شکست اتریوم توسط سولانا

شکست اتریوم توسط سولانا در صرافی های غیرمتمرکز

زمان مطالعه 2 دقیقه

آمارهای اخیر درباره عملکرد بازار در هفته گذشته، نشان می‌دهند که صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مبتنی بر سولانا (SOL)، از نظر حجم معاملات از پلتفرم‌های مبتنی بر اتریوم (ETH) پیشی گرفته‌اند. در این پست به بررسی شکست اتریوم توسط سولانا می پردزایم.

شکست اتریوم توسط سولانا

پلتفرم‌های DEX سولانا در روز گذشته با افزایش ۱۲.۸۷ درصدی، به حجم معاملات ۱.۴۴۷ میلیارد دلار دست یافته‌اند. این رقم، بر حجم معاملات ۱.۲۸۲ میلیارد دلاری ثبت‌شده توسط پلتفرم‌های معاملاتی اتریوم سایه انداخته است.

شکست اتریوم توسط سولانا

شکست اتریوم توسط سولانا

افزایش اخیر قیمت سولانا که همراه با انبوهی از ایردراپ‌ها بود، حجم DEX این بلاکچین لایه یک را به نقاط عطف جدیدی رسانده است. بر اساس داده‌ها، حجم DEX روزانه و هفتگی سولانا از اتریوم فراتر رفته است. در مقابل، حجم معاملات سولانا در صرافی‌های متمرکز (CEX) از اتریوم عقب‌تر است.
طی هفت روز گذشته، حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز سولانا ۱۰.۷۸۶ میلیارد دلار بوده که از ۹.۶۰۴ میلیارد دلار حجم هفتگی DEX اتریوم پیشی گرفته است. پلتفرم‌هایی غیرمتمرکزی که در این حجم‌ معاملات مشارکت قابل‌توجهی داشتند، عبارتند از؛ رادیوم (Raydium)، اورکا (Orca)، لیفینیتی (Lifinity)، فینیکس (Phoenix)، دریفت (Drift)، سابر (Saber) و چند صرافی دیگر.
بزرگترین جفت‌هاتی معاملاتی در رادیوم، بزرگترین DEX سولانا از نظر حجم، عبارتند از: ANALOS/SOL، WIF/SOL ،SILLY/SOL و SOL/USDC.

بخش قابل‌توجهی از حجم معاملات پروتکل DEX مبتنی بر سولانا در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ ثبت شد. این اقدام عمدتاً به ایردراپ‌های اخیر سولانا و افزایش قابل‌توجه ۴۰ درصدی قیمت SOL نسبت به هفته قبل، نسبت داده می‌شود. بر همین اساس، سولانا، در سال گذشته، رشد عظیم ۸۹۵ درصدی را در برابر دلار آمریکا از خود نشان داده است.
همچنین، آمارهای اخیر بر روند مهمی در بخش امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) تأکید دارد. در حالی که پروتکل‌های DEX اتریوم همچنان به قوت خود باقی مانده‌اند، حجم روزانه و آمار چشمگیر سولانا در طول هفته نشان‌ از یک تغییر اساسی در پویایی بازار DEX داشته و رشد روزافزون اکوسیستم سولانا را برجسته می‌کند.

news.bitcoin

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT