تحلیل قیمت بیت کوین ۲ اسفند

تحلیل قیمت بیت کوین ۲ اسفند : شکست خوردن در برابر مقاومت ۵۲ هزار

زمان مطالعه 3 دقیقه

قیمت بیت کوین در ۲۰ فوریه به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۴ یعنی ۵۳۰۱۹ دلار رسید، اما پس از آن در برخی صرافی‌ها تا سطح ۵۰ هزار دلار کاهش یافت. در زمان نگارش این خبر، قیمت این ارز دیجیتال به محدوده ۵۲۱۰۰ دلار رسیده است. در این پست به تحلیل قیمت بیت کوین ۲ اسفند می پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین ۲ اسفند

کارشناسان از جذب سرمایه توسط صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین و نزدیک شدن به رویداد هاوینگ این ارز دیجیتال، به عنوان عوامل اصلی رشد قیمت آن یاد می‌کنند. در ادامه نگاهی به عوامل تأثیر‌گذار بر روند قیمت بیت کوین خواهیم داشت.

تحلیل قیمت بیت کوین ۲ اسفند

تحلیل قیمت بیت کوین ۲ اسفند

شاخص سود باز بیت کوین به بالاترین حد در ۲۶ ماه گذشته رسید!

شاخص سود باز (OI) معاملات آتی بیت کوین به سطوحی که آخرین بار در سال ۲۰۲۱ مشاهده شده بود، رسیده است. این موضوع نشان‌دهنده افزایش فعالیت معاملاتی و توجه کاربران به این ارز دیجیتال است.

طبق داده‌های پلتفرم اطلاعاتی کوین‌گلس (Coinglass)، شاخص سود باز برای معاملات آتی BTC در ۲۰ فوریه به ۲۲.۶۹ میلیارد دلار رسید که بالاترین رقم از ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

تحلیل قیمت بیت کوین ۲ اسفند

تحلیل قیمت بیت کوین ۲ اسفند

شاخص سود باز معاملات آتی بیت کوین در سال ۲۰۲۳ هم بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت که با افزایش ۲۳ درصدی قیمت این ارز دیجیتال و رسیدن آن به ۵۳ هزار دلار که آخرین بار در دسامبر ۲۰۲۱ مشاهده شده بود، مطابقت داشت.

سود باز شاخصی است که ارزش کل تمام قراردادهای آتی بیت کوین معوقه یا تسویه‌نشده در تمام صرافی‌ها را نشان می‌دهد و افزایش آن، نشان‌دهنده افزایش فعالیت در بازار و احساسات مثبت معامله‌گران در مورد یک ارز دیجیتال است.

افزایش ورود سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین

ورود سرمایه به صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین رو به افزایش است که این موضوع هم، یکی از دلایل اصلی رشد قیمت این ارز دیجیتال به حساب می‌آید.

داده‌های فارساید اینوستورز (Farside Investors) نشان می‌دهند که صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین از زمان راه‌اندازی و طی ۶ هفته، ۴.۹۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند. هفته گذشته، سرمایه ورودی به این صندوق‌ها به ۲.۵ میلیارد دلار رسید.

جیمز باترفیل، تحلیلگر کوین‌شیرز (CoinShares) در این مورد گفت:

این جریان‌ ورود سرمایه، همراه با افزایش اخیر قیمت‌، ارزش کل دارایی‌های تحت مدیریت (AuM) این صندوق‌ها را به ۶۷ میلیارد دلار رسانده است.

همچنین، رویداد هاوینگ بیت کوین به زودی اتفاق خواهد افتاد که طی آن، پاداش ماینرها به میزان ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت. این رویداد نقش مهمی در افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به بیت کوین خواهد داشت. از نظر تاریخی، رویداد هاوینگ منجر به رشد‌ چشمگیر قیمت بیت کوین می‌شود.

تمرکز معامله‌گران روی رالی بعدی قیمت

داده‌های پلتفرم اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهند که معامله‌گران بیت کوین روی مرحله بعدی رالی فعلی تمرکز کرده‌اند. مدل IOMAP نشان می‌دهد که تعداد زیادی بیت کوین قبلاً با قیمت متوسط ۵۲۰۸۱ دلار خریداری شده‌اند. برخی از این کوین‌ها ممکن است با رسیدن به نقطه سربه‌سر، فروخته شوند که باعث ایجاد مقاومت در این سطح خواهد شد.

تحلیل قیمت بیت کوین ۲ اسفند

تحلیل قیمت بیت کوین ۲ اسفند

آنچه که واضح است، این است که معامله‌گران مصمم هستند قیمت را بالای ۵۲۰۰۰ دلار نگه دارند. به گفته یکی از تحلیلگران معروف ارزهای دیجیتال به نام علی، خریداران اکنون در حال آماده شدن برای یک نبرد جدید به منظور دفاع از محدوده حمایتی ۵۱۷۰۰ تا ۵۲۰۰۰ دلار هستند و بسته شدن کندل قیمت در بالای یا پایین این منطقه، جهت حرکت بعدی را تعیین خواهد کرد.

cointelegraph

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT