طراح UX

چگونه یک طراح UX شویم: راهنمای گام به گام (2023)

زمان مطالعه 8 دقیقه

طبق گزارش CNNMoney و PayScale.com، یک طراح تجربه کاربری (UX) با نرخ رشد 10 ساله 22.1٪ و دستمزدی از 95000 تا 150000 دلار در میان 50 شغل برتر قرار دارد.

برای تبدیل شدن به یک طراح UX، به تجربه در زمینه طراحی UX، طراحی گرافیک، تحقیقات بازار، و روانشناسی و سایر مهارت ها نیاز دارید. در حالی که بسیاری از طراحان UX کار خود را با طراحی یا توسعه وب شروع می کنند، هر کسی در یک زمینه مرتبط می تواند مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک طراح UX را کسب کند.

مدرک سئو

در این راهنما، نحوه تبدیل شدن به یک طراح تجربه کاربری بدون تجربه، مدت زمان لازم و شرایط لازم برای استخدام را توضیح خواهیم داد. با کلیک بر روی هر یک از این لینک ها به آن بخش خاص بروید یا به خواندن ادامه دهید.

می‌توانید این ویدیو را برای مرور سریع برخی از مراحل اصلی که هر کسی می‌تواند برای تبدیل شدن به یک طراح UX بدون تجربه انجام دهد، تماشا کنید یا به خواندن ادامه دهید:

1. در دوره طراحی UX شرکت کنید.

بیش از 140 مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مرتبط با UX در دانشگاه های سراسر جهان موجود است. این مدارک در زمینه های مرتبط با UX مانند طراحی تعامل، معماری اطلاعات و طراحی دیجیتال و سایر موارد هستند. اکثر آنها بین دو تا چهار سال طول می کشد تا تکمیل شوند.

اگر به دنبال یک جایگزین سریعتر و انعطاف پذیرتر هستید، ممکن است یک دوره طراحی UX را در نظر بگیرید. بسیاری از آنها گواهینامه هایی ارائه می دهند که می تواند به برجسته شدن رزومه شما کمک کند.

به عنوان مثال، گوگل یک دوره آنلاین برای گواهینامه حرفه ای طراحی UX ارائه می دهد. تقریباً شش ماه طول می کشد تا تکمیل شود، اما پس از انجام این کار، می توانید برای مشاغل طراح تجربه کاربری با بیش از 150 کارفرمای ایالات متحده از جمله Google، Walmart و Best Buy درخواست دهید.

2. برخی از طرح ها را به طور مستقل ایجاد کنید.

در طول دوره طراحی UX یا بوت کمپ، معمولا حداقل یک پروژه را تکمیل خواهید کرد. شما باید به ساختن طرح های خارج از دوره یا بوت کمپ ادامه دهید تا تا حد امکان با ابزارها و انواع طرح های مختلف تجربه کسب کنید.

وقتی از طرح‌ها راضی هستید، آن‌ها را در سایت‌هایی مانند Behance و Dribble به اشتراک بگذارید تا دید و فیدبک دریافت کنید. این می تواند یک راه عالی برای شروع ساختن پورتفولیو و شبکه شما در جامعه طراحی UX باشد.

در اینجا چند نمونه از کار طراح UX Emi Lantz در Behance آورده شده است:

3. تجربه عملی کسب کنید.

برای اینکه واقعاً مهارت های خود را آزمایش کنید، یک کارآموزی طراحی یا کار آزاد را در نظر بگیرید. این تجربه عالی برای قرار دادن رزومه شما و راه عالی دیگری برای ایجاد شبکه شما خواهد بود.

مهمتر از آن، به شما کمک می کند تا یک پایه محکم در مدیریت پروژه، همکاری و مهارت های ارتباطی ایجاد کنید. این مهارت های نرم به اندازه مهارت های فنی مورد نیاز یک طراح UX مهم هستند.

می‌توانید فرصت‌های کارآموزی یا فریلنسری را در سایت‌هایی مانند LinkedIn و Upwork پیدا کنید. در حال حاضر در Upwork، بیش از 850 شغل آزاد طراح UX وجود دارد:

4. یک نمونه کار ایجاد کنید.

پس از تکمیل مراحل بالا، می توانید نمونه کارها از بهترین کارهای خود را ایجاد کنید.

در مقاله‌ای برای UsabilityGeek، Gassia Maljian، مدیر جستجوی اجرایی Creative Niche، بر اهمیت پرتفولیوها تأکید کرد: «آنها تمام کارهایی را که یک طراح انجام داده است نشان می‌دهند و از تمام تجربیات ذکر شده در رزومه پشتیبانی می‌کنند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که نمونه‌های مختلفی را در نمونه کار خود گنجانده‌اید و تا آنجا که ممکن است روند ردیابی شده باشد.

نمونه کار شما باید شامل کارهای نمایشی و همچنین کارهایی باشد که برای مشتریان یا یک شرکت در طول یک کنسرت آزاد یا کارآموزی تولید کرده اید. این برای نشان دادن مهارت ها و فرآیند شما برای بهبود تجربه کاربر و همچنین تاثیر شما ضروری است. در صورت داشتن نتایج کاری که انجام داده‌اید، علاوه بر گواهینامه‌ها، مطمئن شوید.

به عنوان مثال، Emi ​​Lantz یک نوار لغزنده از توصیفات را در وب سایت نمونه کار خود نشان می دهد که نشان دهنده استعداد، اخلاق کاری و تأثیر او است:

5. شبکه.

شبکه‌سازی به دو دلیل مهم است: می‌تواند به شما در یافتن مربیان و فرصت‌های شغلی کمک کند.

هنگام تلاش برای تبدیل شدن به یک طراح UX، ارتباط با طراحان باتجربه ای که سال ها تجربه کار در این زمینه بیشتری دارند، می تواند بینش ارزشمندی در مورد چگونگی موفقیت ارائه دهد. می توانید یاد بگیرید که چه ابزارهایی برای یادگیری بهتر است، چه روندهایی در حال ظهور هستند و موارد دیگر. اگر با آنها رابطه معناداری برقرار کنید، ممکن است حتی به شما اطلاع دهند که چه فرصت های شغلی در شرکت هایشان وجود دارد و شما را معرفی کنند.

برای پیدا کردن طراحانی با مهارت ها و تجربیاتی که به آنها علاقه دارید، سعی کنید به یک انجمن طراحی مانند Design Buddies on Discord یا User Experience Design در LinkedIn بپیوندید.

6. برای مشاغل طراح UX اعمال کنید.

با تحصیلات، تجربه و کارنامه خود، آماده شروع درخواست برای مشاغل هستید. LinkedIn، Indeed و Glassdoor همگی صدها یا هزاران لیست شغلی طراح UX دارند. برای مثال، Indeed در حال حاضر تقریباً 14000 شغل طراح UX دارد.

عناوین زیادی در زمینه طراحی UX وجود دارد که بر مجموعه مهارت های مختلف مانند کدنویسی، استراتژی محتوا یا قابلیت استفاده تأکید دارند. در جستجوی شغل خود، به دنبال هر یک از عناوین زیر باشید، اما حتماً توضیحات و مدارک را بخوانید تا ببینید آیا با مهارت ها و علایق شما همخوانی دارد یا خیر:

. طراح UX

. طراح تجربه

. طراح بصری

. UX Writer

. معمار UX

. معمار اطلاعات

. محقق UX

. مهندس UX

. طراح تعامل

7. به یادگیری ادامه دهید.

هنگامی که به عنوان یک طراح UX مشغول به کار شدید، ضروری است که به یادگیری برای بهبود مهارت های خود، ایجاد انواع جدیدی از راه حل های طراحی و ماندن در بالای روندها و ابزارهای جدید ادامه دهید. می توانید این کار را به طور مستقل با مطالعه و ایجاد طرح برای سایت نمونه کار خود انجام دهید یا می توانید دوره های طراحی را ادامه دهید. به دنبال دوره هایی باشید که در موضوع یا زمینه ای از رشته شما که تجربه زیادی در آن ندارید، مانند نقشه برداری سفر، تخصص دارند.

در اینجا چند دوره وجود دارد که ممکن است برای طراحان UX در سطوح مختلف تجربه مفید باشد:

اکنون که مراحل مختلف برای تبدیل شدن به یک طراح UX را طی کرده ایم، بیایید در نظر بگیریم که این روند چقدر طول می کشد.

از آنجایی که هیچ الزام رسمی برای اجبار مدرک، گواهینامه یا مجوز برای تبدیل شدن به یک طراح UX وجود ندارد، جدول زمانی می تواند به طور چشمگیری تغییر کند. با این حال، همانطور که در بالا توضیح داده شد، مراحلی وجود دارد که می توانید برای بهبود شانس خود برای یافتن شغل به عنوان یک طراح UX انجام دهید.

در اینجا محدوده تخمینی از مدت زمان تکمیل هر مرحله در فرآیند تبدیل شدن به یک طراح UX آمده است:

مدرک در زمینه مرتبط با UX 2 تا 6 سال

بسته به اینکه تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کاردانی یا کارشناسی در علوم کامپیوتر یا یک رشته مرتبط دارید، بین دو تا چهار سال طول می کشد. مدرک کارشناسی ارشد دو سال دیگر اضافه می کند.

مدارک مرتبط با UX عبارتند از:

. علوم کامپیوتر

. طراحی گرافیک

. طراحی بازی

. فناوری اطلاعات

. طراحی وب سایت

. مارکتینگ

. روانشناسی

بر اساس داده‌های Zippia، 71 درصد از طراحان UX دارای مدرک لیسانس هستند که آن را رایج‌ترین است. 17 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و 7 درصد دارای مدرک کاردانی هستند.

با این حال، مدرک لیسانس الزامی نیست. اکثر آگهی های شغلی مدرک لیسانس در طراحی، تعامل انسان و کامپیوتر (HCI)، روانشناسی، علوم کامپیوتر، یا یک رشته مرتبط یا “تجربه حرفه ای معادل” را به عنوان مدرک پایه ذکر می کنند. این نشان می دهد که در حالی که برخی از مدارک کارشناسی وجود دارد که می تواند به شما در آماده شدن برای حرفه ای در طراحی UX کمک کند، هیچ مسیر واحدی وجود ندارد. برخی از طراحان UX تجربه متناسب یا ترکیبی از تحصیلات و تجربه خواهند داشت.

دوره UX : 6 ساعت تا 10 ماه

دوره های UX راه دیگری برای یادگیری اصول و ابزارهای طراحی UX است. اغلب، اینها به صورت آنلاین و خودسرانه ارائه می شوند تا بتوانید آنها را راحتتر از یک مدرک رسمی در برنامه خود قرار دهید. دوره های UX نیز از نظر مدت زمان بسیار زیاد است. تکمیل برخی از آنها فقط چند ساعت طول می کشد در حالی که برخی دیگر ماه ها طول می کشد.

در اینجا تعداد انگشت شماری از دوره ها با تخمین مدت زمان تکمیل آنها آورده شده است:

. مقدمه ای بر طراحی تجربه کاربری توسط جورجیا تک: 6 ساعت

. تجربه کاربر: راهنمای مبتدی توسط بنیاد طراحی تعامل: 7 هفته

. دوره طراحی UX مبتدی توسط آکادمی UX: 2 ماه

. UX Design Immersive Online توسط مجمع عمومی: 3 ماه

. گواهینامه حرفه ای طراحی UX گوگل: 6 ماه

. برنامه طراحی UX توسط Career Foundry : 10 ماه

کارآموزی UX یا شغل آزاد: 1 تا 6 ماه

کارآموزی UX معمولا 10 هفته طول می کشد. بسیاری از آنها در تابستان برگزار می شوند. مشاغل فریلنسری بسته به شرکت و پروژه گسترده تر، بین 1 تا 6 ماه است.

در اینجا نمونه ای از پست کارآموز طراحی UX آمده است:

اگر به دنبال تغییر مسیرهای شغلی هستید، ممکن است نگاهی به این بازه های زمانی دلسرد کننده باشد، اما باز هم هیچ الزام رسمی برای تبدیل شدن به یک طراح UX وجود ندارد، بنابراین هر مسیر منحصر به فرد است. برای مثال، در ویدیوی زیر، راشل، طراح ارشد محصول، چگونگی تبدیل شدنش به طراح تجربه کاربری را طی سه ماه بدون مدرک یا تجربه توضیح می‌دهد:

مدارک فوق معمولاً در آگهی‌های شغلی طراح UX یافت می‌شود، اما هر آگهی شغلی منحصر به فرد خواهد بود به سطح ارشدیت شرکت و محدوده دستمزد.

شروع حرفه خود در طراحی UX

از آنجایی که طراحان UX باید نه تنها نحوه عملکرد برنامه‌ها، بلکه نحوه تفکر مردم را نیز بدانند، صلاحیت‌های آنها طیف گسترده‌ای دارد، از کدنویسی گرفته تا درک طراحی واکنش‌گرا تا تحقیق و آزمایش کاربر، و بسیاری موارد دیگر. کسب مهارت مناسب ممکن است زمان بر باشد، اما هیچ الزامات رسمی یا مسیر واحدی برای تبدیل شدن به یک طراح UX وجود ندارد. این بدان معناست که هر کسی می تواند یک حرفه پردرآمد در طراحی UX داشته باشد. پس چرا شما نه؟

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT