دوره های آنلاین برای معماری

بهترین دوره های آنلاین برای معماری و طراحی داخلی 

زمان مطالعه 9 دقیقه

امروزه با گسترش اینترنت و پیشرفت و توسعه ای که در صنعت کسب و کار های دیجیتالی و آنلاین صورت گرفته است، می توان تمامی آموزش ها را از طریق اینترنت کسب کرد و دیگر لازم نیست تا مثل گذشته در کلاس های مختلف حضور پیدا کنیم و یا در زمان هایی که حوصله نداریم و خسته ایم به اجبار به یادگیری مباحث مورد نظر خود بنشینیم. در این مقاله به بررسی بهترین دوره های آنلاین برای معماری و طراحی داخلی می پردازیم.

اگر معمار و طراح داخلی هستید حتما می دانید که در صنعت معماری آموزش مهارت های مختلف چقدر می تواند به نفع شما باشد و با استفاده از آموزش نرم افزار ها و مطالب مختلف در این حیطه این فرصت را خواهید داشت تا از رقیبان خود بهتر عملکرده و پروژه های مناسب تری را نیز دریافت نمایید. از همین رو تیم اول پرداخت بهترین دوره های آنلاین برای معماری و طراحی داخلی  فراهم آورده است تا با استفاده از اطلاعاتی که در ادامه در مورد بهترین دوره های آموزش های رایگان آنلاین طراحی داخلی و معماری می آوریم، بتوانید از به روزترین علوم در صنعت معماری آگاه شوید و با روش استادان برتر در این زمینه، شروع به کار نمایید. 

دوره های آنلاین برای معماری و طراحی داخلی

دوره های آنلاین رایگان طراحی داخلی و معماری زیادی در اینترنت وجود دارد. با این حال، شما باید برای صرفه جویی در زمان و انرژی خود بهترین این دوره ها را برای یادگیری انتخاب کنید و کورس های آنلاینی را برگزینید که ارزش صرف زمان و انرژی را داشته باشند و از طرفی در بازار کار امروزی نیز بتوانید از آن ها استفاده کنید. 

اگر چه می دانیم که طراحی داخلی یک مهارت خلاقانه می باشد و همه طراحان داخلی نسبت به یکدیگر به صورت متفاوت فکر کرده و طراحی می کنند؛ اما این بدان معنا نیست که هیچ تفاوتی بین طراحی داخلی خوب و طراحی داخلی بد وجود ندارد. در واقع، برای آن که به یک طراح داخلی خوب تبدیل شوید باید بدانید که از چه روش هایی باید استفاده کنید و همچنین با سبک های به روز نیز آشنایی کامل داشته باشید. اگر کنجکاو هستید که چگونه طراحی داخلی را به صورت آنلاین یاد بگیرید و برای یادگیری قوانین اساسی طراحی داخلی به چه مراکزی باید اعتماد کنید، پیشنهاد می دهیم در ادامه همراه اول پرداخت باشید تا با بهترین دوره های آنلاین آموزش طراحی داخلی که به صورت رایگان در اختیار طراحان قرار می گیرند آشنا شویم.

دوره آموزشی MIT OpenCourseWare : اصول طراحی

دوره های آنلاین برای معماری

دوره های آنلاین برای معماری

چه راهی بهتر از یک دانشگاه معتبر برای یادگیری طراحی داخلی؟ دانشگاه MIT یکی از معتبرترین دانشگاه ها در سراسر جهام به شمار می رود و شما به عنوان یک طراح داخلی اگر نمی توانید به صورت فیزیکی در MIT شرکت کنید، این فرصت را دارید تا از کلاس رایگان OpenCourseWare آن که بر اصول طراحی متمرکز است استفاده کنید. این کلاس ها می توانند یک نقطه شروع عالی برای کسانی به شمار بیایند که باید دانش خود را در مورد مفاهیم اولیه طراحی افزایش دهند.

در این دوره آموزشی رایگان، موضوعات مختلفی در مورد ارائه طرح ها، نورپردازی، تاریخچه طراحی و موارد دیگر را تشریح می شوند. اگرچه این دوره آموزشی یک دوره آنلاین رایگان طراحی داخلی است اما در پایان دوره گواهینامه ای مبنی بر این که شما در این دوره شرکت کرده اید به شما اعطا نخواهد شد، با این حال همچنان اطلاعات ارزشمندی برای طراحان مشتاق در این دوره وجود خواهد داشت.

دوره آموزشی سایت DecoratingStudio : اصول طراحی

دوره های آنلاین برای معماری

دوره های آنلاین برای معماری

شاید در نگاه اول به وب سایت Decorating Studio به این نتیجه برسید که این سایت ممکن است بهترین طراحی وب سایت را نداشته باشد، اما این اطمینان را به شما می دهیم که این سایت دارای محتوای عالی برای یادگیری طراحی داخلی می باشد. Decorating Studio  شامل دوره های آنلاین طراحی داخلی مبتنی بر متن و تصویر است که برای استفاده و بهره‌مندی از این دوره نیازی به ثبت نام در سایت نخواهید داشت.

همه چیزهایی را که برای شروع طراحی داخلی نیاز دارید، از انتخاب طرح رنگ گرفته تا انتخاب مبلمان مناسب و تمیز کردن پنجره ها تا ایجاد یک اتاق مهمان شگفت انگیز را در این دوره آنلاین و رایگان طراحی داخلی یاد خواهید گرفت. همچنین در نظر داشته باشید که هر بخش از دوره شامل برخی تمرین‌های اساسی است که استفاده و پی گیری از این تمرین ها به شما کمک می ‌کند تا در مورد دروس دوره فکر کنید و نگاه عمیق تری را نسبت به مباحثی که در این دوره تدریس می شوند کسب کنید. با آموزش این دوره‌ مبتدی طراحی داخلی، می‌توانید قبل از غوطه‌ ور شدن در دنیای پر هرج و مرج معماری و طراحی داخلی، کمی بیشتر اصول اولیه را درک کنید.

دوره آموزشی سایت BetterHomes : راهنمای عملی طراحی داخلی

دوره های آنلاین برای معماری

دوره های آنلاین برای معماری

اگر می خواهید طراحی داخلی را به صورت اصولی یاد بگیرید، BetterHomes می تواند به عنوان یک کتاب راهنما و الهام بخش برای شما عمل کند. بخش تزئینات وب سایت BetterHomes مملو از الهامات عملی، نکات حرفه ای و پروژه های متنوع طراحی و معماری است که حتی با استفاده از آن ها می توانید خانه خود را در کمترین زمان تغییر دهید و به روش های اصولی دکوراسیون خانه تان را از نو انجام دهید.

با این که این وب سایت یک نوع راهنما می باشد و بیشتر از آن که بتوانید از آن به عنوان دوره آموزشی استفاده کنید، می توانید از بخش های مختلف آن الهام بگیرید، اما محتوای آموزشی کاربردی و ترکیبی از تصاویر، فیلم ها، نمایش های اسلاید و متن هایی که در این سایت برای علاقمندان بارگذاری شده اند، همه ارزشمند هستند و می توانید از آن ها نکات مهمی را یاد بگیرید.

طراحی در سایت HGTV 101 : با سبک های به روز آشنا شوید

دوره های آنلاین برای معماری

دوره های آنلاین برای معماری

بخش دیزاین سایت 101 HGTV گنجینه ای از اطلاعات برای طراحی داخلی معاصر است. در پایین بخش از  مطالب مختلف این سایت می توانید مقاله‌ها، اسلایدها و یا ویدیوهایی را مشاهده نمایید که مربوط به همان مبحث هستند و توسط نویسندگان سایت برای یادگیری بهتر توصیه شده اند. همچنین در بخش های مختلف سایت می توانید بر روی محتواهای مشابه به دوره کلیک کنید و با استفاده از آن ها دانش خود را در مورد یک حوزه خاص افزایش دهید. شما این فرصت را خواهید داشت تا برای دریافت ایده‌ های متنوع در کمترین زمان به صفحه گالری عکس های HGTV دسترسی پیدا کنید و با مشاهده انواع نمونه کارهای بارگذاری شده در سایت، الهام بگیرید.

Coco Kelley: Fresh Takes on Classics

دوره های آنلاین برای معماری

دوره های آنلاین برای معماری

با این که دوره های طراحی داخلی میتوانند در مسیر یادگیری مباحث اصولی این صنعت به شما کمک فراوانی کنند، اما اگر به دنبال راهنماهای گام به گام نیستید و فرصت استفاده از دوره های مقدماتی را ندارید، می توانید از یک سایت تنها برای الهام گرفتن استفاده کنید. سایت Coco Kelley یکی از معتبرترین سایت ها برای مشاهده نمونه های مختلف است. 

تنها کافی است چند دقیقه در این سایت صرف کنید و نمونه کارهای مختلف طراحی داخلی را مشاهده نمایید، مطمئنا ایده های خلاقانه و باورنکردنی به ذهن شما می آید که می توانید با استفاده از آن ها پروژه های طراحی داخلی خود را منحصر به فرد نمایید. این سایت به ویژه برای کسانی که ترجیح می دهند طراحی داخلی را به صورت بصری یاد بگیرند؛ بسیار مفید خواهد بود.

در بخش گالری سایت عکس هایی مربوط به طراحی خانه‌ها، آپارتمان‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و موارد دیگر را از سراسر جهان را مشاهده خواهید کرد که به زیبایی ساخته شده‌اند و با  عکاسی خیره‌ کننده ای که دارند به وضوح جزییات مهم طراحی را به نمایش گذاشته اند. 

سایت Howcast: مبانی طراحی داخلی

دوره های آنلاین برای معماری

دوره های آنلاین برای معماری

دوره های آنلاین رایگان طراحی داخلی Howcast یک مقدمه کلی عالی برای طراحی داخلی را ارائه می دهد و می توانید از آن ها به عنوان یک جایگزین عالی برای دوره های سخت و طاقت فرسا استفاده کنید و در حین حال، اصلی ترین موارد و مباحث را آموزش ببینید. 

هر ویدیوی سایت فقط چند دقیقه طول می کشد، اما حاوی توصیه های بسیار مهمی هستند که می تواند درک شما را از طراحی گسترش دهد. 

Howcast دارای بخش های رایگان و پولی می باشد و شما این فرصت را دارید تا با استفاده از دوره های رایگان این سایت، اطلاعات جامعی در مورد طراحی داخلی به دست آورید.  با این حال، شاید در پایان دوره، یک متخصص نشوید، اما می‌دانید که هنگام پرداختن به دکوراسیون یک اتاق و یا دفتر کار، باید به چه نکاتی توجه کنید.

YouTube: دوره های طراحی داخلی

اگر می خواهید با طراحی داخلی آشنا شوید و  یاد بگیرید که چگونه طراحی و دیزاین کنید و مانند یک طراح داخلی حرفه ای فکر کنید، می توانید اطلاعات زیادی را در YouTube پیدا کنید. با یک جستجوی ساده ده‌ها ویدیوی آموزشی را پیدا خواهید کرد که می‌توانند به ارتقای مهارت های شما در زمینه طراحی داخلی کمک کنند.

وقت گذاشتن برای تماشای برخی از این ویدیوها به شما کمک می کند تا یا اصول اولیه طراحی و معماری آشنا شوید و به صورت پله پله در این صنعت رشد کنید. 

سایت Houzz :
A Decor Community

دوره های آنلاین برای معماری

دوره های آنلاین برای معماری

سایت Houzz دارای یک جامعه 35 میلیونی از علاقمندان به طراحی داخلی و دیزاین است که به شما کمک می کند دانش خود را در زمینه طراحی داخلی و بازسازی افزایش دهید. Houzz یک سایت بصری است . در آن عکس ها و ایده های بسیاری می توانید پیدا کنید، همچنین این امکان را دارید تا عکس ها و نمونه هایی که مورد علاقه شما هستند را ذخیره کنید و در زمانی که به آن نیاز دارید، استفاده نمایید. 

همچنین تعداد زیادی پست وبلاگ در این سایت وجود دارد که موضوعات نظیر طراحی، مطالعات موردی و بررسی در خانه هایی با طراحی خوب را پوشش می دهد. 

وبلاگ The furnitureco: دکور

دوره های آنلاین برای معماری

دوره های آنلاین برای معماری

طراحی تنها یکی از جنبه های دستیابی به یک فضای عالی است و در واقع استفاده از دکوراسیون مناسب به همان اندازه از اهمیت برخوردار است. با دنبال کردن دوره آموزشی رایگان طراحی داخلی The furnitureco  در کمترین زمان آموزش می‌بینید که چگونه طراحی داخلی یک فضا را از صفر تا صد برنامه ریزی و اجرا نمایید. 

اگر به تازگی شروع به طراحی کرده اید و یا خودتان طراح هستید، این سایت می تواند به شما در زمینه مبلمان مدرن و منحصر به فرد، سبک های مختلف، رنگ های مناسب برای دکوراسیون، اکسسوری طراحی داخلی و اطلاعاتی مناسب و به روز در مدرن مباحث دیگر معماری ارائه کند تا شما قادر باشید با استفاده از این ایده ها و آموزش ها طراحی فضای مورد نظر خود را از نو از انجام دهید و حس و حال خوبی را وارد فضا کنید. 

  • سایر منابع طراحی داخلی

پس از آن که از منابعی که تا به این جا اشاره کردیم و توانستید با بهره گیری از آن ها دانش طراحی داخلی خود را افزایش دهید، می توانید از دوره ها و منابع دیگر هم در کنار آن استفاده کنید تا در زمینه طراحی داخلی، تبدیل به یک حرفه ای شوید. چرا که طراحی داخلی و معماری مباحثی بسیار گسترده اند و به سرعت در حال تغییر می باشند، بنابراین اگر می خواهید در این حوزه فعالیت کنید و یا برای خود خانه ای طراحی نمایید، لازم است با به روزترین و مدرن ترین سبک ها و روش ها آشنا باشید. از ابزار ها و منابع آنلاین دیگری که می توانید در این مسیر از آن ها بهرهمند شوید عبارت اند از :

  • HomeStyler
  • RoomStyler
  • Floorplanner
  • Planner5D
  • KitchenPlanner
  • Moodboards by Roomstyler
  • ColorSnap by Sherwin-Williams
  • Color Visualizer by Sherwin-Williams

برای پیشرفت در معماری و طراحی داخلی از دوره های رایگان بهرهمند شوید!

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، حجم عظیمی از اطلاعات به صورت آنلاین در دسترس شما قرار دارد تا شما با استفاده از آن ها بتوانید در مسیر یادگیری طراحی داخلی حرفه ای تر شوید. اگر یک طراح داخلی تازه کار هستید و یا به این صنعت علاقمندید، پیشنهاد می کنیم از دوره های آنلاینی که تا به این جا به آن ها اشاره کردیم استفاده نمایید تا با اصول اولیه این حرفه بیشتر آشنا شوید.

کلام آخر

امیدواریم این دوره‌های طراحی داخلی اصول اولیه طراحی داخلی بتواند ایده‌های بسیار خلاقانه و  الهام ‌بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد. با استفاده از دوره های آنلاین معرفی شده در این مطلب می توانید هزاران توصیه و راهنمایی عملی را در زمینه طراحی و معماری بیاموزید و قادر باشید تا در این صنعت به عنوان یک حرفه ای به فعالیت بپردازید. 

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT