال قبل و داستان موفقیت مشابهی از Douyin در سال جاری بودیم. ما به طور مرتب این لیست را به روز می کنیم تا شما را در جریان آخرین تحولات در این اکوسیستم هیجان انگیز قرار دهیم.

اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به بخشی از این اکوسیستم و ورود به بازار چین هستید – خوشحال می شویم که تجربه خود را برای موفقیت چشمگیر داستان آینده خود به اشتراک بگذارید. با خیال راحت در صفحه تماس با ما وب سایت ما گفتگو را شروع کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT