فراموشی رمز عبور کیف پول

فراموشی رمز عبور کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

زمان مطالعه 4 دقیقه

فراموشی رمز عبور کیف پول سخت افزاری کریپتو پایان دنیا نیست. تا زمانی که عبارت اولیه کیف پول خود را ایمن نگه داشته باشید، میتوانید آن را پس بگیرید.

کیف پول های دیجیتال سخت افزاری که به عنوان کیف پول های سرد نیز شناخته می‌شوند، در چند سال گذشته بسیار محبوب شده‌اند. با افزایش تقاضا برای ارز های دیجیتال، افراد بیشتری ترجیح می دهند از کیف پول های سخت افزاری برای ایمن نگه داشتن رمزارز خود استفاده کنند.

فراموشی رمز عبور کیف پول سخت افزاری

در صورتی که کیف پول سخت افزاری خود را گم کنید یا به آن آسیب برسد چه می‌شود؟ شاید در ابتدا به نظر برسد که دیگر از دست رفته باشد، اما دلیلی برای وحشت وجود ندارد. رمزارز شما در واقع در کیف پول ذخیره نمی شود، روی بلاکچین است. با استفاده از “عبارت اولیه یا seed” می توانید آن را به راحتی بازیابی کنید.

عبارت Seed چیست؟

فراموشی رمز عبور کیف پول سخت افزاری

فراموشی رمز عبور کیف پول سخت افزاری

عبارت seed مجموعه ای تصادفی از کلمات است که هنگام راه‌اندازی کیف پول ایجاد می‌شود. عبارت Seed را به عنوان یک رمز عبور بسیار طولانی فرض کنید. عبارت seed با رمز عبور متفاوت است. برای دسترسی به کیف پول دیجیتال خود به رمز عبور ​​نیاز دارید، اما برای دسترسی به رمزارز خود، به عبارت seed نیاز دارید.

عبارت seed معمولاً به عنوان عبارت بازیابی نیز شناخته می‌شود. برای ایجاد کلیدهای خصوصی استفاده می‌شود که می‌توانید برای ارسال یا دریافت رمزارز استفاده کنید. به طور کلی عبارت seed بین 12 تا 24 کلمه است.

این عبارت به صورت تصادفی ایجاد می شود، بنابراین نمی توانید آن را تغییر دهید. در حالت ایده آل، می توانید عبارت seed را روی یک تکه کاغذ بنویسید و سپس آن را در صندوق امانات قرار دهید. یا می توانید آن را بین دو تکه کاغذ تقسیم کرده و جدا نگه دارید. شما همچنین می توانید آن را به صورت دیجیتال ذخیره کنید.

اگر کیف پول سخت افزاری خود را گم کردید، یک جایگزین بخرید و عبارت seed خود را وارد کنید تا دوباره به رمز ارز خود دسترسی پیدا کنید.

هشدار: عبارت اصلی خود را از دست ندهید. اگر آن را گم کنید، دسترسی به رمزارز های خود را از دست خواهید داد. آن موقع راه برگشتی نیست.

چگونه کیف پول خود را با عبارت Seed بازیابی کنیم؟

اگر کیف پول سخت افزاری خود را مانند Ledger Nano X گم کنید، در ادامه مقاله نحوه بازیابی آن با عبارت seed را توضیح می‌دهیم.

  1. راه اندازی مجدد به حالت بازیابی

Ledger Nano X دارای دو دکمه است، یکی نزدیک درگاه USB-C و دیگری در انتهای آن. دکمه نزدیک درگاه USB-C را فشار دهید و نگه دارید تا نشانه Ledger ظاهر شود.

وقتی دستورالعمل ها روی صفحه ظاهر می‌شوند، می‌توانید از دکمه های راست یا چپ برای جابجایی بین گزینه ها استفاده کنید. به عبارت «باز راه‌اندازی با کلمه بازیابی» بروید و سپس هر دو دکمه را به طور همزمان فشار دهید تا انتخابتان تأیید شود.

  1. رمز عبور خود را تنظیم کنید

Ledger Nano از شما می خواهد قبل از دسترسی به دستگاه، یک کد پین تنظیم کنید. می توانید یک پین بین چهار تا هشت رقمی تنظیم کنید. از دکمه ها برای حرکت بین اعداد استفاده کنید و برای انتخاب هر دو دکمه را فشار دهید.

نکته: هرگز از دستگاهی با پین از پیش تعیین شده یا عبارت seed استفاده نکنید.

  1. عبارت Seed خود را اضافه کنید

پس از تنظیم یک پین، باید عبارت seed یا همان عبارت بازیابی را اضافه کنید. این عبارت 24 کلمه است، بنابراین مطمئن شوید که هنگام شروع فرآیند آن را در اختیار دارید.

برای کلمه اول، با اضافه کردن چند حرف اول شروع کنید. سپس، هر دو دکمه را با هم فشار دهید تا انتخاب کنید، و Ledger یک سری کلمات را به شما نشان می دهد. مورد مناسب را پیدا کنید و تأیید کنید.

این فرآیند را تا زمانی که عبارت seed کامل بشود تکرار کنید. سپس، هر دو دکمه را فشار دهید تا دوباره به رمزارز خود دسترسی پیدا کنید!

  1. برنامه ها را دوباره نصب کنید و حساب های خود را اضافه کنید
فراموشی رمز عبور کیف پول

فراموشی رمز عبور کیف پول

هنگامی که به Ledger خود دسترسی پیدا کردید، باید دوباره برنامه هایی را برای رمزنگاری خود نصب کنید و حساب های مربوطه را در Ledger Live اضافه کنید. Ledger Live برنامه دسکتاپ و موبایل مرتبطی است که می توانید برای ارسال و دریافت رمزارز از آن استفاده کنید.

بازیابی عبارت seed تا حد زیادی برای سایر کیف پول ها یکسان است

مهم نیست که Ledger Nano، Trezor یا هر کیف پول رمزنگاری دیگری دارید. روند بازیابی تا حد زیادی یکسان است. در برخی موارد، عبارت بازیابی ممکن است 12 یا 18 کلمه باشد.

به طور کلی، توصیه می‌شود از ذخیره سازی عبارت اولیه به صورت آنلاین خودداری کنید، زیرا هکرها می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. هکرها اغلب روش های مختلفی را برای دسترسی به کیف پول ارز های دیجیتال امتحان می کنند، بنابراین بهتر است تا حد امکان از خود محافظت کنید.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT