راه اندازی فروشگاه آنلاین

چگونه راه اندازی فروشگاه آنلاین در سال 2024

زمان مطالعه 24 دقیقه

راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین می‌تواند کاری دلهره‌آور باشد، اما با ابزارها و راهنمایی‌های مناسب، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودآور و سودآور نیز باشد. چه یک کارآفرین باتجربه باشید و چه تازه شروع به کار کرده اید، ایجاد یک فروشگاه آنلاین می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید. چگونه راه اندازی فروشگاه آنلاین در سال 2024  را در ادامه یاد بگیرید.

در این مقاله، نحوه راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، از انتخاب یک پلتفرم تجارت الکترونیک گرفته تا طراحی وب‌سایت و راه‌اندازی اولین محصول شما را راهنمایی می‌کنیم.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم

1. در مورد مخاطب هدف تصمیم بگیرید

مخاطب هدف گروهی از افرادی است که تلاش های مارکتینگ شما روی آنها متمرکز است. هنگام راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک، شناخت مخاطب ایده آل شما بسیار مهم است. این به شما کمک می کند تا مشتریان جدید را راحت تر پیدا کنید و خریداران علاقه مند را به وب سایت خود جذب کنید و در نتیجه نرخ تبدیل بالاتر و فروش بیشتر را به همراه داشته باشید.

بسته به اینکه چه محصولی را می‌خواهید بفروشید، می‌توانید مخاطبی با هر اندازه یا ویژگی ایجاد کنید. با این حال، سه دسته اصلی وجود دارد که باید به عنوان یک کارآفرین جدید تجارت الکترونیک به آنها نگاه کرد:

. جمعیت شناسی شامل ویژگی هایی مانند سن، جنسیت، شغل، تحصیلات و درآمد است.

. محل. گروه هایی که بازار را بر اساس موقعیت جغرافیایی تقسیم می کنند تا بتوانید به یک منطقه خاص خدمات بهتری ارائه دهید.

. منافع. مبتنی بر روان‌شناسی است و شامل نگرش‌ها، شخصیت، نظرات و سبک زندگی مخاطبان شما می‌شود.

از خود بپرسید: چه کسی محصول من را می خرد؟ آنها چگونه هستند؟ سنشون چنده این اطلاعات را در یک شخصیت خریدار جمع آوری کنید و آن را در طرح تجاری خود قرار دهید. وقتی کمپین های مارکتینگ و کپی وب سایت خود را ایجاد می کنید، آن را می خواهید. اگر محصولی ندارید، همچنان می توانید در بازار هدف محدود شوید و محصولی را حول آن بسازید.

2. یک ایده تجاری بیابید و محصولات خود را انتخاب کنید

یکی از بزرگترین چالش هایی که کارآفرینان با آن مواجه هستند، یافتن محصولات سودآور برای فروش است. ارائه ایده های محصول کمی دشوار است، اما اگر مخاطبی در ذهن دارید، یک قدم جلوتر هستید. خوشبختانه، فرصت‌های زیادی برای یافتن محصولاتی برای فروش وجود دارد، خواه در حال تولید، فروش مجدد یا دراپ شیپ باشید.

شما می توانید محصولات سودآور را برای فروش آنلاین به روش های مختلفی پیدا کنید:

. به علاقه مندان علاقه مند مراجعه کنید

. با علاقه شخصی خود بروید

. زودتر از روندها سرمایه گذاری کنید

. به آنچه در بازارهای آنلاین ترند است نگاه کنید

3. یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید

وقتی در حال یادگیری نحوه راه اندازی یک فروشگاه آنلاین هستید، یکی از بزرگترین تصمیمات این است که از کدام پلتفرم استفاده کنید. یک پلتفرم تجارت الکترونیک به شما امکان می دهد تجربه فروشگاه آنلاین بسازید و شروع کنید، فروش داشته باشید و سفارشات را انجام دهید.

هنگامی که به نحوه ساخت یک وب سایت برای فروش آنلاین فکر می کنید، به پلتفرم تجارت الکترونیک خود به عنوان مرکز کنترل کل تجارت خود فکر کنید، همه چیز از موجودی تا مارکتینگ را کنترل می کند، همه ابزارهایی را که برای فروش آنلاین نیاز دارید و پشتیبانی مشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

ویژگی های کلیدی که باید در یک پلتفرم تجارت الکترونیک جستجو کنید عبارتند از:

. قابلیت استفاده استفاده از نرم افزار تجارت الکترونیک شما باید آسان باشد. به دنبال ابزاری بگردید که بصری باشد و از یک فروشگاه ساز آنلاین بکشید و رها کنید تا به راحتی فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید.

. پشتیبانی مشتری در دسترس به دنبال پلتفرمی باشید که تمام راه را پشتیبانی می کند.

. تسویه حساب بدون اصطکاک. پرداخت ساده برای فروش بسیار مهم است. یک پلتفرم تجارت الکترونیک پیدا کنید که خرید محصولات شما را برای خریداران آسان کند.

. هاستینگ وب. برای اینکه افراد به فروشگاه آنلاین شما دسترسی داشته باشند به میزبانی وب نیاز دارید. برخی از نرم افزارهای تجارت الکترونیک میزبانی وب را به صورت داخلی ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر از شما می خواهند از یک راه حل شخص ثالث استفاده کنید.

هنگام انتخاب نرم افزار تجارت الکترونیک، نیازهای فعلی و آینده خود را در نظر بگیرید. برخی از پلتفرم ها ممکن است بهترین راه حل برای امروز باشند، اما پلتفرم قدرتمندی مانند Shopify می تواند شما را به سرعت شروع کند و از رشد آینده شما پشتیبانی کند.

4. ساختار کسب و کار خود را مشخص کنید

شما تمام قسمت های سرگرم کننده راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را به پایان رسانده اید: انتخاب نام، ساخت سایت، یافتن محصولات، نوشتن توضیحات محصول. اما قبل از راه اندازی، می خواهید تجارت جدید خود را قانونی کنید.

در حالی که این کار لذت بخش ترین شغل نیست، ترکیب کسب و کار شما ضروری است. یک نهاد حقوقی به رسمیت شناخته شده توسط دولت از دارایی های شخصی شما در صورت بروز مشکل محافظت می کند. همچنین به شما کمک می کند:

. به طور بالقوه صورتحساب مالیاتی کمتری دریافت کنید

. تامین مالی کسب و کار را راحت تر تضمین کنید

. برنامه های بازنشستگی ایجاد کنید

. رتبه اعتباری را از امتیاز شخصی خود جدا کنید

ساختارهای تجاری رایج برای صاحبان مشاغل جدید عبارتند از:

. مالکیت یگانه. یک تجارت غیرشرکتی بدون تمایز قانونی بین شرکت و فردی که آن را اداره می کند. به عنوان یک کسب و کار غیر کارفرمایی واجد شرایط است و ساده ترین راه برای راه اندازی و مدیریت است.

. شراکت. یک کسب و کار با دو یا چند مالک. هر مالک از طریق منابع مالی، دارایی، نیروی کار یا مهارت به کسب و کار کمک می کند. شرکا مسئولیت و سود را به اشتراک می گذارند.

. شرکت با مسئولیت محدود (LLC). یک ساختار تجاری ترکیبی که مشارکت را با حفاظت از مسئولیت موجود در شرکت ها ترکیب می کند.

5. برند خود را طراحی کنید

قبل از شروع طراحی وب سایت تجارت الکترونیک خود، باید برندسازی را در نظر بگیرید. هویت برند ایجاد کنید و دارایی های برند را برای استفاده در فروشگاه آنلاین خود و در کانال های دیگر توسعه دهید. مطمئن شوید که عناصر زیر را برای اتصال به طراحی فروشگاه خود ایجاد کرده اید.

قبل از اینکه Verve فروشگاه آنلاین خود را طراحی کند، انتخاب های عمدی در مورد فونت ها، رنگ ها، طراحی لوگو، لحن صدا و سایر عناصر زیبایی شناختی انجام داد تا از ثبات در برندسازی در ویژگی های خود اطمینان حاصل کند:

ارزش ها و ماموریت برند

قبل از طراحی دارایی های برند مانند لوگو یا پالت رنگ، تصمیم بگیرید که برند شما چیست، هدف شما، پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما، و وعده برند شما به مشتریان. این تصمیمات به شکل دادن ظاهر بصری و احساس برند شما کمک می کند.

نام کسب و کار

نام تجاری را انتخاب کنید که نشان دهنده نام تجاری شما باشد، خواه نام خود شما باشد، یا یک کلمه ساخته شده، یا توصیف تحت اللفظی چیزی که می فروشید. اگر گیج شده‌اید، مولد نام دامنه رایگان Shopify را امتحان کنید و ایده‌های خود را از طریق ابزاری مانند Namechk اجرا کنید تا ببینید آیا ایده‌های نام کسب‌وکار شما در شبکه اجتماعی و به‌عنوان دامنه در دسترس هستند یا خیر.

لوگو

چه با یک طراح کار کنید یا لوگوی خود را طراحی کنید، این دارایی است که نشان دهنده برند شما در سطوح مختلف، از فروشگاه آنلاین تا بسته بندی شما خواهد بود. در مورد آنچه که می‌خواهید برندتان نشان دهد، از جمله مأموریت، ارزش‌ها و لحن شما، شفاف باشید، زیرا این موارد به طراح کمک می‌کند تا ظاهر شما را ثابت کند.

عکس های سبک زندگی و محصول

عکاسی از محصول تمیز به شما کمک می‌کند تا بهترین کار را انجام دهید. اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید با دوربین گوشی هوشمند خود عکس‌های محصول خود را بگیرید و تا زمانی که بتوانید عکس‌های سبک زندگی سفارشی خود را بگیرید، از عکس‌های استوک رایگان استفاده کنید.

6. وب سایت تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کنید

اکنون شما آماده شروع ساخت سایت تجارت الکترونیک خود هستید. این مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید که تمام وظایف موجود در چک لیست تجارت الکترونیک خود را قبل از راه اندازی کامل کرده اید.

1. محصولات خود را اضافه کنید

در پلتفرم تجارت الکترونیک خود، به بخش «افزودن محصول» بروید. در اینجا، تمام محتوا، دارایی ها و جزئیات مربوط به محصول خود را اضافه می کنید.

نوشتن عناوین و توضیحات محصول

عنوان محصول شما باید مشخص کند که محصول چیست. این همان چیزی است که مشتریان هنگام مرور فروشگاه شما می بینند و به آنها کمک می کند آنچه را که در کاتالوگ شما به دنبال آن هستند پیدا کنند. سعی کنید آن را کوتاه نگه دارید و از توضیحات یا انواع محصول خود برای ارائه سایر اطلاعات خاص یا گزینه های محصول، مانند رنگ ها یا اندازه ها استفاده کنید.

توضیحات محصول محصول شما را توصیف و به فروش می رساند. هنگام نوشتن آنها، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

. بدانید با چه کسی صحبت می کنید در مورد آنچه مشتری شما باید بداند تا از خرید محصول شما اطمینان داشته باشد فکر کنید و سعی کنید آن را در توضیحات خود بیان کنید.

. مشوق ها را برجسته کنید در نظر بگیرید که چه ویژگی‌ها، مزایا و پیشنهادهایی واقعاً مهم هستند – و کرک را کاهش دهید. بسیاری از فروشگاه‌ها متن و آیکون‌ها را با هم ترکیب می‌کنند تا به سرعت این نکات فروش را در صفحات محصول خود به اشتراک بگذارند.

. سوالات یا اعتراضات رایج را پیش بینی کنید. چه چیزی ممکن است مشتری را برای خرید تردید کند؟ آیا از خرید سایز اشتباه می ترسند؟ آیا آنها به اطلاعات حساسیت زا نیاز دارند؟

. اسکن متن خود را آسان کنید. خواندن توضیحات خود را با پاراگراف‌های کوتاه، نقاط گلوله، عنوان‌های فرعی، متن پررنگ و غیره آسان‌تر کنید. یا از پیمایش تودرتو برای سازماندهی اطلاعات در برگه‌ها استفاده کنید.

. به مشتریان کمک کنید تا خود را در استفاده از محصول شما ببینند. مشتریان نمی توانند محصولات شما را بچشند، احساس کنند، لمس کنند یا امتحان کنند. موادی را که استفاده می کنید فهرست کنید، یک نمودار اندازه و غیره قرار دهید.

در این مثال، برند مراقبت از پوست فرانک بادی از توضیحات محصول خود برای صحبت در مورد فواید و مواد تشکیل دهنده محصول استفاده می کند و در عین حال لحن صدای برند را نیز حفظ می کند:

آپلود عکس های محصول یا رسانه های دیگر

در اکثر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، می‌توانید رسانه‌های بصری را آپلود کنید که به شما کمک می‌کند جزئیات غنی‌تری درباره محصولات خود به اشتراک بگذارید: عکس‌ها، GIF، ویدیوها یا حتی مدل‌های سه بعدی.

ارائه همه تفاوت را ایجاد می کند. به مشتریان کمک کنید تصور کنند مالک محصول شما هستند. به آنها کمک کنید آن را در عمل ببینند یا با افتخار در فضای خود نمایش داده شوند. در اینجا چند نکته قابل یادآوری است:

. از عکس های با کیفیت استفاده کنید. از تصاویر تار، کم نور یا با وضوح پایین اجتناب کنید.

. همان نسبت تصویر را حفظ کنید. نسبت تصویر ثابت تضمین می کند که همه عکس های شما به یک اندازه ظاهر شوند. هنگامی که فروشگاه آنلاین خود را ایجاد می کنید، ظاهری تمیزتر و حرفه ای تر ایجاد می کند.

. از ابزارهایی که دارید استفاده کنید. اگر بودجه‌تان کم است، بسیاری از گوشی‌های هوشمند می‌توانند عکس‌های باکیفیت از محصول بگیرند. از ابزارهای رایگان ویرایش عکس برای لمس آنها استفاده کنید.

. جزئیات لازم را اضافه کنید متن جایگزین را برای دسترسی ویرایش کنید (عکس خود را به صورت بصری توصیف کنید تا برای صفحه‌خوان‌ها قابل دسترسی باشد).

ReFramed در صفحات محصول خود از چندین عکس تمیز محصول در پس‌زمینه‌های ساده استفاده می‌کند تا تمام جزئیات را بدون حواس‌پرتی نشان دهد:

در پایین‌تر از صفحه، مشتریان می‌توانند عکس‌های سبک زندگی را ببینند که به آنها کمک می‌کند چارچوب‌های تخت این برند را در چارچوب زندگی خود تصور کنند:

تعیین قیمت

چندین متغیر می توانند بر نحوه قیمت گذاری محصولات شما تأثیر بگذارند، مانند هزینه های حمل و نقل، مواد اولیه، سربار مانند اجاره یا کارمندان، هزینه زمان و شاید مهمتر از همه، کیفیت درک شده از محصولات شما.

همیشه می‌توانید پس از شروع مارکتینگ، قیمت‌های خود را بر اساس آموخته‌های خود مجدداً بررسی کرده و تنظیم کنید. ممکن است متوجه شوید که مشتریان در واقع مایلند برای محصولات شما هزینه بیشتری بپردازند، یا ممکن است راه های خلاقانه ای برای کاهش هزینه ها و افزایش میانگین ارزش هر سفارشی که دریافت می کنید، بیابید.

در حالی که برخی استثناها وجود دارد، مشاغلی که کالاها و خدمات می فروشند باید هر بار که شخصی از آنها سفارش می دهد مالیات دریافت کنند، بنابراین مطمئن شوید که تنظیمات مالیاتی خود را پیکربندی کنید.

مدیریت موجودی خود

بسته به مدل کسب و کارتان، ممکن است نیاز به ردیابی، ذخیره و مدیریت موجودی داشته باشید. برخی از استثنائات عبارتند از dropshipping و فروشگاه های آنلاین چاپ بر اساس تقاضا. هنگام ساخت فروشگاه آنلاین خود، می توانید از ویژگی ها یا پلت فرم تجارت الکترونیک خود (و برنامه های شخص ثالث) برای کمک به شما استفاده کنید.

برخی از اصطلاحاتی که ممکن است در ادمین فروشگاه آنلاین خود با آنها مواجه شوید:

. SKU. واحد نگهداری سهام (SKU) برای ردیابی و مدیریت موجودی شما برای محصولات و انواع خاص استفاده می شود. یک سیستم سازگار با استفاده از اعداد یا حروف ایجاد کنید که تشخیص دقیق مورد را در یک نگاه برای شما آسان می کند.

. بارکد. بارکدها (UPC، GTIN، و غیره) معمولاً برای فروش مجدد محصولات استفاده می‌شوند یا در نهایت می‌خواهید برای مدیریت موجودی آسان‌تر، بارکدهای قابل اسکن را به اقلام خود اضافه کنید.

. تعداد. این مقدار از یک محصول خاص را در دست دارید. اگر چندین مکان دارید که موجودی را در خود نگه می‌دارد و آنها را در Shopify تنظیم کرده‌اید، در اینجا نمایش داده می‌شوند.

تنظیم جزئیات حمل و نقل

در بخش حمل و نقل مدیر فروشگاه آنلاین خود، جزئیاتی را وارد می‌کنید که به طور خودکار نرخ حمل و نقل را محاسبه می‌کند و برچسب‌های مناسب حمل و نقل را برای هر سفارش چاپ می‌کند. تنظیم هزینه‌های حمل و نقل واقعی و گزینه‌هایی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید، بعداً در این آموزش آمده است.

افزودن گزینه های محصول

اگر محصول شما با انواع مختلفی مانند اندازه یا رنگ عرضه می شود، به جای اینکه هر کدام را به عنوان محصول خود اضافه کنید، می توانید به سادگی آنها را به عنوان انواع همان محصول اضافه کنید. هر گزینه می تواند تصویر، قیمت، موجودی ردیابی شده و تنظیمات فردی مربوط به خود را داشته باشد.

حتی می‌توانید گزینه‌های خود را بیشتر بررسی کنید، برای مثال، رنگ‌های متعددی را ارائه دهید که هر کدام در اندازه‌های متفاوتی هستند. در این مثال از LNDR، یک جفت شلوار ورزشی آن دارای انواع لایه لایه برای اندازه، طول و رنگ است:

سازماندهی و برچسب گذاری محصولات شما

پلتفرم تجارت الکترونیک شما زمینه های دیگری را در صفحه ساز محصول ارائه می دهد تا به شما در سازماندهی بهتر کاتالوگ کمک کند. در Shopify، برخی از زمینه ها عبارتند از:

. در دسترس بودن محصول. محصول خود را روی «در دسترس» تنظیم کنید (بعداً می‌توانید کانال‌های فروش را روشن و خاموش کنید).

. نوع محصول. این یک دسته محصول است که می توانید برای شناسایی برخی محصولات (به عنوان مثال، تی شرت) استفاده کنید.

. فروشنده. این سازنده، عمده‌فروش، یا فروشنده شخص ثالث محصول (در صورت وجود) است. شما می توانید لیست محصولات خود را بر اساس فروشنده فیلتر کنید، که می تواند موجودی سفارش را سرعت بخشد.

. برچسب ها برچسب ها کلمات کلیدی هستند که می توانید با محصول خود مرتبط کنید. می‌توانید چندین برچسب به یک محصول اضافه کنید تا به مشتریان کمک کنید آن را از طریق نوار جستجوی فروشگاه آنلاین خود پیدا کنند.

. مجموعه ها. مجموعه ها مهم هستند. آنها به شما اجازه می دهند محصولات خود را برای اهداف و مخاطبان خاص سازماندهی و مدیریت کنید.

گروه بندی محصولات خود در مجموعه ها

مجموعه‌ها را می‌توان برای گزینش محصولات برای هدف قرار دادن مخاطب خاص، موضوع یا دسته‌بندی محصول ایجاد کرد. سازماندهی محصولات به این روش می تواند به شما کمک کند تا محصولات را بر اساس رویداد یا فصل در صفحه خود نشان دهید، مانند برجسته کردن آب نبات قبل از هالووین، یا ایجاد تغییراتی در گروهی از محصولات مانند قرار دادن کل مجموعه در فروش.

مهمتر از همه، مجموعه ها به ناوبری کمک می کنند و اغلب در منوی اصلی یا پیمایش بالای یک فروشگاه آنلاین ظاهر می شوند. این مثال از Cocofloss مجموعه‌ها را بر اساس محبوبیت (پرفروش‌ترین)، نوع (Cocofloss) و مخاطب (کودکان) نشان می‌دهد:

تنظیم جزئیات لیست موتور جستجو

شما می توانید با استفاده از بهترین شیوه های سئو برای نوشتن عنوان صفحه، توضیحات صفحه و URL برای نمایش صفحه محصول خود، قابلیت کشف محصولات خود را از طریق موتورهای جستجو مانند Google بهبود بخشید.

اگر می دانید مشتری هدف شما از چه کلمات کلیدی برای جستجوی محصولاتی مانند محصولات شما استفاده می کند، می توانید آنها را در این زمینه ها به کار ببرید تا شانس رتبه بندی خود را در نتایج جستجو افزایش دهید.

برای مثال بالا، در اینجا نحوه مشاهده فهرست موتور جستجو برای دو محصول Cocofloss آمده است:

2. صفحات کلیدی برای فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید

جدا از صفحات محصول، چند صفحه حیاتی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین شما وجود دارد. این صفحات به ایجاد اعتماد کمک می کنند، داستان برند شما را بیان می کنند، به سوالات رایج پاسخ می دهند و به مشتریان اطلاع می دهند که چگونه با شما ارتباط برقرار کنند. این شامل:

. صفحه تماس

. صفحه درباره

. صفحه پرسش و پاسخ

. صفحات خط مشی

درباره صفحه

صفحات درباره روشی عالی برای پذیرش “کوچک” در “کسب و کار کوچک” و جلب اعتماد به عنوان یک تاجر جدید در حالی که فروشگاه آنلاین خود را ایجاد می کنید. می‌توانید ویدیویی برای معرفی خود به‌عنوان بنیان‌گذار، پیوندهایی به جوایز و اشاره‌های مطبوعاتی، تصاویری که زنجیره تأمین شما را توضیح می‌دهند، یا هر چیزی که به این صفحه کمک می‌کند به مشتریانتان بگوید که شما کی هستید و در مورد چه چیزی هستید، داشته باشید.

صفحه تماس

صفحه تماس شما همان چیزی است که مشتریان برای پرسیدن سوال یا دریافت پشتیبانی به دنبال آن هستند. آدرس فیزیکی، شماره تلفن، آدرس ایمیل، فرم تماس و ساعات پشتیبانی مشتری، همگی اطلاعات مفیدی هستند که باید گنجانده شوند. همچنین برنامه‌های چت زنده وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را نصب کنید تا پشتیبانی را حتی بیشتر در دسترس خریداران قرار دهید.

صفحات سیاست

صفحات خط مشی یک روش استاندارد برای مشاغل آنلاین هستند. آنها به مشتریان شما مکانی می دهند تا بفهمند شما چگونه تجارت خود را انجام می دهید و از شما چه انتظاری دارند. آنها همچنین به محافظت از شما در صورت اختلاف مشتری کمک می کنند. این شامل:

. سیاست بازگشت. سیاست شما در مورد بازگشت و مبادله چیست؟ یک سیاست بازگشت سخاوتمندانه می تواند به مشتریان کمک کند تا با اطمینان از شما خرید کنند.

. سیاست حفظ حریم خصوصی. سیاست حفظ حریم خصوصی نحوه جمع آوری اطلاعات مشتریان خود را توضیح می دهد.

. شرایط استفاده از خدمات. خط مشی شرایط خدمات شما توافق نامه ای است بین شما و مشتریانتان که نحوه فعالیت شما و حقوقی را که برای خود محفوظ می دارید مشخص می کند.

. سیاست حمل و نقل یک خط مشی حمل و نقل به شما کمک می کند تا انتظارات مشتری را در مورد هزینه های حمل و نقل، زمان ساخت و سرعت تحویل برای مناطقی که به آنها ارسال می کنید تنظیم کنید.

نکته: دقیقاً همانطور که برای صفحات محصول انجام دادید، جزئیات فهرست موتورهای جستجو را برای صفحات خود بر اساس آنچه می خواهید URL باشد و نحوه نمایش صفحه در نتایج موتورهای جستجو سفارشی کنید.

3. یک فروشگاه اینترنتی کاملا سفارشی ایجاد کنید

اکنون که فروشگاه تجارت الکترونیک شما دارای برخی از محصولات و محتوا است، می توانید طراحی کلی آن را سفارشی کنید (و ببینید این تغییرات در صفحات مختلف چگونه به نظر می رسند).

انتخاب موضوع تجارت الکترونیک

اولین قدم این است که یک موضوع را انتخاب کنید: یک الگوی تجارت الکترونیک که می توانید از آن به عنوان نقطه شروع طراحی در حین ایجاد فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید. اکثر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مجموعه‌ای از تم‌ها دارند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. به عنوان مثال، فروشگاه تم Shopify خانه تم های رایگان و پولی است که هر کدام مجموعه ای از سبک ها و ویژگی های خاص خود را دارند:

در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام انتخاب تم عالی برای ساخت فروشگاه خود در نظر بگیرید:

. تم ها را بر اساس اندازه کسب و کار، اندازه کاتالوگ، حجم سفارشات، صنعت و نوع محصول خود فیلتر کنید. به عنوان مثال، برخی از تم ها برای فروشگاه های مد مناسب تر هستند، در حالی که برخی دیگر برای مشاغل با حجم بالا طراحی شده اند.

. در نظر بگیرید که آیا موضوعی که به آن نگاه می‌کنید دارای ویژگی‌های داخلی است که نیاز دارید، مانند نوار جستجویی که درخواست‌ها را به‌طور خودکار تکمیل می‌کند یا بخشی که اشاره‌های مطبوعاتی را نمایش می‌دهد.

. موضوعی را بر اساس رنگ یا فونت انتخاب نکنید. اینها همه چیزهایی هستند که می توانید بعداً سفارشی کنید.

طراحی صفحه اصلی شما

هنگام تعیین طراحی صفحه اصلی خود، به اهدافی که یک صفحه اصلی باید انجام دهد فکر کنید و نحوه اعمال آنها را در تجارت خاص خود تعیین کنید:

. بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می کنند را در اولویت قرار دهید و به آنها کمک کنید تا به سرعت بفهمند تجارت شما چیست و چه چیزی می فروشید.

. پذیرایی از بازدیدکنندگان بازگشتی و رفتن آنها به محصولات و صفحات مورد نظرشان را آسان کنید.

. سعی کنید با هر طومار به محصولات خود علاقه ایجاد کنید و به تجارت خود اعتماد کنید.

. مسیرهای روشنی را برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید تا بر اساس قصد خریدشان طی کنند. از بهم ریختگی پرهیز کنید.

. صفحه اصلی خود را با این فرض طراحی کنید که بسیاری از بازدیدکنندگان شما آن را در دستگاه های تلفن همراه خود مرور می کنند.

این صفحه اصلی نامرتب آلبردز، عکس‌های سبک زندگی تمام عرض و مسیری روشن برای خرید دو مجموعه اصلی برند را در اولویت قرار می‌دهد:

سفارشی کردن منوهای ناوبری

سه شکل اصلی ناوبری وجود دارد که می توانید برای فروشگاه آنلاین خود راه اندازی کنید:

. ناوبری اصلی این منوی بالایی است که در آن می توانید مسیرهای پیمایش اصلی را که می خواهید به مشتریان ارائه دهید اولویت بندی کنید.

. پیمایش پاورقی. این جایی است که شما لینک هایی را به صفحات غیر ضروری نگه می دارید که ممکن است توجه بازدیدکنندگان جدید را پرت کنند، اما همچنان باید برای کسانی که نیاز به یافتن آنها دارند در دسترس باشد.

. جستجو کردن. می‌توانید نوار جستجو را در هدر فعال کنید تا به بازدیدکنندگان کمک کند مستقیماً به آنچه که به دنبال آن هستند حرکت کنند.

شما نمی خواهید از همان ابتدا مردم را با گزینه های زیاد غرق کنید. درعوض، می‌توانید ناوبری خود را به گونه‌ای سازماندهی کنید که اقداماتی را که می‌خواهید بازدیدکنندگان انجام دهند-البته با تمرکز بر خرید، اولویت‌بندی کنید.

تنظیم رنگ های برند، تایپوگرافی و سایر عناصر طراحی

رنگ‌ها و تایپوگرافی نقش مهمی در هویت بصری برند شما بازی می‌کنند و باید در هنگام ساختن برند و فروشگاه آنلاین خود مورد توجه قرار گیرند.

حتی اگر طراح نیستید، باز هم می‌توانید فروشگاه خود را بسازید و فونت‌ها و رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با استفاده از نکات زیر احساس خوبی دارید:

. اکثر تم ها به شما اجازه می دهند رنگ ها و فونت ها را سفارشی کنید. از دستورالعمل های برند یا راهنمای سبک خود استفاده کنید.

. طراحی روانشناختی و اینکه رنگ های مختلف چه احساسی در افراد ایجاد می کند را در نظر بگیرید.

. از کنتراست برای برجسته کردن ویژگی های مهم صفحه اصلی خود مانند دکمه ها استفاده کنید.

. سعی کنید دو فونت (حداکثر سه قلم) را برای استفاده در فروشگاه خود انتخاب کنید.

. فونت بدنه‌ای را انتخاب کنید که خواندن آن آسان باشد (فونت‌های بدون سری مانند Helvetica معمولاً اسکن کردن بر روی صفحه‌نمایش آسان‌تر است).

. لوگوی خود را به مکان های مناسب در سراسر سایت از جمله فاویکون اضافه کنید.

در این مثال از «Then I Met You»، صفحه اصلی برند دارای فونت‌های محدودی است که به راحتی قابل خواندن هستند، یک پالت رنگی که آرامش و مراقبت از خود را تداعی می‌کند، و عناصر مارکی مانند لوگوی صفحه و بسته‌بندی محصول:

سفارشی کردن تسویه حساب

سفارشی کردن تسویه‌حساب فروشگاه آنلاین شما به معنای تنظیم تنظیمات، پیام‌رسانی و سایر جزئیات است که جریان پرداخت را برای مشتریان دیکته می‌کند و به شما در پذیرش پرداخت‌های آنلاین کمک می‌کند. برخی از گزینه های موجود در اکثر سیستم عامل های تجارت الکترونیک عبارتند از:

. تماس با مشتری. می‌توانید به مشتریان اجازه دهید پس از ثبت سفارش (ایمیل یا پیامک) نحوه ارتباط با شما را انتخاب کنند.

. گزینه های فرم در اینجا می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا اطلاعات اضافی مانند نام یا نام شرکت پنهان، اختیاری یا در هنگام تسویه‌حساب مورد نیاز است یا خیر.

. پردازش سفارش. می‌توانید گزینه‌هایی برای ساده‌سازی فرآیند سفارش یا اضافه کردن یک مرحله تأیید اضافی پیدا کنید.

. صندوق های متروکه وقتی مشتری به تسویه حساب شما می رسد و تصمیم می گیرد خرید خود را تکمیل نکند، می توانید یک ایمیل یادآوری خودکار برای این خریداران تنظیم کنید.

. اکانت های مشتری می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید مشتریان در هنگام پرداخت حساب ایجاد کنند یا خیر. اگر یک فروشگاه عمده فروشی یا فقط برای اعضا دارید، این می تواند مفید باشد.

مشتریان در وب‌سایت ban.do می‌توانند قبل از خرید، به عنوان مهمان چک کنند، وارد سیستم شوند یا حسابی ایجاد کنند:

نکته: وقتی شک دارید، انتخاب هایی را اولویت بندی کنید که اصطکاک چک کردن را برای اکثر مشتریان شما کاهش می دهد.

4. تنظیمات حمل و نقل را ایجاد کنید

حمل و نقل می تواند یکی از پیچیده ترین ملاحظات مربوط به اجرای یک وب سایت تجارت الکترونیک باشد. بین وزن محصول، هزینه های بسته بندی، مقصد حمل و نقل، نرخ حامل و سود بالقوه شما در هر سفارش، متغیرهای زیادی وجود دارد که می توانید به آن دستکاری کنید.

بسته به نیازهای منحصر به فرد کسب و کارتان، یک استراتژی حمل و نقل (یا چند بسته) را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. برخی از این موارد عبارتند از:

ارائه ارسال رایگان. این می‌تواند انگیزه‌ای برای مشتریان باشد تا از شما خرید کنند، خواه برای محصولات خاص، حداقل سفارش‌ها یا مناطقی از جهان اعمال شود.

شارژ نرخ‌های حامل در زمان واقعی. بسیاری از پلتفرم‌ها در زمان واقعی با شرکت‌هایی مانند USPS و Canada Post ادغام می‌شوند تا گزینه‌های حمل و نقل و قیمت‌گذاری زنده را ایجاد کنند.

شارژ نرخ ثابت. حمل و نقل با نرخ ثابت زمانی بهترین کار را انجام می دهد که محصولات شما اندازه و وزن مشابهی داشته باشند و پیش بینی هزینه های حمل و نقل واقعی را آسان تر می کند.

ارائه تحویل / تحویل محلی همچنین می‌توانید به مشتریان محلی این گزینه را بدهید که سفارش آنلاین خود را در یکی از مکان‌های شما تحویل بگیرند، تنظیمات اعلان خاص، دستورالعمل‌های تحویل و جزئیات دیگر را برای هر مکان تنظیم کنند.

در تنظیمات حمل و نقل پلتفرم تجارت الکترونیک خود، مناطق حمل و نقل (محل ارسال و روش‌های تحویل در دسترس) و نرخ‌های ارسال مشروط (به عنوان مثال برای بسته‌بندی چند کالا یا ارسال اقلام دارای اضافه وزن) را نیز تعیین می‌کنید.

در این مثال از سایت تجارت الکترونیک Momofuku، از مشتریان خواسته می‌شود برای رسیدن به آستانه ارسال رایگان، بیشتر هزینه کنند:

5. مالیات را تنظیم کنید

به عنوان یک تجارت که کالا یا خدمات می فروشد، احتمالاً باید هر بار که شخصی از فروشگاه شما سفارش می دهد، مالیات جمع آوری کنید تا به دولت ارسال کنید. برخی استثنائات اعمال می‌شود، مانند کالاهای دیجیتال در بسیاری از حوزه‌های قضایی، یا برای کسب‌وکارهایی که زیر یک آستانه خاص درآمد ایجاد می‌کنند.

در صورت نیاز به جمع آوری و پرداخت مالیات، حتماً تنظیمات را در ادمین فروشگاه آنلاین خود تنظیم کنید. بسته به اینکه آیا تجارت می کنید، ممکن است نیاز باشد که مالیات ها را بر اساس منطقه تعیین کنید.

توجه: اگر در مورد وضعیت مالیاتی خود مطمئن نیستید، با یک حسابدار یا متخصص مالیات مشورت کنید.

7. یک درگاه پرداخت را وصل کنید

مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد روش های پرداخت فروشگاه شما و نحوه پرداخت شما به عنوان مالک فروشگاه است. صدها درگاه پرداخت برای انتخاب وجود دارد و برخی از پلتفرم‌ها مانند Shopify دروازه‌های مخصوص به خود را دارند که با کاهش یا حذف کارمزد تراکنش‌ها به صرفه‌جویی در هزینه شما کمک می‌کنند.

هنگامی که یک دروازه را انتخاب کردید، همچنین:

. گزینه های پرداخت را انتخاب کنید تصمیم بگیرید که به مشتریان اجازه استفاده از چه روش های پرداخت را می دهید. این می تواند شامل کارت های اعتباری، گزینه های پرداخت سریع با یک کلیک مانند Apple Pay و Shop Pay یا خدماتی مانند PayPal باشد.

. فروش در چند ارز. اگر در سطح بین المللی می فروشید، یک انتخابگر ارز را فعال کنید تا به طور خودکار قیمت های شما را به ارز مشتری تبدیل کند.

. برنامه پرداخت خود را تنظیم کنید. شما می توانید پرداخت خود را روزانه، هفتگی یا ماهانه دریافت کنید – همه اینها در مورد جریان نقدی شما به ترجیحات شما بستگی دارد.

. اقدامات اضافی پیشگیری از کلاهبرداری را تغییر دهید. این موارد شامل نیاز به تأیید CVV یا کد پستی/پستی برای افزودن یک لایه امنیتی اضافی است.

. نحوه نمایش خود را در صورت‌حساب‌های بانکی مشتری خود سفارشی کنید. این به آنها کمک می کند تا خرید را به فروشگاه آنلاین شما متصل کنند.

8. فروشگاه خود را برای راه اندازی آماده کنید

چند مرحله اضافی برای اطمینان از حرفه ای بودن فروشگاه شما و آماده پذیرش مشتریان وجود دارد. این شامل:

1 افزودن دامنه سفارشی

2 نصب کانال های فروش مربوطه

3 سفارشی کردن نوتیفیکیشن‌های ایمیل/پیامک

افزودن دامنه سفارشی

خرید دامنه مانند ادعای زمین در وب است. به همین دلیل است که به آن “آدرس وب” می گویند.

یک دامنه سفارشی یک URL کاملاً مارک است که جایگزین URL پیش فرضی است که بر اساس نام فروشگاهی که در هنگام راه اندازی انتخاب کرده اید ایجاد شده است. به تنظیمات فروشگاه خود بروید و دامنه خود را با دامنه ای که در ابتدای این مراحل خریداری کرده اید به روز کنید یا از ارائه دهنده تجارت الکترونیک خود یکی بخرید.

نصب کانال های فروش مربوطه

علاوه بر فروشگاه آنلاین خود، کانال های فروش دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای فروش محصولات خود از آنها استفاده کنید. هر کانال فروش برای کسب و کار منحصر به فرد شما مرتبط نخواهد بود، اما در اینجا مواردی وجود دارد که ارزش برجسته کردن دارند:

. نقطه فروش (POS). بسیاری از پلتفرم ها راه حل های نقطه فروش را برای پذیرش پرداخت های حضوری و همگام سازی آسان فروش خرده فروشی فیزیکی با فروشگاه آنلاین و موجودی شما ارائه می دهند.

. شبکه های اجتماعی. می توانید محصولات خود را در فیس بوک و اینستاگرام بفروشید، یک فروشگاه در TikTok راه اندازی کنید و موارد دیگر.

. بازارها بسیاری از خریداران سفر خرید خود را از بازارهایی مانند eBay، Amazon، Etsy یا Walmart شروع می کنند. می توانید این کانال های فروش را با فروشگاه آنلاین خود همگام سازی کنید.

. گوگل. گوگل محبوب ترین موتور جستجو در جهان است. کمپین های خرید گوگل را اجرا کنید و محصولات خود را به صورت رایگان در برگه خرید در نتایج جستجوی گوگل فهرست کنید.

سفارشی کردن نوتیفیکیشن‌های ایمیل و پیامک (اختیاری)

می‌توانید از اتوماسیون برای تنظیم جریان‌های ایمیل استفاده کنید تا مشتریان در هر مرحله از سفر خود از شرکت در لیست ایمیل شما تا خرید تا پیگیری تحویل، پیام‌های به موقع دریافت کنند. اینها به افزایش بهره وری و کاهش بدهی خدمات مشتری کمک می کنند.

9. فروشگاه خود را راه اندازی کنید

بالاخره آماده راه اندازی هستید! اکثر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک از شما می‌خواهند که فروشگاه خود را به صورت زنده تنظیم کنید یا محافظت از رمز عبور را حذف کنید تا مردم بتوانند شما را پیدا کنند و به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند.

آیا فروشگاه شما کامل است؟ شاید نه. اما شما تمام مراحل حیاتی را تکمیل کرده اید تا فروشگاه خود را برای سفارشات آماده کنید. پخش زنده به شما کمک می‌کند فیدبک را در زمان واقعی جمع‌آوری کنید و با رشد، طراحی، تنظیمات و پیام‌های خود را تغییر دهید.

در اینجا چند مرحله و منابع بعدی وجود دارد که به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را پس از راه اندازی افزایش دهید:

. مشتریان را به فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید

. برای به دست آوردن اولین فروش خود، ترافیک را هدایت کنید

. از ترافیک خود بیاموزید

. فروشگاه خود را بهینه کنید

وقتی مستقیماً پخش می‌شوید، می‌توانید با این کار به‌عنوان یک «گشایش نرم» برای کسب‌وکارتان رفتار کنید، و پرداخت و پیمایش را با تراکنش‌های واقعی و آزمایش‌کننده‌های بتا آزمایش کنید (نکته: اینها می‌توانند به سادگی دوستان و خانواده باشند). هنگامی که فروشگاه شما طبق برنامه کار می کند، راه اندازی خود را به دنیا اعلام کنید!

10. فروشگاه اینترنتی خود را بازاریابی کنید

مارکتینگ برای هر کسب‌وکاری متفاوت است، اما صرف ‌نظر از استراتژی‌تان، مهم است که پایه و اساس درستی را تنظیم کنید تا بیشترین بهره را از تلاش‌های خود ببرید، زیرا ترافیک را به فروشگاه خود هدایت می‌کنید. برخی از عناصر بازاریابی برای فروشگاه های آنلاین را بررسی کنید.

مارکتینگ از طریق رسانه های اجتماعی

مارکتینگ رسانه های اجتماعی هم شامل استفاده از پلتفرم های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا و رشد مخاطبان به صورت ارگانیک و هم اجرای تبلیغات اجتماعی پولی است. در اینجا چند نکته برای استفاده بیشتر از مارکتینگ رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود آورده شده است:

. شما به هر کانالی نیاز ندارید با کانال‌هایی شروع کنید که مخاطبان شما قبلاً در آن‌ها حضور دارند. به عنوان مثال، اگر مشتری هدف شما Gen Z است، TikTok یک کانال مارکتینگ مهم است.

. نفروشید، ارزش اضافه کنید. تبلیغات و محتوای برند باید به طور یکپارچه با محتوای ارگانیک که از طریق فیدهای کاربران جریان می یابد، جریان داشته باشد. با محتوایی که مرتبط، به موقع، مفید و متناسب با پلتفرم است، ارزش بیافزایید.

. مقاوم باش. مطمئن شوید که نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی به همان شکلی که در فروشگاه آنلاین شما نشان می دهد، با رنگ ها، تصاویر و لحن صدای ثابت نشان داده می شود.

. از تاکتیک های فروش اجتماعی استفاده کنید. ویژگی‌های خرید را در هر کانال فعال کنید تا اصطکاک را از بین ببرید و از لینک خود در بیو استفاده کنید تا دنبال‌کنندگان را به سمت محصولات، صفحات فرود، محتوا یا پیشنهادات ویژه سوق دهید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بسیاری از خریداران به عنوان بخشی از سفر خرید خود به گوگل و سایر موتورهای جستجو مراجعه می کنند، خواه برای یافتن محصولی باشد که از طریق یکی از دوستان خود دیده یا درباره آن شنیده اند یا در حال انجام خرید مقایسه ای برای خرید باشند.

کمک به صفحات فروشگاه آنلاین و محصولات شما که در این نتایج جستجو ظاهر شوند می تواند ترافیک ارگانیک ایجاد کند. شما می توانید با تاکتیک های سئو به این هدف برسید.

هنگامی که جزئیات لیست موتورهای جستجو و توضیحات محصول را برای وب سایت خود تنظیم می کنید، قبلاً SEO را در نظر گرفته اید. اما بخش های دیگری از فروشگاه شما وجود دارد که می خواهید سئو سایت را در ذهن داشته باشید، مانند صفحات وبلاگ.

چند نکته سئو برای افزایش ترافیک:

. از یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی مانند Keyword Surfer برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجو و اولویت بندی کلمات کلیدی که مستقیماً به تجارت شما مرتبط هستند استفاده کنید.

. محتوایی ایجاد کنید که به سوالات رایج مرتبط با محصول شما پاسخ دهد تا در نتایج جستجو برای آن کلمات کلیدی ظاهر شود.

محتوای اینفلوئنسر صنایع دستی و صاحب فروشگاه صنایع دستی Made Everyday دانا ویلارد در نتایج جستجو برای «چگونه لحاف درست کنیم» برای این ویدیوی YouTube و محتوای وبلاگ در سایت او ظاهر می شود:

تجزیه و تحلیل

یکی از مهمترین جنبه های مارکتینگ، تحلیل است. وقتی ترافیک و فروش ایجاد شده توسط فروشگاه خود را در تمام کانال‌های فروش و بازاریابی خود نظارت می‌کنید، می‌توانید درک بهتری از اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست. این بدان معناست که می توانید انرژی و زمان خود را در کمپین ها و کانال هایی که بهترین بازگشت سرمایه (ROI) را دارند، صرف کنید.

امروز یک فروشگاه آنلاین موفق ایجاد کنید

اکنون که می دانید چگونه یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید، آماده هستید که دانش خود را به کار بگیرید! شما می توانید هر چیزی را به صورت آنلاین بفروشید، از جمله محصولات دست ساز، کالاها و محصولات دیجیتال. کسب و کار تجارت الکترونیک شما با رشد شما در حال پیشرفت خواهد بود. با دسترسی به مشتریان هدف خود با پیام ها و محصولات مورد نظر، یک فروشگاه اینترنتی سودآور بسازید.

چگونه یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنیم سوالات متداول

آیا می توانم یک فروشگاه اینترنتی بدون پول راه اندازی کنم؟

شما می توانید با ایجاد یک نسخه آزمایشی رایگان با اکثر پلتفرم های تجارت الکترونیک، یک فروشگاه آنلاین بدون پول راه اندازی کنید. با این حال، انتظار داشته باشید که مبلغ کمی را برای برنامه های اساسی در اکثر سیستم عامل ها خرج کنید.

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. حداقل انتظار داشته باشید که هزینه ماهانه برای میزبانی وب تجارت الکترونیک و یک طرح و همچنین کارمزد تراکنش پرداخت کنید. برخی از برنامه ها از 5 دلار در ماه شروع می شوند. همچنین باید هزینه های مرتبط مانند تبلیغات پولی، موجودی کالا و هزینه های سربار مانند اینترنت، برق و اجاره را در نظر بگیرید.

چگونه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنم؟

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود، ابتدا باید یک برند و یک محصول یا خدمات برای فروش داشته باشید. سپس، یک فروشگاه آنلاین بر روی یک پلت فرم تجارت الکترونیک راه اندازی کنید، از جمله افزودن سفارشی سازی های طراحی، محصولات و صفحات کلیدی به وب سایت فروشگاه آنلاین خود. فروشگاه خود را راه اندازی کنید و برای به دست آوردن مشتریان آن را بازاریابی کنید.

چگونه می توانم یک فروشگاه اینترنتی بدون موجودی ایجاد کنم؟

بسته به مدل کسب و کار خود، می توانید فروشگاه آنلاین خود را بدون موجودی ایجاد کنید. این مدل ها شامل dropshipping و چاپ در صورت تقاضا می باشد. با این روش‌ها، طرف دیگری، مانند فروشنده یا خدمات چاپ بر اساس تقاضا، حمل و نقل را برای شما انجام می‌دهد. شما فروش، بازاریابی و خدمات مشتری را برای فروشگاه آنلاین خود مدیریت خواهید کرد.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چه چیزهایی لازم است؟

برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، حداقل به دستگاهی مانند لپ‌تاپ یا تلفن همراه، دسترسی به اینترنت، یک پلتفرم تجارت الکترونیک و بودجه راه‌اندازی برای پرداخت خدمات وب و سایر هزینه‌ها نیاز دارید. همانطور که فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی می کنید، بسته به مدل کسب و کار خود، ممکن است نیاز به پرداخت برای موجودی، سرمایه گذاری در لوازم بسته بندی، یافتن فضای ذخیره سازی و انجام سفارش و پرداخت هزینه خدمات حرفه ای و تبلیغات داشته باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT