سن پترزبورگ

سن پترزبورگ ، سفری اعجاب انگیز به اعماق تاریخ، فرهنگ و هنر

زمان مطالعه 3 دقیقه

اسم سن پترزبورگ را که می شنوید، ناخودآگاه به یاد فیلم ها و سریال های تاریخی که درباره این شهر ساخته اند می افتید. البته تعجبی هم ندارد، چرا که هنگامی که در این شهر زیبا قدم می زنید مانند آن می ماند که در بزرگترین موزه ای که تا به حال در زندگی اتان ندیده اید، راه می روید. باید بدانید که اگر پس از بازدید از این شهر رویایی شیفته آن شدید، اولین نفر نبوده و قطعا آخرین نفری نخواهید بود که فورا از لیدر و یا راهنمای خود می پرسید چگونه می توانم در این شهر ساکن و زندگی کنم؟

پیدایش سن پترزبورگ

این شهر در سال 1703 توسط پتر کبیر یکی از محبوبترین تزار های روسیه بنا نهاده شد. بسیار جالب است بدانید که این شهر در بین روس تبارها به شهر “پنجره ای به اروپا” مشهور است، دلیل آن هم می تواند موقعیت این شهر باشد که غربی ترین شهر کشور روسیه است. پتر کبیر اولین فردی است که با بنا نهادن این شهر، به مساحت خشکی های کره زمین افزود. در حقیقت، برای شما نیز جذاب است که بدانید پترزبورگ یک باتلاق عظیم بوده است که پتر کبیر با ریختن مقادیر زیادی از سنگ و خاک، این باتلاق را خشک کرده و شهر بنا نهاده است.

سن پترزبورگ

نامگذاری

در زمان پیدایش این شهر، به افتخار پتر کبیر نام این شهر را پتروگراد نهادند. پس از واژگونی سلطنت تزارها به افتخار لنین رهبر روسیه جدید، نام آن را به لنین گراد تغییر دادند. سپس با فروپاشی شوروی این شهر دوباره سن پترزبورگ نامیده شد. این شهر در تمام سال های 1703 تا 1918 پایتخت روسیه بوده است. شاید عمر این شهر بسیار کم و شهری نسبتا جوان محسوب شود، اما در تمام طول 350 سال از عمر خود دستخوش انقلاب های بسیار زیادی بوده است.

محاصره سن پترزبورگ

در میدان ورودی به شهر بنای یادبودی قرار دارد که روزهای محاصره شهر توسط آلمان های نازی بر روی آن نوشته شد. این محاصره از سپتامبر 1941 تا ژانویه 1944 بطول انجامید. این محاصره 872 روزه از طولانی ترین محاصره های تاریخ به شمار می رود.

سن پترزبورگ

اماکن تاریخی و گردشگری سن پترزبورگ

اول این که این شهر بخاطر موقعیت جغرافیایی خاص خود در کنار خلیج فنلاند، چشم هر گردشگری را به خود خیره می سازد. این شهر از 7 جزیره تشکیل یافته است که بوسیله پل ها باز شونده بهم متصل گشته اند. بطوریکه اگر در ساعت 12 شب کنار این پل ها باشید می توانید نمای زیبایی را از باز شدن پل ها مشاهده کنید.

سن پترزبورگ

هرمیتاژ بزرگترین و قدیمی ترین موزه فرهنگ و هنر جهان می باشد که در شهر سنت پترزبورگ روسیه قرار دارد. این موزه در سال 1764 توسط کاترین کبیر راه اندازی شده است و در حال حاضر با داشتن بیش از سه میلیون اثر هنری بزرگترین کلکسیون نقاشی در جهان است. همچنین بخاطر معماری منحصر به فرد این بنا، برای بسیاری از معماران و علاقمندان به هنر معماری شاخص محسوب می شود.

این موزه در روزهای دوشنبه تعطیل می باشد و اولین پنجشنبه هر ماه ورودی این موزه برای عموم رایگان است.

سن پترزبورگ

کلیسای منجی بر خون ریخته شده یکی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی شهر سنت پترزبورگ می باشد. این کلیسا در جایی که امپراطور الکساندر دوم کشته شد ساخته شده است.

سن پترزبورگ

کاخ کاترین محل اقامت تابستانی تزارهای روس بوده است. بیش از 100 کیلوگرم طلا در ساخت گچ بری ها و مجسمه ها و سقف این کاخ به کار برده شده است.

در پایان فراموش نکنید که می توانید درخواست ویزای روسیه را بصورت آنلاین از این لینک انجام دهید و مثل همیشه پرداخت ویزا فی آن را به ما بسپارید.

امتیاز 4.8/5 - از 50 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT