NFT کریپتوپانک

فروخته شدن NFT کریپتوپانک به قیمت 3.2 میلیون دلار

زمان مطالعه 2 دقیقه

بر اساس یک ربات توئیتر که خریدهای اخیر را ردیابی می کند، کریپتوپانک 7756 (CryptoPunk #7756)، یک تصویر هنری 24×24 پیکسلی که به صورت الگوریتمی توسط رایانه تولید می شود، به قیمت 1050 اتریوم (Ethereum)، معادل 3.2 میلیون دلار فروخته شده است. در این خبر به بررسی فروخته شدن NFT کریپتوپانک می پردازیم.

NFT کریپتوپانک

NFT کریپتوپانک

NFT کریپتوپانک

این آواتار پیکسلی که یک موجود بیگانه را با چشمان خون آلود و پوست سبز نشان می دهد، بخشی از مجموعه 10000 چهره کمیاب دیجیتالی است که توانستند بخش توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را متحول کنند.

در ماه فوریه(بهمن 1400)، یک NFT کریپتوپانک کمیاب به قیمت 23.7 میلیون دلار توسط مدیر عامل چین (Chain)، دی پک تاپلیال (Deepak Thapliyal) خریداری شد.

این پروژه مبتنی بر اتریوم در سال 2017 (1396) راه اندازی شد، زمانی که NFT ها هنوز یک مفهوم مخفیانه بودند که فقط برای برخی از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال شناخته شده بود. در ابتدا، لاروا لبز(Larva Labs)، شرکت پشتیبان این مجموعه پیشگامانه، قبل از اینکه پروژه به آرامی شروع به جلب توجه کند، برخی از کریپتوپانک ها را به صورت آزمایشی و به صورت رایگان منتشر کرد.

محبوبیت این مجموعه در سال 2021 (1399-1400) به ابعاد بسیار وسیعی رسید و افراد مشهور مشهور مانند خواننده رپ Jay-Z آنها را برای خریدند. ناگهان، تصاویر عجیب و غریب پیکسلی به نماد وضعیت پروفایل ها تبدیل شدند.

کریپتوپانک ها، یکی از اولین پروژه های NFT، منجر به ایجاد مجموعه های موفق دیگری مانند دودلز (Doodles) شد. اکنون حجم معاملات از بیش از 2 میلیارد دلار فراتر رفته است. جدیدترین خرید ثابت می‌کند که تبلیغات NFT با وجود این واقعیت که قیمت‌های بزرگ‌ترین ارزهای رمزنگاری شده از بالاترین رکوردشان فاصله زیادی دارد، زنده و درجریان است. قیمت بیت‌کوین(Bitcoin) در حال حاضر در صرافی‌های بزرگ، بالای 41000 دلار است.

ماه گذشته، یوگا لبز (Yuga Labs)، خالق مجموعه Bored Ape Yacht Club NFT، اعلام کرد که CryptoPunks را خریداری کرده است و تسلط خود را در این صنعت مستحکم می کند.

منبع: u.today

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT