عبور بیت کوین از ۶۸ هزار دلار

عبور بیت کوین از ۶۸ هزار دلار : تحلیل بیت کوین ۱۵ اسفند

زمان مطالعه 2 دقیقه

به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت بیت کوین (BTC)، غیرقابل توقف است. این ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته با یک صعود ۸ درصدی به ۶۸۷۷۰ دلار رسید و به سقف تاریخی قیمت خود نزدیک‌تر شد. در این پست به عبور بیت کوین از ۶۸ هزار دلار می پردازیم.

عبور بیت کوین از ۶۸ هزار دلار

همچنین، رشد هفتگی قیمت آن از ۲۲ درصد فراتر رفته است. نکته جالب توجه این است که قیمت بیت کوین در حال حاضر نسبت به برخی از ارزهای فیات، از جمله یورو، به بالاترین حد خود رسیده است.

بسیاری از معامله‌گران و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین به زودی از سقف تاریخی خود فراتر خواهد رفت. با این وجود و در مقایسه با چرخه سال ۲۰۲۱، احساسات بازار تا حد زیادی خنثی است.

برخلاف چندین میم‌کوین و سایر آلتکوین‌ها که اخیراً جهش‌های قیمتی چشمگیری را تجربه کرده‌اند، وجود احساسات خنثی در مورد بیت‌کوین در واقع سناریوی مطلوبی برای حفظ رالی محسوب می‌شود.
این احساسات، همراه با میزانی از ناباوری در میان معامله‌گران، پتانسیل لیکویید شدن پوزیشن‌های فروش را نشان می‌دهد. بنابراین، به طور بالقوه باعث افزایش قیمت تا بیش از ۷۰ هزار دلار و فراتر از آن خواهد شد.

طبق داده‌های کوین‌گلس (CoinGlass)، بیش از ۱۳۴ میلیون دلار از پوزیشن‌های بیت کوین، لیکویید شده که از این مقدار، نزدیک به ۱۰۵ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های شورت بوده است.

از سوی دیگر، افزایش حجم ورود سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین طی هفته گذشته ادامه داشته است. در این میان، چک‌میت (Checkmate)، تحلیلگر بلاکچین، به آغاز توزیع بی‌سابقه بیت کوین در سقف تاریخی قیمت (ATH) توسط دارندگان بلندمدت این ارز دیجیتال اشاره کرده است.

به گفته وی، تقریباً ۴۰ تا ۵۰ درصد از این توزیع را می‌توان به صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) نسبت داد.

به گفته علی مارتینز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، اندیکاتور تی‌دی سکوئنشال (TD Sequential) در نمودار ۴ ساعته، سیگنال فروش را به نمایش گذاشته است.

از نظر تاریخی، به دنبال چنین سیگنال‌هایی از ۱۵ فوریه، قیمت بیت کوین بین ۱.۵ تا ۴.۷ درصد اصلاح شده است. معامله‌گران کوتاه مدت باید این الگو را به دقت بررسی کنند.

عبور بیت کوین از ۶۸ هزار دلار

عبور بیت کوین از ۶۸ هزار دلار

همچنین، با توجه به سود ۱۰۰ درصدی برخی از دارندگان بیت کوین، ممکن است یک رویداد فروش را در پیش رو داشته باشیم که می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را کاهش دهد.

امتیاز 2.8/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT