6 نوع شغل هوش مصنوعی که نمی دانستید وجود دارند

زمان مطالعه 6 دقیقه

صنعت هوش مصنوعی نقش های غیر فنی مختلفی مانند زمزمه کننده هوش مصنوعی، مسئول برقراری ارتباط با چت ربات های هوش مصنوعی و بهینه سازی پاسخ ها را ارائه می دهد. شغل هوش مصنوعی را بشناسید. خرید اکانت هوش مصنوعی را در اول پرداخت انجام دهید.

متخصصان اخلاق هوش مصنوعی توسعه اخلاقی و استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی را تضمین می‌کنند، پرچم‌های قرمز و سوگیری‌های احتمالی را برای جلوگیری از مسائل اخلاقی شناسایی می‌کنند.

هنر هوش مصنوعی با خلق و فروش آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی محبوبیت پیدا کرده است، اما در مورد فرآیند خلاقانه و تعریف هنر بحث و جدل وجود دارد.

وقتی به صنعت هوش مصنوعی فکر می کنید، ردیف های بی پایانی از برنامه نویسان و مهندسان ممکن است همان چیزی باشند که تصور می کنید. اما صنعت هوش مصنوعی بسیار فراتر از کدنویسی است. مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی فراوانی برای انواع مشاغل وجود دارد که ممکن است از وجود بسیاری از آنها اطلاعی نداشته باشید.

هوش مصنوعی Whisperer

احتمالاً نام زمزمه گربه و سگ را شنیده اید، اما آیا زمزمه کننده هوش مصنوعی را شنیده اید؟

یک زمزمه کننده هوش مصنوعی (که به عنوان مهندس سریع نیز شناخته می شود) در برقراری ارتباط با چت ربات های هوش مصنوعی و تعیین کیفیت پاسخ های آنها مهارت دارد. این افراد می توانند متخصصانی با درک چارچوب عصبی سیستم هوش مصنوعی، داده های آموزشی، محدودیت های توکن و غیره باشند. اما گاهی اوقات این دانش با آزمایش هوش مصنوعی همراه است تا ببینیم چگونه پاسخ می دهد و گاهی آزمایش تنها عنصر مورد نیاز است. هدف کلی یک زمزمه کننده هوش مصنوعی دریافت بهترین پاسخ از یک LLM با ساده ترین اعلان ممکن است.

با چنین فردی می توان قبل یا بعد از راه اندازی چت ربات هوش مصنوعی مشورت کرد تا ببیند سیستم چگونه کلمات را پردازش می کند، سوگیری های احتمالی آن، تمایلات رفتاری آن، و اینکه چقدر به قوانین یا خط مشی های سازنده خود پایبند است.

از طرف دیگر، یک زمزمه کننده هوش مصنوعی می تواند به سادگی و بدون استخدام توسط یک شرکت خاص، به سادگی برای تفسیر کیفیت و قابلیت اطمینان یک چت بات معین، به اختیار خود کار کند. در زمان نگارش این مقاله، با توجه به اینکه چگونه LLM ها تنها در اواخر سال 2022 گسترش یافتند، نقش یک زمزمه کننده هوش مصنوعی همچنان در حال تکامل است.

اخلاق شناس هوش مصنوعی

امروزه برخی نگرانی های اخلاقی کلیدی در مورد استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد. بهره‌برداری از هوش مصنوعی برای جرایم سایبری، سوگیری‌های هوش مصنوعی، انتشار اطلاعات نادرست و استفاده از محتوای دارای حق چاپ تنها چند مورد اختلاف در بین علاقه‌مندان، منتقدان و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی است.

در حال حاضر، سیستم‌های هوش مصنوعی هوشیار یا خودآگاه نیستند، بنابراین در مورد پیامدهای اخلاقی استفاده ساده از سیستم‌های هوش مصنوعی حرف زیادی برای گفتن وجود ندارد. با این حال، نحوه استفاده از این سیستم ها نیازمند ملاحظات اخلاقی است.

اخلاق شناسان هوش مصنوعی را وارد کنید.

یک متخصص اخلاق (ethicist) هوش مصنوعی استخدام می شود تا اطمینان حاصل کند که توسعه و استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی معین به صورت اخلاقی انجام می شود. به عنوان مثال، یک متخصص اخلاق می تواند مسائل بالقوه در مورد نحوه ارتباط یک LLM با کاربران را برجسته کند. شاید LLM در حال ارائه اطلاعات در مورد اعمال مجرمانه یا نشان دادن سوگیری مضر نسبت به یک گروه سیاسی، جنسیت یا نژاد باشد. چنین پرچم های قرمزی را می توان توسط یک متخصص اخلاق هوش مصنوعی شناسایی کرد و سپس به تیم توسعه معرفی کرد.

به این ترتیب، شرکت‌های هوش مصنوعی می‌توانند اطمینان حاصل کنند که سیستم‌هایشان جای خود را به هیچ‌یک از مسائل اخلاقی نمی‌دهند.

هنرمند هوش مصنوعی

امروزه با وجود ابزارهای زیادی برای تولید تصویر هوش مصنوعی، استفاده از هنر هوش مصنوعی گسترده شده است. پلتفرم‌هایی مانند DALL-E و Midjourney از جمله محبوب ‌ترین ابزارهای تصویری هوش مصنوعی هستند که توانایی تولید تصاویر بر اساس اعلان‌های ساده مبتنی بر متن توسط کاربران را دارند.

با استفاده از چنین ابزاری، این امکان برای مردم فراهم می‌شود که فوراً آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کنند، خواه قاب ‌بندی در خانه، فروش در بازار، یا پست آنلاین باشد. اکانت ‌های اینستاگرام مانند midjourneyartwork و iva_ai_popsurreal صدها هزار دنبال کننده را از ارسال آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی جمع‌آوری کرده‌اند، بنابراین قطعاً چیزی در این شکل از رسانه وجود دارد. هنر هوش مصنوعی نیز می‌تواند مانند هر نوع هنر دیگری به صورت آنلاین فروخته شود، بنابراین جنبه تجاری نیز در این مورد وجود دارد.

ایده هنرمندان هوش مصنوعی کاملاً بحث برانگیز است، زیرا کسی می تواند هنر هوش مصنوعی را با کلیک موس ایجاد کند. در مقاله‌ای توسط The Guardian، راب بیدولف، تصویرگر و نویسنده، اظهار داشت که «فشار دادن دکمه‌ای برای تولید یک تصویر یک فرآیند خلاقانه نیست» و هنر هوش مصنوعی برعکس آنچه او معتقد است هنر است. اینکه آیا این گفته درست است یا نه، به تعریف یک فرد از هنر بستگی دارد.

بررسی کننده واقعیت هوش مصنوعی

اگر به طور منظم از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنید، احتمالاً متوجه شده اید که حتی مدرن ترین چارچوب های هوش مصنوعی نیز از کامل بودن فاصله زیادی دارند. سرویس‌هایی مانند ChatGPT و Bard گاهی اوقات می‌توانند اطلاعات نادرستی ارائه دهند، چه به دلیل داده‌های آموزشی با کیفیت پایین یا توهم هوش مصنوعی.

به‌عنوان یک بررسی‌کننده واقعیت هوش مصنوعی، می‌توانید پاسخ‌های LLM را بررسی کنید و صحت آن‌ها را تعیین کنید و به توسعه‌دهندگان درک بهتری از توانایی ربات چت در ارائه اطلاعات واقعی بدهید. در حالی که یک حقیقت یاب برای مطالعه همان تفاوت های ظریف یک سیستم هوش مصنوعی که یک زمزمه کننده هوش مصنوعی انجام می دهد استخدام نمی شود، نقش آنها همچنان بسیار مهم است.

همچنین ممکن است توسط شرکتی که به سادگی از یک ابزار هوش مصنوعی مجزا برای نوشتن محتوا، دسترسی به اطلاعات و غیره استفاده می‌کند، به‌عنوان یک حقیقت‌سنجی هوش مصنوعی استخدام شوید. اطمینان از دقیق بودن داده‌هایی که LLM ارائه می‌کند می‌تواند اعتبار یک شرکت را ایجاد کند یا آن را از بین ببرد، بنابراین در چنین سناریویی مطمئناً یک حقیقت‌سنجی هوش مصنوعی مفید خواهد بود.

تجربه احساسی/طراح UX

طراحی تجربه احساسی تمایل دارد تحت عنصر UX (تجربه کاربر) توسعه نرم افزار قرار گیرد. UX بر نحوه دریافت یک سایت یا پلتفرم توسط کاربر معین تمرکز دارد. ظاهر بصری، قابلیت استفاده و زبان همگی می توانند در این فرآیند دخیل باشند.

با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق ابزارهای هوش مصنوعی از طریق یک وب سایت یا برنامه قابل دسترسی هستند، طراحی UX بسیار مهم است، زیرا در سطح رضایت کاربر نقش دارد.

طراحی UX بسته به نقش خاص شما می تواند از صرفاً زیبایی شناختی تا بسیار فنی متغیر باشد. درک اولیه زبان های برنامه نویسی رایج قطعا مفید است، اما بیشتر وقت یک طراح UX صرف انجام تحقیقات در مورد روانشناسی و رضایت کاربر، همکاری با طراحان رابط و حل مسائل رایج مبتنی بر UX می شود.

به عنوان مثال، یک طراح تجربه کاربری یا تجربه احساسی ممکن است نیاز به توسعه ایده‌ها یا نمونه اولیه یک ربات گفتگوی هوش مصنوعی عمومی داشته باشد. زبان مورد استفاده، ظاهر ابزار و سایر عناصر بصری همه توسط طراح در نظر گرفته می‌شوند و در طی آن با تیم توسعه نرم‌افزار چت می‌کنند تا ایده‌ها را به تصویر بکشند.

نقش های فروش یا بازاریابی

همانطور که در هر صنعت وجود دارد، فروش و بازاریابی برای بسیاری از شرکت‌های هوش مصنوعی نقش کلیدی دارد. خواه فروش محصولات رو در رو، نزدیک شدن به مشتریان آنلاین، ایجاد حضور آنلاین، یا تبلیغ ابزارها و خدمات در رسانه های اجتماعی باشد، نمایندگان فروش و بازاریابی هوش مصنوعی می توانند برای کسب و کاری که برای آن کار می کنند ارزشمند باشند.

به عنوان مثال، یک سرویس تصحیح هوش مصنوعی ممکن است بازاریابانی را استخدام کند تا حضور خود در رسانه های اجتماعی را افزایش داده و مشتریان جدید را جذب کند. این می تواند شامل تولید حلقه ها و پست ها، تجزیه و تحلیل تعامل کاربر، و زمان بندی آپلود باشد. اگر در یک ظرفیت فروش استخدام شده اید، دسترسی به مشتریان جدید، بستن قراردادها و مذاکره ممکن است دخیل باشد.

صنعت هوش مصنوعی فقط برای فناوران نیست

چه یک کدنویس مشتاق باشید، چه بازاریاب، یا کسی که به دنبال یک نقش جدید و خاص هستید، صنعت هوش مصنوعی ممکن است جایگاهی برای شما داشته باشد. حوزه هوش مصنوعی متنوع و دائماً در حال تغییر است و شما ممکن است برای چیزی که قبلاً هرگز به آن فکر نکرده اید مناسب باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT