شناسایی ایمیل جعلی پی پال

شناسایی ایمیل جعلی پی پال – آیا ایمیل پی پال واقعی است یا فیشینگ؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

چگونه می توانید ایمیل جعلی پی پال را شناسایی کنید؟ چگونه میتوان تایید کرد که ایمیل PayPal واقعی است؟ احتمال زیادی وجود دارد که پیام در واقع هرزنامه باشد.

پی پال یکی از محبوب ترین پلتفرم های پرداخت است. محبوبیت آن بخشی از جذابیت آن است. اگر می‌خواهید برای کسی پول بفرستید، پی پال پلتفرمی است که احتمالاً از آن استفاده می‌کنید.

متأسفانه محبوبیت پی پال آن را برای جرم و جنایت نیز به یکی از گزینه های اصلی تبدیل می کند. بسیاری از ایمیل های فیشینگ اکنون برای هدف دیگری جز سرقت اطلاعات حساب پی پال طراحی نشده‌اند.

بنابراین این ایمیل ها چگونه کار می‌کنند و مهم‌تر از آن، چگونه می‌توانید بفهمید که در حال خواندن چه پیامی هستید؟

ایمیل فیشینگ PayPal چیست؟

ایمیل های فیشینگ PayPal نوعی از ایمیل های اسپم هستند. آنها برای فریب افراد طراحی شده اند تا رمز عبور حساب PayPal خود را فاش کنند. آنها با این فکر که PayPal با آنها تماس می گیرد به این ایمیل ها عمل می‌کنند. اما وقتی دستورالعمل های چنین ایمیلی را دنبال می‌کنید، در واقع با شخص دیگری در ارتباط هستید.

PayPal یک انتخاب محبوب برای فیشینگ ایمیل است زیرا یک شرکت خدمات مالی است و بسیاری از مردم قبلا ایمیل های قانونی را از آنها دریافت می کنند.

ایمیل های فیشینگ پی پال چگونه کار می کنند؟

ایمیل های فیشینگ پی پال چگونه کار می کنند؟

ایمیل های فیشینگ پی پال چگونه کار می کنند؟

ایمیل فیشینگ PayPal معمولاً به شما می گوید که نوعی مشکل در حساب شما وجود دارد. واضح است که فرستنده نمی‌داند آخرین بار چه زمانی از حساب خود استفاده کرده اید، بنابراین معمولاً از یک عبارت عمومی استفاده می‌کنند. ممکن است ایمیل به شما بگوید که تلاشی مشکوک در ورود به سیستم یا نوع دیگری از فعالیت غیرعادی وجود داشته است.

ایمیل معمولاً شامل دلیلی برای اقدام شما نیز خواهد بود. به عنوان مثال، ممکن است بگوید تا زمانی که این کار را انجام ندهید حساب شما محدود خواهد بود.

برای تعمیر حساب خود، معمولاً از شما دعوت می شود تا با کلیک روی یک پیوند وارد حساب پی پال خود شوید. با این حال، هنگامی که روی پیوند کلیک می کنید، به یک وبسایت مخرب هدایت می شوید.

وبسایت مخرب تقریباً شبیه به وبسایت PayPal به نظر می‌رسد، اما وقتی می‌خواهید وارد شوید، رمز عبور شما به سرقت می‌رود. پس از آن میتوان از رمز عبور برای ورود به حساب کاربری و سرقت از شما استفاده کرد. مهاجمان نه تنها به موجودی پی پال شما، بلکه به کارت شما نیز دسترسی خواهند داشت.

گاهی اوقات، وبسایت مخرب اطلاعات اضافی را نیز درخواست می کند. به عنوان مثال، ممکن است از شما عکسی از هویت شما بخواهد تا حساب شما را تأیید کند. از جزئیات اضافی مانند این می‌توان برای سرقت هویت استفاده کرد.

حتی برخی از ایمیل های فیشینگ PayPal از شما می‌خواهند که نرم افزار را دانلود کنید. این نرم افزار معمولاً یک کی لاگر است که می تواند برای سرقت هر رمز عبوری که متعاقباً در دستگاه خود وارد می کنید استفاده شود.

شناسایی ایمیل جعلی پی پال: پول کجا می رود؟

بسیاری از کاربران بر این باورند که حساب PayPal آنها نسبتاً ایمن است زیرا محافظت در برابر کلاهبرداری را ارائه می دهد و فقط می‌توان از آن برای ارسال پول به سایر کاربران PayPal استفاده کرد.

متأسفانه، این مانع از سرقت نمی شود. مجرمان حساب های پی پال ناشناس ایجاد می کنند و به سادگی پول را قبل از بازیابی برداشت می کنند. آنها همچنین از حساب های پی پال دزدیده شده برای خرید محصولات گران قیمت استفاده می کنند که می توانند دوباره بفروشند.

این بدان معناست که اگرچه هک شدن حساب PayPal شما به اندازه هک شدن حساب بانکی شما بد نیست، اما تفاوت زیادی با آن ندارد.

نحوه تشخیص ایمیل فیشینگ پی پال

نحوه تشخیص ایمیل فیشینگ پی پال

نحوه تشخیص ایمیل فیشینگ پی پال

ایمیل‌های فیشینگ پی پال از تشخیص آسان تا کپی های تقریباً عالی را شامل می‌شود. صرف نظر از اینکه با کدام نوع سروکار دارید، در اینجا نحوه تشخیص تفاوت وجود دارد.

آدرس ایمیل را بررسی کنید

ساده ترین راه برای شناسایی یک ایمیل فیشینگ این است که آدرس ایمیل را با دقت نگاه کنید. هر ایمیل قانونی از پی پال به @PayPal.com ختم می شود.

کلاهبرداران از طیف وسیعی از ترفندها استفاده می کنند تا آدرس ایمیل خود را قانونی جلوه دهند، بنابراین بیشتر مراقب باشید.

به دنبال نام خود باشید

اگر کاربر PayPal هستید، واضح است که این شرکت اطلاعات شما را در پرونده دارد. به همین دلیل، آنها هرگز برای شما ایمیلی ارسال نمی کنند که با یک مقدمه عمومی مانند “آقای عزیز Dear Sir” شروع شود.

کلاهبرداران به سادگی این کار را انجام می دهند زیرا نمی دانند نام شما چیست. کارکنان پی پال از نام واقعی شما استفاده می کنند زیرا به نمایش قانونی بودن آنها کمک می کند.

توجه به این نکته مهم است که حذف نام شما نشانه هرزنامه است، اما درج آن همیشه نشانه مشروعیت نیست. اگر مجرمی آدرس ایمیل شما را داشته باشد، ممکن است اطلاعات بیشتری درباره شما از همان مکان دریافت کرده باشد.

به دنبال درخواست اطلاعات باشید

PayPal به خوبی می داند که کاربرانش اغلب هدف کلاهبرداری هستند. به همین دلیل، آنها هرگز از شما اطلاعات حساسی مانند رمز عبور خود را از طریق ایمیل نمی خواهند.

صرف نظر از اینکه یک ایمیل چقدر مشروع به نظر می رسد، اگر رمز عبور شما یا هر اطلاعات شخصی دیگری را بخواهد، باید نادیده گرفته شود. این توصیه همچنین در صورتی که کسی با شما تلفنی تماس بگیرد صدق می کند.

پیوست ها را دانلود نکنید

PayPal هرگز برای شما ایمیلی با پیوست ارسال نمی کند. پیوست ها ابزار محبوبی برای انتشار بدافزار هستند که اکثر شرکت های محترم به طور کامل از استفاده از آنها اجتناب می کنند.

همچنین باید به هر ایمیلی که از شما می خواهد هر چیزی را دانلود کنید مشکوک باشید.

به دنبال اشتباهات کوچک باشید

به دنبال اشتباهات کوچک باشید

به دنبال اشتباهات کوچک باشید

برخی از ایمیل های فیشینگ از زبان حرفه ای استفاده می‌کنند و تشخیص آنها از نظر ظاهری بسیار دشوار است. اکثریت، اما اشتباهات گویا خواهند داشت.

مراقب اشتباهات املایی، عبارت های غیرمعمول و قالب بندی ضعیف باشید. ایمیل های قانونی PayPal تصحیح شده و کاملاً قالب بندی شده‌اند، بنابراین هر نوع اشتباهی باید باعث شک شود.

روی URL های مخرب کلیک نکنید

اگر ایمیلی با یک پیوند در آن دریافت کردید، این به طور خودکار باعث نگرانی نمی‌شود. بسیاری از ایمیل های پی پال شامل نوعی پیوند به وبسایت خود هستند.

با این حال، یک راه آسان برای تشخیص تفاوت بین ایمیل های مخرب و قانونی PayPal این است که بررسی کنید پیوندها واقعاً به کجا منتهی می شوند.

برای بررسی مقصد پیوند، به سادگی متن را برجسته کنید، کلیک راست کنید و روی کپی آدرس پیوند کلیک کنید. سپس فقط آدرس را در مرورگر خود یا یک ویرایشگر متن قرار دهید، اما روی Enter کلیک نکنید.

اگر پیوند به دامنه ای غیر از PayPal.com منتهی شود، یک ایمیل فیشینگ است.

ایمیل هایی که در مورد آنها شک دارید نادیده بگیرید

فیشینگ پی پال موثر است زیرا اکثر کاربران PayPal برای حساب های خود ارزش قائل هستند. بنابراین، بسیاری به ایمیل های مشکوک که کاملاً در مورد آنها مطمئن نیستند پاسخ می دهند.

اگر چنین ایمیلی دریافت کردید، همیشه قبل از تعامل با حساب خود در یک تب یا مرورگر جداگانه وارد حساب کاربری خود شوید. نیازی به گفتن نیست که این کار را باید با تایپ آدرس به صورت دستی انجام دهید.

اگر واقعاً مشکلی در حساب شما وجود دارد، پیامی در مورد آن در آنجا دریافت خواهید کرد.

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT