عوامل موثر بر شاخص طلا "GOLD"

عوامل موثر بر شاخص طلا “GOLD” [ معاملات پر سود با «سیگنال طلا» در فارکس]

زمان مطالعه 5 دقیقه

عوامل موثر بر شاخص طلا چه مواردی هستند؟!

طلا از دیرباز نماد اصلی سرمایه گذاری امن است و افراد برای دوری از تغییرات اقتصادی و تورم، روی طلا سرمایه گذاری می کردند. البته قیمت طلا هم تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می کند و ثابت نیست؛ همین نوسان قیمت باعث علاقه مردم به معاملات طلا در بازار های مختلف از جمله فارکس شده است. با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره عوامل موثر بر شاخص طلا بدانید.

همه چیز درباره عوامل موثر بر شاخص طلا و نحوه تاثیر آن ها

قیمت طلا در قرن اخیر افزایش چشمگیری داشته و همین مسئله علاقه مردم به سرمایه گذاری روی آن را بیشتر کرده است. با ورود شاخص طلا به بازار فارکس، معامله گران بسیار زیادی به سرمایه گذاری در نماد طلا روی آوردند. از جمله عوامل موثر بر شاخص طلا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ذخایر بانکی

  • ارزش دلار آمریکا

  • میزان استفاده از طلا در صنعت و برای زیبایی

  • حفظ سرمایه در برابر تورم

  • میزان تولید طلا

  • درخواست صندوق های ETF

  • تنش های جهانی و رویداد های ژئوپلیتیک.

ذخایر بانکی

پول بدون پشتوانه قاتل اقتصاد است و بانک های مرکزی از طلا به عنوان پشتوانه چاپ پول جدید استفاده می کنند. با افزایش تقاضای بانک های مرکزی برای طلا و گسترش ذخایر بانک ها، قیمت طلا افزایش می یابد.

بنا به گزارش نشریه معتبر بلومبرگ [Bloomberg] بانک های مرکزی طی 50 سال اخیر با سرعت بیشتری نسبت به خرید طلا اقدام کرده اند. در سال 2018 رکورد 50 ساله خرید طلا از سوی بانک های مرکزی شکسته شد.

با این حال به دنبال همه گیری کرونا در سال 2019 و 2020، این روند کاهش یافت. در سال 2022 روند خرید طلا مجددا اوج گرفت و بار دیگر رکورد آن شکسته شد؟! بانک مرکزی ترکیه، ازبکستان، هند و قطر بزرگ ترین خریداران طلا در سال 2022 بودند. ذخایر بانکی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل موثر بر شاخص طلا شناخته می شوند.

ارزش دلار آمریکا

از آن جایی که قیمت طلا مانند هر دارایی دیگری بر اساس دلار آمریکا تعیین می شود، قیمت این دو دارایی با یکدیگر رابطه معکوس دارد. زمانی که دلار آمریکا قدرت می گیرد و ارزش آن افزایش می یابد، قیمت شاخص طلا سقوط می کند و برعکس. برای مثال اگر اخبار اقتصادی را در سال های اخیر دنبال کرده باشید، می دانید که تورم در آمریکا افزایش یافته و کاهش ارزش دلار را در پی داشته است. در نتیجه این اتفاق قیمت طلا روند صعودی داشته است.

افزایش نیاز به طلا در صنایع و جواهر سازی

میزان عرضه و تقاضا یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طلا هستند. افزایش تقاضای طلا قیمت آن را مثل هر کالای دیگری افزایش می دهد. طبق آمار های منتشر شده، تقاضای طلا از سوی صنایع مختلف و همچنین شرکت های جواهر سازی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و رشد قیمت آن را رقم زده است.

حفظ سرمایه در برابر تورم

تورم یکی از مهم ترین دلایلی است که افراد به خرید طلا رو می آورند چرا که به دنبال حفظ ارزش دارایی شان در برابر تورم هستند. در جامعه ای که تورم زیادی وجود دارد، مردم طلای بیشتری می خرند و به همین دلیل قیمت آن افزایش می یابد. در کنار تورم، کاهش شدید قیمت در بازار های مختلف از جمله بورس، املاک و مستغلات، ارز های دیجیتال و… منجر به افزایش تقاضای خرید طلا می شود.

میزان تولید طلا

استخراج طلا روز به روز سخت تر می شود و در نتیجه هزینه آن بالا می رود؛ این موضوع یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت شاخص طلا محسوب می شود. همچنین سیاست های کشور های اصلی تولید کننده طلا درباره میزان استخراج و صادرات طلا روی قیمت آن تاثیر می گذارد.

افزایش هزینه های استخراج طلا تاثیر مستقیمی روی قیمت این فلز دارد.

افزایش هزینه های استخراج طلا تاثیر مستقیمی روی قیمت این فلز دارد.

درخواست صندوق های ETF

درخواست صندوق های ETF هم از مهم ترین عوامل افزایش تقاضا برای طلا و در نتیجه افزایش قیمت آن است. کار این صندوق ها فراهم کردن شرایط خرید و فروش فلزات در بازار های جهانی است.

تنش های جهانی و رویداد های ژئوپلیتیکی و اتفاقات خاص

اتفاقاتی مانند جنگ، تحریم، قطع روابط بین کشور ها و… تاثیر بسیار زیادی بر قیمت طلا می گذارند و آن را افزایش می دهند. همچنین رویداد های خاص و پیش بینی نشده مانند وقوع پاندمی کرونا باعث تغییر قیمت این فلز گران بها می شوند.

اگر شما هم قصد دارید تا از عوامل موثر بر شاخص طلا و معاملات این فلز ارزشمند به سود برسید، پیشنهاد می کنیم تا مقاله های همه چیز درباره نماد طلا در فارکس، سواپ طلا در فارکس، راهنمای ساعت باز شدن بازار طلا در فارکس، 0 تا 100 نماد پلاتین در فارکس، نماد شاخص دلار در لایت فارکس، نماد شاخص دلار آمریکا در فارکس و … را در ریبیت کانال VIP فارکس سیگنال رایگان کپی ترید بیزنس copytrade، اف ایکس استریت FXStreet، اف ایکس امپایر FX Empire و دیگر سایت های تخصصی مطالعه کنید.

سیگنال طلا در فارکس چیست و چه اهمیتی برای تریدر ها دارد؟

سیگنال طلا در فارکس به توصیه ها یا پیشنهاداتی گفته می شود که تحلیل گران بازار یا سیستم های معاملاتی خودکار برای خرید یا فروش نماد طلا در بازار فارکس ارائه می دهند. این سیگنال ها معمولاً شامل نقاط ورود و خروج معاملاتی، توقف ضرر (stop-loss) و هدف سود (take-profit) می باشند. اهمیت سیگنال های فارکس طلا در معاملات به این دلیل است که بازار طلا به عنوان یک بازار جهانی با نوسانات قیمتی زیادی روبرو است. این سیگنال ها به معامله گران کمک می کنند تا فرصت های معاملاتی را شناسایی کرده و بتوانند تصمیم های سودمندی بر اساس تحلیل های فنی و بنیادی بگیرند.

در واقع اکثر علاقه مندان به معاملات نماد طلا در فارکس از سیگنال های معاملاتی برای کاهش ریسک معاملات و پیش بینی دقیق بازار استفاده می کنند. سیگنال های معاملاتی مخصوصا مورد توجه کاربرانی هستند که تجربه کافی فعالیت در بازار را ندارند.

برای آشنایی بیشتر با سیگنال فارکس طلا به اینجا /https://copytrade.biz/forex-gold-signal/ مراجعه کنید و از طریق این صفحه اطلاعات تکمیلی و کامل  به دست بیاورید.

سخن پایانی درباره عوامل موثر بر شاخص طلا و نظر نویسنده:

عوامل تاثیر گذار بر قیمت طلا شامل عوامل اقتصادی و غیر اقتصادی می باشند. سرمایه گذاران باید این عوامل را در برنامه معاملاتی خود در نظر بگیرند و با تحلیل شرایط هر کدام از آن ها نسبت به خرید یا فروش نماد طلا اقدام کنند. درک درست عوامل موثر بر قیمت شاخص طلا تاثیر بسیار زیادی در رسیدن به اهداف معاملاتی شخص دارد. هشتمین مورد از عوامل موثر بر شاخص طلا را شما به ما معرفی کنید.

همچنین برای آشنایی بیشتر با شاخص طلا فارکس به وبسایت copytrade.biz مراجعه کنید و از مقالات تخصصی و به روز در زمینه بازارهای مالی بهره مند شوید.

جشنواره بزرگ ما آغاز شد!! از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ [۱۰ March ۲۰۲۴ ] به مدت ۲ ماه، از طرح‌های تشویقی و خدمات متنوع ما در وبسایت کپی ترید بیزنس copytrade.biz استفاده نمایید.

همین امروز به وبسایت ما مراجعه کنید و از این فرصت استثنایی بهره‌مند شوید!

شماره تماس: ۵۸۲۹۱۸۵۱۰

آدرس: ایران – محله اختیاریه – انتهای دیباجی جنوبی – بن بست فریبا – پلاک ۲۳

ایمیل: [email protected][email protected]

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT