عامل اصلی ریزش بیت کوین

عامل اصلی ریزش بیت کوین : اشتباه استراتژیک گری‌اسکیل

زمان مطالعه < 1 دقیقه

بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، همچنان با فشار فروش مواجه است و قیمت آن با یک افت ۲٫۷ درصدی دیگر، امروز به ۴۰،۷۶۰ دلار رسید. فشار فروش اخیر در بحبوحه فروش قوی بیت کوین توسط شرکت گری‌اسکیل پس از فروش سهام صندوق GBTC آن رخ داده است. با این حال، همان پول به سرعت به دیگر ETFهای اسپات تازه راه‌اندازی‌شده منتقل شده که طی یک هفته پس از دریافت تأییدیه، بیش از ۲۷ میلیارد دلار به دست آورده‌اند. در این پست به بررسی عامل اصلی ریزش بیت کوین می پردازیم.

عامل اصلی ریزش بیت کوین

کریس جی تری، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، در تحلیل اخیر خود بینش‌هایی را در مورد وضعیت فعلی قیمت بیت کوین ارائه داده است. به گفته تری، انتظار می‌رود این روند نزولی تا پایان لیکوییدیشن صندوق GBTC گری‌اسکیل ادامه داشته باشد که در هفته‌های آینده، حدود ۲۵ میلیارد دلار فعالیت فروش برای آن پیش‌بینی می‌شود.

تری به اشتباه استراتژیک مهمی در تاریخ ارزهای دیجیتال اشاره می‌کند و آن را تصمیم گری‌اسکیل برای حفظ کارمزد ETF خود در ۱٫۵ درصد می‌داند. به گفته این تحلیلگر، این حرکت گری‌اسکیل می‌تواند پیامدهای ماندگاری در بازار داشته باشد و به طور بالقوه مانع پذیرش گسترده‌تر صندوق آن شود.
با این حال، مایکل سوننشاین، مدیرعامل گری‌اسکیل، با این دیدگاه مخالفت کرده که کارمزد بالای GBTC منجر به لیکوییدیشن قوی شده است.
در همین حال، حساب On-chain College در تحلیل اخیر خود، توجه‌ها را به اهمیت میانگین متحرک ۱۱۱ روزه بیت کوین، یک شاخص کوتاه‌مدت اصلی در تحلیل چرخه پای (Pi Cycle)، جلب کرده و به کاهش تدریجی شکاف این شاخص با هزینه‌ تمام‌شده (Cost Basis) هولدرهای کوتاه‌مدت BTC اشاره کرده است.

به گفته این تحلیلگر، اگر قیمت بیت کوین کاهش بیشتری پیدا کند، احتمال آزمایش محدوده ۳۷٫۷ هزار تا ۳۸٫۱ هزار دلار وجود خواهد داشت.

coingape

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT