طرح جدید صرافی FTX برای بازپرداخت دلار

طرح جدید صرافی FTX برای بازپرداخت دلار

زمان مطالعه 2 دقیقه

در تاریخ ۷ می، صرافی ورشکسته FTX و شرکت‌های بدهکار مرتبط با آن، یک طرح سازماندهی مجدد را ارائه و آن را در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در دلاویر ثبت کردند. در این پست به بررسی طرح جدید صرافی FTX برای بازپرداخت دلار می پردازیم.

خرید و فروش آنی ارزهای دیجیتال

طرح جدید صرافی FTX برای بازپرداخت دلار

در این طرح، یک رویکرد ساختاریافته برای بازپرداخت وجوه طلبکاران از طریق فروش تقریباً تمام دارایی‌هایی FTX در زمان فروپاشی، ارائه شده است. این اقدام گامی مهم در حل و فصل آشفتگی مالی این صرافی پس از ورشکستگی آن در نوامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

در طرح جدید، FTX حدود ۱۴.۵ تا ۱۶.۳ میلیارد دلار را برای بازپرداخت وجوه طلبکاران در نظر گرفته شده است.

علی‌رغم کمبود عظیمی که در ابتدای ورشکستگی شناسایی شد، این طرح تضمین می‌کند که طلبکاران غیردولتی وجوه خود را به صورت کامل دریافت خواهند کرد. همچنین، این گروه از طلبکاران شامل دریافت ۹ درصد سود نیز خواهند بود.

در این طرح، آن دسته از طلبکارانی هم که مطالبات آن‌ها کمتر از ۵۰ هزار دلار است، در یک دسته جداگانه قرار گرفته‌اند.

در صورت تایید دادگاه، انتظار می‌رود که ۹۸ درصد از این طلبکاران، حدود ۱۱۸ درصد از مطالبات خود را دریافت کنند. این اتفاق در فاصله ۶۰ روز پس از فعال شدن طرح، رخ خواهد داد.

یکی از مراحل اصلی استراتژی خروج از ورشکستگی، مجموعه‌ای از تسویه حساب‌ها با سهامداران کلیدی است. هدف از این استراتژی، تثبیت موقعیت FTX و ساده‌سازی فرآیند بازپرداخت است.

این طرح همچنین شامل یک توافق بالقوه با وزارت دادگستری (DOJ) است. به این ترتیب که، این نهاد بیش از ۱.۲ میلیارد دلار از عواید مصادره شده را بین طلبکاران توزیع خواهد کرد.

بخش دیگر این طرح مربوط به تسویه حساب شاکیان پرونده ورشکستگی صرافی است. در نهایت، تسویه حساب با بلاک‌فای (BlockFi)، بزرگ‌ترین طلبکار FTX که قبل تایید شده، نیز در این طرح برنامه‌ریزی شده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT